piątek, 2 maja 2014

Bukiety majowych konwalii

Pierwszego dnia majowego weekendu podczas leśnej wycieczki udało mi się zebrać bukiet majowych konwalii. Kwiaty te, odkąd tylko pamiętam stanowią majową ozdobę mojego domu. Konwalia majowa jest popularną rośliną ozdobną. Doceniają ją też floryści, tworząc z nich bukiety ślubne i komunijne. 
Konwalia ma piękne, delikatne, niewielkie, białe kwiaty o dzwonkowatym kształcie, rosnące licznie w kwiatostanach. Można tworzyć bukiety z samych kwiatów lub w połączeniu 
z ładnymi lancetowatymi liśćmi. Bukiety z konwalii pasują do każdego stylu aranżacyjnego i wprowadzają wiosenno-majowy klimat do naszego domu. 

To moja wczorajsza zdobycz. Bukiet konwalii 
w błękitno- szaro- brązowej aranżacji, w glinianym
 wazonie. Ja lubię bukiet konwalii otoczony liśćmi.





Bukiet konwalii z samych kwiatów na efektownej,
 starej komodzie. 

Oryginalny, ceramiczny wazon z kilkoma  kwiatostanami 
i liśćmi konwalii.

Prosta a jednocześnie nietypowa ozdoba.
 Wiszące bukieciki konwalii w plastikowych
 kubeczkach. 


Kompozycja białych kwiatów w rustykalnym 
koszu. 

Na zakończenie chciałam wam pokazać tapetę 
w konwalie. 
Jak widzimy na zdjęciu idealnie pasuje do białej 
czy pastelowej sypialni.
źródło

Foto 1-3 są moją własnością.{Photos 1-3 are my property.}

6 komentarzy:

  1. Ładne zdjęcia, najbardziej podobają mi się twoje :-) Ja też lubię bukiety konwalii w domu :-) :-):-):-):-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci za miły komentarz :)))

      Usuń
  2. Fajne zdjęcia konwalii i ciekawe pomysły na aranżacje, mnie osobiście kojarzą się ze szczęściem i młodością. Szkoda tylko ze te ładne kwiaty są z nami tak krótki czas. Pozdrawiam Paulina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że spodobały Ci się zdjęcia i aranżację. Masz rację, że kojarzą się z młodością, niewinnością, dlatego też tak chętnie używa się konwalii do wiązanek komunijnych i ślubnych. Mnie również jest szkoda, że kwitną tak krótko, ale taka już jest natura kwiatów wiosennych. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  3. Też lubię konwalie i czekam aż będzie je można kupić i przyniesć do domu. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już w tym tygodniu na pewno uda ci się zakupić bukiet konwalii. Ja pierwsze konwalie zebrałam sama w lesie 1 maja. Mam nadziej, że te ostanie zimne dni nie zaszkodzą w rozkwicie konwalii. Pozdrawiam serdecznie i życzę Ci pięknych bukietów konwalii :))

      Usuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)