środa, 27 listopada 2019

Rola reklamy wielkoformatowej

Witajcie :) 

Mówi się że, reklama jest dźwignią handlu. Na pewno jest sporo prawdy w tym powiedzeniu. 
Każda firma, która chcę utrzymać się na rynku i dotrzeć do jak największej grupy klientów musi zainwestować w reklamę.
Popularnym i skutecznym rodzajem reklamy zewnętrznej jest reklama wielkoformatowa. Może mieć postać billboardów i tablic reklamowych. Są one różnorodne, pod względem konstrukcji i wielkości. Mogą być billboardy stałe i przestawne, w formie banerów lub billboardy wielkoformatowe. Billboard może być jedno lub dwustronny, wiszący, stojący. Konstrukcja reklamowa wolnostojąca na jednej lub dwóch nogach może być przystosowana do stałego związania z gruntem, czyli betonowana, albo nie związana z gruntem, czyli balastowana.
Reklamy wielkoformatowe są wykonane z wysokiej jakości materiałów, odpornych na zmieniające się warunki pogodowe, na wiatr, deszcz, niską temperaturę. Typowy billboard jest wykonany z brytu, usztywnionego blachą ocynkowaną. Jego ozdobna rama jest wykonana z powlekanej blachy, malowanej proszkowo.    
Billboardy są znanym i chętnie stosowanym rodzajem reklamy przez duże, zagraniczne i krajowe firmy jak i małe, lokalne firmy.
Oprócz głównego przeznaczenia reklama wielkoformatowa może być ozdobą budynków, zwłaszcza tych starych i zniszczonych, terenów przemysłowych i nieużytków. Świetnie się sprawdza w dekoracji dworców, przejść podziemnych, przystanków autobusowych. W nocy stanowi dodatkowe oświetlenie miasta, terenów podmiejskich, autostrady. 
Reklamy na billboardach są coraz bardziej kreatywne i twórcze. Często stanowią elementem współczesnej sztuki użytkowej. Coraz częściej wywołują uśmiech na naszej twarzy. 
Są ważnym detalem wydarzeń sportowych i kulturalnych, takich jak mecze Reprezentacji Polski, czy festiwale filmowe i muzyczne. 
Nierzadko stanowią istotny element w kampaniach społecznych. Wszyscy za pewnie pamiętacie ogólnopolską kampanię "Zwolnij. Szkoda Życia" skierowaną do kierowców organizowaną przez Telewizję Polską i Stowarzyszenie Misie Ratują Dzieci.
 Billboardy mają też przeznaczenie gospodarcze jak tablice unijne. Są istotnym narzędziem w kampanii wyborczej.  

Billboard reklamowy jako ozdoba budynków, dworców, przejść podziemnych, przystanków. 






      
Może być pomocny, gdy budynek jest w remoncie.

Jest ozdobą nieużytków i punktem orientacyjnym w terenach podmiejskich. Sprawdzi się zwłaszcza w nocy. 


Jest wizytówką firmy.

Ważnym elementem wydarzeń kulturalnych jak Festiwal Filmowy w Cannes.

Może mień formę niedużej, lokalnej reklamy.

Tablice unijne są rodzajem tablic reklamowych, informacyjnych 
i gospodarczych.


Na zakończenie miejsce, które słynie z reklam wielkoformatowych, czyli Time Square 
w Nowym Jorku.

Reklamy wielkoformatowe są elementem architektury naszych miast, terenów podmiejskich. Mają za zadanie promocję danej marki, firmy, wydarzenia kulturalnego czy inicjatywy społecznej. Pozwalają dotrzeć do jak największej grupy odbiorców i potencjalnych klientów. Są znakiem naszych czasów. Można je lubić lub nie. Ale sami nie wiemy, czy nie będziemy takiego billboardu kiedyś potrzebowali.

Ciekawa jestem co wy sądzicie o billboardach i tablicach reklamowych, czy dostrzegacie ich rolę w dzisiejszych czasach ? 




Pięknie dziękuję za wszystkie komentarze i waszą obecność na blogu:)
Pozdrawiam serdecznie wszystkich odwiedzających mój blog :)
Z radością witam nowych czytelników :)

Udanej drugiej połowy tygodnia :)


18 komentarzy:

  1. Męczą mnie bilbordy, tablice reklamowe, ale no wiadomo, że to genialna reklama. Sama bym tak swoją firmę tak reklamowała. :D Ja to reklamować się nie potrafię, marnie mi to idzie. Smykałki do tego brak. hehe Pozdrowienia serdeczne Ci posyłam i życzę super radosnego dnia. :******

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że bilbordy mają dwie twarze. Mogą szpecić i zaburzać przestrzeń publiczną albo właśnie ją urozmaicać, a i co nieco zasłonić, czasem zaintrygować, czasem coś głośni i dobitnie powiedzieć...:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robią wrażenie takie mega reklamy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Potrafią być ozdobą i cieszyć oko, ale bywa też że szpecą najpiękniejsze miejsca. Trzeba wiedzieć gdzie je umieścić, żeby osiągnąć zamierzony efekt :)

    OdpowiedzUsuń
  5. takie banery robią wrażenia :D Byle bez przesady :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystko zależy od tego, gdzie umieścimy taki baner. W klimatycznym miejscu z zabytkowymi budynkami reklama będzie bardzo nie na miejscu. Natomiast wśród nowoczesnych budowli ładnie zaprojektowane neony, czy bilbordy wyglądają całkiem nieźle i nie rażą :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Prawdę pisząc... nigdy na nie nie zwracam uwagi ;p

    OdpowiedzUsuń
  8. Takie pokaźne reklamy na pewno wpadają w oko, nawet jak wydaje nam się, że nie zwracamy na nie uwagi, to i tak je zauważamy, choćby kątem oka :) Czasami szpecą, ale bywają naprawdę piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeden z najlepszych sposobów na dobrą reklamę!

    OdpowiedzUsuń
  10. Tego typu reklamy są zauważalne dla każdego i można spotkać je na każdym kroku. W ostatnich latach stały się bardzo popularne.

    OdpowiedzUsuń
  11. Moim zdaniem warto inwestować w taką reklamę. Dzięki temu możemy zdobyć więcej klientów.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo podoba Mi się twój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Reklama w necie ma ogromne znaczenie. Szczególnie pozycjonowanie jest kluczowym elementem promocji strony danej firmy. Ale nie polecam robić tego na własną rekę, najlepiej zwrócić sie z tym do profesjonalistów. Osobiście polecam poradnik dla początkujących https://finansowymistrz.pl/formy-i-narzedzia-marketingu-internetowego-przewodnik-dla-poczatkujacych/

    OdpowiedzUsuń
  14. Obecnie reklama to podstawa. Wokół nas można dostrzec wiele jej rodzajów

    OdpowiedzUsuń
  15. Niestety tak to działa że bez dobrej reklamy ciężko się wybić

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo skuteczne jest obecnie pozycjonowanie i warto na nie postawić.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)