niedziela, 25 maja 2014

Niesamowity dom z filmu Dom nad jeziorem

Oglądając jakiś czas temu film Dom nad jeziorem z Sandrą Bullock i Keanu Reevesem, zwróciłam szczególną uwagę na tytułowy dom nad jeziorem, który zrobił na mnie piorunujące wrażenie. Dlatego dzisiejszy post, chcę poświęcić tej niesamowitej budowli i bliżej ją wam pokazać. Dom to metalowo-szklana konstrukcja, osadzona bezpośrednio na wodzie. Od brzegu do domu, prowadzi metalowo-drewniany mostek. Oryginalności budowli dodaje drzewo, które rośnie w samym środku domu. Konstrukcja otwieranego dachu przypomina dach ogrodu botanicznego czy oranżerii. Dom jest przystopowany do mieszkania w nim o każdej porze roku. Styl domu to połączenie nowoczesnego stylu modern z klimatem retro, lat 40 ubiegłego wieku. Wygląd metalowej konstrukcji z zewnątrz, a zwłaszcza jej detale i odrapana farba świadczą o charakterze retro. Wnętrze domu urządzone jest w nowoczesnym klimacie modern. Wszystkie pomieszczenia w domu są otwarte, do kuchni przylega bezpośrednio pracownia głównego bohatera, a dalej mieści się sypialnia. Cały dom jest przeszklony, więc dokoła można podziwiać piękne widoki. Z takiego domu nie chciałoby się w ogóle wyjeżdżać, nawet na urlop.

Widok na dom jesienią, kiedy liście na drzewie przybrały, cudowny 
czerwony kolor.
foto 1 źródło

Widok na dom w porze zimowej.
foto 2 źródło 

Wejście do domu.
foto 3 źródło

Bohater filmu w nowoczesnej kuchni w stylu modern, z drewnianą 
wyspą i nowoczesnymi wiszącymi lampami oraz metalowymi kinkietami.
foto 4 źródło

Wyspa w kuchni ma marmurowy jasny, blat, za nią znajduje się nowoczesny,
 prosty, drewniany stół.
foto 5 źródło

foto 6 moje foto

Na tym zdjęciu widzimy, że podłogi w domu są pokryte drewnianym parkietem.

Widok na pracownie Alexa (granego przez Keanu Reeves'a), który jest architektem.
foto 8 źródło

Z pracowni, po lewej, widzimy przejście do sypialni.
 foto 9 źródło

Widok na sypialnię, która jest odgrodzona od reszty domu, 
przesuwanymi panelami na szynach.
foto 10 źródło

Dom nocą, po prawej, widać sypialnię Alexa.
foto 11 źródło

Alex na tarasie domu, gdzie może podziwiać piękne widoki.
foto 12 źródło

Poniżej wstawiłam zdjęcia dwóch kuchni w stylu modern i sypialni, 
które pasowałby do takiego, przeszklonego domu nad jeziorem.
foto 13 źródło 

foto 14 źródło

Sypialnia 
foto 14 źródło

Zgodnie z założeniem mojego bloga w aranżacji wnętrz, designie może
 inspirować nas też film i architektura. Mam nadzieję, że dom wam się spodoba. 
Pozdrawiam serdecznie :))

16 komentarzy:

  1. Dom jest niesamowity. Ma charakter. A sam film i aktorów grających główne role bardzo lubię. Świetny pomysł na inspirację wpisu. Czekam na kolejne odcinki filmowego cyklu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo za miłe słowa :) Ja też lubię Sandrę i Keanu, film też mi bardzo się podoba :) Cieszę się, że podobają Ci się moje inspiracje filmowe :) Na pewno będą pojawiać się kolejne. Pozdrawiam ciepło i życzę miłego dnia :)

      Usuń
  2. Super film i fantastyczny dom :-) Gratuluję Aniu pomysłu na takiego posta :-) Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo :)) To miło, że inspiracje do posta Ci się spodobały :)) Pozdrawiam ciepło:))

      Usuń
  3. Dla malarzy widoki fantastyczne, plener w miejscu... piękne... ale wracam do mojej rzeczywistości, a więc wpadam w zachwaszczony, wiejski ogródek...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Basiu, że dla malarzy to idealne miejsce, plenery ze wszystkich stron :)) Pozdrawiam ciepło i życzę owocnej pracy w ogrodzie :))

      Usuń
  4. Aniu, dziękuję za zaproszenie na Twojego bloga :) Warto było zajrzeć! Za podłogi i ogromne okna oraz widoki za nimi dałabym się pokroić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo za odwiedziny i fajny komentarz :) Pozdrawiam ciepło i zapraszam częściej :))

      Usuń
  5. Jestem fanką Keanu i uwielbiam Dom nad Jeziorem, chciałabym mieszkać w takim domu, cudownie go ukazałaś :o) marta :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię Keanu Reeves'a i film :)) Dziękuję Ci za odwiedziny i komentarz :))

      Usuń
  6. Boże jak ja dawno tego filmu nie widziała...Dziękuję za przypomnienie...muszę go zaraz poszukać... a dom przecudnej urody...taka lokalizacja chyba wszystkich rozkłada na łopatki...:)
    Buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również oglądałam film jakiś czas temu, ale dom wywarł na mnie tak ogromne wrażenie, że nie mogę o nim zapomnieć :) Masz rację , że rozkłada na łopatki :)) Dom i lokalizacja jak marzenie. Pozdrawiam i życzę Ci miłego dnia :))

      Usuń
  7. Mieszkanie bajeczne , nie można powiedzieć , że nie. Ja bym się jednak bała w nim mieszkać , bo nie potrafię pływać :D
    Dobrego dnia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się Marysiu, że dom jest bajeczny, zwłaszcza na lato idealny :)) Ja też nie umiem pływać, ale mogłabym w nim zamieszkać, chociażby w okresie letnim :) Pozdrawiam i życzę miłego dnia :))

      Usuń
  8. Dom z tego filmu wygląda rewelacyjnie. Podoba mi się bardzo ten wpis.

    OdpowiedzUsuń
  9. Przyznam że bardzo zaciekawił mnie ten film a dom wygląda wspaniale.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)