poniedziałek, 9 czerwca 2014

Klasyczna amerykańska filmowa kuchnia

Jak już wcześniej pisałam, moją wielką pasją jest kino. Oglądając filmy zwracam w nich uwagę na aranżacje wnętrz w których rozgrywa się akcja filmu. Dzisiaj chciałam wam przedstawić klasyczną, amerykańską kuchnię jaką można zobaczyć w wielu filmach. Typowa amerykańska kuchnia jest wyposażona w tradycyjne, drewniane meble kuchenne, często o filungowych frontach. Dominującym kolorem mebli jest klasyczna biel. Takie meble wyposażone są  przeważnie w ciemne lub jasne, granitowe blaty. Elegancji takiej kuchni dodają szklane witryny w których wyeksponowane są liczne naczynia, zwłaszcza porcelanowe i szklane. Jednak ta nieskazitelna elegancja jest przełamana różnymi dodatkami, naczyniami wiszącymi nad wyspą itp. Po takiej kuchni widać, że się w niej przebywa i gotuje, nie jest chłodna i sterylna, wręcz przeciwnie panuje w niej domowa atmosfera. Tą ciepłą, rodzinną atmosferę potęgują meble z otwartymi półkami, na których poustawiane są naczynia, przyprawy i wszystko to co jest nam potrzebne w kuchni.

Moimi  ulubionymi filmowymi kuchniami są kuchnie z filmu Lepiej późno niż wcale (Something's Gotta Give) z Diane Keaton i Jackiem Nicholsonem oraz To skomplikowane (It’s Complicated) z Meryl Streep. Oprócz tych dwóch znakomitych wnętrz, chciałam wam pokazać również wspaniałe klasyczne kuchnie z filmów Niania w Nowym Jorku (The Nanny Diaries), 40 lat minęło (This Is Forty).

Jak dla mnie, klasyczna amerykańska kuchnia wspaniale została ukazana w filmie Lepiej późno niż wcale z Diane Keaton i Jackiem Nicholsonem.
 Kuchnia jest otwarta na przylegający do niej salon. Centralnym jej miejscem jest wyspa wyposażona w półki na których możemy zobaczyć liczne książki kucharskie i nie tylko. Filmowy dom mieści się w nadmorskim Hampton na Long Island, dla tego w domu można dostrzec morskie dodatki. Nad centralną wyspą w kuchni wiszą dwie szklane lampy stylizowane na lampy z latarni morskiej. 

Na zdjęciu widzimy drugą stronę kuchni z klasycznymi, drewnianymi meblami. Białe meble są wyposażone w czarne marmurowe blaty. 
foto 1-2 pochodzi z betweennapsontheporch.net

Na kolejnych zdjęciach mamy kuchnię w pełnej okazałości. Górne szafki stanowią przeważnie przeszklone witryny, od dołu podświetlane. 
Na czarnych granitowych blatach znajduje się mnóstwo kuchennych dodatków. 

Podłoga jest wykonana z drewnianych desek, pomalowanych na ciemny, czekoladowy brąz. 

Ściana między szafkami górnymi i dolnymi pokryta jest białymi sztabkowymi płytkami.
foto 3-5 pochodzi z hookedonhouses.net

Odchodząc od klasycznej bieli i czarnych blatów chcę wam przedstawić przytulną
 kuchnię w filmie To skomplikowane z Meryl Streep.
Kuchnia mieści się w amerykańskim domu w stylu hiszpańskim. Panuje tu
 swobodny eklektyzm. W kuchni znajdują się tradycyjne, jasne drewniane meble
 oraz nowoczesne elementy wyposażenia jak zabudowana lodówka ze stali
 nierdzewnej, okap czy industrialne lampy. Centralne miejsce w kuchni zajmuje 
stół z białym granitowym blatem, który pełni rolę blatu roboczego. Przytulnego
 klimatu kuchni dodają żółte dodatki, jak siedziska drewnianych hokerów i roleta
 okienna.   

Z kuchni przechodzi się do jadalni, na środku której stoi wspaniały 
stół z drewnianym blatem. 
Tu również widzimy żywe dodatki jak czerwony bieżnik i pomarańczowe siedziska krzeseł.


Na zdjęciu widzimy stół przygotowany do posiłku. 
Panuje na nim cudowny minimalizm, dzięki czemu można podziwiać piękny blat stołu.


Owa nowoczesna lodówka o której pisałam wyżej. 
Na zdjęciu Meryl Streep z Alekiem Baldwinem.
foto 6-11 pochodzą hookedonhouses.net 

Kolejną filmową kuchnią jaką chcę pokazać to kuchnia z filmu Niania w Nowym Jorku z Scarlett Johansson. Jest to klasyczna biała, elegancka, kuchnia mieszcząca się w nowojorskim mieszkaniu(apartamencie). 

Seledynowe ściany subtelnie komponują się z białymi meblami. 
Wiszące naczynia nad wyspą, odsłonięte półki, przybory kuchenne ocieplają to klasyczne wnętrze.
foto 12-13 hookedonhouses.net

Ostatnią prezentowaną dziś kuchnią jest kuchnia z filmu 40 lat minęło
Tu również mamy białą, elegancką kuchnię z typowego amerykańskiego domu.
 Kuchnia stanowi połączenie klasyki z nowoczesnością.  
 foto 14 hookedonhouses.net 

Na zdjęciu widzimy stół roboczy, który również służy do spożywania
posiłków przez domowników. Kuchnia jest połączona z jadalnią i salonem. 

Na ostatnim zdjęciu widzimy tą samą kuchnię po lekkiej metamorfozie (inne krzesła) i dekoracje urodzinowe dla głównej bohaterki, granej przez Leslie Mann.
foto 15-16 pochodzi z mariannesimondesign.com

Mam nadzieje, że amerykańskie filmowe kuchnie przypadną wam do gustu. Pozdrawiam wszystkich w ten gorący dzień :))

30 komentarzy:

  1. Też mam słabość do amerykańskiej kuchni. Przestrzenna, biała. Cudo:)
    Tymczasem, zapraszam do nas na konkurs:)
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za wizytę i komentarz :) Na pewno do was zajrzę :) Pozdrawiam ciepło :))

      Usuń
  2. Te amerykańskie kuchnie zawsze mi się podobały. Duże, przestronne i bardzo funkcjonalne. Czego potrzeba wiecej?
    Dobrego tygodnia życzę,
    Marysia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą Marysiu :)) Takie kuchnie zawsze będą na czasie. Pozdrawiam serdecznie i też życzę Ci udanego tygodnia :))

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Klasyczna, duża, biała kuchnia jest jak marzenie :)) Pozdrawiam ciepło, Miłego wieczoru :))

      Usuń
  4. bardzo lubię kuchnie amerykańskie i marzę o takiej, pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Gosiu, że podobają Ci się takie kuchnie :) Pozdrawiam serdecznie w ten gorący dzień :))

      Usuń
  5. Fantastyczna. Ta mi się po cichu marzy. Biała z tymi cudnymi, klasycznymi kaflami na ścianie.
    Pozdrowionka od Niebieskich :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klasyka jest elegancka i zawsze na czasie :) Pozdrawiam Cię serdecznie, Miłego letniego dnia :))

      Usuń
  6. Witaj Aniu :) U Was upały, a u nas.... aż się pisać nie chce o pogodzie, więc od razu przejdę do rzeczy. Amerykańskie kuchnie to pewnie marzenie niejednej z nas. Moje również. Niestety, moja kuchnia w nowym domu ma zaledwie 9 m2. O wielkiej i przestronnej amerykańskiej kuchni z wyspą mogę zatem zapomnieć. Cóż - postaram się na jej namiastkę w postaci pięknych stylowych mebli, tyle że zamiast białych frontów chcę dać szare.
    Moim ulubionym filmem z powyżej wspomnianych jest komedia romantyczna "To skomplikowane", którą oglądałam już kilka razy zarówno w języku angielskim, jak i polskim. Kuchnia urocza, a w niej prawdziwie rodzinna atmosfera.
    Miłego dnia życzę :)
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak u nas upał Kasiu. Ja też niestety nie mam wielkiej kuchni, ale jakoś sobie w niej radzę :) Moim ulubionym filmem z wymienionych przeze mnie też jest "To skomplikowane" i również filmowa kuchnia bardzo mi się podoba, poza tym uwielbiam Meryl Streep. Pozdrawiam ciepło i życzę poprawy pogody :))

      Usuń
  7. Nigdy nie zwracałam na to uwagi, ale teraz jak o tym napisałaś to rzeczywiście, tak jest :) Kuchnie bardzo fajnie się prezentują, dobrze by było mieć taką dużą kuchnię :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło że kuchnie Ci się podobają :) Dziękuję Ci za odwiedziny :) Pozdrawiam serdecznie i zapraszam częściej :))

      Usuń
  8. Zazdroszczę im tej przestrzeni, nieograniczonego miejsca. Zastanawiam się tylko, co trzymają w tak dużej liczbie szafek kuchennych:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie by było mieć dużą kuchnię z nieograniczoną ilością miejsca :) Ja bardzo lubię mieć dużo wolnej przestrzeni, ale w typowym mieszkaniu to raczej niemożliwe :) Pozdrawiam ciepło :))

      Usuń
  9. Cudowne kuchnie, choć czasami trochę przytłaczają wręcz wielkoscią... Jakby codziennie przygotowywano w nich obiad dla 40 osób ;)
    Najbardziej podobają mi się dwie ostatnie - eleganckie, ponadczasowe, a jednoczesnie takie codzienne... Nie są sterylne, a mimo to panuje w nich porządek. O wiele bardziej podobają mi się takie kuchnie, niż lansowane tu i ówdzie kuchnie skandynawskie, które dla mnie są po prostu zagracone rupieciami ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klasyka, prostota, elegancja zawsze są na czasie, nigdy nie wyjdą z mody :) Pozdrawiam serdecznie :))

      Usuń
  10. Super kuchnie, fantastycznie się prezentują:-) Najbardziej podoba mi się ta z filmu To skomplikowane. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie również bardzo podoba się ta kuchnia i klimat w niej panujący :) Pozdrawiam Cię Żaneto :))

      Usuń
  11. Prowadzisz bardzo ciekawy blog, można tu znależć mnóstwo inspiracji urządzając mieszkanie.Zadomowię się jeśli pozwolisz,dziękuję również za wizytę u mnie, pozdrawiam serdecznie,Lena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo jest mi miło, że Ci się u mnie podoba :) Serdecznie zapraszam do odwiedzania mojego bloga częściej :) Pozdrawiam ciepło i życzę Ci udanego weekendu :)

      Usuń
  12. Orientujecie się gdzie w Poslce można kupić takie "sztabkowate" płytki - cegiełki? Są genialne!

    OdpowiedzUsuń
  13. Kiedyś w Castoramie były, a tu kupisz takie w wersji mini: http://mozaikowe.pl/26-plytki-kuchenne.

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepiękna kuchnia uwielbiam ten styl , mam nadzieję że kiedyś będę właśnie taką mieć w swoim wymarzonym domu! nic tylko gotować pancakes z syropem klonowym :)

    OdpowiedzUsuń
  15. I ta ogromna wyspa na środku kuchni! moje marzenie, ciekawe czy https://kuchniesilesia.pl/ również takie projektują. I czy tylko na taką w naszych z reguły średniej wielkości kuchniach uda się znaleźć miejsce. W sumie mając taką wyspę ze stołu można już zrezygnować. Wystarczy taki w salonie.

    OdpowiedzUsuń
  16. No akurat powiem Ci, że ja aranżację kuchni i wybór odpowiednich mebli mam już za sobą, ale pozostaje mi jeszcze stworzenie jadalni. Cała przestrzeń jest już gotowa, ale ja kompletnie nie wiem, jaki stół i krzesła wybrać. Mam duże pole do popisu, ponieważ pomieszczenie, w którym jest jadalnia jest naprawdę duże, więc może tutaj postawić każdy rodzaj stoły i krzeseł. Sprawdzałam już kilka sklepów i jak na razie najwięcej propozycji posiada strona https://designtown.pl/ która jednocześnie ma meble bardzo dobre jakościowo.

    OdpowiedzUsuń
  17. Duża i przestronna kuchnia, która będzie idealnie pasowała do naszego domu. Mamy tyle miejsca, że spokojnie można podobną zaaranżować. Myślę, że architekci spokojnie dadzą sobie radę z zaprojektowaniem dla nas pomieszczenia. Tym bardziej, że to fachowcy z prawdziwego zdarzenia https://projektowanie-wnetrz-online.pl/aranzacje/kuchnia .

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)