piątek, 1 maja 2015

Ogrodowa ławka / Garden bench

Witam wszystkich serdecznie :)

W pierwszy dzień majówki przychodzę do was z pomysłem na ławkę ogrodową. 
Ławka ogrodowa to ważny element wyposażenia ogrodu. 
Służy ona nie tylko do odpoczynku i relaksu, ale może stanowić również dekorację ogrodu.  
Ławka może być prosta, drewniana, metalowa, vintage, w stylu francuskim czy betonowa.
Możemy ją pomalować na ulubiony kolor, ozdobić w ciekawe ornamenty czy popularne transfery. Przydatne będą również poduszki i pledy, by nadać jej cieplejszego charakteru.
Ważne jest również miejsce w ogrodzie, w którym znajdzie się nasza ławka.
Dekoracyjnie prezentują się ławki pośród kwitnących i pnących się krzewów, tworząc klimat zaczarowanego ogrodu. Ciekawym pomysłem jest zmontowanie ławek wokół pnia drzewa. To również praktyczny sposób, bo podczas słonecznych dni, drzewo daje nam cień i poprawia komfort wypoczynku.

A oto inspiracje na ławkę ogrodową.

Stara ławka, drewniano-żeliwna, ozdobiona 
poduszkami.



W stylu francuskim, retro ławka, bardzo stylowa 
i dekoracyjna.

Kolejna vintage, metalowa ławka, 
pod kwitnącym krzewem.

Bardzo efektowny pomysł, ławka pod kopułą kwitnącego 
i pnącego się krzewu.

Różany kącik. Ławka ozdobiona w różane ornamenty 
wśród krzewów róży. 

Stara, drewniana ławka pośród kwitnącej 
hortensji. 

Kolejna stara ławka, tym razem 
w zielonym zakątku.

Prosta, drewniana ławka pod zadaszenie w 
otoczeniu kwitnącego krzewu.

Gdy lubimy mocne kolory możemy naszą 
ławkę pomalować na taki kolor.

Prostota i minimalizm. Betonowa ławka 
z drewnianym siedziskiem w otoczeniu kwiatów.

Idealne miejsce na popołudniowy relaks. 
Drewniana ławka z poduchami w ładnej 
ogrodowej aranżacji.

Ławka pod murkiem pomiędzy żywopłotem, to często
 wybierane miejsce dla ławki.

Ławka wokół pnia drzewa.

Foto 1-14 źródło

Jest wiele pomysłów na aranżacje ławki w ogrodzie. 
Przy pomocą ławki i kwitnących roślin możemy stworzyć urokliwe miejsce w naszym ogrodzie lub na tarasie. A takie miejsce przyniesie nam wiele radości w okresie letnim. Ja ogrodu nie mam, ale jeśli bym miała to ławka musiałaby się w nim znaleźć.  
A wy jak myślicie, czy podoba wam się taki pomysł na ławkę ogrodową. 

<><><><><><><><><><><><><><><><>

Pozdrawiam ciepło :)
Życzę wam udanej majówki, mimo kapryśnej pogody :)
Ania 


44 komentarze:

  1. Och i Ach!!! Jak miło posiedzieć sobie i odpocząć w takim zakątku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To coś dla mnie ! Kocham ławki , ławeczki i wielkie ławy! Zwłaszcza te żeliwne i metalowe, odrapane, starusieńkie i takie romantyczne....Mam kilka i myślę, że to nie koniec. :)
    Numer 3, 4, 5 - CUDOWNE! :) :) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, że je uwielbiasz :) Twoje ławki są cudowne :)
      Miłego weekendu :)

      Usuń
  3. Pięknie! Uwielbiam taki klimat starej ławki w parku ah :)) Na google+ pokazywałam akurat też taką ławkę, trafiłam ostatnio na ślicznotkę białą w parku :)
    Miłego weekendu Aniu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również uwielbiam stare parkowe ławki i właśnie taką bym chciała mieć w ogrodzie, jeślibym go miała :)
      Miłego weekendu Aldi :)

      Usuń
  4. Ławeczki jak marzenia, tworzą bajkowy klimat. Dziękuję Aniu za inspirację, podeśle je siostrze:)
    Pozdrawiam cieplutko :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę Kasiu :) Życzę Ci miłego weekendu :)

      Usuń
  5. Gdybym miała ogród to zaraz ściągnęła bym Twoje inspiracje:)a tak to tylko popatrzeć i podziwiać:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też ogrodu nie mam, a marzy mi się taka ławeczka :)
      Pozdrawiam ciepło !

      Usuń
  6. Jak cudownie, że masz etykiety, że jak sobie coś wymyślę to wystarczy, że odszukam hasło i już będę miała wspaniałe propozycje :))) Dziś spotkało mnie coś bardzo przykrego i ogromnie mi dobrze było czytać i oglądać te piękne ławki i ławeczki. W ogóle uwielbiam twój blog, on sprawia mi ogromną radość. Najcześciej wprawia w euforię, ale dziś, dał wyciszenie i poukładanie nerwów... utulił :))) Dziękuję Ci za to, że jesteś :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest mi ogromnie miło, że czerpiesz radość z mojego bloga :) Wiem, Agatko, że 1 maja nie był dla Ciebie dobry. Cieszę się, że mój wpis w pewnym stopniu dał Ci ukojenie.
      Trzymaj się ciepło :)

      Usuń
  7. Ja mam obsesję na punkcie ławek. Uwielbiam je fotografować, siadać na nich godzinami, zamyślać się - uwielbiam po prostu. Moja przyjaciółka zawsze wysyła mi zdjecia ławek z podróży, zna chyba mój fetysz doskonale;)
    Miłego weekendu Aniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To cudownie Marysiu trafiłam z ławeczkowym postem :) Cieszę się bardzo :) Ja też lubię ławki i lubię też robić im zdjęcia :)
      Miłego weekendu Ci życzę !

      Usuń
  8. Cudnie odrapane, wtapiające się w ogród, na których usiądziesz i zaszyjesz się w morzu kwiatów - oto moje wymarzone ławeczki... Dziękuję za te piękne zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę Gosiu, że ławeczki Ci się podobają :)
      Udanego weekendu !

      Usuń
  9. Mam koniecznie :), muszę przysiąść, pomyśleć, zamyślić się :) Uwielbiam!
    Ściskam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cudownie mi to słyszeć :)
      Ciepło pozdrawiam w majowy weekend :)

      Usuń
  10. Faktycznie ławka to punkt obowiązkowy ogrodu, musi być koniecznie :) Ja mam w kilku miejscach i uwielbiam na nich odpoczywać w czasie pracy w ogródku :)
    Pokazane na fotkach są cudne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To cudownie, że masz ich aż kilka :) Zazdroszczę, oczywiście pozytywnie :))
      Pozdrawiam ciepło !

      Usuń
  11. Aniu ta łąweczka pod różówą kopułąkwiatów chyba dla zakochanych, jest romantyczna niezwykle, spodobała mi sie pomysł tej ławki wokół pnia drzewa....w ogóle wszystkie sa swietne:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla zakochanych jak najbardziej :) Wokół pnia drzewa, idealna na lato :)
      Pozdrawiam ciepło !

      Usuń
  12. Fioletowa i ta pod kopułą mnie urzekły. Piękne inspiracje Twe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci Diana :)
      Pozdrawiam ciepło !

      Usuń
  13. Po prostu zauroczyły mnie te zdjęcia... Są takie magiczne:) A te ławeczki-rewelacja!
    całuski weekendowe Aniu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi To słyszeć Natalko :)
      Ślę pozdrowienia !

      Usuń
  14. Aniu dziękuję Ci za tego posta !!! Ja, jak wiesz kocham ogród i takie ogrodowe zakamarki jak nam tu pokazałaś wywołują uśmiech na mej twarzy i zadowolenie bo mogę się bez końca inspirować. Śliczne po prostu !!!
    Miłej niedzieli życzę Ci Moja Droga:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem Agatko, że uwielbiasz ogrody :) Miło mi, że mogłam dostarczyć Ci troszkę ogrodowych inspiracji :)
      Ciepło pozdrawiam !

      Usuń
  15. Oj tak jakby miała ogród na pewno znalazło by się w nim cudowne miejsce z ławeczką na odpoczynek :).

    Ten niebieski krzew mnie oczarował :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hortensje są piękne we wszystkich kolorach, masz rację niebieska jest cudowna :)

      Usuń
  16. piękne te ławki, najbardziej mi się podoba ta odmalowana na fioletowo, stanowi taki ładny akcent kolorystyczny w ogrodzie.
    pozdrawiam
    creativamente.
    www.creativamente-o-sztuce.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny :) Cieszę się, że podobają Ci się ławeczki ogrodowe :)
      Pozdrawiam ciepło !

      Usuń
  17. Brakuje takiej ławeczki w moim ogrodzie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To musisz to zmienić :)
      Pozdrawiam serdecznie !

      Usuń
  18. Witaj;) Jestem zachwycona inspiracjami i ławeczką. Tak, zupełnie w moim stylu.To coś co lubię, co kocham... zapraszam Cię na mój ostatni wpis, w którym pokazałam takie magiczne miejsce, z podobnymi skarbami....:) Myślę, że wpadną Ci w oko:) uwielbiamczarowac.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że post Ci się podoba :) Na pewno do Ciebie zajrzę :)
      Pozdrawiam i miło mi, że do mnie przyszłaś w odwiedziny :)

      Usuń
  19. Wszystkie wyglądają cudnie, na każdej z nich chciałoby się przysiąść i poczytać książkę, odpocząć. Pozdrawiam Aniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też chętnie na takich ławeczkach bym wypoczywała :)
      Pozdrawiam ciepło !

      Usuń
  20. Ahora que llega la primavera lindas esas imágenes de exteriores ! Todos tienen mucho encantó

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Angelica :) Cieszę się, że ławeczki Ci się podobają :)
      Pozdrawiam ciepło !

      Usuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)