czwartek, 11 czerwca 2015

Kuchnia w stylu cottage / Cottage style kitchen

Witacie Moi Drodzy !

Cieszę się, że truskawkowe inspiracje tak się wam spodobały 
i wywołały tyle pozytywnych emocji :) 
Dzisiaj postanowiłam zaprezentować wam kuchnię w sielskim stylu cottage. 
Kuchnia cottage to kuchnia naturalna, prosta, przytulna i ciepła, w klimacie wiejskiego 
dworku, kojarząca się z letnią sielanką i wakacjami na wsi.
Dominują w niej jasne i ciepłe kolory, jak naturalne barwy drewna, kolor biały, kremowy 
i pastele, przeważnie błękity, mięta, zielenie i pudrowy róż. Chociaż w dodatkach mogą pojawić się mocniejsze akcenty kolorystyczne jak np. czerwień i czerń. Wiejski klimat kuchni podkreślają drewniane belki sufitowe, drewniane lub kamienne podłogi 
i oczywiście piec kaflowy.
Meble w stylu cottage są drewniane, o prostej formie, ale stylowe, często podniszczone i postarzane. Dopełnieniem całej aranżacji wnętrza są sielskie i retro dodatki. Nie może tu zabraknąć konfitur w babcinych słoiczkach, vintage pojemników i naczyń czy stylowej porcelany.
A tak przedstawia się kuchnia w stylu cottage.

Sielska kuchnia w której drewniane detale jak 
wyspa i okap, zostały przetarte i postarzane.



Biała, elegancka kuchnia z drewnianymi belkami 
sufitowymi.



Kolejna biała kuchnia utrzymana w stylu cottage.

Biały kolor ścian dobrze jest też zastąpić np. 
pastelowym odcieniem seledynu w połączeniu 
z białymi kafelkami.

Bardzo stylowa kuchnia również w seledynowym 
odcieniu.

Do białego koloru i pasteli może dołączyć mocniejszy
 kolor, jak np. czerwień w dodatkach.

Meble też nie muszą być tylko białe.
Zielone, drewniane, przetarte meble także wpasują się 
w klimat cottage.

Sielskiego charakteru dodają kuchni stare drewniane
stoły i wyspy robocze. Zwłaszcza te na których 
możemy ustawić kosze z naturalnych materiałów 
czy druciaki.

Klimatu kuchni dodają retro naczynia albo takie detale 
jak stare ozdobne ramy okienne czy lustra.



Dodatki vintage mogą być w postaci dekoracyjnych
 pokrowców na krzesła.

Lub poduszek na taborety i hokery oraz zasłony vintage do 
dolnych szafek.

Atutem kuchni w stylu cottage może być piękna 
drewniana podłoga.

Foto 1-6, 9,11-14 pinterest Foto 7-8,10 tophomedesignz

Kuchnia w stylu cottage wspaniale łączy sielskie, wiejskie klimaty
z elegancją i stylem retro. 
To idealna kuchnia nie tylko do wiejskiego domku. 
Mam nadzieje, że taka kuchnia wam się spodoba :)

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><>


Pozdrawiam wszystkich serdecznie :)
Udanego popołudnia wam życzę :)
Ania 


36 komentarzy:

  1. Kuchnia w wiejskim stylu to moje marzenie! :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi to słyszeć Aldia :-)
      Pozdrawiam ciepło :-)

      Usuń
  2. Lecę pędzę nogi łamię, padam na py...k :P Ale muszę poczytać co nowego napisałaś :)))) Buziaki :D
    Gdzie moja herbata...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że mimo zmęczenia i braku czasu do mnie zajrzałaś Agatko :-)
      Pozdrawiam ciepło :-)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie :-)
      Ślę pozdrowienia :-)

      Usuń
  4. Aniu same perełki wyszukałaś :) Tak sielsko i anielsko się zrobiło!
    Miłego dnia :)
    M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Martuś dziękuję Ci pięknie :-)
      Miłego dnia Ci życzę :-)

      Usuń
  5. W takim wnętrzu chyba każdy czuje się dobrze. :) Swojsko, miło, bez zadęcia....jak u babci. :)
    Bardzo fajne kuchnie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą Dorotko :-)
      Ciepło pozdrawiam:-)

      Usuń
  6. To sa naprawde sielankowe kuchnie, tylko pomysl jak milo w takich kuchniach przebywac I gotowac :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takiej kuchni gotuje sie najlepiej, masz rację Marysiu :-)
      Miłego dnia !

      Usuń
  7. Tę z pierwszego i drugiego zdjęcia mogłabym mieć już dziś :-) 3 i 4 też są super. Fajnie, że tak inspirujesz :-) Pozdrawiam ciepło i czerwcowo :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny wybór :-) Dziękuje Ci ślicznie :-)
      Ślę pozdrowienia :-)

      Usuń
  8. Coś WSPANIAŁEGO!!! Zdecydowanie moje klimaty:) cudowne zdjęcia:)
    marzenie mieć taką:)
    uściski słoneczne kochana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem Natalko, że są to Twoje klimaty :-)
      Miłego dnia Ci życzę :-)

      Usuń
  9. Ale cuda :) chyba właśnie tak by mi pasowała, trochę jakby odrapana, z drewnianą podłogą a nie kafelkami i tymi różnymi cudnymi dodatkami, tak taką bym chciała mieć :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi to słyszeć :-):-)
      Miłego dnia ;-)

      Usuń
  10. Ostatnia kuchnia bardzo mi się podoba. Właśnie tak myślę i myślę nad nowa kuchnią, więc wszelakie takie inspiracje są przez mnie mile widziane :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogę dostarczyć Ci inspiracji :-)
      Dobrego dnia :-)

      Usuń
  11. mmmm marzenia......
    krzesła na przedostatnim zdjęciu mają fajne ubranka.
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie pokrowce jeszcze bardziej podkreślają sielski klimat kuchni.
      Pozdrawiam ciepło :-)

      Usuń
  12. Widzę sie w takiej kuchni:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To też jedna z moich ulubionych kuchni :-)
      Miło, że do mnie wpadłaś z wizytą :-)

      Usuń
  13. Inspiracje piękne. Uwielbiam takie kuchnie. Drewniana podłoga, kredensy, piece. Odzywa się we mnie wiejska dusza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie Małgosiu :-)
      Pozdrawiam ciepło :-)

      Usuń
  14. Lustro nad zlewem i różowa suszarka- rewelacja! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi :-) Cieszę się, że mnie odwiedziłaś :-)
      Pozdrawiam serdecznie :-)

      Usuń
  15. Ależ piękności...Ta czerwień mnie fascynuje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Basiu :-):-)
      Pozdrawiam ciepło :-)

      Usuń
  16. Tu casa es maravillosa !! Llena de rincones encantadores !! Deseó que tengas un bendecido fin de semana
    Cariños

    OdpowiedzUsuń
  17. Śliczne są, takie pełne spokoju i ciepła :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Marzy mi się taka kuchnia w domku na działce:) Jestem na etapie poszukiwań, ale jak znajdę zabiorę się ochoczo do pracy:)
    Dzięki za dawkę inspiracji!

    OdpowiedzUsuń
  19. Cudowne przykłady, ja choc mam inną, to chętnie wymieniłabym się na jedną z tych powyżej. Uwielbiam własnie w tym stylu. Pozdrawiam Aniu

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja lubię ten styl o ile nie jest przesadzony. Kilku z tych aranżacji nie dałabym zielonego światła. Nie przekonują mnie także przecierane szafki, oczywiście wiem, że teraz taka moda, ale dla mnie wyglądają po prostu niedbale i kojarzą mi się z zaniedbanym wnętrzem. W domu często były takie podniszczone, więc żaden to dla mnie hit, nawet, jeśli byłoby to kontrolowane. Również lampy przemysłowe, a raczej je przypominające nie znajdują mojego uznania.
    Ale poza tym bardzo podoba mi się wiejski klimat, białe mebelki i płytki. Podoba mi się, że w takiej kuchni wystarczy zmienić dodatki i już mamy coś nowego, z innym akcentem kolorystyczny. Sama mam białą kuchnię i jestem z niej zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
  21. Fajne te aranżacje. Coraz rzadziej moim zdaniem spotyka się tego typu aranżacje w domach. Możecie zajrzeć na http://www.druknaszkle.pl/, gdzie znajdziecie bardzo ładne i stylowe fototapety.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)