sobota, 20 stycznia 2018

Domowe biuro urządzone poniżej parteru w piwnicy

Witajcie :)

Przy urządzaniu domowego biura lub pracowni ważny jest wybór miejsca. Każdy z nas chciałby przeznaczyć na takie biuro jak najwięcej przestrzeni. Jednak zazwyczaj brakuje nam wolnego pomieszczenia na nasze biuro. Osoby mieszkające w domu mogą na domowe biuro, pracownię czy gabinet przeznaczyć wolną piwnicę lub poddasze.
Ja w dzisiejszym poście chciałam skupić się właśnie na biurach urządzonych poniżej parteru czyli w piwnicy.
Bardzo często służy nam ona jako składowisko niepotrzebnych rzeczy, typowa "graciarnia". 
A przecież możemy nadać jej drugie życie i przekształcić ją w funkcjonalne i estetyczne pomieszczenie. W takiej metamorfozie bardzo ważne są okna. Często piwnica ma nieduże okna, dlatego warto wstawić dodatkowe okno, by dostawało się do wnętrza jak najwięcej światła dziennego.
Piwnica jest zazwyczaj zimnym i wilgotnym pomieszczeniem. Dlatego warto zadbać o oczyszczenie powietrza i osuszenie wnętrza zanim urządzimy w niej biuro, zwłaszcza gdy kiedyś była zalana. W tym celu sprawdzi się wysokiej jakości, nowoczesny osuszacz powietrza, najlepiej typu osuszacz membranowyWażne aby w pomieszczeniu nie było pleśni i aby oddychało nam się w niej dobrze i zdrowo.
Ściany możemy pomalować czy ozdobić je tapetą. Gdy lubimy styl skandynawski i industrialny, to warto pozostawić odsłoniętą cegłę czy odrapane ściany. Nada to naszemu wnętrzu fajnego, kreatywnego i twórczego klimatu. To samo dotyczy wszelkich drewnianych stropów i instalacji. Na podłogę możemy wybrać najtańsze panele drewniane, aby było ciepło i przytulnie. 
Gdy już mamy gotowe ściany, podłogę i okna, to wtedy możemy skupić się na meblach, oświetleniu i dodatkach. Mimo, że wstawimy dodatkowe okno to i tak ważne jest oświetlenie takiego pomieszczenia. Istotne jest górne, centralne oświetlenie wnętrza jak i punktowe oświetlenie, strefy pracy. Dobrze gdy wszystkie meble, dodatki są spójne i dobrane w jednym konkretnym stylu. Możemy również popuścić wodze fantazji i dodać mu artystycznego klimatu, zwłaszcza gdy będzie to nasza pracownia z rękodziełem.
W tym celu sprawdzi się styl industrialny i nowojorski charakterystyczny dla loftów, ale też rustykalny i vintage. Gdy mamy miejsce w naszym biurze, możemy dostawić wygodną sofę i stolik, by mieć chwilę relaksu od pracy. 

Rustykalnie czyli biuro z odsłoniętą cegłą i dużą ilością drewna.



Biuro vintage. Stare odrapane krzesła i biurko nadają artystycznego 
klimatu. To samo dotyczy odrapanej ściany.

Foto 1-5 architectureartdesigns.com

Stare drewniane deski na ścianie również dodają uroku.

Białą, prostą przestrzeń także można efektownie wykorzystać.
Foto 6-7 designspiration.net

Odsłonięte cegły warto pomalować na biały kolor.
Foto 8 pl.pinterest.com

W piwnicy do urządzenia domowego biura dobrze jest wykorzystać każdą 
wolną przestrzeń.


Gdy w piwnicy jest dużo miejsca możemy w niej urządzić przestronny gabinet czy 
biuro połączone z miejscem do odpoczynku.



Foto 9-14 decoist.com

Miejsce do wypoczynku może znajdować się również nad biurem, na antresoli.
Foto 15 hgtv.com

Ciekawe, kreatywne i praktyczne biuro domowe możemy urządzić bez problemu w piwnicy, poniżej poziomu parteru. Dodatkowo zapewni nam ono spokój i ciszę, które są tak ważne przy pracy na komputerze czy podczas kreatywnego tworzenia artystycznych prac. Tym samym zyskamy dodatkowe pomieszczenie w naszym domu. Możemy je w przyszłości przeznaczyć w innym celu, nie tylko na biuro czy pracownię.
Ciekawa jestem czy wam Moi Drodzy podoba się pomysł urządzenia domowego biura w piwnicy ?



Dziękuję za wszystkie komentarze i waszą obecność na blogu:)
Pozdrawiam ciepło wszystkich odwiedzających mój blog :)
Z radością witam nowych czytelników mojego bloga :)
Udanego weekendu i nowego tygodnia :)


33 komentarze:

  1. Zdarzają się takie biura :). My mieliśmy kiedyś w piwnicy pokoje i salonik fryzjerski:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny pomysł i aranżację. Pytanie, czy na takie zagospodarowanie piwnicy trzeba mieć jakieś pozwolenia?

    OdpowiedzUsuń
  3. Nr 13 wpadł mi w oko :). Ciekawe inspiracje, fajnie urządzone wnętrza. Mam niewykorzystaną piwnicę (a raczej - wykorzystaną na graciarnię) i zastanawiam się właśnie jak ją sensownie zagospodarować.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne pomysły i wykorzystana przestrzeń :) Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Pomysły bardzo fajne i wcale nie wyglądają te pomieszczenia jak piwniczne. Ważne są duże okna . Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  6. Marzy mi się takie własne biuro w swoim domu. Lubię biel, dlatego ściany i meble właśnie chciałabym mieć w takim kolorze. Jasne i przestronne biuro to moje marzenie. Miłej niedzieli. Buziaki ;*

    OdpowiedzUsuń
  7. Genialne! Ja uwielbiam takie industrialne motywy!

    Pozdrawiam - http://izabiela.pl/

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdjęcie nr 5 skradło moje serce. Chcę takie biuro :-)))) Buziaki :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja akurat nie pracuję w domu, więc dodatkowe rzeczy związane z pisaniem i prowadzeniem bloga, które wykonuje w czasie wolnym od pracy zawodowej, staram się wykonywać w jednym pokoju z mężem, który nie cierpi w pokoju być sam. Gdybym jeszcze te sprawy załatwiała w innym pomieszczeniu, to prawie byśmy się nie widywali ;-) Ale dla pracujących w domu, biuro w piwnicy to - myślę - dobry pomysł. Następuje takie zdystansowanie się od spraw domowych poprzez przeniesienie na inny poziom budynku.

    OdpowiedzUsuń
  10. Przestrzeń biurowa z miejscem do wypoczynku jest bajeczna:) Fajne inspiracje Aniu:) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Biuro vintage to mój styl.Cudowne wnętrza.

    OdpowiedzUsuń
  12. Niektóre propozycje są dla mnie stworzone.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jejku jakie piękne Inspiracje ! Aż chciałabym mieć własny kąt :D Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne inspiracje :)
    Ale te ceglane podobają mi się najbardziej.
    Uściski poniedziałkowe.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ależ piękne wnętrza. Lubię surowe ściany, fajnie to wygląda. :) Nie mam piwnicy, no w bloku raczej to nie wypali, ale sam pomysł bardzo mi się podoba. Pokazałaś przepiękne wnętrza.

    Miłego dnia Ci życzę. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. U mojej mamy jest taka piwnica, którą nawet nazwaliśmy Bazyliszkiem ;) Czasem organizujemy w niej imprezy, idealne miejsce na Halloween ;) Biuro byłoby tam wyjątkowo klimatyczne, ale niestety myślę, że nawet osuszacz nie dałby rady, i to żaden. Trzeba by było najpierw zrobić gruntowny remont. Może kiedyś go zrobimy i urządzimy kawiarenkę pod nazwą "Bazyliszek" ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Biuro vintage <3
    Swoją drogą kilka lat temu miałam takie "biuro" w piwnicy. Nie wyglądało to tak fajnie, ale dało się pracować. Pamiętam, że sporo tam szyłam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Fajne pomysły na biuro, nie tylko do piwnicy :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękna piwnica :) Moja to zdecydowanie przestrzeń innego typu - zamieniłam ją w mały magazyn, ponieważ nigdy nie byliśmy w stanie pomieścić wszystkiego w domowej garderobie. Zaopatrzyłam się w kilka regałów przemysłowych od Nedcon Silesia i od teraz w naszej garderobie znajdują się tylko potrzebne ubrania, żadnych sprzętów gospodarczych, pudełek z farbą i innych tego typu przedmiotów :)

    OdpowiedzUsuń
  20. To pierwsze, jak z jakiegoś westernu, podoba mi się najbardziej. Bardzo stylowe, niepowtarzalne, a jednocześnie eleganckie. Wydaje mi się, że warto pomyśleć w takim biurze o mediaportach, żeby całego efektu nie popsuły walające się po biurze kable i przedłużacze :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Powiem wam, że jeśli chodzi o meble do biura to moim zdaniem najlepiej jest zdecydować się na takie robione na wymiar. Polecam wam sprawdzić ofertę firmy KJK z Kielc, ponieważ robią oni na prawdę dobrej jakości i solidne meble, które według mnie jak najbardziej moga wam przypaść do gustu

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetne aranżacje. Pomysłów na urządzenie domowego biura jest naprawdę wiele. Przy dzisiejszych możliwościach zdalnej pracy i dostępie do niedrogich sprzętów elektronicznych, zaaranżowanie takiego kącika efektywnej i zarazem przyjemnej pracy to naprawdę genialne rozwiązanie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Kluczową kwestią są meble - najlepiej takie, które są wykonane z dobrej jakości materiałów i pojemne. I tutaj, szczerze mogę wam polecić producenta KJK z Kielc. Miałam okazję z nimi ostatnio współpracować - spisali się na medal.

    OdpowiedzUsuń
  24. To jak zaaranżujemy swoją przestrzeń do pracy, to kwestia indywidualna. Moim zdaniem równie dobrze sprawdzą się fototapety. Widziałam takie w sklepie Fototapety do biura w przystępnych cenach. Może i wam przypadną do gustu?

    OdpowiedzUsuń
  25. W takim biurze można z przyjemnością pracować.

    OdpowiedzUsuń
  26. Nawet jeśli decydujemy się na prowadzenie firmy z domowego biura to myślę, że ważne jest prowadzenie kampanii reklamowej. Sam tak zrobiłem kiedy zdecydowałem się otwarcie własnej firmy. Znalazłem na stronie www.vizer.pl ofertę firmy marketingowej z Wrocławia. Mimo tego, że moja firma na początku kampanii reklamowej była niewielkim domowym biznesem, to dzięki dobrze poprowadzonej reklamie i solidnemu produktowi udało mi się wybić na rynku.

    OdpowiedzUsuń
  27. No przypuszczam, że w takim miejscu na pewno odpowiednio sprawdzi się osuszacz powietrza, bo wilgoć na pewno jest tutaj duża. Jeśli będziecie szukali odpowiedniego osuszacza, to ja na pewno mogę Wam polecić ofertę https://meacopolska.pl/ . Koniecznie zerknijcie sobie na to, co mogę w ofercie Wam zaproponować. Osuszacze mają różne, więc pamiętajcie, aby dobierać je do konkretnych pomieszczeń, do ich wielkości, no i przede wszystkim do intensywności wilgoci, która znajduje się w pomieszczeniu. Wybierajcie sprawdzone rozwiązania.

    OdpowiedzUsuń
  28. zainteresował mnie ten blog !

    OdpowiedzUsuń
  29. Jeśli mamy w domu dużo miejsca to spokojnie można zorganizować biuro. Gorzej z projektowaniem i urzadzaniem jeśli nie ma się do tego talentu tak jak w moim przypadku. Szukając w sieci różnych rozwiązań trafiłam na tą stronę https://projektowanie-wnetrz-online.pl/aranzacje/lokal . Mają naprawdę świetne projekty.

    OdpowiedzUsuń
  30. Piękne aranżacje. Najbardziej podobają mi się pierwsze trzy fotografie. Idealne na biuro jakiegoś adwokata lub detektywa

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo podobają mi się takie oryginalne rozwiązania w wnętrzach. Wszystko doskonale wygląda.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)