poniedziałek, 21 stycznia 2019

Modne kwiatowe wzory w naszych wnętrzach

Witajcie :)

W ostatnich postach skupiłam się głównie na kolorach jakie będą dominowały w najbliższych miesiąca w aranżacji wnętrz.
Dziś chcę wam przedstawić modne wzory, a dokładnie motywy kwiatowe.
Wzór kwiatowy jest obecny w naszych wnętrzach praktycznie od zawsze, zwłaszcza we wnętrzach w stylu vintage czy angielskim. Stał się popularnym wzorem wraz z powrotem mody na tapety w naszych wnętrzach. Tapety z motywem kwiatowym na przestrzeni dziesięciu lat ulegał zmianie, najpierw były w klimacie art deco, potem zmniejszyła się ich popularność na rzecz geometrycznych, minimalistycznych tapet, w stylu skandynawskim. Między czasie pojawiły się tapety w drobną, sielską łączkę, roślinne tapety z rajskimi ptakami.
Obecnie wzór kwiatowy powraca w śmiałym, dużym rozmiarze, ale w spokojnej, stonowanej kolorystyce. Już w ubiegłym roku nowością były tapety w kwiatowe motywy w przykurzonej palecie barw, które przypominały stare, troszkę wyblaknięte, rozmyte tapety retro. Tegoroczne tapety są wyraźniejsze, a duży wzór kwiatowy jest w podobnej kolorystyce, co tło tapety, z przewagą ciemnej palety kolorów.
Modny wzór kwiatowy to nie tylko tapety czy fototapety, ale i też malowidła ścienne tzw. murale, ceramiczne płytki, meble tapicerowane, ozdobne tkaniny. Wśród tekstyliów mogą być to poszewki na poduszki, pościel, zasłony, obrusy. 
Duży wzór roślinny nie powinien zdominować całego wnętrza. Możemy wybrać tapetę na jedną ścianę czy jeden fotel w kwiatowy wzór lub same poduszki na kanapę. Taki wzór jest mile widziany w każdym wnętrzu, zarówno w salonie, sypialni jaki w łazience czy kuchni. Pasuje on do wnętrz nowoczesnych, jak i do wnętrz w stylu vintage. W nowoczesnej aranżacji bardzo dobrze współgra ze stonowaną, neutralną paletą kolorów i wzorów. Wśród gatunków kwiatów największą popularnością cieszą się peonie, czyli nasza ogrodowa, sielska piwonia. 

Duży wzór kwiatowy w stonowanej, spokojnej kolorystyce w postaci tapety 
i fototapety.






Nawet przy dużym wzorze jak popularne obecnie peonie, całość nie przytłacza, 
dzięki stonowanej kolorystyce.

Foto 1-7 etsy.com

Foto 8-9 simpleshapes.com

Najmodniejsze są ciemne wzory kwiatowe, na ciemnym tle. 
 Foto 10 elledecor.com


Foto 11-12 wallsneedlove.com

 Foto 13 papeldeparededosanos70.com

Foto 14 wallpaperdirect.com

Motyw kwiatowy możemy wybrać dowolny, mogą być to maki, róże, piwonie, ważne aby kwiaty były dużych rozmiarów. Odważny wzór w stonowanej kolorystyce może stanowić świetną dekorację całego wnętrza. Najłatwiej go wprowadzić za pomocą tapety czy tekstyliów. Chociaż pomysłów na taki wzór we wnętrzu jest wiele, chociażby mural ścienny, czy kwiatowa okleina na szafie. 
Ja lubię wzory kwiatowe we wnętrzach, u siebie mam kwiatową tapetę w stylu art deco w kuchni. Duże kwiatowe wzory też do mnie "przemawiają" np. w postaci dekoracyjnej ściany nad łóżkiem w sypialni.
Ciekawa jestem co wy sądzicie o dużych kwiatowych wzorach, czy podoba wam się ten trend ?



Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze i waszą obecność na blogu:)
Pozdrawiam ciepło wszystkich odwiedzających mój blog :)
Z radością witam nowych czytelników :)
Dobrego tygodnia :))



27 komentarzy:

  1. Te jasnoróżowe piwonie przecudne... Pozdrawiam ciepło! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie trochę za mocna w wyrazie ale lubię motyw kwiatowy :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładne dekoracje! Nie przypuszczałam, że wzory z kwiatami mogą tak ciekawie prezentować się w wielu zastosowaniach :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię takie motywy ale nie wiem czy by mi się szybko nie znudziły ;p

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham kwiaty, podoba mi się. Myślę, że mogłabym stworzyć bardzo romantyczny, magiczny pokój. :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Kwiatowe motywy chyba nigdy nie wyjdą z mody. :) W niemal każdej odsłonie prezentują się rewelacyjnie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Peonie na czarnej ścianie- coś pięknego!

    OdpowiedzUsuń
  8. Kwiaty kocham. Mam je w domu w doniczkach, wazonach, noszę z nimi ubrania. Niestety na ścianie mi nie pasują. Ale to przecież kwestia gustu.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Tapety super się prezentują i na pewno fajnie wyglądają na dużych powierzchniach.

    W naszych blokowych mieszkaniach, to raczej w formie dodatku czy tak jak piszesz nad łóżkiem w sypialni. Taka forma by mi się podobała :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, to mnie zaskoczyłaś, że przy innym nicku nie łączy Twoich komentarzy, ze starą nazwą. Myślałam, że biorą pod uwagę link bloga, a nie nazwę użytkownika ... Szkoda, bo cały czas byłaś pierwsza :).
      Teraz musimy trochę poczekać aż sama "przeskoczysz" siebie :).

      Usuń
  10. Piękne inspiracje do tego przytoczyłaś. Kobiece i nowoczesne. ja bym pewnie poszalała bardziej w kierunku vintage i w mniejszym stopniu trafiła w serca czytelników :D Ostatnia i ta w garderobie to moje faworytki :) Motyw kwiatów też mi sie spodobał, wykleiłam sobie kwiecistą tapetą sufit w sypialni :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Fantastyczne propozycje, szczególnie mnie urzekła ta wielka peonia na czarnej ścianie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne zdjęcia. Mam pytanko, jakim aparatem wykonywane są te zdjęcia? Sam planuje w niedługim czasie zadobyć jakiś ciekawy sprzęt, a widzę że tutaj jest duży potencjał. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Spodobały mi się piwonie. Ślicznie wyglądają na ścianie. Bardzo fajne propozycje przedstawiłaś/

    OdpowiedzUsuń
  14. Śliczne aranżacje. Ciemna ściana z kwiatami wprost niesamowita.

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo mi się podobają! Szkoda, że mojemu mężowi nie. Może kiedyś przeforsuję taki wzór chociaż na jednej ścianie:) Moja bratowa ma coś takiego i właściwie tylko u nich widziałam to w realu. I naprawdę taka ściana robi całe wnętrze:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Przepiękne kwieciste wzory :-)))

    OdpowiedzUsuń
  17. Najbardziej podobają mi się kwiaty na ciemnych powierzchniach. Doskonale widać ich moc na tych inspiracjach, gdzie duży kontrast tworzy naprawdę piękną kompozycję.

    OdpowiedzUsuń
  18. Cudowne są te motywy. Wprawiają w dobry nastrój :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Motyw kwiatowy chyba rozgościł się na dłużej w trendach urządzania wnętrz :). Bardzo nam się to podoba.

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam nietuzinkowe dekoracje ścian :) Motywy kwiatowe są ponadczasowe :) Pozdrawiam Pola :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wspaniałe tapety! Szczególnie podobają mi się wzory na ciemnym tle.

    OdpowiedzUsuń
  22. Fantastyczne zdjęcia! Kwiatowe motywy na ścianie to świetny pomysł na nietuzinkową aranżację pokoju.

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetne wzory, zdecydowanie przyciągają oko

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)