wtorek, 13 maja 2014

Żółta cytrynowa kuchnia {Lemon yellow kitchen}

Kolejną inspiracją w aranżacji wnętrz jaką chciałam się z wami podzielić jest trend w modzie na cytrynowy żółty kolor w sezonie wiosna-lato 2014. W szczególności zainspirowały mnie modne obecnie bluzki w tym kolorze. Uważam, że żółty, cytrynowy kolor pasuje do wnętrz, ale nie jest do końca doceniany. Taki kolor nadaję energii i rozjaśnia dane pomieszczenie. Moim zdaniem idealnie pasuje do aranżacji kuchni. Można go użyć jako tło do całej aranżacji lub w dodatkach. Żółty kolor dobrze komponuje się z takimi kolorami jak szary, grafit, biel, beże, czarny, zieleń. Taką kuchnie możemy urządzić w sposób nowoczesny, a także w stylu retro, zwłaszcza na lata 60-70, najlepiej w stylu pop art. 


Nowoczesna kuchnia z żółtymi meblami, ciekawym blatem i oryginalnymi krzesłami. 
W kolorze żółtym mamy również 
wiszące lampy i wzorek na płytkach między szafkami górnymi i dolnymi. 
Żółte dolne szafki dobrze się komponują z białą górą.   



foto 1,2 źródło

W tej kuchni uwagę naszą zwraca żółta fototapeta z wzorem 
przypominającym bambus. Fajnego efektu daje oświetlenie fototapety.
 Do kompletu mamy żółte krzesła. Cała kuchnia jest jasna i nowoczesna, fototapeta stanowi jej główną dekoracje i dodaje egzotycznego charakteru. 

Na tym zdjęciu mamy nowoczesną, industrialną kuchnie w szaro-grafitowej kolorystyce. 
Żółty kolor w postaci płytek na ścianie i żółtego krzesła dodaje energii i wprowadza żywy kolor do chłonnej kuchni.
foto 3,4 źródło 

Przykład bardzo nowoczesnej kuchni w stylu modern, 
w kierunku high-tech. Wyposażona w żółte meble na wysoki połysk. 

Kolejna kuchnia również jest wyposażona w nowoczesne meble, ale 
jest trochę stylizowana na lata 70 i styl pop art. 
Fajny klimat tworzy biało-czarna tapeta w kwiatowy wzór. 
foto 5,6 źródło

Będąc w klimacie retro, pop art, to następna kuchnia idealnie wpasuje się 
w te klimaty chociażby poprzez żółtą lodówkę. 
Bardzo podobają mi się lodówki vintage. 
foto 7 źródło

Rustykalna, drewniana  kuchnia z piękną żółtą kuchenką vintage.
foto 8 źródło

Prosta biała kuchnia, której energii dodają żółte kafelki między szafkami 
i żółte dodatki jak lampa, doniczka, misa na stole. 
foto 9 źródło

Kolejny przykład białej kuchni z ciekawym żółtym sufitem. 
foto 10 źródło

Pozdrawiam ciepło :)

24 komentarze:

  1. Zolty to zdecydowanie nie moj kolor, ale drobne akcenty-why not??zawsze to jakas odmiana, cos swiezego I innego:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również wolę żółte akcenty niż żółte tło w postaci koloru ścian czy wszystkich mebli. Najbardziej podoba mi się zestawienie szarości, grafitu z żółtą cytryną w dodatkach. Pozdrawiam serdecznie :))

      Usuń
  2. Żółty jako dodatki,jak najbardziej:) Pozdrawiam i dziekuje za odwiedziny na moim blogu:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za miły komentarz. Zapraszam do mnie częściej, ja na pewno będę do Ciebie zaglądać. Pozdrawiam serdecznie :))

      Usuń
  3. Podoba mi się żółty w aranżacji kuchnii :-) Super lodówka i kuchenka retro :-) pozdrawiam :-):-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że ci się podoba tak aranżacja kuchnii. Mnie też bardzo podoba się lodówka i kuchenka vintage.Pozdrawiam :))

      Usuń
  4. Witaj Aniu ;-)...obserwuję i będę odwiedzać ;-)...dziękuję za Twoje odwiedziny u mnie ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo za miły komentarz, ja również będę odwiedzać twój blog. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  5. Najbardziej podoba mi się taka intensywna barwa koloru żółtego w dodatkach, dlatego propozycja z żółtą lodówką to dla mnie strzał w dziesiątkę. Miłego dnia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą. Dziękuję za miły komentarz i zapraszam częściej. Pozdrawiam serdecznie i również życzę Ci miłego popołudnia :))

      Usuń
  6. Nie lubię żółtego, ale szara kuchnia z żółtym krzesłem mnie przekonuje:) A lodówka i piec vintage? Moje marzenie, mogłabym nawet mieć żółte;) Dziękuję za odwiedziny.Pozdrawiam, Kasia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również dziękuję za odwiedziny i komentarz. Mamy podobny gust jeśli chodzi o lodówkę i kuchenkę vintage. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  7. Podobają mi się żółte dolne szafki, super jest ten pomysł z tapetą bambusową. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że podobają Ci się pomysły na aranżacje kuchni z żółtym kolorem. Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny :)

      Usuń
  8. ha ha ha pamiętam moją lekko żółtawą kuchnię jeszcze trzy lata temu...:) Boże jak ja mogłam tak zbezcześci moją miłość do sielanki...:)
    teraz już tylko biel, szarość i granat, tu i ówdzie brudny błękit wpadający w szary...a sypialnia w róże...to jestem cała ja ...
    Buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci za odwiedziny i komentarz :) Ja też lubię szarości, brudne błękity, turkusy, granaty. Ale żółty zwłaszcza w odcieniu cytrynowym jako mocniejszy element chłodniejszej aranżacji w szarościach, beżach czy granatach to całkiem ciekawy pomysł. Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego popołudnia :)

      Usuń
  9. Dekadę temu żółty łączono z granatem i indygo - powiem szczerze ze od tamtej pory u mnie w domu żółtego nie znajdzie się nawet na lekarstwo - chociaż nie - jest cytryna - ale w tym wydaniu jaki pokazujesz mogę się zakochać ponownie w żółtych dodatkach:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie przepadam za żółtym kolorem, ale trend na żółty kolor w zwłaszcza w ubraniach zainspirował mnie do wykorzystania tego koloru w aranżacjach kuchni właśnie głównie w dodatkach. Dziękuję za odwiedziny i fajny komentarz. Pozdrawiam i życzę miłego dnia :))

      Usuń
  10. Myślę, że ten żółty trend może być na dłuższą metę męczący niestety. Pozdrowienia i zapraszam do siebie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt, że nie należy przesadzać z ilością żółtego koloru we wnętrzach. Dziękuję za odwiedziny. Pozdrawiam i na pewno zajrzę do Ciebie :)

      Usuń
  11. Nie przepadam za zółtym i chyba dlatego przemalowałam na żółto krzesło na balkonie :) ale lodówka fajna. dzięki za odwiedziny i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W dodatkach i pojedynczych meblach żółty się sprawdza :) Dziękuję również za odwiedziny i komentarz. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  12. piekna <3 yellow<3<3 gorąca i słoneczna <3<3<3
    a jam żółty okap w mojej kuchni! ;)
    globalo pomalowało mi okap na goracy yellow ;))

    OdpowiedzUsuń
  13. A do tego coś takiego: http://www.gadzeciak.pl/pl/p/Solniczka-i-pieprzniczka-myszka-i-ser/10890 uwielbiam żółty kolor!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)