czwartek, 31 sierpnia 2017

Ogród w stylu cottage na zakończenie lata

Witajcie :)

Lato powoli będzie się z nami żegnało, więc warto każdy cieplejszy dzień spędzić na łonie natury, oczywiście jak nam czas pozwoli. Na zakończenie lata chciałam was zabrać do sielskich, naturalnych ogrodów cottage. Takie ogrody są charakterystyczne dla stylu angielskiego, a szczególnie dla angielskiej wsi. Jednak wśród trendów aranżacyjnych ogrodów domowych styl cottage w tym roku zyskał na popularności. 
Ogród cottage to ogród przytulny, romantyczny, wiejski, a przede wszystkim naturalny. Czerpie inspiracje ze starej, angielskiej wsi, ale dla nas największą inspiracją dla ogrodu są ogródki naszych babć i prababć. Taki ogród jest najbliżej natury i żyje trochę swoim życiem. Tak jak kiedyś u naszych babć rośliny same rosły bez większej pielęgnacji 
i nadzoru, same się rozsiewały i stosowały naturalną selekcję i na pewno mniej chorowały. Dla osób lubiących naturalne i sielskie klimaty, a nie lubiących martwić się o swoje rośliny taki ogród jest najlepszym rozwiązaniem. 
W ogrodzie cottage warto zasadzić kolorowe malwy, które kojarzą się nam z białym płotkiem i bielonymi ścianami domu. W ogrodzie powinny pojawić się piwonie, margerytki, astry, nagietki, złociste rudbekie i jeżówki, aksamitki, łubiny. A także polne rośliny jak krwawnik, ruta, chabry czy maki. W sielskim ogrodzie powinno znaleźć się też miejsce na warzywniak. Klimat cottage ogrodu podkreślają kamienne murki i schodki, drewniane płoty, naturalne ścieżki. Do ogrodu warto wstawić drewnianą czy metalową ławkę.
W sielskich ogrodach cottage dom często współgra z klimatem i stylem ogrodu. 
Stare kamienne domy w stylu angielskim same w sobie stanowią element takiego ogrodu. Jednak każdy dom bez problemu można dopasować do ogrodu cottage. W tym celu sprawdzą się wiklinowe kosze z kwiatami na ganku, przedmioty dekoracyjne jak : emaliowane naczynia, metalowe, stare konewki.
Ogród cottage pełni również rolę ekologiczną, jest najbardziej zbliżony do naturalnego siedliska roślin. Ważne jest abyśmy żyli w zgodzie z naturą, w trosce o środowisko naturalne. W domu jednorodzinnym możemy dbać o środowisko na wiele sposobów. 
Jednym z nich jest ekologiczna przydomowa oczyszczalnia ścieków. 
Nowoczesne, biologiczne oczyszczalnie ścieków gwarantuje nam sedyment.com.pl
Są to urządzenia dosyć lekkie, łatwe w montażu, do codziennej eksploatacji. 
Mogą obsługiwać budynek zamieszkały nawet do 25 osób.

Sielski dom i ogród w stylu cottage.









Kolejny ogród z kamienną ścieżkę, ze starej cegły murkiem 
i miejsce na ławkę.




Foto 1-12 rachelwarne.co.uk/gardens

Biały płotek jak dawniej. Wśród sielskiej rudbekii i jeżówki znalazło się 
miejsce na małą fontannę ogrodową. 

Kamienne schody i murki często spotykamy w takich ogrodach. 


Oprócz ławki sprawdzą się też wygodne ogrodowe, wiklinowe krzesła. 
Foto 13-16 diynetwork.com

Zamiast kamiennej podmurówki dobrym rozwiązaniem są 
również żywopłoty.
Foto 17 gardeningandliving.org

Dekoracja która idealnie pasuje do sielskiego, wiejskiego ogrodu.
Foto 18 i.pinimg.com/originals

Dzisiejszy temat idealnie wpisuje się w mój najnowszy cykl na blogu Ekologia w czterech ścianach. Warto łączyć ekologię z aranżacją wnętrz i przydomową przestrzenią. A sielski ogród cottage jest tego najlepszym przykładem. 
Mnie się takie ogrody bardzo podobają w których dajemy roślinom więcej swobody 
i naturalnej przestrzeni. Do tego tworzy się niesamowity, sielski, romantyczny klimat, prawdziwa oaza relaksu i spokoju.
Ciekawa jestem też waszej opinii na temat ogrodów cottage ?



Pięknie wam dziękuję za wszystkie komentarze i waszą obecność na blogu:)
Pozdrawiam ciepło wszystkich odwiedzających mój blog :)
Z radością witam nowych czytelników mojego bloga :)

Udanej drugiej połowy tygodnia :))


64 komentarze:

  1. Taki obrazek na koniec lata...hmm...aż się rozmarzyłam :)
    Piękne inspiracje.
    Mają w sobie coś takiego, że oczu nie można od nich oderwać.
    Uściski serdeczne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Trafiłaś idealnie w mój gust. O takim ogrodzie marzę. Spontanicznym, wiejskim, sielskim i swojskim. Super zdjęcia.
    Pozdrawiam pięknie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. W przyszłym roku planuję wprowadzic do mojego ogrodu malwy. Twoje inspiracje są cudne, a najbardziej podoba mi sie rabata różna otoczona mini żywopłotem. Ten pomysł kradne;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że mogłam dostarczyć Ci tylu inspiracji !
      Pozdrawiam ciepło !

      Usuń
  4. Cudowne zakątki Aniu:) To moje klimaty:) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale pięknie ��❤️ Zakochałam się ! Findtimetochill.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ależ piękne! To moje marzenie, mieć taki ogród, taki bajkowy. Płot jest rewelacyjny, zawsze mi się kojarzy z angielskimi wsiami, za płotem szczere pole, na którym pasą się konie... :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam takie ogrody. Mój z braku czasu trochę się upodobnił do sielskiego:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam :), przepiękny jest taki ogród. Taki własnie mialam :( :). Miłego weekendu ANiu.

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny wpis. Taki przesyt kwiatowy nie jest moim marzeniem, ale modne wśród Polaków eleganckie i bogate tarasy też nie. Ja to bym chciała hortensję, hamak i pranie suszące się w ogrodzie. W Anglii faktycznie wiele jest takich ogrodów, w Polsce już rzadko spotykane... chociaż moja babcia wciąż taki ma przy domu, a druga nieco skromniejszy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Oh tak !! Tu w Irlandii też jest dużo takich perełek, aż marzy się tam zamieszkać :) Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudowne miejsca i te domki :).

    Mieszkańcy takich miejsc mają wielkie szczęście :).

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne są takie wiejskie ogrody.Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  13. Przecudowne zdjęcia ogrodów! Być właścicielem takiego ogrodu to spełnienie marzeń.

    OdpowiedzUsuń
  14. Aniu, Ty mi po prostu z nieba spasujesz ze swoimi postami:) Właśnie planuję mój ogród i już wiem, że nie będę miała na niego tyle czasu ile bym chciała. A takie angielskie ogrody bardzo mi się podobają i tak sobie pomyślałam, może uda mi się stworzyć podobny sielski klimat wokół swojego domu? Czasem w to wątpię, ale z drugiej strony takie posty jak ten, dodają mi skrzydeł i wiary, że się uda. Może nie od razu, ale z biegiem czasu...? Kto wie. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne ogrody, swobodne, naturalne.. cudne!

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne ogrody! Na następny raz biorę się za "remont" swojego.
    Dziękuję Ci za inspiracje :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne są takie ogrody. Na pewno trzeba poświęcić im wiele pracy, ale efekty są cudowne.
    Miło w lecie wypić poranną kawę w takim ogródku. Pozdrawiam serdecznie.
    Karolina

    OdpowiedzUsuń
  18. Przepiękny ogród jak z bajki!

    OdpowiedzUsuń
  19. Ależ piękne! O takim ogrodzie marzę :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ogród w stylu cottage jak z bajki! Robi wrażenie :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Cudowny klimat! Niczym z najpiękniejszych baśni :) Taki ogród to prawdziwy raj dla miłośników odpoczynku na łonie natury. Od razu kojarzy się błogą beztroską dziecinnych wakacji u babci na wsi :) Wydawać się może, że w takim miejscu można ukryć się przed światem i warto chociaż cząstkę takiego azylu stworzyć wokół własnego domu. Odpowiednio postarzany płot, stabilne słupki ogrodzeniowe http://www.supico.pl/slupki-ogrodzeniowe dużo przeróżnej roślinności i mamy swój własny raj na ziemi :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja się od tego roku cieszę swoim własnym ogródkiem, jednak ostatnio narzekam na ilość mrówek, jest ich za dużo :/ Znalazłam taką poradę odnośnie tego jak się ich pozbyć https://www.substral.pl/aktualnosci/jak-skutecznie-zwalczyc-mrowki-w-ogrodzie - czy ktoś może tę metodę stosował?

    OdpowiedzUsuń
  23. Każdy z nas lubi ogrody na swój sposób i o tylko i wyłącznie od nas zależy an co się zdecydujemy. Ja jestem zdania, że bardzo fajnie na pewno sprawdza się glebogryzarka https://garden-system.pl/glebogryzarki-c82 która w końcu w takich miejscach jest bardzo często wykorzystywana.

    OdpowiedzUsuń
  24. A to ja z kolei lubię stawiać na nowoczesne rozwiązania, no i na nowoczesne elementy w swoim ogrodzie, nawet, jeśli chodzi o kostkę brukową. Powiem Wam ogólnie, że zależy mi bardzo na ciekawych efektach, dlatego wybór padł na producenta https://kostbet.pl/ w kwestii wyboru kostki brukowej. Wiem, że u niego mogę liczyć na odpowiednią jakość materiałów. Dodatkowo w swojej ofercie posiada produkty, jakie mnie interesują i takie, które stworzą przepiękny efekt. Jeśli podoba się Wam również to samo, to sprawdzajcie!

    OdpowiedzUsuń
  25. Faktycznie ogród jest miejscem gdzie ja bardzo lubię spędzać czas oraz w nim pracować. Tym bardziej jak teraz przeczytałam na stronie https://zbudujmydom.pl/artykul/jaki-hydrofor-do-podlewania-ogrodu-kupic iż właśnie posiadanie odpowiedniego hydroforu pozwoli nam fajnie podlewać nasz ogród.

    OdpowiedzUsuń
  26. Ogólnie ogród to jest miejsce w którym ja uwielbiam spędzać czas. Wiem ile pracy należy włożyć w jego przygotowanie, ale myślę, że warto. Jak nawet czytałam na stronie https://www.lovethegarden.com/pl-pl/artykul/zmora-kazdego-ogrodnika-mszyce to oczywiście mszyce potrafią poważnie zepsuć humor ogrodnikowi.

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja również jestem wielką zwolenniczką posiadania ładnego trawnika i wiem, że trochę przy tym trzeba się napracować. Całkiem niedawno czytałam również na stronie https://expodom.pl/jak-prawidlowo-podlewac-trawnik/ co należy zrobić, aby prawidłowo trawnik podlewać.

    OdpowiedzUsuń
  28. Poszukujecie konkretnych projektów na Wasz ogród? Nie wiecie, jakie możliwości wybrać? To ja konkretnie polecę Wam zerknąć sobie w takie miejsce, jak strona Polskiego Ogrodu . Gwarantuję, że będziecie zachwyceni tym, co możecie tam znaleźć. Do wglądu oczywiście wiele różnych wykonanych realizacji, które mogą pomogą Wam w poznaniu stylu i gustu projektantów. Najlepiej poszukiwania rozpocząć od przeglądania różnych portfolio. Podobają mi się bardzo nowoczesne aranżacje ogrodów i na tym na pewno się skupię.

    OdpowiedzUsuń
  29. Piękne kwiaty. Nawet nie spodziewałem się ile pracy kosztuje utrzymanie takiego ogrodu dopóki sam nie zacząłem uprawiać swojego. Codziennie można tam coś robić! Ale to przyjemna praca. Oby dobrze dobrać do siebie rośliny. Przydatne są takie koszyki na pewno https://florexpol.eu/169-koszyki-do-sadzenia-cebul . Sadziłem tak lilie na pewno z ich pomocą. Pięknie rosną.

    OdpowiedzUsuń
  30. Jeżeli chodzi o oswietlenie zewnetrzne to polecam Ci zapoznać sie z ofertą tej firmy https://bercal.pl/oswietlenie-zewnetrzne/ posiadaja w niej wszystko co z lampami zwiazane. Warto sie zapoznać z tą ofertą bo jest bardzo atrakcyjna. Uważam, że oświetlenie ogrodowe w Krakowie to dobra opcja.

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo ciekawy i inspirujący wpis. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  32. Bardzo ładny ogród, na pewno miło spędza się w nim czas. Sama muszę zadbać w końcu o swój ogród i na razie udało mi się zamówić tylko kilka ciekawych narzędzi na stronie tego sklepu https://www.stiga.pl/ dajcie znać gdzie wy zazwyczaj zamawiacie tego typu produkty. Możesz jakoś zainspiruje.

    OdpowiedzUsuń
  33. Jak tylko nie chcecie sami zajmować się całą aranżacją ogrodu, to taki projekt jest jak najbardziej dobrym rozwiązaniem, ale ja np. szukam sobie różnych inspiracji online, np. na https://turystyka.info.pl/hustawki-ogrodowe-wieloosobowe-3-najciekawsze-projekty-dostepne-w-ogrodowym-salonie-oraz-ogrodolandii/ i korzystam sobie z propozycji, które są tam dostępne. Myślę, że będę jak najbardziej zadowolona, jeśli uda mi sie wszystkim zająć.

    OdpowiedzUsuń
  34. Świetny tekst! Od roku nie czytałam tak wartościowego i fajnego artykułu.

    OdpowiedzUsuń
  35. Nie macie żadnego konkretnego sposobu na ogród? No to koniecznie szukajcie sobie jakiś fajnych propozycji i inspiracji online!

    OdpowiedzUsuń
  36. Ogród prezentuje się bardzo ładnie!

    OdpowiedzUsuń
  37. Ja swój ogródek mogę zaaranżować wyłącznie na balkonie.

    OdpowiedzUsuń
  38. Ciekawy wybór do ogrodów, więc przyznam szczerze, że zdecydowanie muszę przemyśleć sobie taką kwestię. Wiem, że będzie to dla mnie jedna z lepszych opcji!

    OdpowiedzUsuń
  39. No całkiem ciekawy pomysł. Trzeba przyznać, że zawsze czymś takim można się zainteresować. Sprawdzajcie, gdybyście byli zainteresowani.

    OdpowiedzUsuń
  40. Myślę, że jak najbardziej warto zerknąć sobie na całą opcję, aby stworzyć fajną przestrzeń w swojej okolicy.

    OdpowiedzUsuń
  41. Faktycznie coś takiego rewelacyjne wygląda, więc przyznam szczerze, że nad taką właśnie opcją mogłabym się zastanowić.

    OdpowiedzUsuń
  42. Ciekawa aranżacja, być może pomyślę nad jakąś ciekawą propozycją u siebie z tego zakresu. Co myślicie? Jakie macie opcje do polecenia?

    OdpowiedzUsuń
  43. W moim ogrodzie jest naprawdę wiele do zrobienia, więc zdecydowanie trzeba zadbać o te kwestie, aby wszystko pięknie wyglądało.

    OdpowiedzUsuń
  44. Ogród fantastycznie zaaranżowany!

    OdpowiedzUsuń
  45. Moim zdaniem idealne rozwiązanie na własny ogród i myślę, że każdy może się zdecydować.

    OdpowiedzUsuń
  46. Co by nie mówić dla wielu z nas sam ogród jest świetnym miejscem i ja również jestem zdania, że dobrze jest wiedzieć jakie meble ogrodowe najlepiej jest wybrać. Jak dla mnie świetnie na pewno sprawdzają się meble z https://ogrodolandia.pl/meble-ogrodowe i ja ze swoich jestem bardzo zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
  47. Podoba mi się tak kolorowy ogród wokół domu.

    OdpowiedzUsuń
  48. Wpis zawiera bardzo ciekawe informacje

    OdpowiedzUsuń
  49. Piękny ogród to zawsze super sprawa i myślę, że jak najbardziej można się nim zainteresować, ale trzeba wiedzieć, że potrzebuje on wiele pracy. Na pewno na stronie https://studiodomu.pl/ogrod/przycinanie-i-ciecie/ znaleźć można wiele fajnych wskazówek dotyczących przycinania i cięcia roślin, bo w ogrodach powinno się to regularnie robić.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)