czwartek, 5 marca 2015

Skandynawska łazienka/ Scandinavian bathroom

Witajcie moi mili !

Na samym początku, chcę wam podziękować za wszystkie przemiłe komentarze pod ostatnim 
postem dotyczącym folkowej aranżacji, którą tak ładnie nazwaliście 
kącikiem wspomnień :) 
Dzisiaj przychodzę do was z pomysłem na aranżacje łazienki 
w naturalnym, prostym, minimalistycznym stylu skandynawskim. 
Skandynawska łazienka jest przestronna, a to duży atut zwłaszcza dla małej łazienki. 
Dominują w niej idealne kolory dla tego pomieszczenia czyli biel, 
szarości i chłodne pastele. 
Ściany mogą być w płytkach, białej drewnianej boazerii lub pomalowane farbą.
W takiej łazience najczęściej można spotkać białe sztabkowe płytki z czarną fugą. 
Gdy chcemy uzyskać bardziej surowy klimat możemy zastosować farbę imitującą beton. 
Podłogę zdobią drewniane panele lub obecnie coraz bardziej popularne płytki hexagonalne 
o wyglądzie plastrów miodu oraz kafelki marokańskie.
Łazienka w klimacie skandynawski to jedna z moich faworytek:) 
Jeśli bym teraz urządzała łazienkę to mój wybór padłby albo na styl skandynawski albo na retro. 

A tak prezentuje się prosta, przestronna, skandynawska łazienka. 

Drewniana podłoga, białe sztabkowe płytki i wolnostojąca wanna. 
Biała łazienka z naturalnymi dodatkami, która łączy prostotę i elegancję.
  
Łazienka czarno-biała. Tutaj charakteru dodają czarne fugi
 i czarna wanna.

Typowa skandynawska łazienka. Naturalna drewniana podłoga, 
białe boazerie na suficie i białe kafelki z czarną oblamówką.

Na uwagę zasługują też dodatki jak industrialna lampa
 i blat do umywalki.

Hexagonalne kafelki podłogowe, o strukturze plastrów miodu w połączeniu 
z białymi płytkami na ścianie.


Plastry miodu w postaci drobnej mozaiki. 
W tej łazience mamy typową dla tego stylu prostą, drewnianą,
 wiszącą szafkę pod umywalkę. 

Skandynawska łazienka z marokańską podłogą.


Szara łazienka w bardziej industrialnym i surowym klimacie. 


Skandynawska łazienka, toteż naturalne dodatki i detale. 
Jak wieszak na ręczniki- drabina.

Drewniane blaty i naturalne kosze np. z trawy morskiej. 


Foto 1-14 źródło

Jak widać łazienka w klimacie skandynawskim może być różnorodna, wszystko zależy od tego jakie wybierzemy materiały wykończeniowe, dodatki i detale. Jak już wyżej wspomniałam mnie takie łazienki podobają się bardzo. Ciekawa jestem waszej opinii. 

*********************************************************
Pozdrawiam was serdecznie :)
Życzę wam udanego i słonecznego dnia :)

Ania 


41 komentarzy:

  1. Aniu:) ja mam kłopot, którą wybrać! Wszystkie Twoje przykłady łazienek mnie fascynują :). Na pewno poszłabym jednak bardziej w styl scandi.
    Ściskam serdecznie!
    Marta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że łazienki Ci się podobają :) Mnie również wszystkie się podobają. Chociaż mam swoje typy :)
      Pozdrawiam cieplutko !

      Usuń
  2. Hola Ana querida !! Lindas propuestas de baños ! Adoro esos cerámicos pequeños y esas tomas sobrepuestas

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hello ! I am glad that you like the bathroom. Have a good day :)
      Pozdrawiam ciepło !

      Usuń
  3. Świetne łazienki!!! Ta z cegłami - boska:)
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi to słyszeć Aniu !
      Serdecznie pozdrawiam !

      Usuń
  4. Ta pierwsza niesamowita jest:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podobają !
      Pozdrawiam ciepło !

      Usuń
  6. a moja łazienka taka malutka:((((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie martw się Gosiu ! Nawet malutką łazienkę można w tym stylu urządzić !
      Pozdrawiam cieplutko !

      Usuń
  7. Uwielbiam ten styl, a te łazienki zauroczyły mnie:)
    wiosenne uściski Aniu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci ślicznie Natalko !
      Ja też Cię ciepło pozdrawiam !

      Usuń
  8. Osobiście wolę rustykalne łazienki, ale z skandynawskich też mi się sporo podoba :)
    Miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rustykalne też są bardzo fajne. Można również połączyć w sposób ciekawy oba style.
      Pozdrawiam Cię serdecznie !

      Usuń
  9. Bardzo podoba mi się ten styl !!! Cenię go za prostotę, ale i ciepło, a także naturalność, którą bardzo cenię:)))
    Podobają mi się wszystkie aranżacje, każda ma w sobie "coś".
    Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam tak samo jak Ty Agato, że cenię we wnętrzach naturalność i prostotę.
      Miłego wieczoru Ci życzę !

      Usuń
  10. Piękne inspiracje :) dobrze że etap łazienki mam już za sobą ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi bardzo, że Ci się podobają :) Twoja łazienka również jest bardzo fajna i stylowa !
      Pozdrawiam ciepło !

      Usuń
  11. Drewniane podłogi bardzo mi się spodobały. Prześliczne inspiracje wybrałaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci Diana :) Też bardzo lubię drewniane podłogi :) Pozdrawiam ciepło !

      Usuń
  12. Este tipo de bañeras me encantan me resultan muy romanticas .
    Besos Rosa .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hello :) I am glad that you like the inspiration :)
      Pozdrawiam !

      Usuń
  13. Piekne łazienki , wybrałaś takie z cudownym klimatem :)))
    Pozdrawiam cieplutko Aniu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Marysiu, że Ci się podobają :)
      Miłego weekendu Ci życzę !

      Usuń
  14. Skandynawski styl jest ostatnio na czasie i jestem nim zauroczona. Chyba nieduzym kosztem można stworzyć podobną aranżację :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację :) Nie musimy od razu decydować na kafelki, możemy wybrać farbę na ściany, a na podłogę drewniane panele oraz dodatki i już nasza łazienka zyskuje skandynawskiego charakteru.
      Pozdrawiam !

      Usuń
  15. Moim numer jeden jest ta z industrialną lampą, ale w każdej z nich czułabym się dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też :) Chociaż zgadzam się z Tobą, że ta z lampą jest wspaniała :) Pozdrawiam ciepło !

      Usuń
  16. Piękne przykłady Aniu wybrałaś, mi osobiście podobają się najbardziej te z drewnianymi szafkami. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło Moniko, że Ci się podobają :) Miłego weekendu Ci życzę !

      Usuń
  17. Ładnie, ale jak dla mnie zbyt zimno:-) jestem dzieckiem słońca:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem Basiu, że jesteś dzieckiem słońca :) pozdrawiam cieplutko !

      Usuń
  18. Mnie też podobają się bardzo i dlatego natchnęłaś mnie na zmiany w mojej łazience :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę , że mogłam Cię zainspirować :) Pozdrawiam ciepło !

      Usuń
  19. Oj mi te łazienki nie przypadły do gustu :).

    Są dla mnie takie "zimne" i szpitalne trochę :).

    Za, to chętnie bym obejrzała takie w stylu retro ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O łazienkach retro pisałam w maju prawie rok temu, tu jest do nich link http://inspiracjewmoimmieszkaniu.blogspot.com/2014/05/azienka-w-stylu-retro-bathroom-in-retro.html
      Jeśli masz ochotę możesz zajrzeć :)
      Pozdrawiam ciepło !

      Usuń
  20. Po obejrzeniu zdjęć stwierdzam, że lubię bardzo skandynawskie łazienki:) Wanny na mosiężnych nogach... ach co za cudo!
    I te kosze...
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo się cieszę :) Pozdrawiam ciepło !

      Usuń
  21. Dla mnie trochę za zimne i za surowe. Ja lubię cieplejsze kolory :) Jednakże takie łazienki mają swój urok a dzięki dodatkom można wyczarować na prawdę oryginalne wnętrze :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)