wtorek, 29 lipca 2014

DIY korkowe, pomysł na korek po winie

Moi drodzy, dzisiaj chcę wam przedstawić post z serii "Zrób to sam" (Do it yourself), a będzie on dotyczył pomysłu na ponowne wykorzystanie korków po winie. Jestem zagorzałą zwolenniczką ponownego wykorzystywania przedmiotów ogólnego użytku. Wynika to z moich przekonań ekologicznych jak i praktycznych. Od jakiegoś czasu zbieram korki po winie, które trzymam w szklanym wazonie, na razie jest ich mało, ponieważ rzadko spożywamy alkohol. Korki w wazonie już same w sobie są dekoracyjne, jeśli ma się ich dużo. Chcę jednak wam zaprezentować co można praktycznego i ozdobnego wykonać z korków po winie, by wzbogacić nasze wnętrze. Mogą być to drobne przedmioty jak podkładki, świeczniki, ozdobne korkowe wieńce, ale też tablice korkowe na zapiski czy biżuterię. Korki po winie można wykorzystać w większym formacje np. pokrywając nimi ścianę między górnymi szafkami a blatami w kuchni czy na całą ścianę. Wszystko zależy od naszej pomysłowości i zdolności manualnych. 
Wyszukałam dla was kilka fajnych inspiracji na drugie życie korka po winie.


Korki po winie jako ozdoba szklanego blatu stolika kawowego. 
Pięknie współgrają z światłem świec. Natomiast świeczniki to butelki z odciętym dnem, nałożone na podgrzewacze. 
Prosty, ale i ciekawy pomysł. 
foto 1 pinterest.com

DIY korkowe świeczniki w wysokim szkle. Wyglądają bardzo 
efektownie i tworzą nastrojowy klimat.
foto 2 pinterest.com

DIY korkowe świeczniki, przewiązane kolorową wstążką.

DIY korkowe podkładki, które są naturalne, proste ale 
i ozdobne.

Korkowy wieniec przewiązany efektownie fioletową wstążką, 
wspaniale będzie się prezentował na drzwiach.
foto 3-5 www.etsy.com

DIY korkowe klamki przy komodzie. Prosty i szybki sposób na 
odświeżenie komody.
foto 6 pinterest.com

Tablica korkowa osadzona w starej ramie, w stylu vintage. 
Może stanowić praktyczną i stylową ozdobę np. przedpokoju.

Tablica korkowa w czarnej drewnianej ramie na biżuterie. 

DIY mata łazienkowa z korków.

Ściana kuchenna między szafkami górnymi a blatem pokryta korkami 
po winie, tworzy ciekawą mozaikę.
foto 7-10 www.babble.com

Korkowa kuchenna ściana może dobrze się komponować z 
klasycznymi i eleganckimi meblami.

Cała ściana wyłożona korkami po winie. Stanowi idealne tło dla 
tablicy do rzutków. 
foto 12 pinterest.com

DIY litera C, modny obecnie literowy trend w aranżacji wnętrz. 

 foto 14 pinterest.com 

Mnie takie pomysły na wykorzystanie korków po winie bardzo się podobają,
 mam nadzieje, że wam również się spodobają. Jak uzbieram ich więcej to na
 pewno wykorzystam je w ciekawy sposób. 

Pozdrawiam bardzo serdecznie :))


36 komentarzy:

  1. Świetne pomysły Aniu, muszę przyznać, że ta mata korkowa w łazience wygląda imponująco.
    Dobrego dnia życze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Marysiu, że korkowe inspiracje Ci się spodobały :) Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  2. Dużo tych koreczków!:) Chyba lubisz winko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię, ale rzadko piję :) Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za wizytę :)

      Usuń
  3. bardzo mi się podoba ściana w kuchni

    OdpowiedzUsuń
  4. moje korki leżą i czekają na wenę twórczą...pomysły całkiem inspirujące:)
    Buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że mogłam Cię zainspirować, może skorzystasz z któregoś pomysłu :) Pozdrawiam Cię ciepło :)

      Usuń
  5. Kapitalne pomysły,aż żal korków wyrzucać teraz.
    ściskam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żal Natalko, żal :) Super, że pomysły przypadły Ci do gustu :) Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  6. Fantastyczne pomysły!!! Ja zbieram koreczki, na razie do słoja, ale pewnie wkrótce jakies DIY powstanie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że pomysły Ci się Madziu spodobały :) Ja też korki zbieram :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  7. Przecieram oczy ze zdumienia.:) Najbardziej urzekła mnie mata łazienkowa. Tak prosty pomysł, a jaki ładny efekt. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że pomysły na wykorzystanie korków po winie przypadły Ci do gustu :) W prostocie tkwi piękno :) Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  8. Świetne rzeczy z korka! Mi najbardziej się podobają tablice z korka i litery :) zacznę chyba zbierać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest mi miło, że DIY korkowe Ci się podobają :) Mnie korkowa tablica w postarzałej ramie też bardzo się podoba :) Pozdrawiam :))

      Usuń
  9. Kapitalne pomysły! Sama nie wiem,który najlepszy. Uwielbiam wykorzystywać tak różne rzeczy. Szkoda,że u nas to jeszcze mało popularny trend,zwłaszcza w mniejszych miastach.
    Baaaaardzo mi się podoba.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję :) Cieszę się, że pomysły Ci się spodobały :) Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  10. Ale swietne isnpiracje ! U mnie ten sam problem, bardzo malo mam korkow bo rzadko pijemy alkohol , a by stworzyc cos efektownego to trzeba jednak wypic pare litrow hihih ,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że podobają Ci się korkowe inspiracje :) Włosi czy Hiszpanie nie mieliby z tym problemu :)) Pozdrawiam serdecznie :))

      Usuń
  11. Świetny blog, pełen super inspiracji:)
    pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Ci za odwiedziny i miłe słowa :) Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  12. Aniu świetny post zrobiłaś, tablice rewelacja, zwłaszcza ta na biżuterię bardzo praktyczna. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo, jest mi bardzo miło :)) Pozdrawiam ciepło Moniczko :))

      Usuń
  13. Mi najbardziej podoba się korkowa tablica i korki w roli uchwytów do szafek:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci za wizytę i komentarz :) Pozdrawiam serdecznie :))

      Usuń
  14. Pomysły rewelacyjne. Lampion prosty do zrobienia, a efekt cudowny. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że pomysły Ci się podobają :) Pozdrawiam serdecznie :))

      Usuń
  15. te kprki to mnie zainspirowaly - cudowne to wszystko - buziaki sle Marii

    OdpowiedzUsuń
  16. Aniu, korki zbieram od dawna, używam ich głównie jako dekoracji do wypełnienia szklanych bombonier :) Świetne inspiracje wyszukałaś - kto by pomyślał, ze zwykły korek może mieć aż tyle zastosowań! Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też Kasiu zbieram korki, ma ich prawie cały szklany wazon :) Kasiu, ślę pozdrowienia !

      Usuń
  17. wspaniale pomysly ,moze cos wykorzystam :) SUPER :) Pozdrawiam :) Ania

    OdpowiedzUsuń
  18. Widze, że nie tylko ja kolekcjonuje korki i staram się z nich coś zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  19. Przepiękne dekoracje, nawet nie wiedziałam, że można coś takie stworzyć z korka

    OdpowiedzUsuń
  20. Ekstra pomysły, na pewno jakiś wykorzystam

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)