niedziela, 3 sierpnia 2014

DIY butelkowe. Pomysł na zużyte szklane butelki

Moi drodzy po inspiracjach korkowych przyszedł czas na DIY butelkowe po winie i innych trunkach. Dla mnie szklane butelki od dawna stanowią ciekawy materiał recyklingowy, który warto wtórnie wykorzystać. Pomysłów na ciekawe zastosowanie szklanych butelek w aranżacji wnętrz jest wiele. Pierwszym który nasuwa się na myśli jest użycie butelki jako wazonu na kwiaty. Ale można pójść dalej i butelkowe flakoniki efektownie zawieść na ścianie. Dobrym pomysłem jest wykorzystanie butelek jako stojącego czy podwieszanego świecznika. Oryginalnym a zarazem efektownym sposobem zastosowania butelek jest ich użycie do zrobienia żyrandola czy lampy, także naftowej. Można również oświetlić butelki lampkami choinkowymi, ja tak kiedyś robiłam. 
Poniżej przedstawiam wam najciekawsze sposoby na wykorzystanie zużytych szklanych butelek.

Prosty, a jednocześnie efektowny żyrandol, gdzie zastosowano 
butelkowe klosze. Taki żyrandol pasuje do nowoczesnych, 
industrialnych wnętrz, ale i też do rustykalnych.
foto 1 www.etsy.com

Długi, kolorowy żyrandol np. do jadalni. 
foto 2  www.etsy.com

Stylowa lampka nocna z butelką po winie Merlot.
foto 3 www.etsy.com

Inna propozycja na DIY butelkowy żyrandol, w którym butelki stanowią 
tylko jego ozdobny element i odbijają światło. 

Butelki oświetlone lampkami. 
foto 5 www.pinterest.com

Butelki można efektownie wykorzystać jako wiszące latarenki 
na tarasie czy balkonie.

foto 6 www.etsy.com

Mogą też pełnić rolę lamp naftowych. 
foto 7 pinterest.com

Butelki jako doskonałe klosze na świece, z odciętym denkiem.

Zastosowanie butelki do zrobienia dzwonków powietrznych 
w stylu boho.

foto 8-9 www.etsy.com

Bardzo oryginalny pomysł okno-witraż z kolorowych butelek.
foto 10 astutehomestead.blogspot.com

Fontanna ogrodowa z wykorzystaniem zużytych butelek.
foto 11 www.pinterest.com

DIY butelkowe wazoniki zawieszone na ścianie.
foto 12 furniture.trendzona.com

DIY butelkowe kwietniki. Efektowny i ciekawy pomysł na butelki 
po winie.

foto 13 www.pinterest.com

DIY butelkowe tacki na przekąski.
foto 14 www.etsy.com

Mam nadzieję, że inspiracje na wykorzystanie zużytych szklanych butelek przypadną wam tak samo do gustu jak DIY korkowe. 
Pozdrawiam wszystkich odwiedzających mój blog bardzo serdecznie i życzę udanej, wakacyjnej niedzieli :))



62 komentarze:

  1. Dzięki, że znów nam podrzucasz tyle świetnych rozwiązań. Jestem jak najbardziej "za" nadawaniem przedmiotom drugiego życia, oczarowała mnie stylowa lampa z czarnym abażurem i kwietniczki do ogrodu.
    Pozdrawiam i miłej niedzieli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest mi szalenie miło Moniczko, że moje pomysły na wtórne wykorzystanie przedmiotów tak Ci się spodobało :) Ja też Ci życzę udanej niedzieli i pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
    2. Super, też sobie planuję zrefreszingować butlę, więc podpatrzę na inspiracje. Inna sprawa, że nadal szukam tutorialu na najlepsze DIY na samo przecięcie butelki :) pozdrawiam, Paula

      Usuń
    3. Pomysły z drugim życiem są genialne. Osobiście zbieram kapsle po winie żeby je połączyć i zrobić podstawkę pod gorące rzeczy więc nie tylko butelki są przydatne :)

      Usuń
  2. Żyrandol z butelek, nieżle :) Co to ludzie nie wymyślą :) MI najbardziej spodobał się pomysł na butelki jako lampiony na świeczki.
    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyobraźnia ludzka nie zna granic :) Też tak uważam, że butelki jako lampiony to świetny pomysł :) Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  3. Fantastyczne pomysły Aniu, fontanny, latarenki i pierwszy żyrandol już bym chciała mieć:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci Basiu :) Ja też bym ten żyrandol chciała :) Udanej niedzieli Ci życzę :))

      Usuń
  4. pierwsze zdjęcie obłędne, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie ten żyrandol również bardzo się spodobał :) Pozdrawiam Cię serdecznie :)

      Usuń
  5. Uwielbiam takie pomysły.Ten pierwszy żyrandol istne cudo! I baaardzo podobają mi się połówki butelek jako doniczki na sukulenty.Wogóle mam nadzieję,że recykling się u nas bardziej przyjmie, bo to istna skarbnica pomysłów.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację że recykling jest skarbnicą pomysłów :) Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  6. Rewelacyjne inspiracje. Najbardziej podoba mi się propozycja nr 2 od razu wyobraziłam sobie je na werandzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Kasiu że Ci się podobają inspiracje :) Udanego dnia życzę :))

      Usuń
  7. Przymierzam się do zrobienia butelkowej lampki, szukam jednak odpowiedniej butelki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno będzie piękna i oryginalna :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  8. O proszę, jak to ze zwykłej butelki powstają małe arcydzieła! Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci za wizytę u mnie i fajny komentarz :) Pozdrawiam również ciepło :)

      Usuń
  9. Kto by pomyślał,ze zwykłe butelki mogą mieć tyle zastosowań...ciekawe pomysły,pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest mi miło że inspiracje butelkowe przypadły Ci do gustu :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  10. Pomysły doskonałe !!! Ostatnio coraz bardziej podobają mi się takie oryginalne rozwiązania:)))
    Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Agatko że Ci się podobają DIY butelkowe :) Pozdrawiam Cię cieplutko :)

      Usuń
  11. Świetne "butelkowe" pomysły. Wiele z nich nawet by mi do głowy nie wpadło.
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo :) Pozdrawiam Cię serdecznie :)

      Usuń
  12. Ja zwykle butelki uzywalam do decu , ale te isnpiracje kore pokazals sa rewelacyjne ! Ile mozlowosci ! Najbardziej mi sie podobaja kwietniki i tacki , tylko jak je zrobic tak idealnie :(>?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że inspiracje przypadły Ci do gustu :) Tacki na przekąski powstały ze stopienia w piecu w specjalnych ceramicznych formach. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  13. Ach Ty nasza inspiracjo, wciąż nowe i nowe...dziękuję:) może w tym roku tuż przed gwiazdką zatopię w butelkach lampki choinkowe...
    Buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest mi szalenie miło Różana Ławeczko :) Bardzo dobry pomysł na świąteczne lampki w butelce. Ja kiedyś obwieszałam butelki lampkami na zewnątrz :) Pozdrawiam Cię ciepło :)

      Usuń
  14. Super wyglądają te butelkowe lampiony :) Uwielbiam takie gadżety. Fajne są też te lampki do ogrodów, które działają na baterie słoneczne i wieczorem pięknie podświetlają ogród, taras czy balkon.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci za wizytę i miłe słowa :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  15. bardzo fajne i jakże niektóre efektowne :)))) nie ma co wyrzucać butelek po ulubionym winie :)) buziaki Kochana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto dać im drugie życie :) Pozdrawiam Cię ciepło i życzę udanego popołudnia :)

      Usuń
  16. Świetne pomysły. Podobają mi się lampki w butelkach i do tego klosz też świetnie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Margo, że pomysły Ci się spodobały :) Mnie również lampka strasznie się podoba :) Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  17. Bardzo oryginalne pomysły- do gustu szczególnie przypadły mi butelki na przekąski:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci za wizytę i komentarz :) Pozdrawiam i zapraszam ponownie:)

      Usuń
  18. jestem pod wrażeniem, te inspiracje są świetne, pozdrawiam:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci ślicznie Gosiu :) Pozdrawiam serdecznie :))

      Usuń
  19. Ja też staram się wykorzystywać butelki czy słoik, ale to co zobaczyłam u Ciebie to mnie przerosło... malutki pikuś ze mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To miło że butelkowe inspiracje Ci się spodobały :) Na pewno Twoje butelkowe pomysły też są super :) Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  20. Powaliły mnie tacki na przekąski:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetne inspiracje.I teraz niech nikt nie mówi,że to tylko butelki i ich miejsce w koszu na szkło :) Nie zdawałam sobie sprawy, że można z nich zrobić takie "cuda".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, że butelki nie powinni lądować tylko w koszu. Warto dać im drugie życie :) Miło mi, że DIY butelkowe przypadły Ci do gustu :) Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  22. Szklane butelki i żarówki Edisona są rzeczywiście ostatnio w modzie... Ostatnio zauważyłem także inne trendy w oświetlaniu pomieszczeń http://www.leroymerlin.pl/oswietlenie/oswietlenie-scienne-i-sufitowe/kinkiety/kinkiet-kon,p140305,l958.html

    OdpowiedzUsuń
  23. Wow! Te kolorowe, wiszące butelki wyglądają świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  24. Pomysłów jest wiele i pewnie może być jeszcze więcej, wystarczy dopasować butelkę do potrzeby. Zdjęcia pokazują ciekawe posunięcia :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetne inspiracje! Te butelki niby miseczki urocze i ciekawe:)

    OdpowiedzUsuń
  26. pomysły super :) ale proszę o podpowiedź jak zrobić taki kwietnik z butelki?

    OdpowiedzUsuń
  27. fajne zastosowanie butelek,

    można także ładnie wykorzyztać brzozę:

    link: http://olx.pl/oferta/lampka-nocna-z-pnia-brzozy-CID628-IDay6bP.html

    OdpowiedzUsuń
  28. Świetnie wyglądają te aranżacje butelek, choć mi najbardziej podoba się naturalnie styl marinistyczny a więc świeczki w butelkach:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  29. Kapitalne butelkowe inspiracje:D Bardzo mi się takie przedmioty podobają. Co prawda tego typu żyrandole nie bardzo pasują do wystroju mojego mieszkania, ale na lampkę nocną w takim wydaniu pewnie się skuszę;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Świetne rzeczy można zrobić z tych butelek. Podobają mi się kolorowe żyrandole.

    OdpowiedzUsuń
  31. A mi się podoba jak z butelek są zrobione doniczki, genialnie to wygląda :D

    OdpowiedzUsuń
  32. ale piękne rzeczy i pomyśleć, że to ze zużytego już szkła. Cudo!

    OdpowiedzUsuń
  33. Wszystko doskonale wygląda

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)