poniedziałek, 18 sierpnia 2014

Ściana z cegły we wnętrzach/ Brick wall in interior

Moi drodzy, bardzo mi miło, że kolejny post z cyklu Recyklingowe DIY Zrób to sam, tak przypadł wam do gustu. Doniczki cieszyły się powodzeniem, zwłaszcza z puszek vintage po herbacie :) Dzisiaj zmieniam temat i przedstawiam wam pomysł na ścianę z cegieł we wnętrzach. Odkąd pamiętam taka ceglasta ścian bardzo mi się podobała i nadal podoba. Kojarzy mi się ze stylem wielkomiejskim, a w szczególności z Nowym Jorkiem, z wnętrzami industrialnymi i loftami. Obecnie w modzie są okładziny imitujące kamień i cegłę. Ale prawdziwa cegła jest niepowtarzalna i ma swój klimat. Ceglasta ściana może być w naturalnej kolorystyce cegły lub być pomalowana na biało, a nawet na intensywny kolor. Można taką ścianę wykonać od podstaw lub gotową ścianę skuć aż wyłonią się z niej cegły. Taka ściana pasuje do surowych, industrialnych wnętrz, ale również odnajdzie się w bardziej przytulnych aranżacjach w stylu rustykalnym, cottage czy retro. Jednak najlepiej współgra ona ze stylem wielkich miast jak Nowy Jork. 
Zapraszam do obejrzenia galerii zdjęć z ceglastą ścianą :)

Czerwona, stara cegła główną ozdobą całej sypialni. Dobrze współgra 
z białymi ścianami i drewnianą podłogą.

Stara ceglasta ściana w pomieszczeniu industrialnym typu loft z 
elementami retro. Wszystko idealnie do siebie pasuje.

Muzyczny salon, jazzowy, w stylu nowojorskim, z charakterystycznymi 
ścianami z cegły.

Stylowa sypialnia, również w stylu nowojorskim, z czarno-białą grafiką,
 nowoczesnym oświetleniem i retro skrzynią pełniącą rolę stolika nocnego.

Rustykalna kuchnia z czerwoną cegłą, która dobrze się komponuje 
z jasnymi meblami i podłogą.

Surowa łazienka, cała z cegieł w stylu retro. 

Nowoczesna kuchnia ze skutą do cegły ścianą, widocznymi fragmentami 
tynku i zachowanymi oznaczeniami i napisami, 
które powstały przy wcześniejszym remoncie mieszkania bądź 
przy budowie. Ciekawie i awangardowo. 

Ściana z pozostawionymi większymi fragmentami tynku i 
odsłoniętymi cegłami. Całość przypomina mapę świata. 
Bardzo oryginalny pomysł. Salon jest utrzymany w stylu 
skandynawskim.

Nowoczesna łazienka w stylu modern, ze wspaniale odsłoniętymi 
starymi cegłami. Połączenie starego z nowym.

 Przestronne, industrialne, wnętrze w mieszkaniu typu loft z bieloną 
cegłą.  Gdzieniegdzie przebija się czerwony kolor cegły. 
Takiego typu ściany kojarzą się właśnie z takim loftowym pomieszczeniem.

Biało-szara cegła w białej jadalni w klimacie skandynawskim.

Pomalowana na biało ściana z cegieł w białej rustykalnej kuchni.

Taka sama biała ściana w salonie rustykalnym, tym razem wnętrze 
jest bogate w naturalne kolory, ciemnego drewna.
foto 1-13 pinterest.com

Ściana z cegły nie jest nudna i może być w różnych odsłonach. Ufam że taka ściana przypadnie wam do gustu. 
Mnie bardzo się podoba i chciałabym mieć taką u siebie w przyszłości. 

Pozdrawiam wszystkich odwiedzających mój blog bardzo ciepło i życzę wam
 udanego poniedziałku po długim weekendzie :))

Ania.K

32 komentarze:

  1. Uwielbiam takie ściany !!! A te na zdjęciach u Ciebie są wyjątkowo ciekawe i inspirujące:)))
    Miłego dnia Moja Droga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam :) Miło mi Agatko że moje propozycję przypadły Ci do gustu :)) Miłego wieczoru i pozdrawiam serdecznie :))

      Usuń
  2. Bardzo podobają mi się takie ściany, ale w przestronnych wnętrzach np. jak w loftach, czy dużych restauracjach. W domu zaakceptowałabym taką ścianę pomalowaną na biało(podoba mi się na tych dwóch ostatnich zdjęciach) tylko obawiam się, czy w kuchni lub łazience jest to praktyczne. Na pewno masz rację, że taka ściana bardzo urozmaica wnętrze. Dzięki Aniu za kolejny ciekawy post. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację że, w dużych, przestronnych pomieszczeniach takie ściany prezentują się rewelacyjnie :) W salonie czy w sypialni w mieszkaniu lub domu jednorodzinnym jedna taka ściana z cegły też może dobrze wyglądać i na pewno nie przytłoczy pomieszczenia. Pozdrawiam Cię ciepło :)

      Usuń
  3. Uwielbiam cegłę w mieszkaniu, szczególnie w takim surowym stanie, jakie głównie pokazałaś na zdjęciach. Super - marzenie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie Marysiu też marzenie :) Pozdrawiam cieplutko i życzę miłego wieczoru :)

      Usuń
  4. Sama mam ścianę z jasnych cegieł, ale ostatnio bardzo kuszą mnie te czerwone :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czerwone cegły są niewątpliwie kuszące :) Gdybym miała wybierać u siebie to wybrałabym czerwone :) Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  5. Bardzo lubię takie ściany. Marzy i się taka stara i obdarta :) Ale pewnie w przyszłości zastosuję białą cegłę, lub malowana na biało :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każda cegła ma coś w sobie :) Na pewno te obdarte i w surowym stanie mają swój niepowtarzalny klimat. Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  6. Lubię ceglane improwizacje, ale na stałe nie wprowadziłabym ich do wnętrz!
    A jeśli już to koniecznie stara i ugryziona przez czas...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stara i ugryziona przez czas jak Basiu to fajnie określiłaś może stanowić wspaniały element nawet zwykłego wnętrza :) Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  7. Zdjęcie numer dwa mój klimat <3 :)!!! Ceglana ściana kojarzy mi się z czekającym na nas mieszkaniem w Krakowie. Jaka była konsternacja, jakie zakłopotanie i zdziwienie "panów od wylewki", gdy powiedziałam, że tutaj oto mają zostawić kawałek ściany z tą starą cegłą. Po długich i burzliwych negocjacjach wywalczyłam mały pasek cegły w łazience ;) Niestety po ich stronie był mój mąż, ale zawsze to coś ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz racje że lepszy pasek niż nic, jednak pasek to nie cała ściana. Taka stara ściana z cegły w mieszkaniu w Krakowie to rewelacyjny pomysł. Szkoda że nie udało Ci się przekonać męża. Pozdrawiam ciepło :))

      Usuń
  8. takie sciany idealnie pasuja do janego pomiesczenia , bardzo mi sie podobaja !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie Szymko, że Ci się taka ściana podoba :) Pozdrawiam cieplutko :))

      Usuń
  9. Zawsze podobała mi się cegła w mieszkaniu, szczególnie w salonie zaraz za sofą :) Tutaj też widzę, że zostało to wykorzystane. Bardzo fajnie wygląda to również w łazience, może i tu spróbuję :) Mamy nowe mieszkanie, a więc czas je urządzić na dobre :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że cegła w mieszkaniu Ci się podoba :) Dziękuję za wizytę i pozdrawiam ciepło :))

      Usuń
  10. mi się bardzo podoba biała cegła:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biała cegła również ma swój urok :) Pozdrawiam Cię Gosiu :)

      Usuń
  11. A mi bardziej czerwona cegiełka z białymi fugami ;) Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie również najbardziej podobają się czerwone cegły, zwłaszcza stare :) Pozdrawiam cieplutko :))

      Usuń
  12. Ściana z cegły jest ŚWIETNA w każdym wydaniu. Ja też marzyłam o niej i mam!
    Starą, pobielaną i specjalnie podniszczoną - taką jaką kocham! Ale wszystkie mnie zachwycają, zwłaszcza w kamienicach i w loftach (uwielbiam tą przestrzeń).
    Zdjęcia CUDNE BEZ WYJĄTKU! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja Droga zazdroszczę Ci tej ściany :) Może ja też się kiedyś doczekam :) Pozdrawiam Cię serdecznie :))

      Usuń
  13. Zapraszam na naszą stronkę http://retroplytki.wix.com/retroplytki lub https://www.facebook.com/staracegla?ref=hl

    i zakupu.Gorąco polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zapraszam na naszą stronkę http://retroplytki.wix.com/retroplytki lub https://www.facebook.com/staracegla?ref=hl

    i zakupu.Gorąco polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam taki efekt. Ściany z cegły, nie tylko w sypialnie czy salonie, świetnie wyglądają. Mam zamiar we własnym domu zrobić tego typu dekoracje, bo bardzo mi się podoba. Wiem, że to wiele pracy, ale nie trzeba w końcu robić tego samemu. Mam zamiar skorzystać z usług 370studio.pl/ projektowanie - sklepow by wszystko wyglądało idealnie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Taka ściana wygląda bardzo klimatycznie, w szczególności w surowych wnętrzach.

    OdpowiedzUsuń
  18. Jestem pod wrażeniem i coraz poważniej zastanawiam się nad montażem w kuchni! Chciałbym ją urządzić w stylu retro. Znacie może firmy ze Śląska, które produkują takie cudeńka? :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Trochę już wieje nudą... Dlatego też zdecydowaliśmy się na trawertyn w płynie Travertino w naszym mieszkaniu. Jest to niebanalny produkt, a efekt bardzo, bardzo interesujący - wygląda jak płyty z trawertynu. :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Jestem absolutną fanką białej, przybrudzonej cegły, mogłabym ją mieć w kuchni, salonie, sypialni i łazience, gdyby to oczywiście nie była jawna przesada;p Cegła dekoracyjna jest dla mnie czymś pięknym i daje naprawdę niesamowity klimat do tego pasuje do wszystkiego dzięki czemu nie trudno zmienić wystrój bez jej ściągania. Jadalnia z białą cegłą ze zdjęć zupełnie mnie oczarowała, a pomysł z tym "niedorobionym" tynkiem po prostu bomba! Chyba zastosuje taki zabieg i u mnie:p

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)