piątek, 19 września 2014

Skandynawska biało-czarna kuchnia /Scandinavian black and white kitchen

Pisałam już o biało-czarnej łazience, teraz przyszedł czas na kuchnię. To zestawienie kolorystyczne jest charakterystyczne dla kuchni w stylu skandynawskim. Skandynawska kuchnia to wnętrze proste, funkcjonalne, nowoczesne, ale też i uniwersalne. Taka kuchnia jest naturalna, przestronna, minimalistyczna, bywa czasem surowa zwłaszcza w klimacie szwedzkim. Dominuje w niej drewno w naturalnym kolorze lub bielone. Oprócz drewna stosuje się również metal i cegłę. Często w kuchni spotyka się biało-czarne motywy geometryczne w postaci kraty czy pasów np. na podłodze czy kafelkach ściennych. Czarny kolor i geometryczne wzory są typowe dla stylu fińskiego. W skandynawskiej kuchni popularnością cieszą się ściany kredowe lub tablice. Wszelkie ściereczki, serwetki i dywaniki są wykonane z naturalnych materiałów jak len, bawełna czy juta. W skandynawskiej kuchni ważne jest oświetlenie, często w postaci metalowych, industrialnych lamp. 
Poniżej przedstawiam galerię zdjęć ze skandynawską biało-czarną kuchnią.

Biała kuchnia z mocnym czarnym akcentem w postaci ściany kredowej. 
Uwagę w tej kuchni przykuwa również podłoga z naturalnych, jasnych
 drewnianych desek.


Minimalistyczna biało-czarna kuchnia z dużą ilością naturalnego 
drewna. Kuchnia jest bardzo przestronna, na co wpływa też brak górnych 
szafek i proste, industrialne oświetlenie. 

W tej kuchni tak jak w poprzedniej mamy czarne dolne szafki i 
naturalną drewnianą podłogę. Jest tu więcej detali i elementów 
dekoracyjnych chociażby chodnik w czarno-białe pasy.


Kuchnia black and white. Mamy tu czarne meble, białe ściany 
i białą podłogę. Szafki są pomalowane kredową farbą.

Kolejna kuchnia z czarnymi meblami. Meble są drewniane z widocznymi 
słojami. Ciekawym elementem dekoracyjnym i praktycznym jest 
oświetlenie kuchni.

Białe ściany, czarne kafelki i drewniane blaty. Prosta, naturalna, 
w morskim klimacie kuchnia.

W tej kuchni mamy białe ściany i czarną podłogę. Meble stanowią 
metalowe półki i szafki. Uwagę przykuwa oryginalny żyrandol.

Nowoczesna kuchnia z mocnymi czarnymi akcentami. W kuchni 
znajdują się czarne drzwi, czarna ściana kredowa i dodatki.

Prosta, uniwersalna kuchnia z białymi meblami i podłogą w 
biało-czarną szachownicę.

Biała kuchnia z czarnymi detalami. Uwagę przykuwają białe, sztabkowe kafelki
 z czarną, fugową oblamówką.


Kuchnia z czarną ścianą między szafkami. 

Czarne dodatki w białej kuchni. Są tu czarne krzesła i lampa, 
które dodają charakteru tej kuchni.

Biała kuchnia z subtelnymi czarnymi akcentami w postaci lampy i plakatów 
na ścianie.

Foto 6-7 www.sfgirlbybay.com Foto 10-11 decordots.com Foto 9,12 www.homedit.com Foto 1-5,8,13-14 www.pinterest.com

W takiej kuchni podoba mi się bardzo ponadczasowość i to że w każdej chwili coś można zmienić. Wiem, że skandynawskie wnętrza są bardzo na czasie, 
mam nadzieje że i wam moi drodzy się spodobają.
Pozdrawiam ciepło i życzę udanego weekendu :))
Ania K.


22 komentarze:

  1. Biała kuchnia to moje marzenie, może z czarnymi dodatkami albo ścianą kredową. Fajne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super że aranżacje Ci się podobają :) Może Twoje marzenie kiedyś Ci się spełni :) Pozdrawiam ciepło :))

      Usuń
  2. jestem na etapie projektowania kuchni i właśnie tymi czarnymi jest oczarowana :) tylko że chciałam inaczej, a teraz taka zmiana? motam się

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest w czym wybierać :) Ale w takiej kuchni można zawsze coś można zmienić. Jest uniwersalna. Pozdrawiam Cię Karolinko :)

      Usuń
  3. Bardzo podoba mi się taka ściana w białej kuchni pomalowana farbą tablicową i ogromnie mi się podobają białe płytki w kuchni, takie same również podobają mi się w łazience, jeżeli mi się gust nie zmieni to kiedyś takie wstawię w swoim mieszkaniu :)

    Pozdrawiam Cię serdecznie
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też podoba się ściana kredowa :) Na razie tylko tablica musi mi wystarczyć. Takie kafelki pasują i do kuchni i do łazienki. Pozdrawiam Cię Kasiu serdecznie :))

      Usuń
  4. Fajne propozycje, chcoć nie wszystkie mi się od razu spodobały, to i tak mogę zaleść w nich coś fajnego.
    Miłego dnia Aniu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fajnie, że coś i tak znalazłaś dla siebie :) Takie kuchnie niby są podobne, ale każda jest inna i czymś ciekawym urzeka. Miłego weekendu Marysiu :))

      Usuń
  5. Ależ inspiracji :) Zauroczyły mnie żarówki zawieszone na kablach i owinięte wokół drążka! FANTASTYCZNE rozwiązanie :) Dobrego weekendu :)))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie również podobają takie żarówki :) Ostatnio jestem fanką takiego industrialnego oświetlenia. Tobie też życzę udanego weekendu :))

      Usuń
  6. Bardzo podobają mi się te wnętrza, ich prostota (kolorystyczna), a jednocześnie pięknie wszystko skomponowane, tworzące spójną całość. I jak tu nie kochać wnętrz, wszystkiego co piękne, nietuzinkowe i jedyne w swoim rodzaju...?
    Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą Agatko :) Mnie równię zachwyca w nich ta prostota, ponadczasowość, naturalność. Taka kuchnia może stanowić również doskonałe tło dla detali i dodatków. Możemy ją w łatwy sposób zmienić np. na styl vintage czy folk. Miłego weekendu i pozdrawiam ciepło :))

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo za odwiedziny i komentarz :) Miłego wieczoru :))

      Usuń
  8. Aniu, post w moich klimatach, bardzo lubię kuchnie urządzone na biało, z czarnymi dodatkami. Czarne meble kiedyś "przerabiałam" w pracy, muszę przyznać że takie duże powierzchnie czarnego koloru bardzo męczą.Dlatego podobają mi się te Twoje propozycje z przewagą białego, są bardzo ciekawe i masz rację, że są ponadczasowe. Pozdrawiam serdecznie i życzę udanego tygodnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Moniko, że znów trafiłam w Twój klimat :) Mnie również bardziej podobają się te z przewagą białego. Takie kuchnie dają wiele możliwości. Pozdrawiam ciepło i również Ci życzę udanego tygodnia :))

      Usuń
  9. Pierwsza kuchnia skradła moje serce, jest piękna, już zapisałam na dysku żeby kiedyś coś podpatrzeć.
    Dziękuję za zaproszenie!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję że mnie odwiedziłaś :) Miło mi, że Cię zainspirowałam. Pozdrawiam ciepło i zapraszam częściej :))

      Usuń
  10. W skandynawskich stylizacjach zawsze zachwyca mnie, że mimo tego, ze są takie białe to jest z nich przytulnie. To pewnie przez te wszystkie misternie dobrane dodatki! Piękne wnętrza!

    OdpowiedzUsuń
  11. przemawia do mnie ta pierwsza kuchnia i ta ściana przykuwa uwagę , super są te relingi

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)