poniedziałek, 11 grudnia 2017

Jak udekorować wejście do domu na święta Bożego Narodzenia

Witajcie :)

Coraz bliżej do świąt, niespełna dwa tygodnie. Kupujemy prezenty, planujemy świąteczne potrawy. W naszych wnętrzach pojawiają się już świąteczne dekoracje, których kulminacją będzie choinka.
Warto również pomyśleć o udekorowaniu wejścia do domu i drzwi frontowych. 
Prawdziwymi mistrzami ozdabiania domów na święta są Amerykanie. W Europie ten zwyczaj też jest popularny. U nas w Polsce z roku na rok cieszy się coraz większym uznaniem.
Różnica jest taka, że w USA domy z zewnątrz ozdabiane są na "bogato", a w Europie jak 
i Polsce lubimy dekoracje bardziej naturalne, proste, subtelne i klimatyczne. 
Najczęściej dekorujemy lampkami drzewa i choinki w ogrodzie oraz ganek. Źródłem światła mogą być również świece zamknięte w lampionach i latarenkach. Nastrojowe światło to podstawa takiej dekoracji, jednak musimy pamiętać aby nasz dom wyglądał odświętnie również w dzień. 
Do dekoracji wejścia i drzwi frontowych warto wybrać motyw przewodni, może być to kolor, styl wnętrzarski jak vintage czy scandi. 
Wśród kolorów popularnością cieszą się klasyczne świąteczne kolory jak zieleń i czerwień. 
A wśród dekoracji niezastąpione są zielone, żywe gałązki jodły czy świerku, a zwłaszcza 
w towarzystwie szyszek.
Wystarczy udekorować takimi gałązkami ogrodową donicę, dołożyć szyszek, kilka czerwonych akcentów jak bombki czy wstążki i już mamy naturalną dekorację świąteczną. 
Ogrodową donicę możemy zastąpić drewnianą skrzynką po warzywach czy winie, a wtedy nasza dekoracja nabierze klimatu vintage. Sprawdzi się też emaliowana miednica. 
Charakter vintage uzyskamy również, gdy w aranżacji użyjemy drewniane, stare sanki, narty, łyżwy. 
Możemy postawić tylko na kolor zielony i ozdobić schody i wejście do domu zielonymi iglakami w doniczkach, a na drzwiach powiesić zielony wieniec. Taka aranżacja zyska rustykalnego charakteru, gdy użyjemy jutowe worki jako osłonki na donice z iglakami i jutowe wstążki do wieńca na drzwiach. Świątecznego klimatu dodadzą zwykłe ledowe zewnętrzne lampki, świecące na biało czy żółto. 
W latarenkach zamiast świec mogą pojawić się również takie dekoracje jak bombki czy szyszki.

Nastrojowo, w świetle lampek, świec i latarenek. 



Warto w dekoracjach postawić na świąteczną czerwień.


Prosto i naturalnie.


W klimacie vintage.




Sama zieleń i jutowe dodatki, czyli modny w ostatnim czasie w dekoracjach 
świątecznych styl rustykalny.


Zamiast prawdziwej choinki, możemy użyć drewnianej w stylu scandi.

Kolor biały również jest odświętny i elegancki.

Nie tylko ozdabiamy nasz dom, warto subtelną dekorację zawiesić 
na bramie.
Foto 1-15 christmas.snydle.com

Dom na Boże Narodzenie powinien wyglądać od samego wejścia odświętnie i elegancko. 
Dom to też marzenie wielu z nas, zwłaszcza osób mieszkających w typowym bloku czy osób wynajmujących mieszkanie.
To najważniejsza inwestycja w naszym życiu, która wiąże się z różnymi problemami, nie tylko finansowymi. Są jednak takie miejsca jak dybka.com.pl/obsluga-prawna-inwestycji/ które pomagają osobom budującym dom przebrnąć przez gąszcz pozwoleń wynikających z prawa budowlanego oraz w razie wszelkich problemów z ekipą budowlaną. Kancelaria prawna specjalizująca się w prawie budowlanym to duże wsparcie w budowie każdej inwestycji.
Mam nadzieję, że komuś z was Moi Drodzy uda się w nowym roku rozpocząć budowę własnego domu, życzę wam tego :).
Również jestem ciekawa czy podoba wam się pomysł na dekorowanie wejścia do domu na Boże Narodzenie ?

Dziękuję za wszystkie komentarze i waszą obecność na blogu:)
Pozdrawiam ciepło wszystkich odwiedzających mój blog :)
Z radością witam nowych czytelników mojego bloga :)
Udanego nowego tygodnia :)

49 komentarzy:

  1. I ja dzisiaj przyozdabiałam swoje wejście do domu. Twoje propozycje są bardzo inspirujące. Jak patrzę na stare łyżwy to bardzo żałuję, że je kiedyś wydałam.
    Pozdrawiam cieplutko i przedświąteczne 🎄

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łyżwy są super, można je wykorzystać w różnych aranżacjach. Na pewno Twoje wejście do domu jest też piękne i inspirujące :)
      Pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  2. W moim przypadku zostaje dekoracja drzwi do mieszkania, zawiśnie wianek. Inspiracje pokazałaś piękne. O budowaniu domu nigdy nie marzyłam, nie mam daru do pilnowania fachowców.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mieszkam w typowym mieszkaniu, a o własnym domku marzę :))
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  3. Zawsze mi się marzyło tak udekorować front domy. Wygląda cudownie :* Buziaki Kochana

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe propozycje. Zwlaszcza zdjęcie numer 2. Chyba nie chciałabym stamtąd odchodzić :))
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi :) Ja też bym nie chciała :))
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  5. Wspaniałe inspiracje, zdecydowanie do gustu przypadają kolorowe wieńce zakładane na drzwi wejściowe oraz klimatyczne świeczniki. :)
    Pozdrawiamy ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdjęcie nr 2 cudowne miejsce marzy mi sie taki taras:):):):)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne propozycje, coś wykorzystam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Basiu, że mogłam Cię zainspirować :))

      Usuń
  8. Wprawdzie mieszkam w bloku, ale zainspirowałaś mnie bardzo do zrobienia podobnych dekoracji na balkonie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można i na balkonie, czemu nie :))
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  9. Jak się ma dom to można zaszaleć z ozdobami :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny pomysł. Może też bym ustroiła swoje wejście :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudowne - dla takich dekoracji wart mieć dom :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Prześliczne propozycje Aniu:) Będę miała z czego czerpać pomysły:) Oby jeszcze śnieżkiem sypnęło:) Pozdrawiam Cię serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam Cię Dorotko zainspirować :))
      Pozdrawiam cieplutko :))

      Usuń
  13. Piekne inspiracje. Ja w bloku, nie wiele mogę zrobić, ale chyba pomyślę chodziaz nad jakimś wianuszkiem :))
    Pozdrawiam cieplutko Aniu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też Marysiu niestety w bloku, ale wianek zawsze to jakiś plus :))
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  14. też mieszkam w bloku i da się coś ogarnąć nawet tutaj ;p sasiadów mam całkiem sprawdzonych, więc mam nadzieje, ze moja "kompozycja" trochę postoi ;) kupilam wysoką donicę w salonie agaty bardzo oryginalna i wlozylam do niej gałązki swierku, ktore wycielismy z dziadkowej działki. do tego kilka drobnych wstążkowych ozdob i jest :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W bloku też można, zwłaszcza gdy ma się fajnych sąsiadów :))
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  15. Moim marzeniem jest, aby kiedyś tak ubrać dom na święta. Póki co dekoracje są dużo skromniejsze. Pokazałaś zdjęcia, z których aż bije magiczna atmosfera. Oglądam już któryś raz z kolei i nie mam dość :).

    OdpowiedzUsuń
  16. Aniu, jak zwykle zachwycasz zdjęciami i inspirujesz!:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne te propozycje, aż się tęskni za świętami, ja uwielbiam dekoracje drzwi szczególnie te wyjątkowe, jak od firmy Barausse, kompletnie oszałamiający włoski styl. Nawet w domu w ościeżnicach wieszam na święta girlandę, tylko robię taką swoją z żywej choinki. Wspaniale jest. W tym roku jeszcze jakoś świąt nie czuje, ale patrząc na te zdjęcia jestem zakochana i już się świąt doczekać nie mogę!

    OdpowiedzUsuń
  18. Ale bym chciała takie latarenki :) Cudnie to wygląda przed wejściem :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetne inspiracje, zgadzam się w pełni z Shonali - takie latarenki nadają magicznego klimatu :) Gdzie mogłabym takie kupić, kojarzysz może? Sama niedawno kupiłam wrocław mieszkanie i spędzam w nim swoje pierwsze święta, niestety, dekoracji jeszcze się nie dorobiłam.

    OdpowiedzUsuń
  20. Kiedy byłem mała to obiecałam mamie, że jak dorosnę to zorganizuję święta bożego narodzenia jakie zapamięta na długo. Chciałam ją odciążyć, bo widziałam ile pracy w to wkłada. W tym roku w końcu będę organizować święta w moim własnym mieszkaniu, które kupiłam pod koniec zeszłego roku poprzez stronę https://www.mojdom.com.pl/. Już skończyłam urządzanie mieszkania po mojemu i powoli zabieram się za zbieranie pomysłów i inspiracji do zorganizowania własnych świąt. Nie mogę się doczekać, mimo że wiem,. że to dopiero za pół roku

    OdpowiedzUsuń
  21. Osobiście nie mogę się doczekać tych wszystkich dekoracji świątecznych.

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetne pomysły! Szczególnie podoba mi się drugie zdjęcie! WOw!
    Ja dodatkowo zawiesiłabym jeszcze bombki. Mogą być te od https://flhf.com.pl/asortyment/ozdoby/bombek/
    . Czas świąt jest magiczny z kilku względów. Zawsze prawie każdy dom wygląda pięknie oświetlony, a w środku panuje fantastyczna atmosfera miłości i serdeczności. Jest to najlepsze kilka dni w roku. Wszyscy starają się być dla siebie mili. Kupują prezenty. Rodzina cię odwiedza, której nie widziałeś cały rok. Świetna sprawa :) Wraz z dziećmi dekorujemy cały dom. Jest co robić :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  24. Niedługo będą święta, a ja akurat jestem w trakcie remontu. Chciałabym zdążyć jednak jak się samemu wszystko robi to nie jest takie proste. Chyba zgłoszę się do doświadczonych architektów https://projektowanie-wnetrz-online.pl/aranzacje/dom . Z pewnością znajdą idealny pomysł na zaaranżowanie domu.

    OdpowiedzUsuń
  25. Warto zajrzeć na stronę www.koszyki.net.pl – mają bardzo duży wybór koszyków! Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo ciekawy i inspirujący wpis

    OdpowiedzUsuń
  27. Właśnie ciekawe projekty kuchni widziałam u projektantów https://senkoart.pl/projekt-kuchni-online/

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo fajnie prezentują się te dekoracje świąteczne. Uwielbiam klimat jaki dzięki nim panuje.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)