niedziela, 5 lipca 2015

Granatowo- biały salon w stylu morskim

Witajcie :))

Bardzo mi miło, że ostatni post wam się spodobał :) Już dawno chciałam pokazać na blogu ten ciekawy sposób czerpania inspiracji z fotografii.
Za oknem mamy prawdziwe, upalne lato, więc postanowiłam pokazać wam salon w stylu bardzo letnim i wakacyjnym. A mianowicie w stylu morskim, coastal czyli przybrzeżnym.
Dominującymi kolorami w morskim salonie jest granat w połączeniu z bielą z dodatkiem beżu, szarości, kolorami naturalnego drewna i kolorem piasku. Stosuje się tu również mocniejsze akcenty kolorystyczne jak czerwień i koral. Granat może występować również z innymi morskimi kolorami jak błękity czy turkusy.
W nadmorskim salonie granat występuje w kolorze mebli tapicerowanych, tekstyliów, głównie poduszek, zasłon i dywanów.
Granatowy kolor sprawdza się idealnie jako kolor tkani obiciowych kanapy, sofy czy foteli.
Uważam, że może spokojnie konkurować z kolorem szarym.
Oprócz mebli tapicerowanych w nadmorskim salonie często pojawiają się meble drewniane, rattanowe i z trawy morskiej.
Nie może zabraknąć tu morskich dodatków jak muszle, dryfujące drewno z morza, koralowce, motywy morskiej flory i fauny. Istotne są tu również marinistyczne dodatki jak modele żaglówek, kotwice czy stare wiosła.
Połączenie granatu z bielą dodaje wnętrzu nie tylko nadmorskiego klimatu, ale również eleganci, która jest ważnym elementem takiego wnętrza jakim jest salon. 
A tak przedstawiają się wybrane przykłady takiego salonu.

Elegancki, subtelny nadmorski salon. Granatowe
 kanapy z białą oblamówką w połączeniu z 
poduszkami w morskie akcenty. Nadmorskiego 
klimatu dodają plażowe rattanowe stoliki i fotele.

 Granatowo-biały salon z koralowymi akcentami.

W tym salonie na uwagę zasługuje oryginalny 
drewniany stół i pufy z trawy morskiej.


Świetnym morskim akcentem jest dywan w marynarskie granatowo-białe pasy.



W marynarskie pasy może być również tapicerka pufy i foteli.


Atutem tego pięknego salonu są drewniane 
belki sufitowe z żyrandolem oraz ciekawa dekoracja
 w postaci retro strojów plażowych wyeksponowanych na ścianie. 

Ważnym elementem dekoracyjnym salonu są 
morskie poduszki. W tym salonie granat został 
użyty praktycznie tylko w dodatkach. 

Muszle wyeksponowane w szklanych naczyniach 
typu bombonierka.

Motyw żaglówki w postaci modelu czy grafiki.


Morski charakter wnętrza podkreślają również takie
 obrazy.

Czy proste grafiki z motywem morskich zwierząt.

Foto 1-15 źródło

Jak widzimy granat w połączeniu z bielą i naturalną plażową paletą barw to idealny kolor do salonu. Który sprawdzi się nie tylko w okresie lata. Morski granat może dominować w salonie lub być tylko użyty w dodatkach. Mnie oczarowały granatowe kanapy.
Ciekawa jestem waszego zdania czy taki salon znajdzie swoich zwolenników.


Pozdrawiam serdecznie wszystkich odwiedzających mój blog :)
Życzę wam udanej niedzieli i orzeźwienia w te upalne dni.

46 komentarzy:

  1. Głęboki niebieski zawsze ożywia beżowy salon :)
    Piękna aranżacja, która mi osobiście kojarzy się ze słoneczną Kalifornią, sama nie wiem dlaczego...
    Miłego popołudnia Aniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Dominiko ;-) Jak najbardziej klimat morski w stylu coastal kojarzy się z Kalifornią.
      Pozdrawiam ciepło ;-)

      Usuń
  2. Ten cudny drewniany stół skradł mi serce...:) Świetne, inspirujące zdjęcia...:)
    Buziaki., Aniu, serdeczne. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie również bardzo się podoba;-) To super że zrobił na Tobie Dorotko wrażenie ;-)
      Miłego wieczoru Ci życzę ;-)

      Usuń
  3. Bardzo mi się taki granat w mieszkaniu podoba, nadaje klasy i wyrazistości i sama czasem lubie go do swojego salonu wprowadzić.
    Miłego niedzielnego wieczoru Aniu.
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Marysiu jest elegancki i wyrazisty, idealny do salonu.
      Tobie również miłego wieczoru ;-)

      Usuń
  4. Fajne :) Podziwiam osoby, które umieją trzymać się w kolorystycznych ryzach. Nie umiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam tzw. fazy na kolor, obecnie najbardziej lubię turkus, szary i praktycznie wszystkie odcienie niebieskiego ;-)
      Miłego wieczoru ;-)

      Usuń
  5. Świetne, a ten stolik w inspiracji, na której znajduje się czerwona lampa ? WOW! Żałuje, że Mama po "swojemu" urządziła dom na Mazurach, po tej garści inspiracji chyba zaproponuje jej mały refreszing :) pozdrawiam, Paula

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że spodobały Ci się morskie inspiracje;-) Do domu na Mazurach podobny klimat będzie pasował jak najbardziej.
      Pozdrawiam cieplutko ;-)

      Usuń
  6. Taki klimat jest najbardziej pożądany obecnie, bo u mnie jest bardzo gorąco. Niebieski to mój ulubiony kolor a morze najukochańsze miejsce na ziemi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że tak uważasz ;-)
      Miłego wieczoru ;-)

      Usuń
  7. Cudownie... fajnie byłoby miec taki letni domek nad morzem, urządzony w takim właśnie stylu:)
    ściskam Aniu:) pięknego tygodnia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłoby super ;-)
      Pozdrawiam ciepło i również życzę Ci udanego tygodnia;-)

      Usuń
  8. Rozmarzyłam się o nadmorskim domku w tym stylu i kolorach :)
    Pozdrawiam! Marta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy Marta ;-)
      Pozdrawiam ciepło ;-)

      Usuń
  9. Popłynęłam w morski rejs:) I przywiozłam z niego pufy z trawy morskiej- dziękuję Aniu za wspólną wycieczkę :)))

    OdpowiedzUsuń
  10. piękne te salony, pozdrawiam cieplutko:))

    OdpowiedzUsuń
  11. Granatowe kanapy i mnie oczarowały. Ściana w tym kolorze też jest cudowna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie również bardzo podobają się granatowe kanapy :) Gdybym teraz wybierała kanapę do salonu to mocno bym się zastanowiła nad granatem :)
      Pozdrawiam ciepło !

      Usuń
  12. Kocham niebieski i wszystkie jego odcienie, w mojej szafie i mieszkaniu tych kolorów nie brakuje. Pięknie urządzone salony pokazałaś, Na co dzień trudno mi jednak utrzymać taką kolorystyczną konsekwencję, często coś zmieniam. Pozdrawiam Aniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też Moniko uwielbiam wszystkie odcienie niebieskiego w tym też i granat :))
      Pozdrawiam ciepło !

      Usuń
  13. Piękne eleganckie połączenie kolorystyczne. Lubię je w ubraniach, ale we wnętrzach również świetnie wygląda. Myślę, że dodatek ciepłego kolory drewna świetnie uzupełnia całość. Mogłabym mieć taki salon. Piękne !!!
    Pozdrawiam Cię Aniu serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To cieszę się bardzo Agatko :))
      Pozdrawiam Cię ciepło !

      Usuń
  14. Ależ piękne te inspiracje :))
    Nigdy nie miałam w swoim domu niebieskich dodatków, a wyglądają naprawdę zachwycająco. Nadają takiej elegancji, świeżości i letniego klimatu :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Granat się pięknie komponuje z wieloma kolorami, dobrze, że zdobywa popularność nawet w męskich garniturach, a kiedyś to było niespotykane!

    OdpowiedzUsuń
  16. Urzekające inspiracje:) Pufy z trawy morskiej podbiły moje serce:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  17. Hola Ana !, me encanta el estilo Navy !, espero que tengas un bendecido comienzo de semana
    Cariños

    OdpowiedzUsuń
  18. Aniu, Ty wiesz, że to moje kolory i mój styl :) Cudownie mi tu dziś :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Cudne kolory to raz, intrygujące obrazy to dwa i uzupełniające świetnie dekoracyjne motywy to trzy. Trzy razy TAK TAK TAK

    OdpowiedzUsuń
  20. Marzy mi się kiedyś sypialnia wykonana w takich kolorach. Z cudnym obrazem nad łóżkiem.
    Pozdrawiam i zapraszam na nową notkę
    http://kociepelko.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Zauroczyły mnie te niebieskości :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam biel i granat <3 Nie przepadam za dosłownymi marynistycznymi motywami we wnętrzach (muszle, statki itp.), ale kolorystyka i paski są świetne. Z bezpośrednich nawiązań toleruję kotwice. W każdej postaci ;) Ale chyba najbardziej na ubraniach i dodatkach :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Och chciałabym mieć o wiele więcej pokoi i każdy byłby w innym kolorze ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Szczerze mówiąc nie przepadam za marynarskimi motywami a już w szczególności za pasami. Jednak na fotografii z drewnianymi belkami podoba mi się wszystko. Pasy mnie nie rażą i chętnie bym przebywała w takim wnętrzu. Poza tym niektóre wnętrza również mi się spodobały bądź poszczególne elementy.

    OdpowiedzUsuń
  25. Wystrój idealnie pasujący do domu nad morzem. Jeśli uda mi się kiedyś nabyć jakaś letnią kwaterę niedaleko plaży, to na pewno urządzę ją w podobnym stylu ;) Jednak póki co, muszę zadowolić się wnętrzem o nieco mniej nadmorskim charakterze ;) Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  26. Wprowadzam się ;) Bosko i tyle ! Pozdrawiam - M.

    OdpowiedzUsuń
  27. I znowu mnie Aniu zaskoczyłaś, bo nie sądziłam, że granat będzie się tak fajnie prezentował :).

    Kilka pomysłów chętnie bym podkradła :).

    OdpowiedzUsuń
  28. Super, bardzo podoba mi się morski salon z koralowymi akcentami :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Aniu film o ktorym wspominasz chyba mial tytuł "Lepiej późno niz później". Uwielbiam styl Hamton- juz niedługo napisze posta z jego obecnością w moim otoczeniu :)

    OdpowiedzUsuń
  30. I znowu fajny obraz widzę na ścianie, który pasuje do całości - ekstra :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Piękne wnętrza. Zakochałam się w tych zdjęciach, po prostu wszystkie mi się podobają. Idealnie współgrają ze sobą, a dekoracja to cudo. Chyba zlecę jedną z takich aranżacji http://370studio.pl/projektowanie-wnetrz-biur

    OdpowiedzUsuń
  32. Świetne inspiracje! Super pomysł na aranżację

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)