wtorek, 1 listopada 2016

Bordowy kolor we wnętrzu

Witajcie :)

W palecie jesiennych kolorów bordo zajmuje istotne miejsce. 
To elegancki, klasyczny, ale też wyrafinowany i głęboki kolor, po który najczęściej sięgamy jesienią i zimą. 
O tej porze roku, u większości z nas bordo pojawia się w garderobie, czy to w postaci ciepłego swetra czy wełnianego szala. 
Jednak w ostatnim czasie bordo wraca też do naszych wnętrz. W roku 2015 wśród kolorów dominował kolor marsala, czyli połączenie głębokiej czerwieni i ziemistego brązu, takie brudne, przygaszone bordo.
W tym roku powraca trend na prawdziwe bordo.
Kolor bordowy dobrze współgra z innymi jesiennymi kolorami jak wrzos, śliwka, brąz. Pięknie komponuje się z szarościami, bielą i pudrowym różem.
Metaliczne kolory jak złoto i miedź cudownie podkreślają szlachetność i głębie bordowego koloru.  
Bordo może występować w naszym wnętrzu jako jeden mocniejszy akcent kolorystyczny np. w postaci tapicerowanego fotela. Może występować też w większym formacje jak kanapa czy cała ściana.
Warto zastosować ten kolor również w postaci tekstyliów i dodatków dekoracyjnych.
Jest idealnym kolorem do salonu i sypialnia, ale też dobrze odnajdzie się w domowym biurze, przedpokoju czy łazience.
Dekoracyjne poduszki w salonie czy pościel w sypialni w bordowym kolorze to idealny jesienny akcent w naszych wnętrzach.

Bordowy akcent kolorystyczny w połączeniu ze złotem 
w nowoczesnym salonie.


Kanapa i krzesła w eleganckim, klasycznym wnętrzu,
z dodatkiem artystycznej nonszalancji.


Jak wiemy meble tapicerowane od dawna kochają
 bordowy kolor.
Foto 5 flemarie.fr

Bordo w sypialni w postaci zagłówka.
Foto 6 pinterest.com

Pomysł na bordową ścianę.


Foto 8 studioazzurro.co.uk

Foto 9 theinteriordiyer.com

Foto 10 impressiveinteriordesign.com

Odważny trend, który przedstawiła m.in. firma Dulux,
 czyli połączeniowe koloru bordowego z brązem. 

Foto 11-12 yellowtrace.com.au

Foto 13 ikea.com/fr/

Bordo w detalach.
Foto 14 ana-rosa.tumblr.com

Foto 15 flemarie.fr

Obok tego koloru nie da się przejść obojętnie. Wystarczy jeden bordowy akcent, 
a już nasze wnętrze staje się bardziej eleganckie i stylowe.
Dobrze, że ten trochę zapomniany kolor wraca do naszych wnętrz. I na pewno z nich tak szybko nie zniknie. 
Dla mnie pięknie komponuje się ze złotem i szarościami.
Ciekawa jestem czy i wam bordowy kolor przypadł do gustu :)



Pozdrawiam ciepło wszystkich odwiedzających mój blog :)
Dziękuję wam pięknie za każdy komentarz i za waszą obecność na blogu :)
Udanego tygodnia :)
  

21 komentarzy:

  1. Bordo w detalach jak najbardziej. Nie wiem czy odważyłabym się jednak zastosować tę barwę jako kolor dominujący w pomieszczeniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też go wolę w detalach :). Chociaż coraz bardziej podoba mi się też w większym formacie :))

      Usuń
  2. Bardzo lubię Bordowy kolor, on i purpura są takimi szlachetnymi kolorami i pięknie ozdabiają. Ja właśnie dziaisja wybrałam bordowy kolor na moje paznokcie . hihihi chyba jakoś myślimi telaptycznie . Albo przekazałaś mi rankiem tą inspirację galaktycznie :) hihih Buziaczki :* Piękne inspirację, na prawdę :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Własnie z tym kolorem bordo i musztardowym kojarzy mi się jesień :))
    Piękne inspiracje.
    Pozdrawiam cieplutko Aniu

    OdpowiedzUsuń
  4. Bordo, to numer jeden na liście moich ulubionych kolorów:) Twój dzisiejszy post Aniu jest jak miód na moje serce:) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja to bym przytuliła przede wszystkim tego kwiatka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne są te inspiracje. Bordo to mój ulubiony kolor :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ech... ludzie to umieją pięknie wnętrze stworzyć... zazdroszczę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Do mnie ten kolor nie trafia ;) No może na chwilę i w małej ilości ;)
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten kolor jest bardzo ładny. I bardzo mi się podobają te wszystkie zestawienia na zdjęciach. Ten kwiatek na przedostatnim zdjęciu to zawsze pięknie rośnie mojej mamie:)
    cieplutko Aniu ściskam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten kolor jest ponadczasowy, zawsze modny i elegancki.

    OdpowiedzUsuń
  11. Mi ten kolor bardzo odpowiada. Natomiast mój mężczyzna uważa, że ten kolor jest za ciemny i nie zdecydowałby się na taki do naszego mieszkania. On w takich wnętrzach czuje się przytłoczony. Ja natomiast czuje się bardzo dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jestem na tak :) Bordo wygląda świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  13. Hola amiga querida , ese color morado no me gusta mucha , espero que tengas un bendecido fin de semana

    OdpowiedzUsuń
  14. Kurczę, nie powiem abym przepadała za tym odcieniem czerwieni, ale po obejrzeniu Twojej galerii moja niechęć zdecydowanie osłabła :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kiedys miałąm sypialnie bordowo różową i powiem,ze była ciekawa, jednakże teraz wolę te beże i biele:)) Pozdrówka:))

    OdpowiedzUsuń
  16. Bordowy jest fantastyczny, tylko trzeba go umieć zastosować we wnętrzu. Mój znajomy zrobił sobie takie ściany w sypialni i przyznam, że wygląda trochę jak w norze.

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajne zestawienia, interesujące :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bordowy to dla mnie bardzo kobiecy kolor, ale bardzo szlachetny gdyż pasuje wyłącznie do eleganckiego wnętrza.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)