czwartek, 27 lipca 2017

Oświetlenie jadalni w roli głównej

Witajcie :)

Jadalnia to pomieszczenie, coraz ważniejsze w naszym domu. Poświęcamy mu tyle samo uwagi w urządzaniu i dekorowaniu co innym wnętrzom. I nie ważne czy jest to osobne, przestronne pomieszczenie czy wydzielona strefa w kuchni lub w salonie. Aranżacyjnie łączy się z urządzoną kuchnią i salonem. Jadalnia stylistycznie powinna pasować do jednego 
i drugiego pomieszczenia. W urządzaniu jadalni najważniejszy jest dobór odpowiednich mebli, czyli odpowiedniego pod nasze potrzeby stołu i krzeseł. Gdy jadalnia jest na tyle duża, warto do niej wstawić również witrynę czy komodę. W takich funkcjonalnych meblach możemy trzymać zastawę obiadową, sztućce, obrusy i przedmioty dekoracyjne jak misy czy świece. Czyli wszystkie przedmioty związane z wyposażeniem i przeznaczeniem każdej jadalni.
Jednak dobrze urządzona jadalnia to nie tylko praktyczne i wygodne meble. 
Ważnym elementem jej wyposażenia jest też odpowiednie oświetlenie.
Właściwie dobrane oświetlenie, doświetla nam wnętrze, oświetla wybrane strefy, pełni rolę dekoracyjną. Wpływa na nasze samopoczucie i zdrowie oraz pomaga nam stworzyć przytulny, a czasem romantyczny nastrój we wnętrzu.   
W jadalni najważniejsze jest oświetlenie miejscowe, kierunkowe. Za pomocą jego doświetlimy stół podczas kolacji, czy późnego obiadu w okresie jesienno- zimowym. 
W tym celu należy wybrać oświetlenie sufitowe, w postaci lamp wiszących. Mogą mieć one postać pojedynczych lamp lub żyrandola z kilkoma źródłami światła.
  Wśród lamp do jadalni popularnością cieszą się lampy linkowe regulowane. 
Oprócz podstawowej roli lampy w jadalni pełnią również rolę dekoracyjną.
Są ozdobą stołu jak i całego pomieszczenia. Oświetlenie do jadalni może być nowoczesne, klasyczne, a nawet vintage. Cały czas dużą popularnością cieszą się proste i nowoczesne lampy w stylu skandynawskim, stylizowane na lampy przemysłowe. Na topie jest również minimalistyczne oświetlenie w postaci zwisających, ozdobnych żarówek. Są też lampy 
i żyrandole vintage, które będą pasowały idealnie do klasycznej jadalni, ale i też nowoczesnej. Na pewno świetnie podkreślą charakter jadalni stylizowanej na klimat retro czy sielski styl cottage. Bogaty wybór nowoczesnego, skandynawskiego, klasycznego 
i vintage oświetlenia możemy znaleźć na stronie sklep.kaja.com.pl. Są tam również dostępne żyrandole kryształowe czy witrażowe. Na uwagę zasługuje pokaźna oferta żyrandoli klasycznych z tkaninowym abażurem. 

Nowoczesna jadalnia, której atutem jest skandynawskie oświetlenie.


 Foto 1-2 s-media-cache-ak0.pinimg.com


Foto 3 eijffinger.com

Foto 4 hetkabinet.nl 

Modne w ostatnim czasie minimalistyczne żarówki.

Foto 5-6 houseofjadeinteriors.com

Nowoczesna, geometryczna lampa może stanowić świetną 
dekorację jadalni.
Foto 7 auren-nelson.com

Oświetlenie stylizowane na retro podkreśla charakter całego wnętrza.

Foto 8-9 countryliving.com

Kryształowy żyrandol dodaje elegancji i szyku klasycznej jadalni.
 Foto 10 vintagehomeca.tumblr.com

Foto 11 uniqueshomedesign.tumblr.com

Wybrane modele oświetlenia od Kaja Oświetlenie.
Nowoczesne.


W stylu vintage.


Foto 12-17 www.sklep.kaja.com.p

Lampa czy żyrandol wieczorem tworzy nastrój, oświetla nam przestrzeń wokół stołu. 
W dzień jest ładną dekoracją sufitu. Dodaje elegancji całemu wnętrzu. Lampa o ciekawym designie jest niewątpliwie przykładem sztuki użytkowej. A jadalnia jest takim pomieszczeniem, gdzie szczególnie możemy "poszaleć" z wyborem oświetlenia. 
Mnie bardzo podoba się oświetlenie w stylu skandynawskim, zwłaszcza proste, przemysłowe lampy. Jedak oświetlenie vintage również lubię, w swoim salonie mam właśnie w tym stylu żyrandol.
Ciekawa jestem jakie wam podoba się oświetlenie do jadalni: nowoczesne, klasyczne czy vintage ?



Pięknie wam dziękuję za wszystkie komentarze i waszą obecność na blogu:)
Pozdrawiam ciepło wszystkich odwiedzających mój blog :)
Z radością witam nowych czytelników mojego bloga :)
Udanej drugiej połowy tygodnia :))

   

40 komentarzy:

  1. A ja mam taki słaby żyrandol.
    Wzięłam pierwszy jaki mi wpadł w oko . Wtedy jeszcze nie siedziałam na blogach - i nie jarałam się takimi rzeczami...
    Eh...
    Teraz na pewno byłby inny - jak widzę takie cukierki jak wyżej to myślę że coś fajnego bym wybrała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, że obecnie ma duży wybór oświetlenia. Są lamy dla każdego, nowoczesne, designerskie, klasyczne, vintage. Oświetlenie wciąż się zmienia i cały czas rozwija.
      Pozdrawiam ciepło !

      Usuń
  2. Zdjęcie 1 i 2 są zbliżone do mojego ideału - cegła i lampy: biorę w ciemno - stół bym trochę wymęczyła białą farbą i papierem ściernym no i krzesła jakieś bardziej shabby i mogłabym siedzieć godzinami.
    Kochana, dziękuję za życzenia, Tobie również najlepszego Dobra życzę :-) Myślami byłam wciąż z blogowymi Annami, Aniami, Anulkami:-) Buziaki :-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno "odpicowałabyś" pierwszą jadalnie :))
      Dziękuję również za życzenia :D
      Pozdrawiam cieplutko !

      Usuń
  3. Kaja mi się marzy do swojego mieszkanka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też upatrzyłam sobie kilka perełek !
      Pozdrawiam ciepło !

      Usuń
  4. Ta pierwsza fotka... aż by się chciało mieć taką jadalenkę we własnym domu! Śliczne! Pozdrawiam i zapraszam do swojego kącika! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jadalnia bardzo mi się marzy a jej zarys mam już w planach. Będą potrzebne lampy więc już wiem gdzie zajrzeć, kilka jest w moim guście.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czyli zaczyna mi się podobać styl vintag, bo zwróciłam uwagę wczoraj na podobny żyrandol w kwiaty w sklepie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Vintage i kryształy to moje faworyty :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super propozycje znalazłaś. Jedynie nie wybrałabym złotej geometrii i czworonoga retro.
    Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Marzy mi się oddzielna jadalnia, niestety nie ma na to szans, mieści się u mnie w salonie. Każda z pokazanych przez Ciebie jest cudna,a te lampy, to takie wisienki na torcie. Każdy wybierze coś w swoim stylu :)
    Pozdrawiam ciepło, Agness <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawie to przedstawiłaś Aniu. Takie oswietlenie w jadalni czy nawet kuchni, to sprawa kluczowa.
    Pozdrawiam serdecznie
    Marysia

    OdpowiedzUsuń
  11. Tak piękne inspiracje, że miałabym problem aby na coś się zdecydować.
    Wnętrze jadalni mam jednak nowoczesne i w takim stylu musiałaby być także lampa.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak dla mnie, bardzo na czasie post, bo nie mam jeszcze wybranego oświetlenia. Jak zwykle inspirujesz i pokazujesz piękne zdjęcia. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawe propozycje podałaś, podobają mi się.

    OdpowiedzUsuń
  14. Oświetlenie w mojej jadalni jest względnie proste - jedna, duża, metalowa lampa nad centralną częścią stołu. I to mi w zupełności wystarcza, bo nie lubię kiedy jest zbyt jasno.

    OdpowiedzUsuń
  15. http://www.okapykuchenne.pl/okapy-do-zabudowy-6-istotnych-czynnikow-majacych-na-nie-wplyw.html

    OdpowiedzUsuń
  16. Moja faworytka, to lampa w róże:) Świetne inspiracje Aniu:) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  17. Cudowne inspiracje. Oświetlenia to moja pięta achillesowa, zmieniam lampy, lampeczki i ciągle wydaje mi się, że jest za ciemno:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Te geometryczne żyrandole bardzo mnie kręcą ! Strasznie mi się to podoba :* Ja aktualnie mam jadalnię bardzo surową i minimalistyczną, nie wiem dlaczego, ale jakoś poszłam w minimalizm :* BUziaki

    OdpowiedzUsuń
  19. A mi me encanta esas de estilo industrial , es un estilo que ha ganado mi corazón ahora ultimo

    OdpowiedzUsuń
  20. Tak piękne inspiracje, że miałabym problem coś wybrać do swojej jadalni. Dobre oświetlenie w takim miejscu to podstawa ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wybierając lampę zawsze szukam najprostszych modeli, w miarę prostych do czyszczenia, które jednocześnie będą ozdobą pomieszczenia i najlepiej żeby miało w sobie to COŚ, większość z Twoich propozycji bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Połączenie industrialnych lamp oraz dekoracyjnych, surowych w wyglądzie świec wygląda po prostu fenomenalnie.

    OdpowiedzUsuń
  23. Fajna aranżacja, bardzo. http://italmeble.pl/kontakt/ widziałaś? Korzystałaś z ich asortymentu? Chciałam zamówić mebelki ale wolałabym wpierw się upewnić profesjonalistki o jakość.

    OdpowiedzUsuń
  24. Mi osobiście podobają się lampy w stylu prowansalskim Pełnych harmonii i ładu :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Numer 7 taki pająkowy styl. Bardzo mi się podoba. Dzięki za inspirujący post - pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  26. Takie "loftowe" zawieszanie lamp nisko nad stołem to ostatnio prawdziwy hit, zgodzicie sie? Ogólnie wnętrze bardzo fajnie skomponowane - czuć tutaj wyraźną myśl przewodnią. Pozdrawiam i dziękuję za ciekawy wpis. ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetne są niektóre te lampy :) ja swojej szukałam na https://www.interblue.pl/oswietlenie/ mają naprawdę w ofercie wszystko co jest do domu z oświetlenia potrzebne :) i w dobrych cenach do tego.

    OdpowiedzUsuń
  28. U mnie królują lampy retro. Uwielbiam ten styl. Wydaje mi się, że jest najbardziej przytulny. :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Świetne są te propozycje lamp :)

    OdpowiedzUsuń
  30. My już wszystko mamy gotowe i przygotowane, ale największym wyzwaniem jest dla nas wybór odpowiednich mebli. Przyznam, że w życiu nie spodziewałabym się, że tak ciężko będzie mi znaleźć odpowiedni stół i krzesła. Myślę, że to głównie wina tego, że w sklepach jest taki ogromny wybór. Na brak propozycji nie narzekam, ale na to, że nie wiadomo, co z nich wszystkich wybrać. Liczę jednak, że zainspiruję się tym, co można znaleźć w ofercie https://bestmeble4you.pl/26-stoly-i-krzesla-zestawy . Mają fajne ceny, no i jedną z lepszych jakości na rynku.

    OdpowiedzUsuń
  31. Jeśli ktoś do wykonania instalacji elektrycznej, to moim zdaniem jak najbardziej warto polecić https://www.elektrykwkrakowie.com.pl/ wszystkim osobom z okolicy. Wykonują instalacje zarówno w budynkach mieszkalnych, jak i przemysłowych. Niezależnie od tego, czy są to nowe budynki, czy budynki remontowane. Takie elektryk w Krakowie to dobry wybór.

    OdpowiedzUsuń
  32. Super propozycje, każdy znajdzie coś dla siebie :) Ja osobiście stawiam na nowoczesność, jakoś najbardziej do mnie przemawia. Jestem fanką wzorów geometrycznych, dlatego do swojego domu zakupiłam dodatki w tym właśnie stylu. W kwestii oświetlenia korzystałam z usług mlamp.pl – mają konkurencyjne ceny i ogromny wybór!

    OdpowiedzUsuń
  33. Bardzo podobają mi się przedstawione tu propozycje lamp. Ten wpis to skarbnica inspiracji.

    OdpowiedzUsuń
  34. Lampa to ważny element wystroju.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)