wtorek, 8 maja 2018

Nietrafione zakupy i ich zwrot bez wychodzenia z domu

Witajcie :)

Dzisiaj typowo poradnikowy i praktyczny post, który dotyczy większości z nas. 
Zakupy w internecie to znak naszych czasu. Konsumpcjonizm i internet idą w parze. Kupujemy coraz chętniej, częściej i więcej produktów w e-sklepach, praktycznie z każdej branży. Najczęściej są to towary z branży elektronicznej, ale i też książki, ubrania, kosmetyki, tekstylia, wyposażenie domu, sprzęt sportowy. Na Boże Narodzenie Polacy kupują więcej prezentów w e-sklepach niż stacjonarnych. Ja zdecydowanie należę do takich osób :).
 Zakupy w internecie mają swoje zalety. Pozwalają nam zaoszczędzić czas, możemy je dokonywać o każdej porze dnia, bez wychodzenia z domu. W e-sklepach jest też więcej promocji, mamy dostęp do większej ilości produktów i produktów "mniej dostępnych". Zakupy w internecie są wygodne dla każdego z nas, a zwłaszcza dla osób zapracowanych, czy mieszkających w małych miejscowościach. 
Jednak nie zawsze taki e-zakup jest trafiony. Wtedy warto zwrócić lub wymienić zakupiony towar. Zwrot możemy zrobić bezpośrednio do sklepu, gdzie kupiliśmy dany produkt. Jest to jednak dla nas pewien kłopot, bo musimy przygotować paczkę do zwrotu i wysłać ją z Poczty Polskiej na adres sklepu. Nie każdy z nas ma na to czas i często rezygnujemy ze zwrotu towaru. 
Jest jednak łatwiejszy i przyjemniejszy sposób na zwrot nietrafionych zakupów, a mianowicie zwrot bez wychodzenia z domu na pocztę. Taką usługę świadczy platforma zwracam.pl. Z jej pomocą możemy szybko wypełnić odpowiednie dokumenty, zamówić kuriera po odbiór paczki do naszego domu lub zakładu pracy. Gdy nie znamy się na przepisach dotyczących zwrotu towaru to na platformie zwracam.pl dowiemy się wszystkich niezbędnych informacji. Wystarczy wpisać datę zakupionego towaru, a system serwisu poda nam ile zostało nam czasu na odstąpienie od umowy zakupu i ile mamy czasu na odesłanie paczki. Formularz zwrotu towaru na stronie serwisu wypełnimy szybko i łatwo, wystarczy go potem wydrukować i dołączyć do paczki. Możemy zamówić kuriera po odbiór paczki lub nadać paczkę ze 150 stacjonarnych punktów należących do platformy. Są to punkty epaka.pl lub wybrane punkty Poczty Polskiej. Platforma ma długie doświadczenie w branży kurierskiej w ramach prowadzenia usługi wysyłkowej epaka.pl, a teraz rozszerzyła swoją działalność na zwroty towarów, czyli serwis zwracam.pl.

Zwrot zakupionego towaru przez internet wcale nie musi stwarzać nam problemu.



 Foto 1-3 zwracam.pl


 Foto 4-5 google.pl/zwracam

Najczęściej zwracamy ubrania i buty. Aż 29 % wszystkich zwrotów towaru to odzież.


Foto 6-8 google.pl/clothes

Sprzęt elektroniczny to aż 21,2 % wszystkich zwrotów zakupionego towaru.




 Foto 9-11 google.pl/electronics

Kosmetyki to 12,5 % zwrotów.

Foto 12-13 google.pl/cosmetics


 Najmniej zwracamy książki bo tylko ok. 4 %.

Foto 15-16 google.pl/books

W bazie zwracam.pl jest ponad 1000 sklepów oraz są sprzedawcy z Allegro do których możemy zwrócić zakupiony towar. Baza wciąż się powiększa, więc na pewno znajdziemy w niej sklep, w którym dokonaliśmy zakupu. Taka usługa pozwala zaoszczędzić nam czas, do tego jest ława w obsłudze i komfortowa. Nie musimy poirytowani stać w kolejce na poczcie z przesyłką. Kurier dostosuje się do nas i odbierze paczkę z naszego domu lub pracy. 
Ciekawa jestem co sądzicie o takiej usłudze i czy często robicie zwroty do sklepów internetowych ?



Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze i waszą obecność na blogu:)
Pozdrawiam ciepło wszystkich odwiedzających mój blog :)
Z radością witam nowych czytelników :)
Udanego tygodnia :))


13 komentarzy:

  1. Świetny post Aniu, warto skorzystać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super post, nie miałam pojęcia o takiej stronie. Dzięki Tobie już wiem. Nie robię często zakupów przez neta, ogólnie nie lubię robić zakupów. hehehehehe No ale czasami trzeba, to taka strona, jaką podałaś się przyda. :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Nawet nie wiedziałam ze taka platforma istnieje, bardzo fajny post.Iwona J.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Iwonko :))
      Pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  4. O super, dobrze wiedzieć, pozdrawiam serdecznie Aniu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nienawidzę chodzić po sklepach, strasznie mnie to męczy. Zakupy internetowe są więc dla mnie zbawienne, ze zwrotami zwykle nie ma żadnych problemów więc dla mnie do rozwiązanie idealne. Dzięki za fajny artykuł na ten temat. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Teraz to ja bym potrzebowała zwrócić panele, które są już położone na podłogach. Dziwna sprawa, ale w toku. Zobaczymy jak się skończy. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny artykuł. Do tej pory nie natrafiłam na tą stronę. Z pewnością się przyda. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie przepadam za takimi sprawami, bo koszt przesyłki musze pokrywać sama i kilka razy sparzyłam się na zwrocie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja żadko zwracam raczej staram się 100 razy obejrzec i przemysleć zakup :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdarza mi się coś zwracać, a o tej usłudze nie słyszałam.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)