poniedziałek, 23 lipca 2018

Miejsce książek w domu czyli, domowa biblioteczka

Witajcie :)

Każdy z nas ma książki w domu, a prawdziwi pasjonaci czytania mają ich bardzo dużo. Lato to czas kiedy częściej sięgamy po lekturę i częściej nabywamy nowe książki. Sprzyjają temu letnie wysprzedaże, targi książek. 
Książki trzymamy zazwyczaj na półkach, chociaż większości z nas marzy się prawdziwa biblioteka. Ja oczywiście należę do tych osób :).
Biblioteczka zazwyczaj ma postać pokaźnego, drewnianego regału na książki, często w stylu retro. Miejsce prawdziwej biblioteki to oczywiście gabinet czy duży salon. 
U siebie w domu możemy mieć ją oczywiście w różnych pomieszczeniach i różnych miejscach. Najczęściej na biblioteczkę wybieramy salon, jadalnię, sypialnię lub domowe biuro. Gdy brakuje nam w domu miejsca możemy biblioteczkę zaaranżować pod schodami czy w przedpokoju. 
Biblioteka domowa może być vintage lub nowoczesna. Musi pasować do aranżacji całego wnętrza. Regał z książkami w stylu retro doskonale odnajdzie się we wnętrzach rustykalnych, vintage, cottage, art deco, glamour, w stylu angielskim, paryskim czy cozy. Półki o nowoczesnym designie to dobry pomysł do nowoczesnych, skandynawskich, industrialnych wnętrz. Oczywiście możemy też mieszać style i w skandynawskim, nowoczesnym wnętrzu wstawić starą witrynę na książki. 
Ja u siebie w salonie mam niedużą biblioteczkę vintage przerobioną ze starych PRL-owskich mebli, a w pomieszczeniu panuje styl skandynawski, miejski z odrobiną boho. 
Gdy jednak brakuje nam miejsca na prawdziwą biblioteczkę i możemy pozwolić sobie tylko na zwykłe półki to warto niepotrzebne książki oddać do sprzedania, do antykwariatu, aby zrobić miejsce na nowe. Nie w każdym mieście jest prowadzony skup książek czy antykwariat. 
Ten problem doskonale rozwiązuje nam sprzedaż online używanych książek czyli skupksiazek.pl. W szybki i łatwy sposób, bez wychodzenia z domu możemy dodać nasze książki, które chcemy sprzedać do bazy online. Po dodaniu książek do bazy dowiemy się za ile możemy sprzedać nasze książki. Po książki przyjeżdża do nas kurier, a pieniądze za sprzedaż otrzymujemy w przeciągu 48 godzin. Oczywiście książki mogą być używane, ale nie mogą być zniszczone.

Domowa biblioteka z "prawdziwego zdarzenia".



 Foto 1-3 1stdibs.com




Biblioteka domowa w stylu retro pasuje do różnych wnętrz.




W nowoczesnym wydaniu.
Foto 4-11 elledecor.com

Domowa biblioteka pod schodami lub na schodach.




Foto 12-16 home-designing.com

W regale w salonie, w witrynie w domowym biurze czy na półkach pod schodami książki muszą mieć stałe miejsce w naszym domu. Są ważnym jego elementem. Jane Austen napisała że "Książka nigdy człowieka nie męczy. Kiedy będę miała własny dom nie zaznam spokoju bez wybornej biblioteki".
Warto jednak też książki wymieniać, co umożliwia nam w dzisiejszych czasach skup książek przez internet. 
Ciekawa jestem czy macie u siebie biblioteczkę pełną książek i czy poprzez sprzedaż czy inną wymianę robicie miejsce na nowe tytuły ?




Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze i waszą obecność na blogu:)
Pozdrawiam ciepło wszystkich odwiedzających mój blog :)
Z radością witam nowych czytelników :)
Udanego tygodnia :))


19 komentarzy:

  1. Zakochałam się w tych zdjęciach! <3 Moim marzeniem jest biblioteczka stworzona na miarę. Taka, w której mogłabym pomieścić wszystkie swoje książki (a trochę się tego nazbierało).

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam ogromną biblioteczkę w stary stylu. Chętnie bym się pochwaliła, bo to mój azyl w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wyobrażam sobie domu bez książek. Część rozdałam Synom, ale i tak mam je w różnych pomieszczeniach, niestety. Mój znajomy ma taką bibliotekę retro- jak ja tam lubię przebywać!

    OdpowiedzUsuń
  4. Biblioteczka, nawet niewielka dodaje domu charakteru.
    A oprócz zapisanych w niej mądrości jest piękną dekoracjA.
    Pozdrawiam serdecznie Aniu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Teraz eksponowanie książek jest bardzo na czasie. Lubię takie domy z regałami pełnymi książek, wydają mi się bardzo ciekawe, no i przytulne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Domowa biblioteczka to miejsce, które koniecznie powinno się znaleźć w moim mieszkaniu lub domu :) Mam masę książek i co chwilę kupuję nowe. Póki co trzymam je w szafie, ale taki kącik na książki to marzenie

    OdpowiedzUsuń
  7. Aniu, nawet nie wiesz jak marzy mi się taka domowa biblioteczka. Mam tyle książek poupychanych w różnych miejscach. Część to już nawet została zapakowana w pudła i zniesiona do piwnicy, bo zwyczajnie mieszkanie jest za małe na umieszczenie ich wszystkich razem.
    U mnie to zdecydowanie przydałyby się półki na całą długość ściany i aż do sufitu.
    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajne i nieszablonowe inspiracje.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Do niedawna myślałam, że w każdym domu są książki. Trafiłam do rodziny gdzie była dwójka dzieci i ani jednej książki, smutek. Piękne zdjęcia nam pokazałaś. Mam regał ze swoim zbiorem i dzieci mają w pokojach swoje książki. Nie sprzedaję książek, ale pożyczam przyjaciołom,czasami na zawsze.

    OdpowiedzUsuń
  10. jak mi się marzy taka biblioteczka z prawdziwego zdarzenia, cudne inspiracje!

    OdpowiedzUsuń
  11. Wszystkie inspiracje świetne, ale najbardziej wpadły mi w oko te w nowoczesnym wydaniu:) Serdecznie pozdrawiam Aniu!

    OdpowiedzUsuń
  12. pomysłów na przechowywanie książek jest multum w zależności od powierzchni jaką dysponujemy. Wszystkie te rozwiązania są świetne i bardzo pomysłowe :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne inspiracje nam przedstawiłaś. Ja ograniczam książki do minimum, ale taka biblioteczka może mi się kiedyś zaserwuje. Ostatnie zdjęcie z biblioteczką na schodach jest super! - To pokazuje, że miejsce na książki można wygospodarować niemal wszędzie :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepiękna biblioteczka. I bardzo podoba mi się aranżacja, pozwala na to by mieć naprawdę dużą ilość książek. Ja ostatnio stwierdziłam, że czas na nowy regał, bo na dotychczasowym już trochę miejsca brakować zaczyna.

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetnie urządzona biblioteczka. Zajrzyj na scandicsofa.pl znajdziesz tam fotele skandynawskie o ciekawych kolorach, które wpasują się do wnętrza.

    OdpowiedzUsuń
  16. Moi rodzice mają dużą kolekcję książek i teraz po remoncie jedno pomieszczenie przeznaczą na taki salon bibliotekę. Z tego co wiem to będzie im pomagać w aranżacji biuro projektowe https://projektowanie-wnetrz-online.pl/aranzacje/salon . Myślę, że takie wsparcie przyda się, bo sami nie daliby rady z urządzaniem wnętrza.

    OdpowiedzUsuń
  17. Dużo inspiracji można znaleźć w tym wpisie jak i z resztą na całym blogu, świetnie napisany artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo fajne wykorzystanie przestrzeni.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ten wpis jest niesamowitą porcją ciekawych inspiracji wnętrzarskich.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)