środa, 27 listopada 2019

Rola reklamy wielkoformatowej

Witajcie :) 

Mówi się że, reklama jest dźwignią handlu. Na pewno jest sporo prawdy w tym powiedzeniu. 
Każda firma, która chcę utrzymać się na rynku i dotrzeć do jak największej grupy klientów musi zainwestować w reklamę.
Popularnym i skutecznym rodzajem reklamy zewnętrznej jest reklama wielkoformatowa. Może mieć postać billboardów i tablic reklamowych. Są one różnorodne, pod względem konstrukcji i wielkości. Mogą być billboardy stałe i przestawne, w formie banerów lub billboardy wielkoformatowe. Billboard może być jedno lub dwustronny, wiszący, stojący. Konstrukcja reklamowa wolnostojąca na jednej lub dwóch nogach może być przystosowana do stałego związania z gruntem, czyli betonowana, albo nie związana z gruntem, czyli balastowana.
Reklamy wielkoformatowe są wykonane z wysokiej jakości materiałów, odpornych na zmieniające się warunki pogodowe, na wiatr, deszcz, niską temperaturę. Typowy billboard jest wykonany z brytu, usztywnionego blachą ocynkowaną. Jego ozdobna rama jest wykonana z powlekanej blachy, malowanej proszkowo.    
Billboardy są znanym i chętnie stosowanym rodzajem reklamy przez duże, zagraniczne i krajowe firmy jak i małe, lokalne firmy.
Oprócz głównego przeznaczenia reklama wielkoformatowa może być ozdobą budynków, zwłaszcza tych starych i zniszczonych, terenów przemysłowych i nieużytków. Świetnie się sprawdza w dekoracji dworców, przejść podziemnych, przystanków autobusowych. W nocy stanowi dodatkowe oświetlenie miasta, terenów podmiejskich, autostrady. 
Reklamy na billboardach są coraz bardziej kreatywne i twórcze. Często stanowią elementem współczesnej sztuki użytkowej. Coraz częściej wywołują uśmiech na naszej twarzy. 
Są ważnym detalem wydarzeń sportowych i kulturalnych, takich jak mecze Reprezentacji Polski, czy festiwale filmowe i muzyczne. 
Nierzadko stanowią istotny element w kampaniach społecznych. Wszyscy za pewnie pamiętacie ogólnopolską kampanię "Zwolnij. Szkoda Życia" skierowaną do kierowców organizowaną przez Telewizję Polską i Stowarzyszenie Misie Ratują Dzieci.
 Billboardy mają też przeznaczenie gospodarcze jak tablice unijne. Są istotnym narzędziem w kampanii wyborczej.  

Billboard reklamowy jako ozdoba budynków, dworców, przejść podziemnych, przystanków. 






      
Może być pomocny, gdy budynek jest w remoncie.

Jest ozdobą nieużytków i punktem orientacyjnym w terenach podmiejskich. Sprawdzi się zwłaszcza w nocy. 


Jest wizytówką firmy.

Ważnym elementem wydarzeń kulturalnych jak Festiwal Filmowy w Cannes.

Może mień formę niedużej, lokalnej reklamy.

Tablice unijne są rodzajem tablic reklamowych, informacyjnych 
i gospodarczych.


Na zakończenie miejsce, które słynie z reklam wielkoformatowych, czyli Time Square 
w Nowym Jorku.

Reklamy wielkoformatowe są elementem architektury naszych miast, terenów podmiejskich. Mają za zadanie promocję danej marki, firmy, wydarzenia kulturalnego czy inicjatywy społecznej. Pozwalają dotrzeć do jak największej grupy odbiorców i potencjalnych klientów. Są znakiem naszych czasów. Można je lubić lub nie. Ale sami nie wiemy, czy nie będziemy takiego billboardu kiedyś potrzebowali.

Ciekawa jestem co wy sądzicie o billboardach i tablicach reklamowych, czy dostrzegacie ich rolę w dzisiejszych czasach ? 




Pięknie dziękuję za wszystkie komentarze i waszą obecność na blogu:)
Pozdrawiam serdecznie wszystkich odwiedzających mój blog :)
Z radością witam nowych czytelników :)

Udanej drugiej połowy tygodnia :)


11 komentarzy:

  1. Męczą mnie bilbordy, tablice reklamowe, ale no wiadomo, że to genialna reklama. Sama bym tak swoją firmę tak reklamowała. :D Ja to reklamować się nie potrafię, marnie mi to idzie. Smykałki do tego brak. hehe Pozdrowienia serdeczne Ci posyłam i życzę super radosnego dnia. :******

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że bilbordy mają dwie twarze. Mogą szpecić i zaburzać przestrzeń publiczną albo właśnie ją urozmaicać, a i co nieco zasłonić, czasem zaintrygować, czasem coś głośni i dobitnie powiedzieć...:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robią wrażenie takie mega reklamy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Potrafią być ozdobą i cieszyć oko, ale bywa też że szpecą najpiękniejsze miejsca. Trzeba wiedzieć gdzie je umieścić, żeby osiągnąć zamierzony efekt :)

    OdpowiedzUsuń
  5. takie banery robią wrażenia :D Byle bez przesady :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystko zależy od tego, gdzie umieścimy taki baner. W klimatycznym miejscu z zabytkowymi budynkami reklama będzie bardzo nie na miejscu. Natomiast wśród nowoczesnych budowli ładnie zaprojektowane neony, czy bilbordy wyglądają całkiem nieźle i nie rażą :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Prawdę pisząc... nigdy na nie nie zwracam uwagi ;p

    OdpowiedzUsuń
  8. Takie pokaźne reklamy na pewno wpadają w oko, nawet jak wydaje nam się, że nie zwracamy na nie uwagi, to i tak je zauważamy, choćby kątem oka :) Czasami szpecą, ale bywają naprawdę piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeden z najlepszych sposobów na dobrą reklamę!

    OdpowiedzUsuń
  10. Tego typu reklamy są zauważalne dla każdego i można spotkać je na każdym kroku. W ostatnich latach stały się bardzo popularne.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)