czwartek, 9 lipca 2020

Jak za pomocą kolorów możemy odmienić całe wnętrze. Metamorfoza za pomocą farb

Witajcie :) 

W dalszym ciągu pozostajemy w tematyce metamorfoz naszych wnętrz. W ostatnim poście pisałam wam o metamorfozie mojej vintage witryny za pomocą turkusowych ceramicznych gałek. 
W dzisiejszym poście chcę wam przedstawić pomysły jak za pomocą kolorów możemy odmienić całe wnętrze. 
Obecnie mamy dostęp do różnego rodzaju farb. Są farby do ścian, drewna, metalu, ceramiki. A wśród nich farby akrylowe, ceramiczne, kredowe, farby do kuchni i łazienki, farby strukturalne. Taki dostęp do farb daje nam wiele możliwości aranżacyjnych i gwarantuje ciekawą, oryginalną metamorfozę wnętrza. Nie musimy od razu decydować się na remont całego pomieszczenia i malowanie wszystkich ścian i sufitu oraz wymianę podłogi. Wybierzmy jeden, dwa, trzy elementy, które poddamy metamorfozie.
Możemy pomalować jedną ścianę lub ścianę na wysokości lamperii na mocny, modny kolor, jak klasyczny niebieski, ciemno zielony, koral, w odcieniu terakoty, a nawet granat. Do kompletu warto w tym samym kolorze przemalować mebel, najlepiej w retro klimacie. Drewnianą podłogę również możemy pomalować w całości lub w szachownicę. 
Jeśli zdecydujemy się na metamorfozę ściany, komody, lampy w różnych kolorach, to ważne, aby kolory do siebie pasowały. Osoby mające chęci i trochę zdolności plastycznych mogą ozdobić dodatkowo pomalowaną powierzchnię mebla wzorkami, ornamentami w stylu etnicznym, botanicznymi lub kwiatowymi motywami. 
Kto nie czuje się pewnie w malowaniu ściany i całego mebla, może zacząć od pomalowania oparcia i nóg krzesła, ramy w lustrze, drewnianego świecznika.
Takie metamorfozy przy użyciu farb pasują do różnych stylów aranżacyjnych. Świetnie odnajdują się we wnętrzach klasycznych, retro, w klimacie pałacowym, francuskim, w sielskim stylu cottage. Są też dobrym pomysłem na odświeżenie wnętrz nowoczesnych, skandynawskich, najlepiej z dodatkiem retro, boho lub etno.

Retro łazienka, w paryskim stylu zyskała na metamorfozie dzięki szachownicy na drewnianej podłodze i pomalowanej w tym samym kolorze wolnostojącej wannie. 


         
Nowoczesna kuchnia z dodatkiem retro i granatu.
Retro klimat do tej kuchni wprowadza stara, stylowa szafa pomalowana odważnie na ciemny granat, który ciągnie się na wysokości ściennych lamperii. 



Industrialna kuchnia zyskała etnicznego kolorytu dzięki soczystej zieleni 
i ciekawym ornamentom. 



Małe, domowe biuro w niebiesko-zielonej odsłonie.

Kolorowy kącik w stonowanej palecie kolorów.

Dla osób zaczynających swoją przygodę z malowaniem, oparcia krzeseł.

Dla większych artystów, łąka w granatowej łazience.


Zdjęcia pochodzą ze strony www.anniesloan.com

Kolory tworzą wnętrza i je odmieniają. Dodają energii i świeżości. Za ich pomocą możemy dodać wnętrzu retro lub etnicznego klimatu. Farby do różnych powierzchni ułatwiają nam taką metamorfozę. Są świetne do przełamania nudy, ożywienia wnętrza, odnowienia starego mebla, drewnianej podłogi. Nie bójmy się kolorów, tylko subtelnie wprowadzajmy je do naszych mieszkań. 
Ciekawa jestem co wy sądzicie o takich metamorfozach wnętrz za pomocą farb, czy sami byście u siebie coś pomalowali ? 



Pięknie dziękuję za wszystkie komentarze i waszą obecność na blogu:)

Pozdrawiam serdecznie wszystkich odwiedzających mój blog :)
Z radością witam nowych czytelników :)

Udanego końca tygodnia :)

  

34 komentarze:

  1. i oto przykłady, że intensywne kolory mogą zrobić mega klimat wnętrz

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolor ma niesamowitą moc, temu zaprzeczyć się nie da. Potrafi zaczarować każde wnętrze, odmienić każdy strój i każdy ogród. Wszędzie, dosłownie wszędzie potrafi wprowadzić magię :)
    Cudne inspiracje <3
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię kolorowe wnętrza. Ta łąka w łazience jest niesamowita :-).

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja mam tylko biel u siebie na ścianach :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ładnie i oryginalnie :) Ja poczekam jeszcze z 5 lat zanim będę miała swoje mieszkanie i może wtedy coś pomaluję na ścianie, bo mam troche duszę artystyczną :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Przede mną malowanie ścian, ale klasyczne. Byle odświeżyć i mnie z głowy :P Nie mam daru (zacięcia) do takich rzeczy, ale lubię popatrzeć :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawe pomysły.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. Szachownica na podłodze jest rewelacyjna. To tak niewiele a efekt jest niesamowity :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja nieco obawiałam się tak intensywnych kolorów we wnętrzu, ale tu wyglądają naprawdę szałowo. W szczególności podoba mi się ta zielona kuchnia!

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow! Przepiękne wnętrza! Bardzo podobają mi się kolory ścian, na biały już nie mogę patrzeć. A powiedz mi macie kilmatyzację w domu? Ja zastanawiam się właśnie nad klimatyzacją lub wentylatorem - https://magazyn.ceneo.pl/artykuly/8-najlepszych-wentylatorow-do-domu-i-biura Jestem w trakcie urządzania domu i chciałabym miec coś co pomoże nam przetrwać upały.

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne wnętrza! Dzięki kolorom bez problemu odświeżymy mieszkanie i nadamy mu nowego wyglądu :) Bardzo ciekawe inspiracje!

    OdpowiedzUsuń
  12. Można i to w znaczący sposób. Zauważyłam, ze kolory stopniowo wracają i ludzie w swoich projektach przestają się bać wyrazistych barw. Do niedawna w gazetach wnętrzarskich można było zaobserwować mieszkania w odcieniach głównie bieli oraz szarości, które prezentowały sie poprawnie, ale nie były przytulne. MOim zdaniem odrobina koloru sprawia, ze pomieszczenie nabiera swojego oryginalnego charakteru.

    Warto jest również zastanowić się nad tematem oświetlenia:
    elampy.pl/kinkiety/3257-tuba-phase-control-kinkiet-bialy-20102-0000-u8-ph-03.html

    Odsylam do sklepu z designerskim oświetleniem, w którym spotkałam wiele ciekawych modeli oświetlenia.Dobrze jeśli w pomieszczeniach jest wiele stres oświetleniowych. Dzięki temu dopasujecie je do swojego nastroju.

    OdpowiedzUsuń
  13. Całe mieszkanko wygląda cudownie! Szczególnie podoba mi się styl łazienki ;) Te kwiatuszki są śliczne.

    OdpowiedzUsuń
  14. Pięknie urządzone mieszkanko! Zgadzam sie z tym, ze kolory wiele dają i można dzięki nim całkowicie odmienić wnętrze. Ja właśnie zastanawiam się nad farbami zmywalnymi do mieszkania - https://magazyn.ceneo.pl/artykuly/Ranking-najlepszych-farb-zmywalnych Wydaje mi się, że przy trójce małych dzieci to będzie najlepsze rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Malując farbami trzeba założyć odzież roboczą oraz okulary robocze. Farbą łatwo się ubrudzić, a kiedy dostanie się do oka, może być duży problem i konieczność wizyty u lekarza.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja polecam pistolety do malowania, szybko można ogarnąć duże przestrzenie, ładnie jest to pomalowane, po prostu szybko leci robota, a więc win-win - nowe wnętrze przy małym wysiłku, a farba równo nałożona.

    OdpowiedzUsuń
  17. Przy takich kolorach bardzo ważne jest oświetlenie pomieszczeń

    OdpowiedzUsuń
  18. Wow! Naprawdę świetnie to wygląda. My chcemy postawić na kolor biały w mieszkaniu i beże. Będzie też kominek, właśnie znalazłam idealne drzwiczki do kominka otwartego i już nie mogę się doczekać tego kominkowego światła w domu w zimowe wieczory. Wiem, że będzie idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Mam problem z wyborem odpowiednich gniazd podtynkowych, ponieważ kompletnie nie mam pojęcia, na co zwracać uwagę. Budujemy dom, więc zależy nam na tym, aby każdy element był odpowiednio dopracowany. Z tego, co słyszałem to świetne gniazda można znaleźć w hurtowni https://www.asaj.pl/ . Czy ktoś z Was korzystał z ich usług? Myślę, że mogą mieć bardzo interesującą ofertę. Zależy mi na tym, aby wszystko było wykonane w odpowiedni sposób, bo nie chcę mieć żadnych problemów później z elektryką w swoim domu, jak z pewnością każdy z nas.

    OdpowiedzUsuń
  20. Super połączenia kolorystyczne :) Moje mieszkanko już skończone, ale może przy następnym remoncie o tym pomyślę. Ponieważ remont już za mną mogę polecić Wam panele winylowe do kupienia tutaj https://podlogi24.net/moduleo-eir-58248-moduleo-layred-eir,-panele-winylowe-na-click-+-podkad-o_l_8104.html

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo fajny artykuł. Będę chciała odświeżyć wygląd mieszkania ale nie mam za bardzo na to pomysłu. Zastanawiałam się nawet czy skorzystać z pomocy architekta w tej kwestii https://projektowanie-wnetrz-online.pl/aranzacje/lokal . Rozwiązania aranżacji wnętrz mają bardzo ciekawe i funkcjonalne.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ciekawy i inspirujący wpis

    OdpowiedzUsuń
  23. Mnie w remontach podoba się np. to, że totalnie można zmienić całe wnętrze i nie zawsze musi być to kosztowne. Jeśli chcecie sprawdzić sobie, jak np. pięknie odmienić wnętrze, to sprawdźcie porady na stronie https://piekneprzydatne.pl/ . Myślę, że warto.

    OdpowiedzUsuń
  24. Chętnie wykorzystam zdobyte tu informacje w praktyce.

    OdpowiedzUsuń
  25. Te spostrzeżenia są bardzo trafne i warte rozważenia.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)