piątek, 15 stycznia 2021

Japandi, nowy styl aranżacyjny w naszych wnętrzach

 Witajcie :)

Ostatnie miesiące należały zdecydowanie do stylu boho, który zdominował nasze wnętrza, tak jak w ubiegłych latach zrobił to styl skandynawski. Modern boho, czyli scandi boho nadal będzie obecne w naszych wnętrzach, bo to w dalszym ciągu najmodniejszy styl aranżacyjny, wnętrzarski. 

Obok boho pojawiła się też nowość, czyli styl japandi. Jak sama nazwa wskazuje to połączenie stylu japońskiego ze stylem skandynawskim. To minimalistyczny styl, który czerpie z tego co najlepsze we wnętrzach japońskich i skandynawskich. Choć oba style pochodzą z innych stron świata, z innych kontynentów i kultur, to wiele ich łączy.
Ze stylu japońskiego pochodzi zamiłowanie do minimalizmu, prostoty, wręcz dyscypliny w urządzaniu wnętrz, ale też harmonii i równowagi. W japońskich wnętrzach brakuje zbędnych przedmiotów, bibelotów, bez konkretnego przeznaczenia. Te które się wykorzystuje są wysokiej jakości i mają swoje określone miejsce i swoją funkcję. Takie wnętrza tworzą klimat sprzyjający wyciszeniu i medytacji. 
Styl skandynawski wprowadza do wnętrz japońskich nowoczesny i przytulny klimat. Wnętrza skandynawskie są bardziej praktyczne i funkcjonalne, dostosowane do potrzeb współczesnego Europejczyka.   
Wnętrza w stylu japandi są proste, oszczędne w formie, przestronne, funkcjonalne, ale przytulne. Kolorystka jest stonowana, jasna, dominują beże, szarości, subtelne kolory ziemi jak brązy i zielenie. Mocniejszym akcentem kolorystycznym może być kolor czarny. Nie ma w nich zbędnych bibelotów, nadmiaru przedmiotów dekoracyjnych. Czuje się w nich duże zamiłowanie do natury i tradycji. 
W takich wnętrzach nie brakuje mebli z naturalnych materiałów jak drewno, bambus, rattan. Dużo jest mebli niskich, lekkich, o prostej formie, charakterystycznych dla kultury japońskiej. Meble są wysokiej jakości, mają nam służyć na lata, według japońskiej filozofii. Kanapy są proste, bez ozdobnych pikowań, jest dużo mebli do odpoczynku jak szezlongi, ławki, pufy, krzesła. Meble mogą mieć typowy skandynawski design, zwłaszcza krzesła.    
Dekoracje to głównie przedmioty ceramiczne, gliniane w postaci wazonów, mis, naczyń, osłonek na kwiaty. Nie brakuje tu dużej ilości roślin, chociaż jest ich mniej niż w stylu boho i biofilia. Dominują naturalne tkaniny jak len, bawełna. Ważne jest oświetlenie, lampy w stylu japońskim, np. lampiony wykonane z papieru ryżowego, ale i też oświetlenie skandynawskie. Z japońskich akcentów można wybrać parawan do sypialni, oddzielić nim kącik biurowy. Warto wprowadzić też japoński motyw kwitnącej wiśni, motyw fal jak z obrazu Hokusai. 

Wnętrza w stylu japandi. Niskie, lekkie meble, plecionki z rattanu.



Japoński motyw w postaci subtelnej fototapety.



Jadalnia i biuro w stylu japandi, w których nie brakuje zamiłowania do skandynawskiego designu i japońskiej prostoty i harmonii. 



Salon urządzony według zasad japandi, prostota, minimalizm, równowaga, jasna paleta barw.

 
Zdjęcia pochodzą 1-4 ellajames.co.uk, 5-7 wallsauce.com, 8-10 chaplins.co.uk, 11-12 cultfurniture.com

Styl japandi jest łatwy w zastosowaniu, idealny dla osób lubiących prostotę, minimalizm, styl skandynawski, jasną paletę barw. Nie musimy od razu wymieniać mebli, czy oświetlenia, aby go u siebie zastosować. Wystarczy kilka japońskich akcentów, usunięcie namiaru dekoracji, wprowadzenie jasnej, stonowanej palety kolorów. 
Mnie się ten styl podoba, chociaż osobiście wolę więcej dekoracji i kolorów. 
Ciekawa jestem co wy sądzicie o japandi, czy wam się podoba, czy widzielibyście go u siebie ? 


Pięknie dziękuję za wszystkie komentarze i waszą obecność na blogu:)

   Pozdrawiam serdecznie wszystkich odwiedzających mój blog :)

 Z radością witam nowych czytelników :)

Trzymajcie się zdrowo i ciepło :)



23 komentarze:

  1. podoba mi się ten styl, ale nie wiem czy w moim domu by się sprawdził:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aktualnie szukam różnych inspiracji, jeśli chodzi o wnętrza i może Was zaskoczę, ale podobają mi się ciemniejsze wnętrza. Wiele osób standardowo wybiera jasne pomieszczenia i może dlatego są one dla mnie troszkę nudne. Na szczęście jest taka strona, jak https://fashionmeble.pl/ gdzie można znaleźć meble odpowiednie dla każdego. Znajdziecie tam produkty do jasnych, jak i do ciemnych wnętrz. Na szczęście mam dużą powierzchnię, więc na takie ciemne kolory mogę sobie pozwolić, bo nawet jeśli optycznie pomniejszą pomieszczenie, to nie będzie wyglądało to źle.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jadalnia najbardziej przypadła mi do gustu. Dla mnie to zbyt " letni" styl:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie słyszałam o tym stylu, ale jest ciekawy :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mi się podoba ten styl, jest taki lekki i przyjemny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie wnętrza w stylu japandi, to coś zdecydowanie dla mnie.
    Udanej niedzieli Aniu

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja też raczej z tych co wolą więcej dekoracji, dlatego nie pogardziłabym kilkoma dodatkami ze zdjęć:-)
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  8. Przy liczbie bibelotów jakie mam bo daleko mi do tego stylu. Jednak wolę boho. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  9. To styl dla mnie, coraz bardziej lubię wnętrza minimalistyczne, a w nich niewiele dodatków, za to dobrej jakości:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy ten nowy styl. Oglądając fotografie w tym wpisie utwierdzam się w przekonaniu, że to styl dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo mi się podoba ten styl. Nie wiedziałam, że takie połączenie istnieje. To coś zdecydowanie dla mnie - mało małych dekoracji, które trzeba często odkurzać :))
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ładne wnętrze - stylowe i gustowne, ślicznie urządzone :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo mnie inspirujesz :) masz świetne pomysły i niemałą wiedzę na temat aranżacji wnętrz. Ten styl to coś nowego i fajny ukłon w stronę prostoty i natury. Ja już komponuję rzeczy, które pomogą mi tak urządzić salon. Miałam problem tylko z ławą, ponieważ ciężko jest znaleźć taką delikatną i lekką. poszukałam jednak trochę i postanowiłam zrobić ławę sama. Do lekkich nóżek doczepię taki cieniutki blat https://kronosfera.pl/p/dla-meblarstwa-blaty-robocze-slim-line,28 wyjdzie ładniej i taniej :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo mi się podoba! Muszę pomyśleć o takim rozwiązaniu w naszym domu.

    OdpowiedzUsuń
  15. Natura, Natura i jeszcze raz Natura człowiek nie umie stworzyć czegoś tak pięknego!

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ciekawy wpis i inspirujące zdjęcia :) niedługo kupuję mieszkanie, będę musiała kupić wszystkie meble i dodatki. Z jednej strony przeraża mnie ta cała robota ale z drugiej strony nie mogę się doczekać urządzania swojego własnego gniazdka :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jest to dla mnie nowy styl ale szczerze podoba mi się jego zamysł.

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetna robota! Bardzo ładnie to wszystko wygląda i muszę przyznać , że nigdy nie sądziłam, że zostanę fanką takiego stylu. Dzięki Tobie dowiedziałam się czegoś nowego o sobie ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Wszystko doskonale wygląda

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawy i inspirujący wpis

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)