czwartek, 18 lutego 2021

Trend cottage cool, czyli sielskie, roślinne motywy w przedmiotach codziennego użytku

 Witajcie :) 

Styl cottage od lat ma stałych i wiernych wielbicieli. Jest to sielski, wiejski styl, głównie kojarzący się z angielską prowincją. Z angielskiego cottage to wiejska chata. Cottage to naturalny, prosty styl, mający w sobie wiejską elegancję, jest też przytulny i romantyczny. Meble cottage są stylowe, często postarzane, bielone. Dominują kredensy, witryny, sofy z podłokietnikami, obite naturalnymi tkaninami jak len. Materiały w stylu cottage to drewno, kamień, cegła. Paleta kolorów to pastele, najczęściej mięta, błękity, pudrowy róż, lawendowy fiolet, do tego dużo bieli. W stylu cottage dominują wzory roślinne, kwiatowe, botaniczne, ale również krata i pasy. Ważne detale to drewniane belki sufitowe, drewniane lamperie w łazience, lniane obrusy, firanki z falbanką, porcelana w sielskie wzory, poduszki dekoracyjne na sofie i fotelach.  

W tym roku pojawił się trend inspirowany stylem cottage, a mianowicie cottage cool. Wynika on z potrzeby obcowania z naturą, wśród kwiatów, sielskich ogrodów i łąk. To tęsknota za wsią, z czasów dzieciństwa, wyjazdów do dziadków. Potrzeba obcowania z naturą wynika też z naszego codziennego życia, które spędzamy głównie w domach przez pandemię. 
Trend cottage cool to moda na przedmioty codziennego użytku w roślinne, kwiatowe, botaniczne motywy. Wzory kwiatowe, ale też motywy owadów możemy spotkać najczęściej w tekstyliach i papeterii. Są mile widziane na ściereczkach kuchennych, obrusach, podkładkach pod talerze. Pojawiają się coraz chętniej w aranżacji jadali i kuchni. Po sielskie kwiatowe wzory coraz częściej sięgamy kupując papeterie, notesy, planery, kalendarze. Sielskie motywy pojawiają się również w przedmiotach dekoracyjnych, na obrazach, plakatach. Są inspiracją i pomysłem na wolny czas spędzany w domu, w postaci robionych samodzielnie zielników, malowania botanicznych wzorów, obrazków, kartek z życzeniami. 
Cottage cool to też otaczanie się przyjemnymi i miłymi dodatkami jak świece zapachowe, kominki aromaterapeutyczne, ciepłe pledy, wygodne poduchy. Koce cottage to koce w kratę, ale też mogą być gładkie z frędzlami.  

Przedmioty i dodatki codziennego użytku w sielskie, roślinne, botaniczne wzory, czyli cottage cool. Mamy tu korkowe podkładki, lniane kuchenne ściereczki. 

Papeteria, zeszyty, kartki okolicznościowe w roślinne i botaniczne motywy. 




Dekoracyjne obrazki.


Przedmiot, który możemy wykonać samemu, spersonalizowane pudełko na drobiazgi.

 Trendu cottage cool to też otaczanie się świecami, miłymi pledami, aromatyczną herbatą w stylowej puszce. 



Zajęcia pochodzą ze strony https://www.topdrawer.co.uk/.

Trend cottage cool to roślinne, kwiatowe, botaniczne motywy, które mogą nam towarzyszyć przez cały rok, nie tylko wiosną i latem. Kojarzą się z sielskim ogrodem, łąką. Są to najczęściej łąkowe kwiaty i zioła jak maki, mlecze, malwy, rumianek, ale i też motyle, ważki i inne owady. Mogą mieć postać, formę nowoczesną i bardziej vintage, a nawet retro.
Mnie się takie roślinne, sielskie motywy cottage cool bardzo podobają. Ciekawa jestem czy wam również przypadły do gustu ?
 

Pięknie dziękuję za wszystkie komentarze i waszą obecność na blogu:)

   Pozdrawiam serdecznie wszystkich odwiedzających mój blog :)

 Z radością witam nowych czytelników :)

Trzymajcie się zdrowo i ciepło :)


16 komentarzy:

  1. O i to są moje klimaty, bardzo lubię takie roślinne wzory, przywołują one bowiem dawniejsze czasy.
    Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi się baardzo podoba taki styl :)

    OdpowiedzUsuń
  3. muszę przyznać, że ciekawie to wszystko wygląda i bardzo mi się podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ładne, także podobają mi się takie kwiatowe motywy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znałam tego stylu ale wzory owadzie i kwiatowe zawsze mi się podobały. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  6. Kwiatowe motywy zawsze bardzo ładnie się prezentują :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Zawsze bardzo mi się podobały roślinne motywy na rzeczach. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam takie dekoracje. Delikatne kolory jak równeiż roślinne motywy we wnętrzu. Nadaja pomieszczeniu charakteru, indywidualnego klimatu. W zeszłym roku wybudowałam dom, aktualnie zajmuję sie jego dekorowaniem. Postawiłam na bezpieczna bazę: biele, szarości oraz czerń.

    Jednak brakowalo mi koloru. Aktuanlie powoli uzupełniam mieszkanie kolorem.

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudowne obrazy. Wyglądają naprawdę znakomicie. Jedno z ciekawszych miejsca jakie widziałem ostatnio w Internecie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Wpis zawiera bardzo ciekawe informacje

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo mi się wszystko podoba

    OdpowiedzUsuń
  12. Wpis zawiera bardzo ciekawe informacje

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)