środa, 9 marca 2016

Wiosenne kwiaty cebulowe w szklanych naczyniach

Witajcie :)

Na samym początku dziękuję wam za wszystkie komentarze pod ostatnim postem :).
Wiosna zbliża się do nas wielkimi krokami, więc i u mnie kolejny wiosenny temat. 
A mowa będzie o wiosennych, cebulowy kwiatach w szklanych naczyniach. 
Inspiracją do napisania dzisiejszego wpisu w pewnym stopniu też był wczorajszy Dzień Kobiet. 
Marzec to doskonały czas na eksponowanie w swoim mieszkaniu kwiatów cebulowych takich jak tulipany, krokusy, narcyzy, hiacynty, szafirki.
Kwiaty mogą być cięte lub wraz z cebulą posadzone w ziemi.
Obecnie coraz modniejszym sposobem na eksponowanie bylin cebulowych jest umieszczenie ich w szklanym naczyniu. Do tego celu możemy wybrać szklane misy, wazony, doniczki, klosze ale też słoje, butelki, kieliszki. Roślina może być posadzona 
w szklanym naczyniu w ziemi. Podłożem mogą być również naturalne lub kolorowe kamyki, żwir, specjalny hydrożel. Kwiaty doskonale też poradzą sobie w samej wodzie. 
W hodowli hydroponicznej czyli w wodzie ważne jest to by cebula i korzenie w całości nie były zanurzone w wodzie. Do tego celu służą zwłaszcza wazony zwężane ku dołowi, by cebulka bezpiecznie mieściła się w górnej części wazonu.
W sprzedaży można spotkać od pewnego czasu specjalne wazony do hodowli hiacyntów w wodzie. Eksponowanie bylin cebulowych w szklanych naczyniach ma duże walory dekoracyjne. Pozwala nam to na obserwowanie nie tylko kwiatów ale też cebuli i długich korzeni, które również są ozdobne.

Pierwsza propozycja, hiacynty w szerokim szklanym
 naczyniu z naturalnymi kamykami w wodzie. 

Pojedynczy hiacynt w wąskim naczyniu.

Uprawa hydroponiczna w wodzie w specjalnych wazonach.



W takiej wodnej hodowli sprawdzą się też 
tulipany.


Jak również inne byliny cebulowe jak szafirki, żonkile.

Kwiaty w szkle można wyeksponować także w ziemi.
Białe, długie korzenie świetnie współgrają z czernią
 ziemi. 



W Wielkanocnej aranżacji z jajeczkami przepiórki i piórkami.


Ciekawym i dekoracyjnym sposobem na kwiaty 
w szkle jest ich eksponowanie pod szklanym kloszem.


Na zakończenie czerwone i różowo-białe tulipany 
od mojego męża, 
które dostałam wczoraj na Dzień Kobiet :). 
Foto 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15

Wiosenne kwiaty cebulowe są bardzo dekoracyjne. Mają piękne kolory, cudownie pachną. Cebula i system korzeniowy bylin też jest wart pokazania. Do tego celu służą nam szklane naczynia.
Warto trochę poeksperymentować by pokazać kwiaty w pełnej okazałości. 
Mnie się taki sposób na eksponowanie kwiatów cebulowych podoba. Ciekawa jestem co wy moi drodzy czytelnicy sądzicie.


Pozdrawiam ciepło wszystkich odwiedzających mój blog :)
Dziękuję wam za komentarze.
Trzymajcie się ciepło :)


43 komentarze:

  1. Mi się strasznie takie kwiaty z korzeniami w wodzie podobają :) Nie widziałam takich u mnie w kwiaciarni - może pani kwiaciarka nie ogląda najnowszych inspiracji z blogów... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może :)) Samemu również można w taki sposób hodować kwiaty cebulowe.
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  2. Aniu obdarowana zostałaś pięknymi tulipanami, ja też. Wszystkiego co najlepsze...Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi to słyszeć Moniko :) Tobie również wszystkiego najlepszego życzę.
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  3. Nie tylko kwiat zachwyca ale i jego korzonki. Bardzo podoba mi się taka forma ekspozycji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super, że Ci się podoba :). To świetny i efektowny pomysł na byliny cebulowe :)
      Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  4. Kocham takie dekoracje:) Prześliczne propozycje przedstawiłaś Aniu:) Ściskam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo że Ci się podobają :)
      Ciepło pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Inspiracje zapisuję od razu ku pamięci. Piękne:) I czekam na słońce, niech się wreszcie pokaże!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja uwielbiam hiacynty! Pachną obłędnie i pięknie wyglądają! Co do szklanych naczyń to mam na ich punkcie bzika! Uwielbiam klosze, patery, wazony itp...Na dekorację na Wielkanoc zrobiłam u siebie 3 gniazda przepiórcze z jajeczkami, które zamknęłam pod kloszami! Efekt jest super. Mam również jeszcze duży pusty wazon który mam ochotę przerobić w terrarium z różnymi roślinkami. Także zapraszam Cię na podziwianie moich gniazdek u mnie na blogu :)

    www.homemade-stories.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam hiacynty, ale lubię tez tulipany właśnie. Aranżacje przepiękne ! Pozdrawiam - Ala

    OdpowiedzUsuń
  8. Aniu przyznam,że uwielbiam hiacynty ale maja dla mnie za silny zapach, więc podziwiam je tylko w ogrodzie, w domu mam tulipany i pierwiosnki, szafirki, fajne te kompozycje w szkle... Dziekuje za odwiedzinki i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo mi się podoba takie eksponowanie kwiatów :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękne dekoracje.
    W tym roku też trzymam kwiatki w szklanych naczyniach. Podoba mi się bardzo jak ziemia i korzenie od cebulek widać przez szkło.
    Uściski Aneczko i cudnego dnia

    OdpowiedzUsuń
  11. Chyba przesadzę swojego hiacynta do szkła :) tylko już zakwit, więc chyba już za późno... ale spróbuje i tak hihi

    OdpowiedzUsuń
  12. Te kwiatki są tak śliczne, że wstawione chociażby do zwykłego słoika, będą pięknie wyglądać.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale super pomysły nam dzisiaj pokazałaś :).

    Ja jestem alergikiem i nie mogę mieć za dużo kwiatów w dom (mam uczulenie na pyłki i grzyby/pleśnie w ziemi). W sumie nie powinnam ich mieć wcale (skusiłam się i mam dwa storczyki).
    Jednak taki system kwiatek bez ziemi byłby dla mnie dobry :).

    Też dostałam tulipany ale różowe z jasnymi końcówkami :).

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda to świetnie :) Zazdroszczę Ci kreatywności :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ostatnio spotkałam się z takimi cebulkami i od razu wpadły mi oko, bardzo fajne pomysły w jednym miejscu- jak zawsze u Ciebie :)!
    Uściski i cieszę się, że podoba Ci się moja nowa wersja strony :D
    Dominika

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne kwiatuszki, aż widać jak blisko jest wiosna! Blog o mojej ulubionej tematyce, z checią poczytam więcej Twoich postów :) Czekam na informacje o nowych

    OdpowiedzUsuń
  17. Cudnie wyglądają te cebulkowate kwiatki w szkle.Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Aniu, to post dla mnie:-) uwielbiam kwiaty, a te wiosenne są fantastyczne.Niebawem zakwitną moje hiacynty w ogrodzie- te z poprzednich doniczkowych wcieleń:-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Cudowne pomysły !!! uwielbiam takie rozwiązania i przyznam, że jestem w trakcie wykonywania podobnych:) A swego czasu kupiłam w LIDLU trzy wazoniki miniaturki w których były cebulki szafirków i wygląda że niedługo wypuszczą łodyżki. Prawdziwe cudo. Zresztą widać je na jednym ze zdjęć w ostatnim moim poście:)
    Śliczne propozycje Aniu:)))
    Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  20. Wszystkie naprawdę cudne :) Najbardziej urzekły mnie fioletowe hiacynty, uwielbiam je.
    Do zrobienia w domu, koniecznie na moja listę :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wszystkie mi się podobają , co do sztuki :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Kurcze, i nawet taki zwykły słoik może być cudnym wazonem. Muszę się przyznać, że mnie przede wszystkim urzekły te różne formy wazonów, cudne :))))))
    pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Wszystkie mi bardzo podoabją, muszę koniecznie powsadzać coś do swoich naczy, dla mnie hiacynty to cudny zapach wiosny.

    pozdrawiam, Ania

    OdpowiedzUsuń
  24. Kwiaty w szkle- Kocham ! Zaraziła mnie tym moja Mamusia, ona ma w swoim mieszkaniu same takie wielkie szkła a wnich różne kwiaty, nie tylko te cebulkowe z korzeniami :) A hiacynty uwielbiam ) Musze sobie kupić :) Buziaczki Kochana

    OdpowiedzUsuń
  25. No... taka forma wiosennych kwiatów jak najbardziej w porządku. Cebulki się pięknie prezentują za szkłem. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Jutro pędzę do kwiaciarni po zapas takich kwiatów z cebulkami. Na razie mam tylko żonkile standardowo w doniczce. Ale po obejrzeniu tych zdjęć koniecznie muszę wpakować jakiegoś do szkła :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Piękna inspiracja:) Dziś czeka mnie wizyta w kwiaciarni i też zaproszę wiosnę do domku :) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Aniu, zainspirowałaś mnie i to bardzo! Wcześniej jakoś nie mogłam się przekonać do szklanych naczyń, a Ty mi pokazałaś, że może być pięknie. Swietny wpis, cudne zdjęcia!!! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  29. Pomysł świetny w tych szklanych naczyniach, ciekawe tylko czy w ten sposób kwiaty nie mają mniejszej wytrzymałości? Jak najbardziej takie które możemy zasadzić w ogrodzie sprawdzą się także w domach. Można wykorzystać do tego celu różne pojemniki do przechowywania.

    OdpowiedzUsuń
  30. Same przepiękne inspiracje. Uwielbiam kwiaty i tego typu kompozycje

    OdpowiedzUsuń
  31. Wyglądają ślicznie! Zakochałem się!
    wnetrzazklasa.net

    OdpowiedzUsuń
  32. Kiedy sadzimy tulipany do wodu?

    OdpowiedzUsuń
  33. Ten pomysł bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)