wtorek, 31 stycznia 2017

Moda na tapety ścienne w stylu vintage

Witajcie :)

Po dwóch postach z mojego mieszkania wracam do tematyki trendów w aranżacji wnętrz na nowy 2017 rok.
Styl vintage cały czas cieszy się dużą popularnością i ma swoich wiernych wielbicieli.
Ja na pewno należę do tej grupy :)
Vintage wyraża nasze zamiłowanie i tęsknotę do klasyki i retro, do tego co uniwersalne 
i ponadczasowe, do naszych korzeni. I potrafi to pięknie przenieś do nowoczesnych wnętrz. Styl vintage to doskonały pomysł na drugą młodość mebli i dodatków. To inspiracja stylem retro w produkcji nowych sprzętów i elementów wyposażenia wnętrz.
Dekoracyjnym i praktycznym sposobem na wprowadzenie do naszych wnętrz klimatu vintage są tapety ścienne. Chociaż są popularne od kilku sezonów to obecnie moda na tapety vintage wciąż wzrasta.
Wśród wzorów vintage do tej pory były głównie dostępne tapety kwiatowe i roślinne oraz tapety w pionowe pasy. 
Obecnie mamy tapety imitujące surową cegłę, postarzane drewno czy stare dechy.
Wśród trendów dominują tapety ze wzorem starych, ceramicznych płytek holenderskich czy portugalskich.
Kwiaty w stylu retro również są nadal modne zwłaszcza te na których widać działanie upływającego czasu. Mają tak dobrane kolory by wyglądały na tapety z lat 20 ubiegłego wieku czy nawet XVIII i XIX wieku.
Tapety vintage odnajdą się w każdym pomieszczeniu.
Kwiatowe i w retro kafelki są doskonałe do kuchni.
Imitujące stare drewno są idealne do sypialni czy salonu. Cegła będzie dobrze wyglądała 
w salonie, kuchni i w pokoju nastolatka. W łazience zwłaszcza w stylu retro idealnie sprawdzą się tapety w kwiaty i pionowe pasy.
Tapety vintage pasują także do różnych stylów aranżacyjnych. Są doskonałym uzupełnieniem wnętrz nowoczesnych zwłaszcza skandynawskich czy w stylu modern. Tapeta vintage jest wręcz nieodzownym elementem wnętrz retro w tym art deco. 
Tapety w kwiaty czy pionowe pasy nie może zabraknąć w klasycznym stylu angielskim czy w szykownym stylu glamour. 
Wystarczy jedna ściana z tapetą w stylu vintage by odmienić nasze wnętrze. 

Kwiatowa tapeta vintage w nowoczesnej, skandynawskiej kuchni.





 Foto 4-5 bloglovin.com/blogs/my-scandinavian-home

Foto 6 pl.pinterest.com/pin

Kwiaty vintage to doskonały pomysł na ścianę w salonie czy przedpokoju.



Modna tapeta z motywem starych kafelek.





 Stare dechy, idealne do naturalnych, skandynawskich czy rustykalnych wnętrz. 
Sprawdzą się w sielskiej sypialni. 


Popularny motyw surowej, starej cegły.


Tapeta w pionowe pasy, która pasuje do retro łazienki jak i do eleganckiego 
i klasycznego salonu.


Foto 7-20 www.centrumtapet.pl

Poprzez tapety ścienne w łatwy, szybki i niedrogi sposób możemy nadać naszym wnętrzom pożądany styl i klimat. Tapety vintage są tego doskonałym przykładem. 
Z jednej strony są klasyczne, a z drugiej ciekawe i oryginalne. To sprawia, że tak dobrze prezentują się w każdym pomieszczeniu. Pasują do klasycznych, eleganckich mebli czy do mebli z epoki, jak i do nowoczesnego designu. 
Coraz częściej pojawiają się w industrialnych i minimalistycznych wnętrzach typu loft. 
Ja od dawna jestem miłośniczką tapet w stylu vintage. U siebie w kuchni mam czekoladową tapetę w białe kwiaty w stylu art deco, która jest świetnym tłem dla mebli vintage. 
Chociaż bardzo podoba mi się trend łączenia kwiatowych tapet vintage z nowoczesnym, skandynawskim wyposażeniem kuchni.  
Ciekawa jestem czy wam do gustu przypadły tapety ścienne w stylu vintage ?



Pozdrawiam ciepło wszystkich odwiedzających mój blog :)
Dziękuję wam pięknie za każdy komentarz i za waszą obecność na blogu :)
Udanego tygodnia :)

39 komentarzy:

  1. Super tapety zwłaszcza podobają mi się te imitujące drewno czy cegły :).

    Aniu, a gdzie zdjęcie Twojej tapety z kuchni? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne zdjęcia! Szczególnie te z imitacją starych kafelek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super się prezentują w tych wnętrzach, które pokazujesz. Bardzo podoba mi się patelnia na pierwszej fotce :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne :) Pomysł na tapetę to chyba najszybsza zmiana niedużym kosztem i dla takich jak ja, co lubią częste zmiany w domu, to strzał w dziesiątkę :) Ta imitująca deski dla mnie najpiękniejsza :)
    No i "kafelki" zachwycające :) Pozdrawiam, buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajnie wyglądają. Tak urozmaicają i ożywiają wnętrze.
    Deski mi się bardzo podobają :)
    Uściski Aniu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Tapety wracają do łask, świetne aranżacje. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię tapety i te są boskie. Mam te stare dechy w domu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajnie wygląda wnętrze w takim starym stylu, ponieważ łączą przeszłość z przyszłością. Niestety w moim przypadku by to nie przeszło, ponieważ mój narzeczony bardzo nie lubi takiego stylu. Przede wszystkim dlatego, że też trzeba mieć tematyczną zastawę do kuchni. Jako, że ona sporo kosztuje zapewne jadłby na jednorazowym talerzyku, bo obawiał się że stłucze :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Takie tapety tworzą wyjatkowe wnetrza.

    OdpowiedzUsuń
  10. Niezwykłe wnętrza i pełne uroku tapety:) Wpadła mi w oko ta z motywem starych kafelek:) Ściskam Cię Aniu serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Tapety uwielbiam ! Sama zastosowałam je u siebie w domu ( liście bananowca)
    Te które nam tu zaprezentowałaś są pienne, szczególnie motywy kwitowe mnie urzekły.
    Pozdrawiam ciepło i serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Synergia różnych stylów - zwłaszcza tradycyjnego vintage oraz nowoczesności - to fantastyczny pomysł na personalizację wnętrza. Moim zdaniem najlepiej sprawdza się właśnie połączenie ścian w starej stylizacji z nowoczesnymi, ale surowymi meblami.

    OdpowiedzUsuń
  13. Aniu, piękne i bardzo oryginalne są zaprezentowane przez Ciebie tapety. Są z pewnością doskonałą alternatywą na brak funduszy na drogie kafle czy cegłę. :) Mnie urzekły te z motywem kafelków oraz desek właśnie. :) Ściskam cieplutko, Magda

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam stare dechy z 1zdjęcia w kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Muszę przyznać, że takie tapety nie są w moim stylu. Kafelki albo deski zdecydowanie mi się nie podobają.
    Przypadł mi do gustu tylko wystrój z ostatniego zdjęcia :)
    Ale pomimo moich osobistych preferencji, post jest bardzo fajny. Zebrałaś mnóstwo inspirujących fotografii.
    Pozdrawiam serdecznie ~Wer

    OdpowiedzUsuń
  16. Z wielką ochotą zrobiłabym sobie takie w kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Kocham styl vintage, bardzo inspirujący post :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Tak się właśnie rozglądałam za tapetami do sypialni i całkiem przypadkowo natrafiłam na Twój blog, ale takie wzory nie wpadły mi wcześniej w oko, a tutaj proszę same pięknę. Dziękuję kochana za inspiracje już wiem czego chcę, tzn jaką tapetę.

    OdpowiedzUsuń
  19. Fajne aranżacje. Bardzo podobały się mi te tapety. Sama mam podobną w kuchni i uważam, że to bardzo interesujące rozwiązanie :). Można stworzyć całkiem niepowtarzalny nastrój.

    OdpowiedzUsuń
  20. Podoba mi się fototapety emitujące cegłę, wygląda delikatnie i elegancko. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Cudowne zdjęcia wybrałaś! Coś wspaniałego. Właśnie o takiej marzę, ale ciężko wybrać jedną. ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Muszę się zgodzić, że tapety Vintage coraz częściej się u nas sprzedają..
    Są po prostu świetne!
    Gratuluje wyboru ślicznej tapety!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. Najbardziej podoba mi się propozycja w pionowe pasy. Elegancka i ponadczasowa tapeta do gustownego salonu.

    OdpowiedzUsuń
  24. Mnie również podobają się tapety we wnętrzach i sama planuję wprowadzić kilka zmian do swojego mieszkania. Nie ukrywam jednak, ze bardziej skłaniam się ku fototapetą.

    OdpowiedzUsuń
  25. Co sezon to inna moda na aranżację wnętrz. Też zastanawiałam się nad tapetami do salonu, jednak ostatecznie postawię na ogród wertykalny. Tutaj jukogreendesign.pl/ogrod-wertykalny/ mają bardzo bogatą ofertę, także możliwe że zacikaw również kogoś z was. Ja jestem wręcz zachwycona takim wykorzystaniem zieleni we wnetrzach.

    OdpowiedzUsuń
  26. No, jak mądrze wkomponowane to i nawet niegłupio się prezentują te tapety. Ale chyba na tych zdjęciach powyżej to nie było żadnej opcji tapet do łazienki, czy jednak coś przegapiłem. A pytam bo w sklepie in360.pl natrafiłem właśnie na dedykowane pod kątem łazienki, tapety. Hm. I nie wiem co o tym do końca myśleć...

    OdpowiedzUsuń
  27. Styl vintage, to jest to co uwielbiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Też zauważyłam, że moda na tapety wróciła :) Nie tylko te, które stylem przypominają vintage, ale także nowoczesne fototapety - i właśnie te są najbliższe memu sercu.

    OdpowiedzUsuń
  29. Fajnym rozwiązaniem są też fototapety. W sklepie https://www.fototapety24.net/ jest naprawdę szeroki wybór - warto to sprawdzić.

    OdpowiedzUsuń
  30. Moi znajomi całe mieszkanie mają w takich tapetach w kwiaty, jakby wyblakłe, zniszczone... mnie się nie podoba niestety efekt. Kwiaty są super, ale na jedną ścianę bym dała i przede wszystkim nowoczesną fototapetę https://www.dekowizja.pl/fototapety żeby te kwiaty były nie malowane a wydrukowane, z prawdziwego zdjęcia. Wnętrze o wiele lepiej wtedy wygląda naprawdę. I w sumie można do bardziej klasycznego mieszkania też fototapety znaleźć.

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja ogólnie myślę nad kupnem mieszkania i prawdopodobnie będzie to mieszkanie od https://vantage-sa.pl/mieszkania-dwupokojowe-we-wroclawiu/ i na pewno skorzystam z Twoich inspiracji, ponieważ również bardzo taki styl mi się podoba. Mam nadzieję, że aranżacja będzie łatwa, szybka i przyjemna.

    OdpowiedzUsuń
  32. Zgadzam się, moda na tapety chyba nie zniknie - zarówno na te klasyczne, jak i nowoczesne fototapety. Ja ze swojej strony polecam przede wszystkim ofertę sklepu https://www.fototapety24.net/ gdzie sama kupiłam dobrej jakości tapetę, która w 100% spełnia moje oczekiwania.

    OdpowiedzUsuń
  33. Piękna kuchnia! Uwielbiam takie śliczne wnętrza :) U siebie mam fototapetę od tapety4u, które jakościowo są znakomite.

    Tapety w mieszaniach czy domach dodają tylko uroku.

    Super blog! Będę zaglądać częściej!

    OdpowiedzUsuń
  34. Wydaje mi się, że jeśli chodzi o takie rozwiązanie to najlepiej jest zdecydować się na to aby zakupić dobrej jakości fototapety na wymiar. Dzięki nim na pewno będziecie w stanie w bardzo ciekawy i niepowtarzalny sposób zaaranżować każde pomieszczenie

    OdpowiedzUsuń
  35. Osobiście uważam, że jeśli chodzi o tapety to o wiele lepiej prezentują się takie przedstawiające chociażby Widok z okna. Co wy o tym sądzicie? Wydaje mi się, że o wiele lepiej adaptują one przestrzeń i są także przytulniejsze

    OdpowiedzUsuń
  36. Ja właśnie zastanawiam się nad aranżacją swojej sypialni i chciałem się was zapytać co sądzicie o tym aby na jednej ze ścian przykleić jakąś tego typu https://www.fototapety24.net/ fototapetę. Powiedzcie mi co wy o tym sądzicie, waszym zdaniem to dobry pomysł?

    OdpowiedzUsuń
  37. Piękne inspiracje :)
    Na https://tapety4u.pl/ znajdziecie ciekawe wzory i kolory tapet :) Uwielbiam motyw kwiatów oraz efekt 3D :)

    Super blog!

    OdpowiedzUsuń
  38. świetne te wzory kwiatowe, podobają mi się

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)