poniedziałek, 19 lutego 2018

Drewniany stół w naszym domu i wiosenne inspiracje do jadalni

Witajcie :)

Ponad sto lat temu stół był najważniejszym meblem czy to w domu z jedną izbą czy w bogatym dworku. Przy nim toczyło się życie domowników, odbywały się ważne rozmowy i zapadały życiowe decyzje. Przy nim również podejmowano gości. 
Dzisiaj chociaż czasy się zmieniły i życie rodzinne przeniosło się bardziej do strefy relaksu na kanapie w salonie, to i tak stół jest ważnym elementem wyposażenia naszego domu.
Najczęściej znajduje się on w kuchni, jadalni lub w salonie. Przy nim jemy posiłki, urządzamy przyjęcia i świąteczne spotkania z rodziną. Ale też lubimy posiedzieć przy nim samemu w towarzystwie książki, przy kawie czy gorącej herbacie. Jest również pomocny przy korzystaniu z komputera. W kuchni jest często blatem roboczym przy który wypakowujemy zakupy i przyrządzamy posiłki.
Dobry stół to przede wszystkim mocny, stabilny, wykonany z wysokiej jakości drewna, taki który będzie nam służył przez lata. 
Stół drewniany odnajdzie się w każdym stylu aranżacyjnym. Jest niezastąpiony we wnętrzu rustykalnym, cottage, country, prowansalskim, retro i vintage. Świetnie odnajduje się w nowoczesnych aranżacjach jak styl skandynawski, boho czy industrialny. 
Nowoczesne stoły wykonane z litego drewna dębowego i bukowego możemy znaleźć na stronie polskiego producenta mebli drewnianych edar.com.pl. Są tam dostępne stoły do jadalni, salonu, kuchni oraz mniejsze stoliki kawowe. Do nich możemy dobrać również wygodne i stylowe krzesła. Oprócz dębu i buku meble są wykonywane również z egzotycznego orzecha amerykańskiego.
Drewniany stół sam w sobie jest dekoracyjny i nie ma takiej potrzeby by go zakrywać długim obrusem, by prezentował się estetycznie i elegancko.
Aby jednak wprowadzić trochę wiosny do naszej jadalni to warto dodać do aranżacji stołu trochę żywszych i pastelowych kolorów. W tym celu pomocne będą kolorowe ceramiczne i szklane naczynia, wazon z bukietem wiosennych kwiatów. "Zastrzykiem" energii będzie wąski bieżnik w etniczne boho wzory czy w modną typografię. Przydadzą się też w żywszej kolorystyce poduszki na krzesłach. Pomocne będą również krzesła w odważniejszym kolorze np. w niebieskim czy żółtym. Możemy również zmienić abażur lampy wiszącej nad stołem na bardziej wiosenny, w pastelowym odcieniu. 

Drewniany stół pasuje do każdej aranżacji i do każdego stylu.
Do jadalni rustykalnej, country, cottage, vintage jest wymarzony.







Stół drewniany we wnętrzu nowoczesnym, skandynawskim. 




Wiosenne inspiracje do aranżacji stołu i jadalni.
Kolorowe krzesła, bukiety sezonowych kwiatów.


Pastele i kolorowe bieżniki.


Wiosenne dodatki to też kolorowe poduszki i nowy abażur do lampy.

Foto 1-16 decoholic.org


O każdej porze roku nasza jadalnia, a przede wszystkim stół może prezentować się ciekawie i inspirująco. Drewniany stół jest wspaniałym tłem do kolorowych naczyń, bukietów kwiatów, bieżników w modne wzory. Dopełnieniem aranżacji są krzesła, które możemy ozdobić poduszkami oraz oświetlenie. 
Wiosna zaczyna się od naszego domu, a meblem który zasługuje na wiosenną aranżacje jest na pewno nasz drewniany stół. 
Drewniany stół to dla mnie podstawa w aranżacji każdej jadalni. U siebie stary, drewniany stół mam w kuchni. 
Ciekawa jestem czy dla was stół to też ważny mebel i czy musi być drewniany ? 



Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze i waszą obecność na blogu:)
Pozdrawiam ciepło wszystkich odwiedzających mój blog :)
Z radością witam nowych czytelników mojego bloga :)
Udanego nowego tygodnia :)


28 komentarzy:

  1. Piękne dekoracje i umeblowanie :)
    Najbardziej spodobały mi się te z różowymi detalami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam drewniane stoły :)
    Masz rację, że są ozdobą samą w sobie.
    Nawet czasem obrus jest niepotrzebny.
    Moim zdaniem stół nadal pełni ważną, a nawet kluczową rolę w domu.
    Świetne inspiracje.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Marzy mi się, jeśli nie cały stół, to przynajmniej blat z drewna. Drewno wprowadza naturalny klimat i ociepla wnętrze :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudna sielanka :) Drewno jest piękne i ma niesamowity charakter :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moje wielkie marzenie i drewniane pastelowe krzesła- każde w innym kolorze :D <3
    Ściskam,
    Dominika

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne drewniane stoły... szczerze mówiąc nie wiem, czy wybrałabym biały, czy brązowy... biel świetnie pasuje do stylu skandynawskiego, który bardzo lubię, ale jednocześnie naturalność brązu mnie kusi :) Można wybrać 1-2 dodatki, które przełamią biel tego stylu i myślę, że stół mógłby być jednak brązowy, ale do niego koniecznie jasne futrzane poduszki ;)

    Bardzo interesujący artykuł :) Przyjemnie spędzam czas na Twoim blogu i będę zaglądać tu częściej. Zapraszam również na mojego bloga: https://edreamsstyle.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne inspiracje, podobają mi się wszystkie. Ja mam jeden w kuchni i planuję pomalować mu nogi na biało, albo na żółto:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne, dekoracyjne stoły w cudownej oprawie:) Można patrzeć bez końca Aniu:) Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne stoły pokazałaś. Te postarzone są wspaniałe. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  10. Duży drewniany stół to podstawa. Stoły ze zdjęć są genialne, szczególnie te stare :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepiękne aranżacje cudowne wnętrza fantastyczne stoły Mam nadzieję że i ja będę kiedyś posiadaczką pięknego dużego drewnianego stołu pozdrawiam bardzo serdecznie i życzę przyjemnego dnia

    Gdybyś miała ochotę to serdecznie zapraszam Cię na bloga swojej Przyjaciółki , która również jak i Ty chwyta piękne obrazy w swój obiektyw i pisze posty płynące prosto z serca dla drugiego człowieka .

    ---> odnowionaja.blogspot.com

    Pozdrawiam bardzo serdecznie Sylwia :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Stół w starym stylu to jest to!

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam klasyczne stoły drewniane i chyba zawsze u mnie znajdzie się dla niego miejsce, nawet w malutkim mieszkanku :) Piękne propozycje :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja też się opowiadam za starym, drewnianym, bo do niego wiele aranżacji pasuje.

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepiękne inspiracje w mieszkaniach! Stół to bardzo ważny element, który powinien się znaleźć w każdym domu. A drewno ociepla i nadaje wyjątkowego charakteru mieszkaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne inspiracje, każdy ze stołów ma to coś w sobie, dzięki czemu w praktycznie w każdym wnętrzu prezentuje się genialnie:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Napiszę to znowu - marzy mi się taki, jak większość rzeczy, które prezentujesz :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Przepiękne są te stoły! Zwłaszcza te na pierwszych fotografiach! Marzy mi się właśnie taki w przyszłości, duży, drewniany, do którego będzie zasiadała cała rodzina <3

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne inspiracje, wszystkie się mi bardzo podobają.

    OdpowiedzUsuń
  20. Stół i kuchnia to serce domu! Wspaniałe inspiracje, które sa kopalnią pomysłów do aranżacji własnego wnętrza :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Teraz to każdy ma bardzo ładny dom i wszędzie tym domem się chwali.Moim zdaniem to naprawdę jest bardzo normalna sprawa.

    OdpowiedzUsuń
  22. Normalnie jestem zachwycona tym co widzę i także taki styl bardzo mi się podoba. Jak ja szukałam mebli do jadalni https://codziennik24.pl/jak-wybrac-idealne-meble-do-jadalni/ to także najbardziej taki właśnie styl mnie interesował. Świetnie jest to wszystko urządzone.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też podoba się taka aranżacja :). Właśnie kończę remont mojej nowej kuchni połączonej z jadalnią i rozglądam się za jakimś wyposażeniem do niej. Oprócz mebli zależy mi też na kupnie podstawowych akcesoriów kuchennych, takich jak sztućce https://duka.com/pl/jedzenie-i-serwowanie-potraw/sztucce, czy garnki. Stare są już trochę zużyte, a remont kuchni to doskonała okazja aby wymienić takie rzeczy na nowe.

      Usuń
  23. Ten drewniany okrągły stół najbardziej mi się podoba. Kocham drewno, jego zapach. To się nazywa być blisko natury.

    OdpowiedzUsuń
  24. Piękne te wnętrza, dodatki i kolorystyk ładni dobrana.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)