wtorek, 3 września 2019

Polska w Miniaturze, czyli Park Miniatur w Bałtowie

Witajcie :)

Dzisiaj przygotowałam dla was post urlopowo-turystyczny. 
Lato to okres podróży tych dużych i małych. I ja dzisiaj chciałam was zabrać do bardzo ciekawego i fajnego miejsca, które odkryłam w te wakacje. Tym miejscem jest Polska w Miniaturze, czyli Park Miniatur w Bałtowie, w województwie świętokrzyskim. 
Park Miniatur jest stosunkowo nową atrakcją Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego, z którego najbardziej znany jest Park Jurajski. 
Park Miniatur został uformowany na kształt mapy Polski. Ma zaznaczone rzeki, jeziora i krainy geograficzne. Jego powierzchnia wynosi jeden hektar. Na terenie parku mieści się aż 48 miniatur zamków i pałaców, które powstał przez ostatnie 500 lat na terenie naszego kraju, począwszy od średniowiecza. Zamki są w skali 1:25, to i tak budowle robią niesamowite wrażenie zwłaszcza okazały Wawel, Jasna Góra w Częstochowie, Zamek Książ, czy Malbork. Z każdego województwa można zobaczyć najważniejsze zamki i pałace. Mnie ucieszyły zwłaszcza górskie zamki jak Niedzica i Czorsztyn i oczywiście mój ulubiony Toruń. Atutem są też odtworzone ruiny zamków, które można zobaczyć w pełnej krasie.
Miniatury zostały wykonane bardzo dokładnie i z dużą precyzją. Wszystkie zamki są ładnie położone, nie brakuje tu zarybionych strumyków, oczek wodnych, które symbolizują polskie rzeki i jeziora. Są mostki, altanki, ławki i oczywiście dużo kwiatów. 
           
Zamek Książ.



Zamki z mojej ulubionej czerwonej cegły.

Na czele z Toruniem i Malborkiem.


Górskie zamki, Niedzica i Czorsztyn.


Kraków jak żywy. Wawel można podziwiać również od środka.


Okazała Jasna Góra i Zamek Królewski w Warszawie.


Pałacyk w Bałtowie.

Zamek Ujazd blisko Opatowa.

Teren Parku Miniatur jest bardzo ładnie urządzony i zadbany.



Foto 1-17 są mojego autorstwa.

Polska w Miniaturze w Bałtowie, to jedyny taki Park Miniatur w Polsce, który posiada na swoim terenie same polskie zamki i pałace. Mnie się takie miejsca bardzo podobają. Można sobie przypomnieć zamki, które już widzieliśmy i zobaczyć te, które chcielibyśmy jeszcze zobaczyć. Polecam wam gorąco. 
   

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze i waszą obecność na blogu:)
Pozdrawiam serdecznie wszystkich odwiedzających mój blog :)
Z radością witam nowych czytelników :)

Udanego tygodnia :)


22 komentarze:

  1. Wooow świetne :) Byłam w parku miniatur, ale były budowle z całego świata, a tu nasze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No i ja chcem tam pojechać i jadę i jadę i jeszcze nie dojechałam... chyba mam felernego kierowcę. ;D Bardzo fajne miejsce. Oglądając te miniatury, tym bardziej chcę się podróżować, bo jeszcze tyle do odkrycia. Bardzo lubię Twoje podróżnicze posty. :) Uściski wielkie posyłam. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacyjne są takie parki miniatur. W jeden dzień można zwiedzić całą Polskę, a nawet i świat. Pozdrowienia ślę

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne miejsce, uwielbiam takie parki miniatur... Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z ogromną przyjemnością zwiedziłam to ciekawe miejsce razem z Tobą, nigdy nie miałam okazji tu być :)
    Ściskam serdecznie, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedzi
    1. To prawda, ale Malbork, czy Częstochowa robią wrażenie :))

      Usuń
  7. Nie słyszałam wcześniej o tym miejscu! Wygląda naprawdę ciekawie i chętnie je odwiedzę!

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię parki miniatur, można oglądać, spacerować, przystawać...

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie wiedziałem o istnieniu tego parku miniatur. Być może niedługo pojadę tam przekonać się na własne oczy, co to za cuda i cudeńka przyszykowano.

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne są takie parki miniatur. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawe miejsce.Daje możliwość poznania polskiej architektury w jednym miejscu gdy nie możemy odwiedzić tych wszystkich miejsc. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  12. Musimy sie tam w koncu kiedyś wybrać. Wielu znajomych proponowało nam wybranie się do parku, ale nigdy nie było okazji. Teraz jesienia będziemy mieli trochę więcej czasu tak więc może zorganizujemy sobie wyjazd do tego miejsca ( całe dzieciństwo chciałam zostać w koncu archeologiem).

    Najlepiej jakby była możliwość zaplanowania sobie większej wycieczki oraz odwiedzenia
    Krakowa
    Energylandii
    jak również i innych ciekawych miejsc w okolicy

    OdpowiedzUsuń
  13. My w tym roku mieliśmy okazję być w wielu pięknych miejscach i w sumie odwiedziliśmy każdy kierunek w Polsce i było super. Swoim urokiem przywitała nas również Bystrzyca Kłodzka, z której chyba mamy najlepsze wspomnienia. Piękny region i bardzo wiele do zobaczenia, a to sprawia, że do takich miejsc jeszcze raz i chętnie się wraca. Jest też wiele różnych miejsca, w których można zarezerwować miejsca na nocleg. Wtedy nawet przebywanie na terenie hotelu jest przyjemne, więc uważam, że każdy z Was może sprawdzić, co i jak.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)