poniedziałek, 23 czerwca 2014

Inspirujące art deco bistro



Serdecznie witam wszystkich po długim weekendzie. Nie wiem jak u was ale u mnie pogoda raczej nie dopisała, z wyjątkiem dnia Bożego Ciała. Dzisiaj chcę wam przedstawić inspiracje do aranżacji mojej kuchni. Jak już pisałam, główną inspiracją do jej urządzenia było bistro Art Deco w moim mieście oraz paryskie bistra. Jak wiemy, typowe bistro jest niedużym, przeważnie narożnym lokalem, które znakomicie ze sobą łączy restaurację, bar i kawiarnie. Możemy w nim napić się dobrej kawy, skosztować lampkę wina, zjeść deser czy danie obiadowe. Bistro jest stylowe, klimatyczne, panuje w nim niewymuszona elegancja. Mnie najbardziej urzekło bistro w stylu art deco. W moim mieście mamy właśnie taki stylowy lokal Art Deco bistro.

Udało mi się znaleźć tylko kilka zdjęć z tego inspirującego miejsca.

Jak widzimy na zdjęciu, na środku lokalu zostały poustawiane drewniane, retro stoliki i krzesła typowe dla paryskiego bistro. W oddali mamy stylowy bar z profesjonalnym ekspresem do kawy. Ściany tego lokalu zdobią obrazy Tamary Łempickiej, polskiej malarki epoki art deco. Jedna ściana została ozdobiona czarno-białą tapetą z motywem kwiatowym. Całości dopełniają kryształowe żyrandole, ozdobne kolumny i gzymsy, lustra w ozdobnych ramach. Czuje się tu prawdziwy klimat art deco. Pod obrazem stoi czarna tablica do zapisywania menu dnia. Koniecznie muszę nabyć taką tablicę do swojej kuchni.



foto 1-4 Art Deco bistro

Obraz Tamary Łempickiej Zielona Sukienka, który również znajduje się w tym bistro.
foto 5 źródło

Na kolejnych zdjęciach chcę wam pokazać typowe paryskie bistra.

Na zdjęciu widzimy wejście do bistro Frentie to go. Ma ono przeszklone 
ściany, jest to typowa cecha prawdziwego francuskiego bistra. 

Wnętrze lokalu trochę industrialne, ale stylowe.
foto 6-7 bistro Frentietogo

Kolejne bistro w Paryżu, o wnętrzu bardzo charakterystycznym i typowym. 
Na ścianie są czarne tablice, na których jest zapisane aktualne menu. 
Po tym miejscu widać, że tętni w nim życie.

Bistro w stylu art deco z wspaniale wyeksponowanymi butelkami 
wina i efektownym kryształowym żyrandolem.
 foto 9 tripadvisor

Klasyczne bistro z dodatkami retro i art deco. Widzimy motyw Paryża 
w postaci fototapety z Łukiem Tryumfalnym, zegar vintage i kryształowy
 żyrandol. Oprócz typowych blatów, są tu również lady cukiernicze. 
Wszystkie elementy do siebie pasują i tworzą efektowną całość.

Kolejne bistro z motywem Paryża. Panuje tu szyk i elegancja.

 Na zakończenie charakterystyczny widok dla Paryża, stoliki przed 
wejściem do bistro. Prawdziwe paryskie bistro wychodzi "na ulicę".
 foto 12 źródło 

Dziękuję wszystkim za miłe słowa pod ostatnim postem, cieszę się, że moje kuchenne dodatki i bibeloty wam się spodobały. 
Ufam, że dzisiejszy wpis też przypadnie wam do gustu :)) 
Pozdrawiam ciepło i życzę wszystkim udanego Dnia Ojca :))

31 komentarzy:

  1. W takich klimatycznych kafejkach mogłabym przesiadywać całymi dniami. Uwielbiam art deco!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja bardzo lubie styl art deco również w mieszkaniach, wiec to coś dla mnie - zdecydowanie.
    Co do obrazu Łempickiej - jestem jej ogromną fanką i marzy mi się jej obraz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie również Marysiu marzy się jej obraz :) Bardzo podoba mi się obraz Zielona Sukienka. Przy aranżacji kuchni myślałam o reprodukcji jej obrazu, może w niedalekiej przyszłości uda mi się w tym kierunku coś zdziałać :) Pozdrawiam ciepło:))

      Usuń
  3. Ciekawe wnętrza:) szkoda że w mojej okolicy takich nie ma :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie w mieście bistro art deco jest tylko jedno, inne lokale już nie mają takiego klimatu. Pozdrawiam serdecznie :))

      Usuń
  4. Bardzo ciekawe inspiracje, odrazu mam ochotę na małą kawkę w takich wnętrzach:)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło Agatko, że Ci się podobają moje inspiracje :) Pozdrawiam ciepło :))

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Ja również Gosiu je uwielbiam :) Pozdrawiam serdecznie :))

      Usuń
  6. W zeszłym roku po raz pierwszy w życiu byłam w Paryżu i zakochałam się w tym mieście :) Paryskie bistra są przepiękne i klimatyczne :) Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę Ci Kasiu, ja marzę o Paryżu już od dawna :) Pozdrawiam serdecznie :))

      Usuń
  7. bistra w paryzu sa bardoz klimatyczne - mialam okazje sie przekonac :) pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację że są klimatyczne, mam nadzieję że kiedyś i ja zobaczę i poczuję to na żywo :)) Pozdrawiam ciepło :))

      Usuń
  8. Widzę, że wiele z nas ma paryskie marzenia.... najbardziej podobało mi sie to bistro na zdjęciu 1- 4, świetne obrazy i na 11, równiez ciekawie ustawione wina na fot.9..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Beatko że spodobało Ci się Art Deco bistro w moim mieście :) Ja na razie cząstkę klimatu paryskiego bistro i art deco mam u siebie w kuchni. Paryż musi na razie poczekać :)) Pozdrawiam serdecznie :))

      Usuń
  9. mnie zdecydowanie podoba się najbardziej ta kawiarnia z lekko industrialnym charakterem.
    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bistro prezentuje się bardzo efektownie, robi wrażenie :) Pozdrawiam ciepło :))

      Usuń
  10. No i stolik w Paryżu wygrał...uwielbiam kafejki na powietrzu...tam smak kawy najlepiej mi odpowiada...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię pić dobrą kawę na świeżym powietrzu :) Udanego dnia życzę :))

      Usuń
  11. uwielbiam takie miejsca :D z resztą, gdzie kawa-musi być pięknie :D
    a te zielone kule-no rewelacja :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, kawę powinno się pić w pięknym miejscu, by móc celebrować chwilę :))
      Pozdrawiam ciepło:))

      Usuń
  12. jejku jakie śliczne miejsce <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję za odwiedziny i miły komentarz :) Pozdrawiam i zapraszam częściej :))

      Usuń
  13. Rzeczywiście bardzo klimatyczne miejsca :) Czuję się zainspirowana :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że mogłam Ci dostarczyć takich inspiracji :) Udanego dnia życzę :))

      Usuń
  14. Bardzo lubię obrazy Łempickiej....chętnie poszłabym do któregoś bistra na dobrą kawę...pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię jej obrazy :) Pozdrawiam i życzę udanego dnia :))

      Usuń
  15. Cudownie! Uwielbiam takie klimatyczne miejsca :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo piękne miejsce! Takie klimatyczne :) Naprawdę prawdziwe bistro.
    Uwielbiam odwiedzać nowe kawiarnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. dużo ciekawych pomysłów tutaj!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)