sobota, 14 czerwca 2014

Porcelanowe figurki z Ćmielowa {Porcelain figurines from Ćmielów}

Dzisiaj moi mili chcę wam pokazać ozdobne porcelanowe figurki z Ćmielowa, jakie udało się mojemu mężowi zachować przez wiele lat. Figurki są stare, mają ok. 35-40 lat. W domu mojego męża były od zawsze, a teraz należą do nas. Są cenną, sentymentalną pamiątką. Stanowią i będą stanowić ozdobę naszego pokoju dziennego. Region świętokrzyski z którego pochodzimy i w którym mieszkamy z moim D., jest związany z ceramiką Ćmielów. W naszych domach rodzinnych od zawsze były komplety obiadowe z porcelany ćmielowskiej. 
Fabryka porcelany Ćmielów jest bardzo znaną i cenioną w Polsce i zagranicą fabryką produkującą wyroby ceramiczne. Początki fabryki sięgają 1790 r., wówczas miejscowy garncarz założył manufakturę fajansów i naczyń glinianych. Od 1838 r. w fabryce rozpoczęto produkcję porcelany. Obecnie Zakład Porcelany Ćmielów jest połączony z Porcelaną Chodzież, obie te spółki tworzą razem Polskie Fabryki Porcelany „Ćmielów” i „Chodzież” S.A., i są największym zakładem porcelany cienkościennej w Europie.

Poniżej wstawiłam zdjęcia naszych sentymentalnych figurek jakie udało 
się przez te wszystkie lata zachować.

Na pierwszym zdjęciu widzimy porcelanową szkatułkę w kształcie kuli 
z parą cherubinków siedzących na jej szczycie. Kula się otwiera i można 
w niej trzymać różne drobiazgi bądź osobiste "skarby". Zdjęcie zrobiłam 
na drewnianych panelach na tle komody w moim salonie. 
Dodam że ta figurka należy do moich ulubionych. 
  

Cherubinki z bliska.

Następne zdjęcie przedstawia porcelanową lampkę z siedzącą dziewczyną 
w stylu vintage. Abażur w kolorze ciemnego fioletu jest nowy. 
Tą lampkę również uwielbiam :)

Dziewczyna z bliska.

Szkatułka "kula" i lampka razem.

Do kompletu wazonik w podobnej retro stylistyce.

Na kolejnym zdjęciu widzimy kolekcje ptaków w stylu art deco.



Porcelanowy kogut na półce, a za nim szkatułka również z Ćmielowa.

Biała porcelana, czapla i malutki konik, kolejny mój ulubieniec :)


Kogut w towarzystwie czarnej ryby. Ryba jest akurat z zakładu Chodzież.

Na zakończenie kolekcji lampka i szkatułka z cherubinami na stoliku 
przy szarej ścianie. Lampka na razie tam stoi, ale może ją niedługo 
przeniosę bo wciąż urządzamy pokój dzienny.

Moi drodzy mam nadzieje, że kolekcja naszych porcelanowych figurek wam się spodoba. 
Pozdrawiam was ciepło i życzę udanego weekendu :))

Wszystkie zdjęcia są moją własnością.{All pictures are my property.}

21 komentarzy:

  1. W koniku i koguciku zakochałam się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Konik jest słodki, uwielbiam go :) Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego weekendu :))

      Usuń
  2. Piekne figureczki, te ptaszyska spodobały mi się najbardziej - wyjątkowe!!
    Miłego weekendu :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Marysiu, że podobają Ci się nasze ptaszki :) Pozdrawiam ciepło i też Ci życzę miłego weekendu :)

      Usuń
  3. Piękna jest Wasza kolekcja Aniu. Ja też gromadzę różnego rodzaju pamiątki. Porcelanę bardzo lubię i figurek mam dużo. Zaraz zerknę, co mam z Ćmielowa:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Basiu za miłe słowa :) Na pewno są w Twojej kolekcji figurki z Ćmielowa. Pozdrawiam ciepło, Miłego weekendu :))

      Usuń
  4. Dziękuję za wizytę. Figurki są śliczne, ja też lubię porcelanę i mam troszkę w mojej kolekcji.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję również za wizytę u mnie, bardzo mi miło że porcelanowe figurki Ci się podobają :) Pozdrawiam serdecznie :))

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Bardzo mi, miło że kolekcja się podoba :) Dziękuję za odwiedziny :) Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  6. Lampka z fioletowym abażurem piękna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kasiu za miłe słowa :) Bardzo lubię tą lampkę, należy ona do moich ulubionych przedmiotów dekoracyjnych w domu :) Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  7. Bardzo ładna kolekcja, mozna rozmiescić poszczególne figurki w róznych miejscach:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuje :) Figurki stoją w różnych miejscach w pokoju dziennym, ale może w niedalekiej przyszłości je poustawiam w różnych miejscach w mieszkaniu. Pozdrawiam ciepło :))

      Usuń
  8. Bardzo Ci dziękuję z odwiedziny i życzenia :) Zaraz do Ciebie "idę" w odwiedziny :) Pozdrawiam, miłego dnia :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne zbiory, szkatułka z cherubinkami jest cudna:-)
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że podobają Ci się moje zbiory :) Szkatułka z cherubinkami należy do moich ulubionych :) Pozdrawiam ciepło :))

      Usuń
  10. Dziewczyna z rogiem obfitości , porcelana Ćmielów , poszukuję tej lampki w takim stanie już kilka lat .
    Mój tato miał taką z pierwszej parti produkcji . Niestety stłukła się .

    OdpowiedzUsuń
  11. Kocham tę lampkę z Ćmielowa , dziewczyna z rogiem ale w takim stanie jak twoja nigdzie nie dostanę . Mój tatuś ją posiadał z pierwszej partii przez 60 lat . Niestety , sprzątał sobie i poszła w drzazgi .

    OdpowiedzUsuń
  12. Szanowna Pani, piękna kolekcja, z kolekcji ptaków najcenniejszy jest marabut, a „czapla” to w istocie bocian.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)