sobota, 5 lipca 2014

Miętowa kuchnia



Bardzo mnie ucieszyły wszystkie wasze komentarze do postu o pościeli kwiatowej.  Dziękuję wam bardzo za odwiedziny i miłe słowa :) Dzisiejszy post będzie z cyklu kolory we wnętrzach. Chcę wam przedstawić kuchnie w miętowym kolorze. Miętowy to obecnie bardzo modny kolor w modzie odzieżowej i w aranżacji wnętrz . Jest jasnym, pastelowym, świeżym kolorem, który idealnie pasuje do takiego pomieszczenia jak kuchnia. Można go zastosować jako tło całego pomieszczenia w połączeniu z meblami i dodatkami w tym samym kolorze tylko w ciemniejszym odcieniu by kuchnia nie stała się monotonna i nudna. Gdy nie chcemy mieć wszystkiego miętowego w kuchni, wybieramy go tylko jako tło pomieszczenia lub jako kolor mebli. Możemy zdecydować się też na same detale i dodatki. W modzie jest miętowa ceramika począwszy od deserowych miseczek aż po całe komplety talerzy obiadowych. Oprócz ceramiki na topie są miętowe urządzenia stylizowane na retro jak roboty kuchenne czy sprzęty dużych gabarytów jak lodówka czy zmywarka. Miętowe kuchnie urządzone są najczęściej w klimacie retro, może być to aranżacja typowa retro lub połączenie nowoczesnego stylu z vintage.

Poniżej wybrałam kilka kuchennych miętowych inspiracji.

Klasyczna, amerykańska kuchnia z dodatkami retro i miętowymi meblami.
 Drewniany, stary stół, vintage lampy i miętowe klasyczne meble tworzą klimat
 tej kuchni. Ocieplają czarne, granitowe blaty i urządzenia ze stali nierdzewnej.
   


Nowoczesna kuchnia również z elementami retro. Mamy tu miętową 
vintage lodówkę, miętowe kafelki i wykończenia frontów górnych szafek.
 Klimatu retro dodaje lampa stylizowana na starą morską lampę.

Miętowa kuchnia stylizowana na retro. Widzimy tu retro meble zwłaszcza 
górne szafki. Dodatki i detale vintage jak bibeloty kuchenne, czy kran. 
Ściany również zostały wykończ w stylu retro- miętowa boazeria, 
listwy sztukateryjne i do tego  odsłonięta cegła. 

Kuchnia w kilku odcieniach mięty w angielskim klimacie. Są tu miętowe 
meble, drewniane boazerie i bibeloty kuchenne. By pomieszczenie 
nie było monotonne zastosowano różne odcienie mięty i seledynu.

Rustykalna kuchnia z miętową ścianą. W tej stylowej kuchni wybrano 
jeden mocny miętowy akcent w postaci całej ściany z kafelków na której
 zamontowano półki na bibeloty i naczynia kuchenne. 
Ciekawe i pomysłowe rozwiązanie.

Szeroki pas miętowych kafelek pomiędzy okapem a dolnymi blatami. 
Taki akcent kolorystyczny dobrze się komponuje i dodaje 
orzeźwienia całej aranżacji.  

Biało-czarna kuchnia w stylu skandynawskim z miętową lodówką 
vintage.
foto 5-9 stylecarrot.com

Miętowa kuchnia w wiejskim stylu z dużą ilością naturalnego 
drewna i przeróżnych drobiazgów. 
 foto 10 pinterest.com

Jasna, klasyczna kuchnia z miętowymi kuchennymi bibelotami - 
naczyniami i robotem kuchennym.

Miętowe dodatki i elementy wyposażenia kuchni w stylu vintage.

foto 12 pinterest.com

Miętowa ceramika w połączeniu z innymi 
pastelami.
  foto 13 pinterest.com

Mam nadzieję że miętowe inspirację się spodobają. 
Pozdrawiam serdecznie i życzę wam udanego weekendu :))

26 komentarzy:

  1. Musze przyznać, że nie każda miętowa kuchnia mi się podoba, ale Ty wybrałaś bardzo delikatne opcje i piekne.
    Dobrego weekendu Aniu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci Marysiu ślicznie :) Pozdrawiam i również życzę Ci udanego weekendu :)

      Usuń
  2. Ta kuchnia z pierwszych zdjęć mnie zauroczyła ! Może uda mi się coś znaleźć w tym stylu ;)
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację jest wspaniała i ma swój klimat :) Pozdrawiam, Miłego weekendu :)

      Usuń
  3. Też bym chciała mieć taką z pierwszego zdjęcia:-)
    Mięta jest elegancka, a jednocześnie subtelna!
    Póki co, zadowolę się herbatką z mięty z mojego własnego ogródka, rośnie z powodzeniem pośród kwiatów!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą Basiu, że mięta jest elegancka i subtelna. Fajnie mieć świeżą mięte we własnym ogródku :) Pozdrawiam ciepło :))

      Usuń
  4. bardzo podobają mi się takie miętowe kuchnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podobają :) Udanego weekendu życzę Gosiu :))

      Usuń
  5. Świetne inspiracje ! Pozdrawiam - M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci za odwiedziny i miły komentarz :) Pozdrawiam i życzę udanej niedzieli :))

      Usuń
  6. Oj Aneczko jak ja kocham mięte. Lodówki to już w ogóle mnie powalają :))

    OdpowiedzUsuń
  7. A jeszcze nic miętowego nie mam :(
    Miłego wieczorku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. * W kuchni rzecz jasna :)

      Usuń
    2. Ja też bym bardzo chciała taką lodówkę vintage w miętowym kolorze :)) Pozdrawiam i życzę udanej niedzieli :))

      Usuń
  8. Dokonałaś wyboru pięknych zdjęć. Kuchnia na pierwszym zdjęciu widzę,że podbiła serca większości, moje również.Trafiłam przypadkiem, ale zostanę tu na dłużej. Serdecznie pozdrawiam.
    Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że do mnie trafiłaś :) Miło mi, że kuchnie się podobają :) Pozdrawiam ciepło i serdecznie zapraszam :))

      Usuń
  9. twojemiętow kuchenne inspiracje są super !!! Szczególnie podoba mi się ta z foto 10. Zupełnie w moim stylu.
    Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że inspiracje przypadły Ci do gustu :) Pozdrawiam Cię Agatko ciepło:))

      Usuń
  10. Cudowne te kuchnie! My też mamy miętowe meble :) Tzn teściowa :) Śliczne inspiracje, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci za odwiedziny i miłe słowa Margo :) Pozdrawiam ciepło :))

      Usuń
  11. Aniu dopiero teraz dotarłam do Ciebie :)
    Urzeka mnie zdecydowanie miętowy SMEG! W białej kuchni (mojej ulubionej) jest przepięknym, mocnym akcentem!

    OdpowiedzUsuń
  12. Miło mi że Ci się podoba :) Cieszę się, że do mnie dotarłaś :) Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  13. za mięta nie przepada,ale zdjęcia pieknie pokazują ten kolorek we wnętrzach :)pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło że miętowe aranżacje Ci się spodobały Renatko :) Pozdrawiam Cię serdecznie :))

      Usuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)