środa, 23 lipca 2014

Szary salon



Witam wszystkich serdecznie :)) Mimo upalnej pogody powoli wracam do większej aktywności w blogowym świecie. Dzisiejszy wpis jest z serii kolory we wnętrzach, a dotyczy salonu/ pokoju dziennego w szarościach. Kiedyś szary kojarzył się z nudą i nijakością. Obecnie to bardzo modny kolor w aranżacji wnętrz. Spotyka się go w aranżacjach nowoczesnych, modern, skandynawskich ale i też bardziej klasycznych. Tak naprawdę pasuje on do każdej stylizacji. Jest eleganckim i ponadczasowym kolorem. Sprawdza się w efektownych i szykownych wnętrzach. Ma wiele odcieni, począwszy od bardzo jasnych szarości aż po grafity i prawie czarne odcienie. Jest idealny do naszego salonu. Szary salon możemy urządzić cały w szarościach lub połączyć go z innym kolorem chociażby w dodatkach. Pasuje on do większości kolorów. Dobrze się komponuje z białym, czarnym, turkusem, fioletem, żywymi kolorami jak czerwień czy żółć. Moje ulubione połączenie to szary z turkusem. Mój salon jest właśnie szaro-turkusowy. Na razie jeszcze nie jest do końca urządzony, ale postaram się niedługo wstawić zdjęcia z mojego salonu.

Poniżej wybrałam dla was kilka ciekawych aranżacji salonu w szarościach.

Nowoczesny salon, w stylu skandynawskim w różnych odcieniach szarości, 
w połączeniu z białym i czarnym kolorem.
foto 1 itsyourho.me
 
Minimalistyczny, industrialny, nowoczesny salon w szarościach.

Szare nowoczesne wnętrze typu modern z kolorowym, żywym akcentem 
w postaci słonecznych poduszek. 
 foto 3 ravinair.com

 Szary salon z ciemnymi ścianami, białymi dodatkami i czerwonymi 
poduchami. Ciemne tło rozjaśniają białe elementy i czerwone dodatki.
 Nowocześnie a zarazem sielsko i romantycznie.



Podobne zestawienie kolorystyczne, ciemne szare ściany, białe 
meble i dodatki. Na uwagę zasługuje welurowy żyrandol. 
Salon prezentuje się bardzo efektownie.
  foto 6 pinterest.com

Przykład sielskiego salonu cottage w jasnych i ciemniejszych 
odcieniach szarego. Naturalne tkaniny, wiklina i drewno.
 foto 7 pinterest.com

Naturalne wnętrze, w stylu skandynawskim z elementami marynarskich 
pasów w szaro-białej spokojnej kolorystyce.
 foto 8 pinterest.com

Salon art deco w jasnych szarościach. Ten salon jest przykładem tego, 
że szary kolor dobrze odnajduje się w retro aranżacjach. 

Szary salon z elementami retro, ozdobiony czarno-białą galerią 
grafik z motywem roślin.

Eleganckie, kolonialne wnętrze z galerią botanicznych czarno-białych 
zdjęć.
foto 10-11 www.homedit.com
 
 Połączenie szarego z turkusem. Bardzo lubię takie zestawienie 
kolorystyczne.
 foto 12 pinterest.com

Na zakończenie szara aranżacja stołu w szarym salonie. 
Mamy tu różne odcienie szarego koloru.
 foto 13 pinterest.com

Ufam, że szary salon przypadnie wam do gustu. Mnie ten kolor w salonie bardzo się podoba. 
Pozdrawiam serdecznie i życzę udanego dnia :))

38 komentarzy:

  1. Uwielbiam szarości, mój pokój niebawem też tanie się szary :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ostatnio wiekszoć mojej garderoby szarzeje, mieszkalnie narazie jestem na etapie wybielania;)
    Pisałam ostatnio u siebie o szarościach:
    http://mieszkalnie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci za odwiedziny i komentarz :) Na pewno do Ciebie zajrzę :) Pozdrawiam serdecznie :))

      Usuń
  3. Dokonałaś ciekawego wyboru aranżacji Aniu. Zestawienie szarości z turkusem jest piękne. Urzekła mnie jeszcze galeria czarno-białych fotografii botanicznych. Pozdrawiam, miłego dnia życzę.
    Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję za miłe słowa :) Cieszę się że podoba Ci się zestawienie szarości z turkusami :) Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie :))

      Usuń
  4. Niestety dla mnie szarosc odpada, dobija mnie :( ale to pewnie dlatego ze praktycznie codzien mam szarosc za oknem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda że szary Cię przygnębia. U mnie też dzisiaj jest deszczowo. Pozdrawiam serdecznie :))

      Usuń
  5. Szara ściana w salonie bardzo mi się podoba, nawet rozważałam pomalowanie na taki kolor naszego salonu, ale po kupnie szarej rogówki mogłoby się wszystko ze sobą zlać, tego olałam uniknąć i szara farba powędrowała na kuchenną ścianę ;)))
    Miłego dnia Aniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie Marysiu w salonie też jest szary narożnik na tle turkusowej ściany, pozostałe ściany są szare :) Pozdrawiam ciepło i życzę Ci również miłego dnia :))

      Usuń
  6. uwielbiam szarość we wnętrzach, ja mam wszystko w brązach, ale jak będę zmieniać to postawię na kolor szary, pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja Gosiu też lubię brązy, ale ostatnio coraz bardziej podobają mi się szarości :) Pozdrawiam Cię ciepło :))

      Usuń
  7. Każde zdjęcie ma to coś !!!
    I te surowe i eleganckie. Uwielbiam szarości i czyste formy. Piękne zdjęcia ! Piękne wnętrza !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję, jest mi bardzo miło :) Pozdrawiam Cię ciepło :)

      Usuń
  8. piekne inspiracje..zapisałam do projektu nowego domu :) dziekuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że mogłam Cię zainspirować :) Pozdrawiam Cię serdecznie :))

      Usuń
  9. Najbardziej podobały mi sie te aranżacje, gdzie szary był przełamany jakimś kontrastowym kolorem. Mój syn ma pokój taki szaro czarny i elementy czerwonego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szary dobrze się komponuje z różnymi kolorami, wspaniale wygląda w połączeniu z żywimy kolorami jak czerwień :) Pozdrawiam Cię Beatko serdecznie :)

      Usuń
  10. Choć jestem wielbicielką wesołych, różnobarwnych wnętrz, Twoje inspiracje bardzo mi się podobają:) Trzeba oddać szaremu, że w odpowiedniej aranżacji jest wyjątkowo elegancki i gustowny:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też zawsze lubiłam kolory we wnętrzach, ale ostatnio coraz bardziej preferuje szarości i błękity, no i oczywiście turkusy :) Masz rację że, szary kolor jest elegancki i szykowny :) Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  11. Gdybym teraz miała przemalować ściany w salonie na pewno byłby to właśnie szary :)
    Co prawda połączyła bym go z jakimś odważnym kolorem, ale na bank szary.... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi bardzo, że mnie odwiedziłaś i że szary kolory przypadł Ci do gustu :) Pozdrawiam ciepło :))

      Usuń
  12. Szare wnętrza mają w obie pewną tajemniczość. Kuszą swoją elegancją i intrygują dystansem. Idealnym dodatkiem są poduszki w jakimś energetycznym kolorze, np. czerwonym. Widziałam takie intensywnie czerwone o fajnych fakturach na sferawnetrz.com.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajne te inspiracje :) Chciałabym mieć salon urządzony w podobnym stylu. Najlepiej w odcieniach bieli i szarości, to według mnie najładniejsze połączenie. A jeszcze wracając do tych mebli ze zdjęć, to bardzo podobają mi się narożniki. Teraz w salonie mam starą kanapę, którą w przyszłości chciałabym zastąpić właśnie narożnikiem. Myślałam nad takimi - http://meblowiec.pl/narozniki,c24.html, a zwłaszcza nad narożnikiem "Beata" :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Aranżacje salonów absolutnie kapitalne. Nawet nie zdawałem sobie sprawy, że szarość może tak wspaniale wyglądać:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kapitalne wnętrza, znalazłam w nich wiele inspiracji dla siebie :-)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  16. Lubie szarości. Sporo odcieni znalazłam w palecie Magnata. Malowałam mieszkanie trzema odcieniami szarości. Od bardzo ciemnej do jasne, prawie białej. Co do turkusu to jak dla mnie to tylko w dodatkach. Sam kolor zbyt mocny.

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam połączenie turkusu z szarością, wygląda to obłędnie, marzy mi się taki salon, juz sie przymierzam do remontu i mam pytanko do naturalnego turkusu z palety magnata jaki odcien szarosci pasuje bardziej jasny czy ciemniejszy?

    OdpowiedzUsuń
  18. Niesamowite wnętrza. Odcienie szarości są doskonałym tłem do wyeksponowania tych elementów na których nam zależy, żeby zwracały większą uwagę. Osobiście bardzo lubię ten kolor. Zresztą mój pokój jest właśnie połączeniem szarości z pięknym turkusem. Jakby ktoś szukał inspiracji to można zajrzeć jeszcze tutaj Italmeble. Też mają inspirujące pomysły

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne szarości. Niby szary taki smutny, ale mimo wszystko ładnie to wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam szarości :D sama urządziłam tak salon, upatrzyłam sobie na ściany kolor Szary Denim - jest cudowny, w każdym świetle wygląda inaczej. Fajnie komponuje się z drewnem. Żeby szarości nie było mało wybrałam szary narożnik do pokoju, o taki https://www.mirjan24.pl/narozniki-pokojowe/6479-naroznik-maline.html#/3140-001_kolorystyka-fuego_166 jest taki miękki i wygodny, można na nim też spać, jak dla mnie bomba

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetna aranżacja, bardzo mi się podoba, czekam na więcej propozycji Twoich aranżacji :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Jestem zachwycona tym blogiem inspirujące wnętrza i piękne obrazy na ścianach. Aranżacja na bardzo wysokim poziomie i wszystko zrobione ze smakiem...

    OdpowiedzUsuń
  23. Jest jeden bardzo prosty sposób na to aby salon nie był szary i nudny. Polecam wam zajrzeć do tego sklepu https://www.fototapety24.net/ i sprawdzić ich oferte na fototapety. Dzięki nim na pewno uda wam się stworzyć cieakw i inspirującą aranżację tego pomieszczenia

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo fajne wnętrza :) My chcemy urządzić nasz dom w stylu loftowym. Na pewno będzie kominek w salonie. Już znalazłam wkłady kominkowe i drzwiczki do kominka. Poki co jeszcze się budujemy, ale powoli widzę, że już niedługo i będziemy się wprowadzać.

    OdpowiedzUsuń
  25. Do salonu zaprojektowanego w odcieniach szarości dobrze pasują drewniane meble. Jeżeli jesteś w trakcie ich poszukiwań, odwiedź stronę https://meblepotocki.pl/ i dobierz odpowiednie modele do swojego wnętrza. Bogata ofert sprawia, że znajdziesz krzesła, stoły, a także fotele, które będą pasować zarówno do klasycznie, jak i bardziej nowocześnie urządzonego pomieszczenia.

    OdpowiedzUsuń
  26. Jeśli szukasz dywanu do mieszkania to ten artykuł https://domzikely.pl/blog/nowoczesne-kolorowe-dywany/ powinien ci pomóc w wyborze. Powiem szczerze, ze sama zastanawiam się ostatnio nad dywanem do naszego domu. Przestały mi się podobać gołe podłogi.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)