niedziela, 30 listopada 2014

Pionowe ogrody jako dekoracja wnętrz. Trend na 2015

Witajcie moi drodzy :)

Na wstępie chciałam wam podziękować za wszystkie miłe komentarze dotyczące moich pierwszych świątecznych dekoracji :) Jest mi ogromnie miło z tego powodu :)
A dzisiaj chciałam wam pokazać jeden z ciekawszych trendów w aranżacji wnętrz na rok 2015, który mi się ogromnie spodobał. Jest nim pionowy ogród czyli ekologiczna ściana we wnętrzu. Do tej pory takie ogrody były stosowane głównie na zewnątrz jako ozdoba ogrodu czy tarasu. Teraz ten trend przenosi się do wnętrza domu. 
Pionowy ogród występuje w różnych rozmiarach, może zajmować całą ścianę lub stanowić ozdobny kwietnik w rozmiarze zwykłego obrazu. Taka zielona ściana czyli green wall zazwyczaj występuje w dużych, nowoczesnych i ekologicznych domach. Jest to tren popularny w Japonii, Nowym Jorku, ale coraz częściej spotyka się go też w Europie zachodniej. 
W naszych warunkach mieszkaniowych najlepiej sprawdzą się pionowe ogrody w mniejszej formie jako kwietniki czy ogródki ziołowe. Taki pionowy ogródek ziołowy stanowi praktyczną i ozdobą dekorację naszej kuchni. Do zrobienia pionowego ogródka można użyć starych, zużytych przedmiotów do recyklingu jak starej ramy z obrazu, siatki, palety, skrzynki po owocach itp. 
Na naszym rynku są też dostępne specjalne doniczki do pionowy ogrodów, które są często wyposażone we własny system nawadniający.

Poniżej przedstawiam galerię zdjęć z ciekawymi inspiracjami na pionowy ogród wewnątrz domu.

Nowoczesna łazienka z ekologiczną ozdobną ścianą- Green Design Wall.



 Pionowy ogród ozdobą nowoczesnego salonu 
z otwartą kuchnią w stylu modern.

Kolejna nowoczesna i minimalistyczna propozycja, gdzie pionowy ogród został zamontowany przy balustradzie schodów.

Surowy, przemysłowy loft, 
ozdobiony zieloną ścianą z roślin.

Rustykalna kuchnia w klimacie prowansalskim 
z pionowym ziołowym ogródkiem.

Kolejna kuchnia w podobnym klimacie 
z bujnym ziołowym ogrodem.


Kuchenny ogródek w mniejszym rozmiarze. 

 W formie obrazu w skandynawskim wnętrzu.

Ogródki ziołowe pomalowane farbą kredową, 
by można było podpisać każą roślinkę.

Na zdjęciu z prawej strony widzimy jak wygląda taki ogródek
 przed zasadzeniem w nim roślin.

Roślina typografia, ciekawa ozdoba wnętrza.

Na zakończenie chciałam wam pokazać pionowy ogród 
jako fajny pomysł na balkon i taras. 



Foto 1-13 źródło

Pionowe ogrody czyli tzw. green design walls są propozycją na przyszłą wiosnę i lato. Ale już zimą można się skusić na ziołowy pionowy ogródek do kuchni. 

************************************************
Przypominam o trwającym świątecznym konkursie, można zapisywać się tutaj do 15.12.

Pozdrawiam ciepło wszystkich odwiedzających mój blog :)
Życzę wam udanej niedzieli :)
Ania 

55 komentarzy:

  1. Los jardines verticales me gustan mucho ademas son ideales para quienes no disponen de muchoi sitio .
    Besos Rosa .
    http://lavidaenrosayblanco.blogspot.com.es/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hello Rosa :) I agree with you that it's a great idea when you have little space in the apartment. Have a nice Sunday :)

      Usuń
  2. Ależ pieknie. Cóż za magiczne wnętrza, pełne zieleni. Podoba mi sie ogromnie.
    Przyjemnej niedzieli Aniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Marysiu, że Ci się podoba :) Tobie też życzę udanej niedzieli :)

      Usuń
  3. Inspiracja z Paryża w końcu do nas doszła;) Swietny efekt, zamierzam się na taki obraz od jakiegoś czasu, chyba przyszła kolej na realizację;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że moje inspiracje są w Twoim guście :) Taki obraz to świetna dekoracja :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  4. Na balkonie chciałabym zrobić taką ściankę z ziołami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bym taką mogła mieć na swoim balkonie :) Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  5. Mi również marzy się choć taki fragmencik ściany w kuchni na zioła :)
    Miłej niedzieli!
    Ściskam ;)
    Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pionowy ziołowy ogródek to świetny pomysł do kuchni :) Również bym chciała taki u siebie :) Tobie też życzę udanej niedzieli :))

      Usuń
  6. Prekursorem tego stylu jest Patric Blanc
    pisalismy kiedyś o nim http://cottonara.blogspot.com/2014/04/patric-blanc-zielone-sciany.html
    Bardzo pasuje mi ta inspiracja
    pozdrowniena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie muszę zobaczyć Twój post na ten temat :) Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  7. Hejka :)
    Ostatnio trafiłam właśnie w programie aranżacyjnym takie ściany, tam akurat z mchem we wnętrzu i zastanawiałam się nad ich stroną techniczną i pod kątem różnych alergii... sam pomysł ciekawy :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To miło, że takie inspiracje Ci się podobają :) Co do alergii to myślę, że zależy to od roślin jakimi obsadzimy taki ogródek :) Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  8. Mam kłopot z lapkiem i robi co chce :P
    Zastanawiałam się na przykład nad taką zieloną ścianą w łazience i widzę, że właśnie masz takie fotki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka już jest złośliwość urządzeń martwych :) Miłej niedzieli :)

      Usuń
  9. Ekstra nie widziałam tego wcześniej :) szczególnie przypadł mi do gustu pomysł z ziołami :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że Ci się podoba :) Taki ogródek ziołowy chciałabym mieć u siebie :) Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  10. Coś takiego na balkon i taras jest świetne! Pomyślę o tym na wiosnę... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki pionowy ogród wspaniale się prezentuje na balkonie i tarasie, to świetny pomysł :) Pozdrawiam :))

      Usuń
  11. Aniu, bardzo fajny wpis! Ja na przykład uwielbiam zieleń w domu, a prawda jest taka, że kwiaty we wnętrzach stały się passe. Cieszę się zatem, że moda na zieleń wraca :) Podobają mi się ziołowe ściany w kuchni i zielone ściany na tarasie :) Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, Kasiu że taki pomysł na zieleń w domu Ci się podoba :) Pionowy ziołowy ogródek to świetne rozwiązanie do kuchni. Miłego dnia :)

      Usuń
  12. Bardzo mi ten trend przypadł do gustu !!! ja kocham rośliny, dlatego zauroczyłam się tymi inspiracjami. Szczególnie podoba mi się ogródek z ziołami REWELACJA !!! Muszę o czymś takim pomyśleć u siebie:)))'
    Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że mogłam Tak Cię zainspirować :) Pomysł jest świetny, może w Polsce wreszcie zyska popularność, tak jak na zachodzie Europy. Miłego dnia i pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  13. Projektantka Margot1 grudnia 2014 12:58

    Super aranżacje, bardzo ciekawe połączenia roślin z wnętrzem :) Pierwszy raz widzę coś takiego, może się zainspiruje i wykorzystam parę pomysłów ;) zapraszam również do siebie: http://www.podnosniki.biz.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne te wiszące ogrody, pierwszy raz zafascynowałam sie takim jak byłam w kawiarni w hotelu Gołębiewski w WIśle, tam jest przepiekny, ale te małe też są urocze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie byłam w tym hotelu, może kiedyś będę miała okazję :) Super, że Ci się podobają takie ogrody :) Pozdrawiam ciepło :))

      Usuń
  15. Wspaniałe, pomysłowe wnętrza z prawdziwym pachnącym ogródkiem!!! Super ozdoba!!! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podobają :) Dziękuję Ci za wizytę :) Pozdrawiam i zapraszam częściej :))

      Usuń
  16. Bardzo bym chciała zobaczyć taki ogród na żywo. Dużo o nich słyszałam, a Twoje zdjęcia tylko zachęcają, żeby gdzieś je znaleźć i pooglądać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że moje propozycję Ci się spodobały i że mnie odwiedziłaś :) Pozdrawiam serdecznie i zapraszam ponownie :)

      Usuń
  17. Widziała już czasami takie ściany we wnętrzach i na zewnątrz. Bardzo mi się podobają i bardzo bym chciała mieć taką ścianę w domu. Pozdrawiam Aniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też Moniko chciałabym mieć taką ścianę u siebie , albo przynajmniej niewielki ogródek z ziołami :) Pozdrawiam ciepło :))

      Usuń
  18. Piękne wnętrze i nietypowe rozwiązania z tymi ekologicznymi ścianami. Muszę przyznać, że to bardzo odważny i ciekawy pomysł :) Zapraszam na swoją stronę: http://www.tamigrobelni.com.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny i komentarz :) Na pewno zajrzę do Ciebie :) Pozdrawiam !

      Usuń
  19. Wygląda rewelacyjnie. Dla tych, którzy mają niezagospodarowny filar w domu/mieszkaniu to rozwiązanie jak znalazł.
    Dwa ostatnie zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Hola Ana querida !,, que lindas ideas de jardines verticales,,yo deseo que tengas un buen comienzo de semana
    Cariños

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Angelica Hello :) I'm glad you like vertical gardens. Have a great week, Pozdrawiam :))

      Usuń
  21. żeby tylko moje zioła tak pięknie i bujnie rosły. Nasze szybko więdną i gniją :/
    cudne te "ściany" :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podobają :) Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  22. Genialne są. Zwłaszcza te w formie obrazów mi się spodobały :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja taki obraz chciałabym mieć u siebie :) Pozdrawiam :))

      Usuń
  23. Świetna sprawa, właśnie próbuję coś takiego wykonać w kuchni jako miejsce na moje przyprawy, a przy okazji dekoracja w postaci pionowych ogrodów ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Kompozycje bardzo ciekawe i w sumie łatwe do wykonania, chociaż pomysł jest najważniejszy. Kilka dni temu gdzieś widziałem taką specjalną ściankę z otworami na zwykłe doniczki, które wkłada sie ukośnie. Każdy szereg doniczek ma swój pojemnik na wodę, którą rośliny pobierają od dołu.

    OdpowiedzUsuń
  25. Balustrada w zieleni robi piorunujące wrażenie!

    OdpowiedzUsuń
  26. Uwielbiam zieleń w mieszkaniu. takie ogrody dają nowe możliwości, zwłaszcza jak ktoś nie ma zbyt dużo miejsca na doniczki z kwiatami :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Aktualnie szukam właśnie jakiegoś fajnego pomysłu na ogród i kompletnie nie mogę się zdecydować na to, co wybrać. Na pewno w jednym miejscu musi znaleźć się kostka brukowa. Sprawdza, szukam i zastanawiam się, co wybrać, no i wydaje mi się, że ciekawą opcją może być kostka brukowa od https://kostbet.pl/ . Oferta jest już przeze mnie sprawdzona i myślę, że wybieram produkty najlepszej jakości. Dzięki temu na pewno będziecie przez długi czas cieszyć się jakością, jak i pięknym wyglądem Waszego ogrodu, więc korzystajcie!

    OdpowiedzUsuń
  28. Generalnie warto stawiać na zieleń, w ogrodzie, na tarasie i w domu. Nie ma ładniejszej ozdoby moim zdaniem

    OdpowiedzUsuń
  29. Uchwyciłam tutaj różne propozycje do ogrodu. Ja również szukam jakiś ciekawych propozycji i rozwiązań i myślę, że skupię się aktualnie na ofercie sklepów internetowych, aby wybrać już coś na wiosnę. Inspiracji szukam również online i fajne znalazłem tutaj - https://italiadesign.pl/meble-ogrodowe-z-technorattanu-czy-faktycznie-zasluguja-one-na-swoja-dobra-slawe/ .

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo fajne porady i myślę, że na pewno się przydadzą. Tak się składa, że ja bardzo chętnie spędzam czas u siebie w ogrodzie i sam szukałem mebli ogrodowych. Już wiem, że w sklepie https://ogrodolandia.pl/meble-ogrodowe na pewno każdy z nas je znajdzie.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)