piątek, 17 lipca 2015

Książka dekoracją stolika

Witajcie :)

Dzisiaj prezentuję prosty, szybki, a efektowny sposób na dekorację stolika
 kawowego w salonie. Za pomocą książek, albumów poświęconych 
sztuce, muzyce czy modzie możemy odmienić nasz stolik. 
Same książki mogą stanowić dekorację lub być częścią aranżacji.
 Można je ułożyć bezpośrednio na blacie stolika lub w ozdobnej tacy.
Książki dobrze się komponują ze świeżymi kwiatami w wazonie czy doniczce, świecami, świecznikami i lampionami.
Mogą stanowić podstawę do wyeksponowania ozdobnych detali czy pamiątek 
z podróży. Gdy stolik ma dolną półkę 
to dodatkowo też można ją wykorzystać na książkową dekorację.
Tematykę książek również możemy dobrać do aranżacji stolika czy nawet 
do klimatu całego wnętrza. Jeśli dla przykładu salon jest bardzo kobiecy w stylu glamour, to na stoliku powinny pojawić się książki poświęcone modzie. Dopełnieniem salonu którego ściany zdobią obrazy ze sztuką będą albumy o malarstwie. 
Bo przecież książki tak jak i nasze wnętrza powinny być odzwierciedleniem nas samych oraz naszych zainteresowań i pasji.
Warto przenieść książki z regału i półek i wyeksponować je w bardziej widocznym 
miejscu jakim jest stolik w salonie.

A tak przedstawiają się pomysły na książkowe dekoracje stolika.

Letnia kompozycja stolika, polne maki i książki. 
A wszystko wyeksponowane w turkusowej
 dekoracyjnej tacy z wężowej skóry.

Książki w drewnianej tacy ze świeżymi 
kwiatami.

W tej kompozycji mamy więcej detali.


Książki warto ułożyć również obok tacy.


Książki mogą stanowić dominującą dekorację stolika
i być poukładane niby przypadkowo, a z pomysłem.




Można je ułożyć w jedną piramidę czyli 
 jedną na drugą.


Książki jako podstawa do eksponowania dekoracyjnych dodatków.

Do takiej książkowej dekoracji przydaje się 
dolna półka w stoliku.



Książki pasujące do stylu, kolorów wnętrza i tematyki
 aranżacji stolika.


Foto 2, 11 źródło Foto 3-5 źródło Foto 1, 6-10, 12-15
źródło

Książki nie mają tylko wartości merytorycznej, ale mogą być również 
doskonałą 
dekoracją, położoną w widocznym miejscu.
Ja bardzo lubię taki sposób eksponowania książek.
Dla mnie jest taki nowojorski.
Na pewno w najbliższym czasie na blogu pokażę swoje książkowe aranżacje.
Ciekawa jestem też waszego zdania na temat książkowych dekoracji stolika. 



Pozdrawiam wszystkich odwiedzających mój blog:)
Miłego, letniego weekendu wam życzę,
oby pogoda się spisała :)

33 komentarze:

  1. Witaj! Podoba mi się dekoracja książkami, jeśli te ułożone są równo na jakiejś ozdobnej tacy. I takich dekoracji u Ciebie nie zabrakło :) Przynajmniej kawa się na nie wtedy nie wyleje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi to słyszeć Dominiko :) Pozdrawiam ciepło !

      Usuń
  2. u mnie książek jest cała masa :) bardzo podobają mi się te dekoracje na tacy... i właśnie dzięki Tobie wpadłam na mały pomysł :D dzięki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że mogłam Cię zainspirować :)
      Pozdrawiam ciepło !

      Usuń
  3. Choć wiem, że książki powinny mieć swoje miejsce na regale to lubię, gdy są dekoracją i leżą chaotycznie...tzn. trochę tu, trochę tam :) innymi słowy gdzie popadnie.
    Ślę uściski :)
    Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też tak lubię :) Czasem warto je "przewietrzyć " z półki na regale.
      Pozdrawiam cieplutko Cię Marto :)

      Usuń
  4. Ksiązka to naprawdę piękna dekoracja :) a te inspiracje po prostu przecudne:) Uwielbiam Twój blog Aniu:)
    cudownego weekendu kochana:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie Ci dziękuję Natalko za tak miłe słowa :)
      Trzymaj się ciepło Moja Droga :)

      Usuń
  5. Bardzo mi się podoba:) Oprócz książek kładę czasem czasopisma, ale najwyżej 2-3 z piękną okładką, bieżące numery lub te całkiem stare, ale z których nadal można czerpać inspirację lub nacieszyć oko:) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasopisma to też cudowny pomysł na dekorację. Ja też je u siebie wykorzystuję.
      Dziękuję Ci za wizytę u mnie i Pozdrawiam :))

      Usuń
  6. I to jest coś co lubię :) sama stosuję ten paten z książkami u siebie w salonie i sprawdza sie idealnie i wyglada bosko :))

    Zapraszam po poduchy z LORO do siebie bo niedługo koniec zabawy :)

    pozdrawiam

    Zoyka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi to słyszeć :) Dziękuję za wizytę i za zaproszenie :)
      Pozdrawiam :))

      Usuń
  7. To bardzo ciekawy pomysł Aniu, bardzo elegancko wyglądają wszystkie aranżacje. Szczególnie pięknie można wyeksponować stare książki, ale i te nowe są teraz pięknie wydawane. Pozdrawiam Aniu i również życzę miłej soboty i niedzieli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci Moniko :) Bardzo fajnie się prezentują i stare i nowe książki.
      Pozdrawiam Cię ciepło !

      Usuń
  8. Co do książek to ja zawsze jestem bardzo na tak, sami mamy je wszedzie, gdzie tylko popadnie w mieszkaniu ;)
    Udanego weekendu Aniu.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pewnie! Parę ładnych książek i od razu jest fajna aranżacja :)
    Miłego weekendu Aneczko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podoba :)
      Pozdrawiam Cię cieplutko !

      Usuń
  10. Ślicznie to wygląda, zwłaszcza książki umieszczane w tacach przyciągają mój wzrok :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam! Sama kiedyś napisałam post o dekoracji książkami, u mnie w domku również takiego pomysłu zabraknąć nie mogło ;) Obojętnie - czy położone na tacy, obok niej czy na dolnej półce stolika kawowego - książki zawsze wyglądają dobrze! Piękne inspiracje, Aniu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Książki są zawsze ciekawą, przyciągającą wzrok dekoracją :) super propozycje :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Książkowe aranżacje - cudowny pomysł! Zgadzam się, że bardzo nowojorski. Piękne zdjęcia wyszukałaś!

    OdpowiedzUsuń
  14. Zdecydowanie książki trzeba eksponować a nie ukrywać :) Stanowią wartość samą w sobie, ale i też pięknie potrafią wyglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie bardzo przemawia do mnie takie eksponowanie książek ...

    Chyba wolę je w regałach czy na jakiś nawet fantazyjnych pułkach :).

    Na stoliku muszę mieć miejsce na bieżące rzeczy typu laptop, czy coś do picia :). Inna sytuacja, gdy czytam jakąś książkę, to może sobie leżeć ale nie jako ozdoba :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pod Twoją wypowiedzią się podpisuję obiema rękoma :) . Książka ma miejsc na półce a gdy czytam(a czytam codziennie) to leży na stole tylko ta czytana. Nie chciał bym by mój ruchliwy 3latek mi zniszczył książki.

      Usuń
  16. Powiem tak, książki uwielbiam nie tylko czytać ale też właśnie jako motyw aranżacyjny i sama często stosuję je w sowich aranżacjach., Z chęcią podpatrzyłam U Ciebie nowe pomysły bo są bardzo ciekawe:)))
    'Dziękuję i serdecznie Cie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajne pomysły. U mnie książki są wszędzie i w formie nieuporządkowanej, bo ciągle są w ruchu :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam książki a jako dekoracje są po prostu piękne!:)

    Miłego dnia, Ania.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja równiez bardzo lubię układać ksiązki w róznych miejscach, zwłaszcza te stare podniszczone....ale to też zależy od klimatu w mieszkaniu:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Książkami dekoruję ustawicznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Uważam za niesamowicie piękne takie stoły wykonane własnoręcznie z drewna

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)