czwartek, 20 sierpnia 2015

Stara cegła w kuchni / Old brick in the kitchen

Witajcie :)

Dziękuję wszystkim za komentarze pod ostatnimi dwoma postami z 
mojego wakacyjnego pobytu w Toruniu i Bydgoszczy. 
Jest mi bardzo miło, że moje fotorelacje wam się spodobały i u niektórych 
wywołały ciepłe i sentymentalne wspomnienia. 
Dzisiaj jak obiecałam wracał do wnętrz i inspiracji.
Do nowego wpisu zainspirowała mnie stara, pamiętająca średniowieczne czasy,
 czerwona cegła jaką mogłam podziwiać w Toruniu.
I to właśnie czerwona cegła jako pomysł na ścianę w kuchni jest dzisiejszym tematem.
Cegła może dominować w kuchni lub być wykorzystana do wykończenia jednej ze ścian 
czy jako backsplash między szafkami górnymi a blatami. 
Stara, czerwona cegła wspaniale komponuje się z nowoczesnym wyposażeniem kuchni. To idealny połączenie starego z nowym. Świetnie współgra z drewnem, metalem, betonem czy stalą nierdzewną. Jest charakterystyczna dla wnętrz w stylu nowojorskim, industrialnym, ale też i w skandynawskim, rustykalnym i vintage.
Daje wiele możliwości aranżacyjnych. A gdy znudzi nam się jej naturalny kolor, możemy ją pomalować na modną biel czy szary kolor.

Kuchnia w stylu modern rustic na poddaszu ze starą
 cegłą. Cegła pięknie łączy się z naturalnym drewnem.

Kuchnia z charakterem, w klimacie industrialnym.

Ceglana ściana doda charakteru białej, 
nowoczesnej kuchni w stylu skandynawskim.




W retro, vintage klimacie.

Dobrze współgra z nowoczesnym designem
i stalą nierdzewną.
 



Cegła może zdominować wnętrze kuchni, jak 
przypadku tej modern kuchni w mieszkaniu 
typu loft.

Czy w nowojorskiej kuchni.

Może być również wykorzystana w niewielkiej 
ilości jako backsplash czy akcent dekoracyjny.
 




Foto 1-15 źródło

Jak widzimy, cegła dodaje kuchni niepowtarzalnego charakteru, łączy stare z nowym.
Przywodzi wspomnie starej, średniowiecznej zabudowy, a z drugiej strony tworzy 
przemysłowy klimat nowojorskiego loftu.
Ja jestem wielką fanką cegły, więc z przyjemnością widziałabym ją u siebie w kuchni.
Ciekawa jestem też waszych opinii :)



Pozdrawiam wszystkich odwiedzających bardzo 
serdecznie :)
Miłego popołudnia :)


29 komentarzy:

  1. Mi również bardzo podoba się cegła w pomieszczeniach. Zastanawiam się jednak jak to jest od strony praktycznej w przypadku kuchni, czy łazienki. Czy impregnuje się wtedy ścianę specjalnym transparentnym środkiem? Czy zgłębiałaś Aniu ten temat od strony praktycznej?
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zgłębiłam tematu praktycznie, ale postaram się zgłębić :)
      Miłego weekendu Moniko :)

      Usuń
    2. Ja mam taką odkutą spod tynku cegłę w salonie i w części kuchni. Zaimpregnowaliśmy ją, żeby się nie sypała, nie prószyła - ale tylko delikatnie, żeby też nie błyszczała się jak polakierowana... Na razie się sprawdza i wierzę, że jeszcze długo nam posłuży, bo ją uwielbiamy!
      Myślę sobie też, że inaczej jest z tymi prawdziwie starymi, dobrze wypalanymi cegłami (które świetnie oddychają), a inaczej z tymi współcześnie masowo produkowanymi na stary styl...
      Tak czy tak: polecam spróbować ;)
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Podoba mi sie cegła zwłaszcza w kontraście z białymi meblami, genialnie to wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie również bardzo się podoba :)
      Pozdrawiam weekendowo :)

      Usuń
  3. podoba mi się cegła w kuchni, ja najchętniej bym widziała u siebie białą, pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biała również pięknie się prezentuje :)
      Ciepło pozdrawiam !

      Usuń
  4. Aniu kochana, dawno mnie u Ciebie nie było... :( Przepraszam..
    Temat cegły jest mi bardzo bliski, może nie w temacie kuchni, ale oryginalną duńską cegłę posiadam w swoim salonie. ;-) Pięknie się prezentuje i jest jego ozdobą. Dlatego cegłom mówię - TAK. W Twoich wersjach kuchennych cegły prezentują się KAPITALNIE! Ściskam, Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic nie szkodzi Madziu :)) Twój salon z duńską cegłom musi być cudowny. Mnie również taka cegła się marzy albo w salonie albo w kuchni.
      Pozdrawiam ciepło !

      Usuń
  5. Chciałabym mieć taką kuchnię!

    OdpowiedzUsuń
  6. Faktycznie pasuje do wszystkich stylów. Ładnie się wplata w aranżacje, nadaj naturalności. Piękne inspiracje :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Aniu pewnie się domyślasz, że ja marzę o takiej odkutej cegle :)
    Cudne inspiracje i w każdej kuchni choć na chwilę chciałabym się znaleźć :)
    Ściskam, Marta

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja od dawna jestem zakochana w starej cegle, w kuchni mam namiastkę ale jest to kawałek tapety, niestety :( ale nie tylko w domu uwielbiam ceglane a'la donice, małe murki i chodniki no coś pięknego :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo podoba mi się cegła we wnętrzach, ale nie wiem czy nie wolę jej w białej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam surowe cegły w mieszkaniu, przyznam, że jest to jedno z moich skrytych marzen :))

    OdpowiedzUsuń
  11. taka cegła daje niezwykły klimat wnętrza:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Tak jak napisałaś, dla fanów cegieł styl nie ma znaczenia- obroni się w każdym :) U mnie nie zagości, chociaż bardzo mi się podoba, to jednak małżonek jest nieugięty ;D

    OdpowiedzUsuń
  13. Ta cegła to Moje wielkie marzenie:) Tak mi się podoba!
    Cudne inspiracje!!!
    pięknego weekendu Aniu:) buziaki

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam starą cegłę, nie uwielbiam to za mało powiedziane :D Po prostu kocham <3
    Wszystkie inspiracje super, ale ta ta retro (vintage klimacie) jest the best :)
    Miłego dnia

    OdpowiedzUsuń
  15. Taka cegła w kuchni to piękna sprawa :) Świetne inspiracje pokazałaś. Zostanę tu na dłużej, może dzięki temu blogowi ogarnę wnętrzarsko mój dom :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam cegłę ..... i w kuchni i w każdym innym pomieszczeniu :))
    Wszystkie zdjęcia, które pokazałaś podobają mi się niesamowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Takie połączenia starej cegły z nowym jest świetne !!! I przyznam, że chodzi mi po głowie aby zastosować taki element we wnętrzach ...może u siebie, a może u jakiego klienta:)
    Zobaczymy:)
    Ściskam Cię mocno:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne wnetrza! Kocham cegłę, ale nie chciałam jej w swoim mieszkaniu, boję się, że za bardzo się kurzy (mam uczulenie na kurz) :(

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam takie wnętrza. Cegła zestawiona z białą podłogą jak na zdjęciu nr 3 szczególnie mi się podoba. Jestem również zachwycona kuchnią w szarościach z pięknymi blatami i podłogą. Mimo wielu kolorów i tekstur nie ma tu przeładowania i cegła bardzo ładnie komponuje się z resztą wnętrza.

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo dobrze prezentuje się ta ściana wespół z brązowymi drewnianymi meblami.

    OdpowiedzUsuń
  21. The principle effectiveness of a residential look that can assist you always keep, ready yourself as well as cause portions diet regime as well as in order to perform like undertakings as with dishwashing.replacement retractable screen for storm door

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo lubię odwiedzać ten blog

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)