niedziela, 29 maja 2016

Parkiet w jodełkę i inne drewniane, podłogi dekoracyjne

Witajcie :)

W ostatnim wpisie pokazałam wam skandynawskie, nowoczesne mieszkanie w którym ważnym elementem aranżacyjnym była drewniana podłoga z jasnych paneli. 
Jak wiemy podłoga jest istotnym elementem każdego wnętrza, stanowi podstawę do stworzenia całej aranżacji. Może stanowić też ważną, a niekiedy główną dekorację wnętrza.
Wśród dekoracyjnych drewnianych podłóg dominują parkiety. Obecnie do najbardziej popularnych i ozdobnych parkietów należy jodła francuska. 
Ten klasyczny parkiet ułożony w jodełkę to wielki powrót klasyki i elegancji do naszych wnętrz.
Jodełka francuska zwana chevron pochodzi z czasów króla Francji Franciszka I Walezjusza, który panował XVI w. Król Franciszek I lubił otaczać się pięknymi przedmiotami, dbał 
o rozwój architektury i sztuki. Przyczynił się do rozbudowy Luwru i powstania wielu, pięknych zamków nad Loarą.
Do tej pory parkiet ułożony w jodełkę można było spotkać najczęściej w starych,
 historycznych kamienicach i dworkach.
Jodełka jest szczególnie bliska miłośnikom klasyki, retro i glamour. 
Obecnie pojawia się coraz częściej we wnętrzach nowoczesnych, skandynawskich 
i minimalistycznych. Proste, naturalne, surowe, monochromatyczne wnętrze jeszcze bardziej podkreśla urodę i wyrazistość takiej podłogi. 
Na parkiet w jodełkę najczęściej wybiera się dąb lub jesion. Kolorystyka może być jasna, subtelna lub ciemniejsza, bardziej wyrafinowana, a nawet dwukolorowa.
Wśród dekoracyjnych drewnianych podłóg są również parkiety kwadratowe, 
w szachownicę, mozaikę czy bardziej efektowne wzory pałacowe jak plecionka, wzór bursztynowy, barokowy.
Deski podłogowe z litego drewna i panele również mogą przykuć naszą uwagę ciekawym 
i ozdobnym wzorem czy sposobem ułożenia. Drewno może być olejowane, lakierowane, barwione, bielone, wędzone, co tylko podkreśla jego walory estetyczne.
 Wiele dekoracyjnych drewnianych podłóg znalazłam na stronie polskiego producenta podłóg  http://www.prodexpol.pl/. Moją szczególną uwagę u tego producenta zwrócił wybór ozdobnych podłóg, w tym parkiet w jodełkę francuską, w jodełkę z pasem czy parkiet w szachownicę. Obecnie mamy bogaty wybór drewnianych podłóg 
w tym podłóg dekoracyjnych. Więc każdy znajdzie najlepszą podłogę dla siebie. 

Jasna, subtelna, dekoracyjna jodełka w paryskim mieszkaniu. 
Tu klasyka łączy się z nowoczesnością. 





Jodełka sprawdzi się w każdym pomieszczeniu.
Dobrze komponuje się z meblami i wyposażeniem 
 nowoczesnej kuchni.


Jak i kuchni klasycznej.



Jasny parkiet w jodełkę najczęściej spotykamy 
we wnętrzach skandynawskich czy minimalistycznych.



Parkiet w jodełkę może mieć też ciemny, intensywny kolor jak 
np. jesion koniak. Pasuje do nowoczesnej aranżacji wnętrza, 
ale też do klasycznej czy retro.


Jodełka w modnych w ostatnim czasie szarościach.

Parkiet kwadratowy w nowoczesnym wnętrzu.


W retro klimacie.

Deska podłogowa również może być położona na wzór kwadratów.
  
Parkiet o bardziej tradycyjnym wzorze jest też
dekoracyjny zwłaszcza w ciekawym kolorze jak ten
 jesion bursztyn.
Foto 1-3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16-17,18

Drewniana podłoga jest świetnym dopełnieniem wnętrza, podkreśla jego styl i klimat. Ozdobne podłogi jak parkiet w jodełkę są doskonałą dekoracją i podstawą do stworzenia nowoczesnej, prostej, minimalistycznej aranżacji wnętrza. W aranżacjach bardziej klasycznych, vintage dobrze współgrają z całym wyposażeniem wnętrza. 
Dekoracyjne parkiety i panele znajdą swoje miejsce w każdym stylu aranżacyjnym. 
Ja bardzo lubię łączyć klasykę z nowoczesnymi aranżacjami. Dlatego bardzo podoba mi się klasyczny, dekoracyjny dworski parkiet we współczesnym, często surowym wnętrzu.
Ciekawa jestem czy wam podoba się parkiet w jodełkę i inne drewniane podłogi dekoracyjne.



Pozdrawiam ciepło wszystkich odwiedzających mój blog :)
Dziękuję pięknie za wszystkie komentarze :)
Miłej niedzieli :)

33 komentarze:

  1. Taka podłoga to coś pięknego. W latach Prl-u bardzo popularna w wielu mieszkaniach.Choruję na taką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi to słyszeć :) Mnie również bardzo się podoba :)
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  2. Po obejrzeniu tych zdjeć, to ja sie zakochałam w każdym wnętrzu i w każdym tym parkiecie:)
    cudnego tygodnia i ściskam kochana:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też uległam czarowi parkietom zwłaszcza w jodełkę :) Cieszę się, ze Ci się podobają :)
      Tobie również życzę Natalko dobrego tygodnia z piękną pogodą :)
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  3. Hola Ana querida ,, me encantan los pisos de madera ,, buenas inspiraciones ,,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj :)
      Bardzo mi miło.
      Pozdrawiam ciepło. Dobrego tygodnia :)

      Usuń
  4. Mam taką jodełkę w domu rodzinnym i kiedyś niespecjalnie zwracałam na nią uwagę, a teraz bardzo mi się podoba. Chciałabym mieć taką podłogę w nowym domu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fajnie, że w swoim domu rodzinnym masz taką podłogę :)
      Mnie również, taka się marzy :)
      Miłego nowego tygodnia :)

      Usuń
  5. W starych kamienicach jeszcze leży taki parkiet i moim zdaniem właśnie ten w jodełkę jest naj, naj :)
    Miłego poniedziałku, Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą Marta, są naj, naj :)
      Miłego popołudnia Ci życzę :)

      Usuń
  6. Uwielbiam parkiet w jodełkę w każdej postaci :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi to słyszeć Kasiu :)
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  7. Przepiękne podłogi prezentujesz Aniu:) Trudno zdecydować, która najładniejsza:) Pozdrawiam Cię serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podobają :-)
      Pozdrawiam cieplutko :-)

      Usuń
  8. Podłogi cudowne Kochana! U mnie w Polsce też mam taką piekną drewnianą, uwielbiam takie podłogi, dają wiele ciepła:) Buziaczki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że Ci się podobają:-) Ja też takie lubię najbardziej :-)
      Cieplutko pozdrawiam :-)

      Usuń
  9. Jodełka mi się podoba - taką właśnie miałam w w podstawówce w starym skrzydle szkoły - extra to wyglądałao!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że Ci się podoba :-) Dobrze, że takie podłogi wracają :-)
      Pozdrawiam serdecznie :-)

      Usuń
  10. Strona widzę ciekawa, masz dobra pozycje w google, ale chyba na niej nie zarabiasz. jest dobry sposob na zarobek na każdym niemal typie bloga, wpisz sobie w google - jak zarobić na blogu drugą wypłatę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że podoba Ci się mój blog :-)
      Pozdrawiam serdecznie i zapraszam :-)

      Usuń
  11. Drewniana podłoga to zawsze klasyk, nie ważne w jakim stylu, odcieniu i wydaniu. Ale ułożenie parkietu w jodełkę to już klasyk klasyka :)- ach marzenie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda :-) Moje również :-)
      Pozdrawiam cieplutko :-)

      Usuń
  12. Mnie się bardzo podoba. Niektóre parkiety wręcz zachwycające.

    OdpowiedzUsuń
  13. Mnie się bardzo podoba. Niektóre parkiety wręcz zachwycające.

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo fajny post, znowu dowiedziałam się czegoś nowego :)
    A parkiety drewniane lubię w każdej postaci, a najbardziej te skrzypiące :)
    Uściski
    Dominika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo Moja Droga :-)
      Ciepło pozdrawiam :-)

      Usuń
  15. Zdecydowanie ostatnia opcja mi się podoba najbardziej :) Ostatnio właśnie myślałam nad zmianą paneli (które notabene są tak wytarte, że to aż wstyd ;) właśnie na parkiet. Wygląda świetnie, mam do niego słabość chyba :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jodełka jest ok, ale dla mnie nr 1 są długie drewniane dechy :)
    Podobają mi się te ułożone nietypowo w kwadraty :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jodełka wygląda przepięknie :) i to pasuje zarówno do nowoczesnego, jak i klasycznego wyglądu

    OdpowiedzUsuń
  18. Aniu! Pierwsze cztery zdjęcia to spełnienie moich marzeń- i chodzi nie tylko o ten rodzaj jodełki, ale całokształt!!!

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja odkąd zobaczyłam połączenie drewnianej podłogi z nowoczesnym stylem to się zakochałam :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Ale mi się miło ogląda takie parkiety i ich aranżacje :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)