środa, 14 grudnia 2016

Choinka z drewna, alternatywa dla tradycyjnej choinki

Witajcie :)

Dzisiaj kolejna garść świątecznych inspiracji i pomysłów :))
 Drewniane dekoracje świąteczne od zawsze miały swoją grupę zwolenników. 
Ja oczywiście należę do tej grupy, bo uwielbiam naturalne dekoracje na każdą okazję.
Drewniane zawieszki na choinkę czy do stroików i wianków są wręcz pożądane.
Od pewnego czasu coraz większą popularnością cieszą się drewniane dekoracje w dużym formacje.
A w szczególności drewniane choinki bożonarodzeniowe.
Są one charakterystyczne dla wnętrz skandynawskich, minimalistycznych, industrialnych 
i nowoczesnych. 
Ale doskonale odnajdą się w każdym wnętrzu, klasycznym, vintage, a zwłaszcza rustykalnym. 
Pomysłów na drewnianą choinkę jest kilka.
Najbardziej popularne są choinki z drewnianych desek. Taka choinka może być stojąca lub do zawieszenia na ścianie. Może być również wycięta z jednego kawałka drewna i mieć dodatkowe drewniane półki na ozdoby świąteczne.
Ciekawie prezentują się choinki wykonane z naturalnych, surowych gałęzi.
Drewnianą choinkę możemy udekorować ozdobami świątecznymi, lampkami i świecami.
Z taką choinką pięknie komponują się zawłaszcza naturalne dekoracje i własnoręcznie wykonane ozdoby.
Drewniana choinka może stanowić doskonałe uzupełnienie dekoracji świątecznych. 
Być tą drugą choinką np. w sypialni. Ale coraz częściej drewniana choinka zastępuje tradycyjną, zieloną choinkę w naszym mieszkaniu.
 Jest mniej kłopotliwa, gdyż po okresie świątecznym ją chowamy i wyciągamy na kolejne święta i nie gubi też igieł :) Na pewno ma swój niepowtarzalny urok.

Drewniana choinka z jednego kawałka drewna 
z dodatkowymi półkami na dekoracje.



W podobnym stylu choinka, wykonana z szerokich
 desek.
Najbardziej popularne choinki z pojedynczych
desek. Wystarczy sznur cotton balls i już choinka
 wygląda efektownie.


Obecnie coraz więcej pojawia się też choinek 3D.



Świąteczna dekoracja na ścianę, czyli wisząca choinka z drewnianych 
gałęzi. Pozwala zaoszczędzić miejsce.

Foto 11-12 ohbaby.co.nz

Foto 13 momaleblog.com


Z gałęzi również może być wykonana choinka stojąca
 i w 3D.

W morskim klimacie, choinka z drewna wyrzuconego
 przez morze. Czyli połączenie lata i zimy :)
Foto 16 www.etsy.com

Foto 17 indeeddecor.com

Drewnianą choinkę możemy wykonać samemu lub zlecić to znajomemu stolarzowi.
Mnie tego typu choinki bardzo się podobają, zwłaszcza z drewnianych desek. 
Na razie nie mam takiej u siebie, ale kto wie może za rok się skuszę :))
Ciekawa jestem co wy Moi Drodzy sądzicie o drewnianej choince na święta ?



Pozdrawiam ciepło wszystkich odwiedzających mój blog :)
Dziękuję wam pięknie za każdy komentarz i za waszą obecność na blogu :)
Udanej drugiej połowy tygodnia :)

27 komentarzy:

  1. Cudne te drewniane choinki. Uwielbiam drewno i każda z nich podoba mi się tak bardzo, że chyba nie potrafię wybrać tej jedynej. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Nawet fajne, ale dla mnie jako dekoracje. Nic nie zastąpi prawdziwej choinki. I w duchu nie wyobrażam sobie ,żeby moje dzieciaki miały wspomnienia tylko o takiej choince, mimo wszystkich wygód jakie opisujesz.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurczę,wszystkie bym chciała. Cudne inspiracje Aniu

    OdpowiedzUsuń
  4. mam słabość do takich choinek, właśnie kończę ozdabiać swoją i pokarzę dziś na blogu:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają one pieknie. Moja teściowa stawia co roku taką drewnianą i wygląda to pieknie i estetycznie.
    Pozdrawiam cieplutko Aniu

    OdpowiedzUsuń
  6. Są śliczne, naprawdę piękne inspiracje, a ta 3D wygląda niemal jak prawdziwa. Ale chyba nic nie zastąpi takiej prawdziwej, zielonej, pachnącej :)
    Uściski serdeczne.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawe rozwiązanie, zwłaszcza w kontekście posiadania małego dziecka lub kota ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. te z gałązek na ścianie są prześliczne! proste do zrobienia, efektowne i jeszcze nie zabierają miejsca na podłodze :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo podobają mi się takie alternatywne choinki , jak dla mnie ochrona środowiska i bardziej eko. Super sprawa :) Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne te choinki, najbardziej skradła moje serce ta z fotografij 4, 10, 11, 12, 13 i 15. A tak serio, sama myślę o takiej choince, ale jako dodatkowej ozdobie bożonarodzeniowej, bo jednak nie ma to jak tradycyjna choinka. Takie choinki na ścianie mają jeszcze jeden plus - oszczędność miejsca. Wspaniale się sprawdzą w małych mieszkaniach. Pozdzieram

    OdpowiedzUsuń
  11. Widziałam wczoraj choinkę z cottonball, całkowicie skradła moje serce :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wow super się to prezentuje, nigdy nie pomyślałem że taki prosty pomysł może tak fajnie wyglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pierwsze trzy bardzo mi się podobają - musze pokazać mojemu ukochanemu - może zrobi mi podobną !

    OdpowiedzUsuń
  14. Super są :) Też mam drewnianą w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Zrobiłaś bardzo ciekawe zestawienie. Świetna może nie alternatywa ale wersja choinki.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Me gustan mucho esos árboles navideños , sobretodo el de palitos

    OdpowiedzUsuń
  17. Na następne Święta zamierzamy stworzyć właśnie taką drewnianą choinkę. Dużą, zrobioną z morskich patyków. A to dla tego, że już mamy zaproszenie na kolejne Boże Narodzenie, szykuje się daleki wyjazd i nie będę mogła postawić w moim mieszkanku prawdziwej choinki. Dlatego będziemy mieli nietypową. Nie dawno przerobiliśmy świąteczne dekoracje na bardziej marynistyczne, a ta przyszło roczna choinka będzie wisienką na torcie. Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  18. Cudowne choinki:) Wyglądają niesamowicie! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie mogę już doczekać się do zimy :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo podobają mi się takie choinki, wyglądają cudownie! Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  21. Super inspiracje, czasem warto spróbować czegoś nowego :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękne .co roku robiłam również do siebie do pracy bo szkoda było mi wydawać kasy a że mieszkam obok lasu to skarbów jest wiele do wykorzystania nawet mech

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetne pomysły. Dodatkowo można to wszystko udekorować takimi dodatkami od https://yourhomestory.com.pl/oswietlenie/lampki-led Może spróbuję podobną choinkę stworzyć za rok, albo wyślę męża ;) Lubię czas świąteczny. Jest to magiczny okres, w którym spotka się cała rodzina. Teraz było trochę inaczej, ale mam nadzieję, że za rok wszystko wróci do normy. Zawsze już na początku grudnia wyjmuję moje dodatki świąteczne i upiększam nimi mieszkanie. Już wtedy czuję atmosferę świat :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo ciekawy wpis. Super pomysł

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo fajny pomysł ale dla mnie bardziej jako uzupełnienie dekoracji. Choinka tradycyjna jest nie zastąpiona.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)