sobota, 25 lutego 2017

Elegancki i naturalny taras w stylu skandynawskim. Trend 2017

Witajcie :)

Mimo, że pogoda od paru dni jest bardziej jesienna, to i tak wiemy, że wiosna niedługo 
do nas zawita :)
Dlatego warto już zacząć myśleć o naszych ogrodach i outdoorowych przestrzeniach.
Ja dzisiaj, w szczególności chciałam skupić się na tarasach.
Jak wiemy, taras możemy urządzić w dowolny sposób i nadać mu określony klimat.
Dobrze prezentuje się taras aranżacyjnie spójny z naszymi wnętrzami. Jest on wtedy naturalnym przedłużeniem naszego salonu.
Styl skandynawski, który dominuje w aranżacji wnętrz coraz częściej pojawia się też 
w aranżacjach tarasów, balkonów czy altan ogrodowych.
Wśród najnowszych trendów dominują tarasy scandi-sleek. Jest to połączenie prostoty, natury, ale i też elegancji. Taras scandi-sleek to po prostu skandynawska elegancja.
Taki taras jest nowoczesny, o prostej konstrukcji, najczęściej drewniany. 
Paleta kolorów w aranżacji tarasu scandi jest subtelna. Dominuje tu biel, kolor drewna, szarości, zieleń roślin. W dodatkach i dekoracjach możemy użyć modne pastele. 
Sprawdzą się zwłaszcza błękity, ale i też kolor żółty popularny w skandynawskich wnętrzach.
Najważniejsza jest biel, często w zestawieniu z kolorem czarnym, szarym bądź granatowym. Przewaga drewna jako głównego materiału dodaje całej aranżacji ciepła
 i przytulności. Drewno podkreśla też naturalny charakter tarasu.
Dobrze współgra z innymi naturalnymi materiałami jak kamień czy metal.
Do tarasu pasują nowoczesne, eleganckiej meble ogrodowe, o prostym designie, wykonane najlepiej z drewna czy rattanu. Kolorytu dodają tekstylia jak poduszki i pledy. 
Oświetlenie należy wybrać również w skandynawskim stylu czyli minimalistyczne, nowoczesne lampy. Sprawdzą się też wszelkiego rodzaju świecące girlandy. Nie może również zabraknąć świec i lampionów. 
Najważniejszą dekoracją tarasu są zielone rośliny: liściaste, trawiaste, ale i też kwitnące.
Drewniane tarasy, otwarte i zadaszone możemy zamówić na drewnolandia.pl. 
Również są tam dostępne inne drewniane budowle ogrodowe jak altanki, wiaty, domki grillowe czy domki dla dzieci.
Taras to w okresie letnim nasza najważniejsza strefa relaksu dlatego warto zadbać o jego styl i charakter.

Prosty, drewniany taras w skandynawskim stylu.


Elegancja, minimalizm, spokój i harmonia, wszystkie te elementy łączy 
ze sobą ten taras.





Charakter tarasu scandi podkreślają proste, drewniane meble, nierzadko 
wykonane z palet.




Foto 13 emilyaclark.com

Eleganckie kanapy i fotele ogrodowe również powinny znaleźć się 
na tarasie w stylu skandynawskim.


Foto 15-16 kathykuohome.com

Typowe połączenie black and white dla stylu skandynawskiego. 
Jasny taras świetnie komponuje się z ciemną elewacją domu.

 Foto 17-18 designwash.net

Naturalny, jasny, drewniany taras sprawdzi się nie tylko w aranżacjach skandynawskich, nowoczesnych i minimalistycznych. Idealnie pasuje do stylu rustykalnego czy do vintage.
Jest świetnym tłem do urządzenia wielu ciekawych i wyjątkowych aranżacji przydomowych i ogrodowych.
Taras w stylu scandi również jest doskonałą bazą wyjściową dla dalszej aranżacji. 
W takim tarasie zawsze możemy coś zmienić i dodać coś nowego jak np. akcenty 
w klimacie vintage.
Drewniany taras w stylu skandynawskim to zdecydowanie mój faworyt :)
Ciekawa jestem czy i wam się podoba ?



Dziękuję wam pięknie za wszystkie komentarze i waszą obecność na blogu:)
Pozdrawiam ciepło wszystkich odwiedzających mój blog :)
Udanego weekendu :)


38 komentarzy:

  1. Piękne stonowane i spokojne kolory, takie lubię najbardziej.
    Ciekawy efekt z tymi lampkami - żarówkami, naprawdę fajnie to wygląda.
    Uściski weekendowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że Ci się podobają :) To też są moje klimaty.
      Udanego weekendu Tobie również życzę !

      Usuń
  2. Fantastyczne propozycje. Nasz czeka i pewnie jeszcze długo poczeka... :)
    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno i u Ciebie taki się pojawi, życzę wam tego :)
      Pozdrawiam ciepło !

      Usuń
  3. Chyba najbardziej w zaprezentowanych przez Ciebie ujęciach najbardziej podoba mi się drewniana podłoga. A o takich lampkach w ogrodzie - marzę.
    Pozdrowionka:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Taras to zdecydowanie przedłużenie naszych wnętrz i dobrze jest gdy współgra z tym co w środku...to coś więcej, to łączność z naturą, to relaks, to chwila dla siebie. Warto jest zadbać o to aby był po prostu piękny. Te co nam zaprezentowałaś takie są:)
    Miłej niedzieli Aniu:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam duże tarasy. Powyższe aranżacje bardzo mi się podobają. Lubię takie spokojne kolory oraz drewniane meble.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne inspiracje :) Ja niestety wciąż wzdycham, bo mój taras oddalił się w tym roku kolejny raz :(
    Pozdrawiam, Aniu, serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Te zdjęcia to miód na moje serce :))))) Tarasy po prostu kocham, to ulubione miejsce w domu. Pokazałaś przepięknie urządzone :)
    Ściskam serdecznie, Agness :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Naprawdę cudne inspirację, wszystkie zabieram, na każdym z tych tarasów wypiłabym kawę i została na dłużej...
    Ściskam
    Dominika

    OdpowiedzUsuń
  9. Tarasy super się prezentują i w każdym bym się odnalazła. Choć jeśli miałabym swój prywatny, to trochę inaczej bym go wyposażyła :).

    Zastanawia mnie tylko jedno co z tymi pięknymi kanapami, poduszkami jak pada deszcz ;).

    Ja powoli już myślę nad wystrojem mojego balkonu oraz co na nim posadzę :).

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne tarasowe propozycje Aniu:) Temat szczególnie miły, bo kojarzy się z fajną pogodą:) Chętnie poleniuchowałabym na wiszącym łóżeczku, które prezentujesz:) Miłego wieczoru!

    OdpowiedzUsuń
  11. Czarno- białe zestawienia są fantastyczne.

    OdpowiedzUsuń
  12. Tarasy zawsze mile widziane! Już od samego patrzenia na nie człowiek się relaksuje i od razu jakoś tak bliżej do lata:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo mi się podobają Twoje propozycje. Od wiosny, do późnego lata po pracy siadam na balkonie poczytać książkę. Kocham te chwile na świeżym powietrzu. Balkon a taras to ogromna różnica, ale zawsze można sobie przytulnie urządzić. Dziękuję za inspiracje.

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepiękne propozycje. Ja czekam na nowoczesne propozycje na zaaranżowanie małego balkonu :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam skandynawskie budownictwo, a taki taras bardzo by nam pasował.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja doczekałam się remontu elewacji bloku i przy okazji wielkiego pół metrowego balkonu ;) aż ciekawa jestem jaki będzie po remoncie! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wspaniałe aranżacje, aż chciałoby się tam usiąść i wypić dobrą kawkę. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  18. taki właśnie taras mi się marzy:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Que bonitas zonas de terrazas , me encanta por lo sobrio de los coloridos tierra , nunca pasan de moda

    OdpowiedzUsuń
  20. Śliczne inspiracje.
    Oprócz tych paletowych. Jakoś do tego się nie mogę przekonać i chyba to nigdy nie nastąpi.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Przepięknie urządzony taras, rzadko można się spotkać z tak wspaniałym wyczuciem stylu i pomysłowością. Widać staranność włożoną w dobór dodatków i kolorów. Wszystko razem komponuje się niezwykle elegancko.

    OdpowiedzUsuń
  22. Pięknie i bardzo inspirująco. Szkoda, że mam jedynie balkon w moim mieszkaniu i mogę pomarzyć o tak wielkim tarasie jak te ze zdjęć;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Delikatny w kolorze i urokliwy w prostocie styl - świetny przegląd!

    OdpowiedzUsuń
  24. Oj taras w takim stylu to zdecydowanie mój faworyt i sama staram się aby mój tak wyglądał :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Stąd wniosek, że pomysłów na zaaranżowanie tarasów jest sporo. Dla mnie minimalizm, prostota i co za tym idzie elegancja, są i będą zawsze na czasie. Zdecydowanie wolę jak wszystkiego jest mniej niż za dużo. Podobają mi się bardzo meble wykonane z palet, bardzo oryginalnie wyglądają.

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie mam tarasu, ale mam ogród i zamierzam go ciekawie zaaranżować - aktualnie, jestem na etapie wyboru mebli, które mogłyby w nim stanąć. Na zakup jakich powinienem się zdecydować? Chciałbym zamówić je w tym miejscu: https://dkwadrat.pl/pl/menu/meble/ogrodowe-1802.html

    OdpowiedzUsuń
  27. My też jesteśmy właśnie na etapie poszukiwania odpowiedniego pomysłu na taras. Będzie on gotowy, kiedy wprowadzimy się do takiego mieszkania https://vantage-sa.pl/mieszkania-z-tarasem-wroclaw/ ale potrzeba mu dodać odpowiedni charakter i styl, aby odpowiadał on naszym gustom.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie z kolei poszukiwania odpowiedniego projektu, inspiracji się zakończyły. Problemem jest brak gotówki. Byliśmy zmuszeni naprawić dach dośc niespodziewanie i gdyby nie mała pożyczka przez internet to by nam się to nie udało. Myślę jednak, że przed zimą ruszymy z budową i mam nadzieję, że przed pierwszymi śniegami zdążymy.

      Usuń
  28. Jak szukasz pomysłu na taras to polecam Ci zapoznać sie również z ofertą tej firmy www.slonko.eu , gdyż można tu znaleźć bardzo ciekawe rozwiązania jeśli chodzi o osłonę tarasu

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja też mam taki otwarty taras. Tylko, że niestety strasznie świeci na nim słońce. Ciężko wytrzymać w taką temperaturę latem dlatego zdecydowałam się na zakup parasola. Wybrałam nowoczesny parasol ogrodowy Sun Garden EASY SUN: https://ogrodolandia.pl/nowoczesny-parasol-ogrodowy-sun-garden-easy-sun . Jestem z niego bardzo zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
  30. ciekawy, inspirujący taras, chętnie przeniosę coś z tego trendu do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  31. A czy macie balustrady na swoim tarasie? U nas taras jest na piętrze w domu, więc konieczne jest wykorzystanie balustrady wiem, że może ona naprawdę świetnie wyglądać. Zastanawiam się nad tym, co wybrać i chyba oferta https://salgat.pl/oferta/balustrady/tarasowe-szklane będzie dla mnie najbardziej odpowiednia. Mam wrażenie, że tego typu balustrada będzie pięknie wyglądać i pasować do wyglądu całego domu. Balustrada ma być tylko elementem zabezpieczającym i lekko dekoracyjnym. Moim zdaniem nie powinna zwracać największej uwagi.

    OdpowiedzUsuń
  32. Taras w takim wykonaniu przepięknie wygląda a oświetlenie dodaje mu jeszcze większego uroku.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)