piątek, 6 grudnia 2019

Osuszanie ścian z wilgoci w naszym domu

Witajcie :)

Nadmierna wilgoć w pomieszczeniu mieszkalnym, w domu prywatnym, to nierzadki, poważny problem. 
Jej przyczyny są różne. Do najczęstszych przyczyn należą: nieszczelny dach, nieodpowiednia wentylacja, brak właściwej izolacji cieplnej budynku.
Nieszczelności w poszyciu dachowym, do tego dochodzą zapchane rynny i nieszczelności w budowie kominków, to wszystko powoduje mokre zacieki na suficie, ścianach, które w konsekwencji powodują pleśń i grzyby. 
Przyczyną wilgoci może być też zła izolacja fundamentów i podłóg. Dochodzi wówczas do kapilarnego podciągania wilgoci z gruntu. Ten problem spotyka się w starych budynkach, gdzie brakuje odpowiedniej izolacji lub w przypadku uszkodzenia istniejącej izolacji. 
W wyniku zalania spowodowanego uszkodzeniem instalacji wodnej, grzewczej, czy kanalizacji bardzo często dochodzi do zawilgocenia ścian i konstrukcji budynku. 
Aby zapobiec utrzymywaniu się wilgoci w naszym domu konieczne jest osuszanie budynku.
Osuszaniem budynku, jak i poszczególnych ścian wewnętrznych zajmują się profesjonalne firmy, wyposażone w odpowiednie w tym celu urządzenia i sprzęt. 
Często potrzebne jest też odgrzybianie i ozonowanie, gdy na ścianach zaczął pojawiać się niebezpieczny dla naszego zdrowia grzyb. 
Osuszanie ścian przydaje się również po generalnym remoncie lub w nowym budynku ze świeżymi tynkami i wylewkami. Taki proces przyspiesza zakończenie remontu, czy nowej inwestycji. 
W ostatnim czasie pojawił się problem z tzw. wilgocią technologiczną w nowym budownictwie. Problem występuje wtedy, gdy technologia wykonywanych prac budowlanych wymaga czekania, a czas nagli, aby dotrzymać terminu końca inwestycji lub rodzina chce się wprowadzić jak najszybciej do nowego domu. Wtedy pomocna jest firma osuszająca budynek, która dba na każdym etapie prac budowlanych o stan wilgoci.
W osuszaniu ścian zazwyczaj stosuje się metody nieinwazyjne. Jednak gdy konstrukcja ściany została uszkodzona czy zagrzybiona należy skuć tynk lub podjąć inne działania, które wyeliminują problem.

Staramy się dbać o nasz dom, ale czasem może nas zaskoczyć problem z wilgocią, czy 
z zalaniem budynku. 
Nieszczelny dach, uszkodzone rynny to tylko niektóre z przyczyn wilgoci w domu. 






Długotrwała wilgoć może doprowadzić do takich zagrożeń jak pleść i grzyb.


Wybrzuszenia na tapetach i jej odchodzenie od ściany to oznaka zawilgoconej ściany. 
Warto wtedy skontaktować się z firmą, która zrobi nam pomiar wilgoci w pomieszczeniu 
i zaradzi co zrobić dalej.

Pomiar warto też zrobić, gdy planujemy większy remont.

Skłonnym do przekroczenia dopuszczalnej wilgoci pomieszczeniem jest łazienka.

Gdy jest problem z wilgocią w naszym domu to profesjonalna firma osuszająca budynki nam pomoże.


A wtedy możemy już tylko się cieszyć pięknie urządzonym mieszkaniem i rodzinną atmosferą.


Prawidłowa wilgotność powietrza w pomieszczeniu powinna wynosić 30-60 %, przy temperaturze 20-22 stopni Celsjusza. Musimy dbać o odpowiednią wentylację naszego mieszkania, aby nie dopuścić do wzrostu wilgotności powietrza powyżej 80 % i rozwoju pleśni i grzybów. Zimą istotne jest też właściwe ogrzewanie, aby nie doprowadzić do wychłodzenia i przemarznięcia ścian.
Zawsze gdy coś się dzieje warto skorzystać z pomocy fachowców w dziedzinie osuszania budynków.

Ciekawa jestem czy mieliście u siebie w domu problem z wilgocią i jak sobie z nim poradziliście ?



Pięknie dziękuję za wszystkie komentarze i waszą obecność na blogu:)
Pozdrawiam serdecznie wszystkich odwiedzających mój blog :)
Z radością witam nowych czytelników :)

Udanego mikołajkowego weekendu :)

40 komentarzy:

  1. Fajna sprawa, miałam taki problem na działce kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy post, wiele istotnych informacji w nim zawarłaś. Wilgoć bywa naprawdę częstym problemem.
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś miałam wilgoć w swoim pomieszczeniu, ale na szczęście problem został rozwiązany.
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja mam mieszkanie więc większość domowych problemów mnie omija :D

    OdpowiedzUsuń
  5. W mieszkaniu moich rodziców jest wilgoć i pleśń, ale może dlatego, że mieszkają na ostatnim piętrze.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo przydatne porady i wskazówki. Wilgoć w domu to nic fajnego

    OdpowiedzUsuń
  7. Przyczyn zawilgoconych ścian w domu może być wiele: brak wentylacji, słaba izolacja fundamentów, czy zalanie budynku. W przypadku osuszania murów należy wybrać metody nieinwazyjne, czyli nagrzewanie lub osuszanie. Warto o tym poczytać, gdyż wybór właściwej metody zależy od stopnia zawilgocenia.

    OdpowiedzUsuń
  8. Najlepiej pozbyć się wilgoci już na etapie budowy domu. Podczas budowy przyda się też folia budowlana,która pozwoli ochronić podłogę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Podstawą jest dobra wentylacja. Ja zamontowałem u siebie wentylację mechaniczną. To najlepszy sposób a odzyskiwanie ciepła.

    OdpowiedzUsuń
  10. Tylko fachowców zatrudniać w takich sytuacjach. https://optimal-osuszanie.pl/ polecam. Można też od nich wypożyczyć osuszacze jeśli chce się jednak samemu walczyć z wilgocią. Ale to naprawdę nie jest proste zadanie. Wątpliwa oszczędność bo możemy nie dosuszyć jak należy. Fachowcy potrafią precyzyjnie określić czy już jest ok czy jednak jeszcze maszyny powinny chodzić.

    OdpowiedzUsuń
  11. W moim pierwszym wynajmowanym mieszkaniu we Wrocławiu miałem duży problem z wilgocią. Dlatego jak kupowałem mieszkanie to zwracałem dużą uwagę na odpowiednią wentylację mieszkania. Kupiłem mieszkanie od dewelopera https://www.mojdom.com.pl/ z Wrocławia i jestem bardzo zadowolony, zarówno z samego mieszkania jak i tego jak dobrze jest wentylowane

    OdpowiedzUsuń
  12. To fakt, iż problemy z wilgocią w domu mogą mieć różne źródła i niestety często przysparzają niemało kłopotów. Dobrze, że istnieją firmy, które przy pomocy specjalistycznych przyrządów pomiarowych potrafią określić źródło kłopotów i stopień wilgotności, a także opracować skuteczny plan osuszania. Naprawdę warto w tej kwestii wybrać jak najlepszą i najbardziej doświadczoną firmę posiadającą najnowocześniejszy sprzęt.

    OdpowiedzUsuń
  13. Zbagatelizowana lub zbyt późno wykryta wilgoć w domu, skutkuje pojawieniem się szkodliwych dla zdrowia pleśni i grzybów, co jest poważnym problemem, który trzeba zwalczyć.

    OdpowiedzUsuń
  14. Niestety wilgoć to jedna z gorszych rzeczy w domu. Wpływa nie tylko na wygląd, ale przede wszystkim na nasze zdrowie

    OdpowiedzUsuń
  15. Z wilgocią w domu nie ma żartów.

    OdpowiedzUsuń
  16. Najważniejsze w walce z wilgocią jest osuszanie mieszkania. Najłatwiej osiągnąć to za pomocą osuszacza. Można taki sprzęt wynająć.

    OdpowiedzUsuń
  17. Dlatego tak ważna jest poprawna wentylacja - i mówię to po doświadczeniach traumatycznych w swoim starym domu. Nigdy więcej nie zrobię takich błędów, naprawdę to ile wydatków przez to miałem, ile problemów zdrowotnych to wiem tylko ja sam. Teraz montuje profesjonalna wentylację w nowym domu i stawiam na maksymalne bezpieczeństwo. Zależało mi by to był producent systemów oddymiania, który zna się na profesjonalnym i bezpiecznym sprzęcie. Krótko mówiąc: nie ma co oszczędzać i dobrze jest przemyśleć każdą decyzję dwa razy.

    OdpowiedzUsuń
  18. U mnie w domu niestety taka wilgoć doprowadziła do pleśni... Bagatelizowałam problem, w końcu zawsze jest coś ważniejszego. I ledwo odratowaliśmy pomieszczenie. Pomogła nam ekipa profesjonalistów, która przeprowadziła dezynfekcję, ale ile stresu się najedliśmy to nasze. Dbajcie o swoje domy!

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja niestety miałam styczność z tym problemem, wysoka wilgotność przyczyniła się do powstawania pleśni.. Żadne domowe sposoby nie zdawały egzaminu, więc jedyne co pozostało to zatrudnić specjalistów, którzy zajmują się osuszaniem ścian w Poznaniu. Na szczęście problem się rozwiązał i mam nadzieje, że to już raz na zawsze ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Jak już cię zaleje bardzo ciężko pozbyć się grzywa a jeszcze ciężej tego zapachu.

    OdpowiedzUsuń
  21. Jeśli zdarzy wam się pęknięta rura lub zalanie przez sąsiada, skorzystajcie z usług osuszania ścian. Niewiele trzeba, aby z powodu wilgoci w mieszkaniu pojawił się grzyb.

    OdpowiedzUsuń

  22. Wpis zawiera bardzo ciekawe informacje

    OdpowiedzUsuń
  23. Niestety jak nas zaleje to ciężko jest to wysuszyć.

    OdpowiedzUsuń
  24. Faktycznie takie kwestie są bardzo ważne i ja jeszcze jestem zdania, że również dobrze jest wiedzieć komu zlecić usługę osuszania po zalaniu. W każdym razie ja zawsze jak coś wzywam firmę https://www.osuszarnia.pl/ i moim zdaniem jest to bardzo dobra opcja.

    OdpowiedzUsuń
  25. Osuszanie ścian to bardzo dobry krok

    OdpowiedzUsuń
  26. Fascynujący wpis. Podoba mi się.

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo ciekawe wskazówki, interesujący wpis

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)