poniedziałek, 5 stycznia 2015

Oliwkowa zieleń we wnętrzach. Trend na 2015

Witajcie moi mili :)

Bardzo dziękuję wam za wszystkie miłe komentarze pod ostatnim postem. Cieszę się, że jesteście i lubicie zaglądać na mój blog :)

A dzisiaj chcę wam przedstawić kolejny trend na nowy 2015 rok. 
Jest nim kolor oliwkowa zieleń, która już zagościła we wnętrzach jesienią 2014. 
Kolor ten będzie dominował we wszystkich swoich odcieniach, zarówno tych ciemnych i intensywnych przez typową żywą oliwkę aż do jasnych odcieni. 
Ciemna oliwkowa zieleń na granicy zieleni i szarości, ale w ciepłym odcieniu będzie najlepiej widziana w aranżacji kuchni, w kolorze mebli. 
Taki kolor dobrze komponuje się z naturalnym kolorem drewna zwłaszcza w ciemniejszym odcieniu, modną obecnie miedzią i innymi metalicznymi kolorami, szarościami, fioletami i bordowym kolorem. 
Typowy oliwkowy kolor najlepiej prezentować się będzie w kolorze tapicerki kanapy i foteli w szczególności z miękkich tkanin jak welur ale i też skóry.
Jasny odcień oliwkowej zieleni będzie dominował w kolorze ścian. 
Oliwkową zieleń warto zastosować także w dodatkach i akcentach kolorystycznych we wnętrzu. 
Jest w czym wybierać bo paleta odcieni olive green jest duża.

A teraz kilka przykładów na oliwkową zieleń we wnętrzach.

Klasyczna kuchnia z drewnianymi meblami w kolorze oliwkowej zieleni w intensywnym, ciepłym odcieniu. Dobrze łączy się z kolorem drewna i miedzi. 


Pasuje do retro dodatków jak ten stary włoski żyrandol.


Oliwkowa zieleń mebli prezentuje się również dobrze 
 w nowoczesnej kuchni.


Kuchnia w kolorze olive green to nie tylko meble, można ten kolor zastosować jako 
tło dla białych mebli z drewnianymi blatami.

Oliwkowa zieleń sprawdzi się w salonie w kolorze kanapy. 
Taki mebel idealnie pasuje do naturalnego, 
botanicznego charakteru wnętrza.

W subtelniejszym odcieniu. 
Odnajdzie się w nowoczesnym i klasycznym wnętrzu.

Nie tylko szara kanapa idealnie pasuje do 
industrialnego wnętrza.

Oliwkowa zieleń dobrze prezentuje się jako tło 
dla mebli o podobnej naturalnej palecie barw.

Jest również wspaniałym tłem dla fioletu, różu i bieli.

Dobrze współgra z ciepłą paletą miodowych odcieni brązów, 
z rudym i żółtym kolorem.

Z biało-czarną grafiką oraz czekoladowym brązem i beżem. 

W spokojniejszym i jaśniejszym odcieniu jako tło dla fioletów i pasteli.

W jasnym i naturalnym wnętrzu.

W takim odcieniu świetnie prezentują się również meble.

Oliwkowa zieleń to też dodatki. 
Które dobrze wyglądają we współczesnym, szarym wnętrzu.

A także w klasycznym i eleganckim np. w postaci skórzanego krzesła i bibelotów.

Foto 10,16 domainehome.com Foto 1-9,11-15 pinterest

Mnie oliwkowa zieleń się podoba, bo lubię wszystkie naturalne i spokojne kolory. Świetnie się prezentuje w nowoczesnych, naturalnych, klasycznych i retro aranżacjach. To różnorodny, efektowny i ponadczasowy kolor.

***************************************************
Pozdrawiam was serdecznie na początku nowego tygodnia :)
Trzymajcie się ciepło !
Ania 


41 komentarzy:

  1. Nie wiem czy na dłuższą metę wytrzymałabym w tej zieleni ale fotka kuchni na samym początku postu bardzo mi się podoba :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka kuchnia robi wrażenie. A taki kolor pasuje do drewnianych szafek. Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  2. Oj jakbym chciała mieć taką kuchnię jak na pierwszym zdjęciu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie również bardzo się podoba :) Może taki kolor zwłaszcza w kuchni zyska większą sympatię. Miłego wieczoru Kasiu :)

      Usuń
  3. taka zieleń bardzo podoba mi się w kuchni:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do kuchni bardzo pasuje i uważam że jest to dobry trend na nowy rok. Pozdrawiam Cię ciepło Gosiu :)

      Usuń
  4. Wow! Inspirująco, sama chciałabym podobną kanapę ze zdjęcia w stylu botanicznym... :) Inspirujesz! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Ja u siebie ma szarą, ale jak bym miała teraz wymieniać to nie wiem czy bym takiej nie wybrała. Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  5. Piękne inspiracje :)
    Miłego dnia!
    Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci ślicznie :) Pozdrawiam cieplutko, spokojnego wieczoru ci życzę :)

      Usuń
  6. Hi dear Anna !! Ese color verde musgo es una maravilla en la decoración ., lindas imágenes .. Espero que tengas un bendecido comienzo de semana
    Cariños

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi Angelica :)
      I am pleased that inspiration in color green olives you like.
      A great week. Pozdrawiam

      Usuń
  7. Bardzo lubię właśnie te odcienie zieleni, bo są ciepłe, zarówno w domu jak i w ubiorze. Nie przepadam za zimną zielenią, ja ją nazywam "chirurgiczną" i właśnie zimna zieleń najbardziej kojarzy mi się ze szpitalem, a nie biały.
    Wszystkie te przykłady zastosowania ciepłej zieleni są ciekawe, ale najbardziej mi również spodobał się kolor kanapy w pokoju w stylu botanicznym, piękna. Pozdrawiam Aniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię różne odcienie zieleni. Ale tak jak Ty Moniko nie lubię tej szpitalnej, też tak mam że właśnie jest to dla mnie kolor szpitala. Mnie ta kanapa też bardzo przypadła do gustu. Udanego wieczoru Ci życzę.

      Usuń
  8. Zdecydowanie nie dla mnie. Przytłacza mnie ten kolor! Zresztą dla mnie już tylko istnieje biały i innej kuchni sobie nie wyobrażam dla siebie :) Ale przyznać muszę, że na pierwszym zdjęciu jest cudowna kuchnia!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka kuchnia w każdym kolorze będzie wyglądała wspaniale. W bieli będzie też cudowna. Miłego wieczoru :)

      Usuń
  9. Zielony to typowo nie mój kolor, chociaż dobrze zaaranżowany może się podobać. Mi niestety brak talentu architektonicznego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja Droga z Twoim talentem wnętrzarskim nie jest tak źle bo u siebie w mieszkaniu tworzysz piękne i kreatywne wnętrza, które pokazałaś na blogu :) Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  10. Witaj Aniu :) Niestety, kolor zielony nie należy do moich ulubionych i tak sobie teraz myślę, rozglądając się po salonie, że nic zielonego nie mam u siebie i pewnie mieć nie będę ;) Może jeszcze taka zieleń soczysta w dodatkach, ale oliwkowa z pewnością mnie nie przekonuje. Muszę jednak przyznać, że kuchnia z pierwszego zdjęcia robi ogromne wrażenie! Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma swoje ulubione kolory :) Ja w odcieniu oliwki też nie mam ale taki kolor do mnie przemawia. Pozdrawiam Cię Kasiu ciepło :)

      Usuń
  11. W subtelnym odcieniu tak, w dodatkach również (jak np. ta sofa) ale całej kuchni w takim kolorze nie widzę, to nie dla mnie :)) Fajnie jednak pokazałaś różnorodność zastosowania tego koloru na tych zdjeciach.
    Milutkiego dnia Aniu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Marysiu :) Oliwkowa zieleń ma wiele tak naprawdę różnych odcieni. Mnie też najbardziej podoba się w delikatniejszych odcieniach. Chociaż ja lubię takie "brudne" kolory. Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  12. nie wiedziałam, że oliwka jest taka modna, choć przyznaję, żę gdy zobaczyłam w Ikei nowość - bieliźniarkę oliwkową to coś mi zaświatało w głowie :) ja zdecydowanie wolałbym ten kolor w dodatkach.

    buziaki, Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oliwkowa zieleń ma być jednym z dominującym w tym roku kolorem. Na pewno w dodatkach będzie najwięcej dominować. Chociaż w kolorach farb już w ubiegłym roku też była popularna. Pozdrawiam Cię Aniu :)

      Usuń
  13. Bardzo jej pasują drewniane blaty,wszystko jej pasuje w tych propozycjach. Chyba te fiolety i brązy jako para najbardziej mnie pociągają :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo podobają mi się takie odcienie, to chyba mój faworyt od teraz.
    wnetrzazklasa.net

    OdpowiedzUsuń
  15. dużo ciekawych pomysłów tutaj!

    OdpowiedzUsuń
  16. Takie dodatki są bardzo modne obecnie.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)