sobota, 22 lutego 2020

Klimatyczna, vintage sypialnia z kultową, botaniczną tapetą Morrisa

Witajcie :)

Dzisiaj zabieram was do klimatycznej i pięknej sypialni. 
Sypialnia mieści się w skandynawskim mieszkaniu. Jednak została urządzona w bardziej sielskim, klimacie vintage. 
Jej największym atutem, który od razu rzuca się w oczy jest kultowa, botaniczna tapeta Morris&Co.
Wzór tapety jest projektu angielskiego artysty z XIX wieku Williama Morrisa. Obecnie firma Morris&Co nie istnieje, ale wzory artysty się zachowały i należą do firmy Arthur Sanderson & Sons.
Tapeta ma przepiękny i elegancki wzór kwiatowy w otoczeniu zieleni liści. Wzór jest XIX wieczny, ale idealnie wpisuje się we współczesne wnętrza i w najnowsze trendy. Ma obecnie modną ciemno zieloną kolorystykę i botaniczny motyw. Tapetami Morrisa zachwycają się nie tylko projektancki wnętrz, ale również firmy odzieżowe. Popularna odzieżowa sieć sklepów H&M ma w swojej kolekcji ubrania inspirowane botanicznymi wzorami Wiliama Morrisa.
Tapety Morrisa pięknie się prezentują w dużych wnętrzach, w mniejszych mogą ozdobić jedną ścianę.
W sypialni, którą chcę wam przedstawić tapeta pokryła trzy ściany, a mianowicie dwie największe ściany z łóżkiem i toaletką, oraz ścianę okienną. Ten zabieg wcale nie przytłacza pomieszczenia, wręcz przeciwnie dodaje mu klimatu i charakteru vintage. Tapetę rozjaśniają białe meble, biała stolarka okienna ze stylową sztukaterią, jasny drewniany parkiet.  
W sypialni mamy nowoczesne meble, jednak nadano im sielskiego, vintage charakteru. Nowoczesne, pikowane łóżko zostało ukryte pod białą sielską pościelą i szydełkową narzutą. Charakter vintage podkreślają białe stoliki nocne, z lampkami vintage i szklana witryna.
Retro perełkami są kryształowy żyrandol z prawdziwymi świecami i drewniana, piękna toaletka. Jasnym punktem sypialni jest kącik biurowy, urządzony zaraz przy oknie. 
Otwarta garderoba, czyli wieszaki na ubrania prezentują klasyczne, vintage ubrania, zwłaszcza kobiece.

Sielska, vintage sypialnia z botaniczną tapetą Wiliama Morrisa. 

Współczesne, pikowane, szare łóżko, dzięki białej pościeli i szydełkowej narzucie nabrało klimatu vintage.  


Niewielki kącik biurowy.
       
Na przeciwko łóżka mamy piękną drewnianą toaletkę i otwartą damką garderobę.




Znalazło się też miejsce na męskie koszule.


Mocnym białym akcentem jest duża szafa.

Ostatnie spojrzenie na całą sypialnię.
 Foto 1-12 alvhem.com

Jak widzimy piękna, botaniczna tapeta potrafi odmienić całe wnętrze. Wystarczy ją zestawić z białymi klasycznymi meblami i już mamy klimatyczne, sielskie, vintage pomieszczenie. Całość możemy "podkręcić" retro oświetleniem, stylową toaletką, obrazami w pozłacanych ramach i świecami.
Ciekawa jestem czy podoba wam się ta sypialnia i botaniczna tapeta Wiliama Morrisa ?

Pięknie dziękuję za wszystkie komentarze i waszą obecność na blogu:)
Pozdrawiam serdecznie wszystkich odwiedzających mój blog :)
Z radością witam nowych czytelników :)

Udanego weekendu i nowego tygodnia :)
  

41 komentarzy:

  1. Wnętrze piękne, ale takie tapety nigdy mi się nie podobały :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jedynie co mi się nie podoba, to ubrania na wierzchu

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię tego typu tapety. Sprawiają, że wnętrze wygląda oryginalnie i nieszablonowo :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Toaletka przepiękna, ale reszta nie za bardzo w moim stylu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z pałacami taki styl mi się kojarzy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, jaki klimat! Zdecydowanie jest to, w dużym stopniu, zasługa tej pieknej oryginalnej tapety.
    Pozdrawiam cieplutko Aniu. Miłego weekendu

    OdpowiedzUsuń
  7. Wydaje mi się, że w takim wnętrzu umiałabym się odnaleźć :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj,ubrania bym pochowała...Ewa

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękna ta sypialnia ;) Ma klimat!

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę przyznać, że robi wrażenie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Interesująca tapeta. Sypialnia ma swój ciekawy klimat.

    OdpowiedzUsuń
  12. Wow! Wygląda bardzo ładnie :) Świetne wrażenie, idealnie pasuje do takiego wnętrza :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Rzeczywiście tapeta wyglada ciekawie.Sama ostatnio urządzałam swoją sypialnię i zastanawiałam się nad tym jaką tapete położyć nad węzgłowiem łózka. Brałam pod uwagę powieszenie obrazów jednak przekonuje mnie własnie ta tapeta. Podoba mi się rownież to,ze pozostałe elementy dekoracyjne są delikatne i w jednolitej kolorystyce. Dzieki temu nie ma we wnętrzu bałaganu oraz wszystko do siebie pasuje.

    Tapeta ma mocny wzów ale jest w spokojnych barwach tak wiec nie dominuje w pomieszczeniu. Moim zdaniem jest to bardzo udana opcja :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Od największych rzeczy do najmniejszych, ja tak zaplanowałam sobie urządzanie mojego domu i wyszło chyba nie najgorzej. Większość rzeczy zamawiałam online, polecam taki sposób. Co do różnych dekoracji, dodatków, to na pewno oferta od https://dekoma.eu/pl/ powinna świetnie się sprawdzić. Znajdziecie tu firany, zasłony, obrusy i wiele innych fajnych rzeczy

    OdpowiedzUsuń
  15. Wnętrze wspaniałe w takim angielskim stylu. Bardzo szykowne. Aż chce się poleżeć w takiej sypialni. Jedyne co byśmy dodali to jakąś ozdobę okienną. Myślę, że w tym przypadku dobrze wyglądałyby żaluzje bambusowe. Jak uważasz?

    OdpowiedzUsuń
  16. Tapeta tworzy niesamowity klimat i urok w pokoju :) Bardzo nam się podoba!

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo klimatycznie... Nawet mi się podoba... Bardzo bardzo.... 😍

    OdpowiedzUsuń
  18. Napisane w fajnym języku polecam!

    OdpowiedzUsuń
  19. Wspaniała tapeta. Mocna i wyrazista. Sądzę, że ściany w sypialni właśnie po to są aby wprowadzać w czyn nawet najbardziej śmiałe pomysły. Do sypialni zapraszamy przecież te osoby, które nas akceptują, więc tapeta może wyrazić nas samych. Tym większy szacunek dla właścicieli sypialni za pokazanie sypialni. Mnie podobają się odrobinę większe wzory i mniej intensywne kolorystycznie, ale idea tapetowania jest rewelacyjna.

    OdpowiedzUsuń
  20. A ja myślę o takim stylowym łóżku w szarej kolorystyce: https://www.edinos.pl/lozko-rosea-160x200-szare . Dlaczego właśnie te? Bo jest praktyczne, ma pojemne szuflady, które wykorzystam do przechowywania pościeli. Nie mam dużej sypialni i każdy kawałek powierzchni chce mieć zagospodarowany. Jednocześnie zalezy mi, aby łóżko było wygodne i zachęcało do odpoczynku

    OdpowiedzUsuń
  21. Jak robiłam metamorfozę swojej sypialni to zadbałam o każdy szczegół. Zmieniłam kolor ścian, łóżko, kupiłam nowe meble i szafki nocne: https://www.meblewojcik.com.pl/typ-mebla/szafki-nocne,12.html :) Teraz sypialnia wygląda dużo inaczej. Warto przeglądnąć różne oferty i wybrać najlepszą.

    OdpowiedzUsuń
  22. Podoba mi się Twój styl pisania

    OdpowiedzUsuń
  23. Ten wpis dał mi wiele do myślenia.

    OdpowiedzUsuń
  24. dużo ciekawych pomysłów tutaj!

    OdpowiedzUsuń
  25. Zainteresował mnie ten blog


    OdpowiedzUsuń
  26. wartościowy wpis na tym blogu!

    OdpowiedzUsuń
  27. świetny blog, ciekawe wpisy

    OdpowiedzUsuń
  28. Super wpis i świetne inspiracje.

    OdpowiedzUsuń
  29. fajny artykuł, będę tu wracać

    OdpowiedzUsuń
  30. Wystroj fajny ale nie moje klimaty. Lubie miec wszystko pochowane w szafie.

    OdpowiedzUsuń
  31. ciekawe rozwiązanie do mojego pokoju, myślę ze skorzystam i zastosuję u siebie ten pomysł

    OdpowiedzUsuń
  32. Ciekawe pomysły, warte polecenia, moja znajoma się bardzo tym interesuje ucieszy sie.

    OdpowiedzUsuń
  33. Ciekawe i interesujace wpisy

    OdpowiedzUsuń
  34. Ta realizacja jest doskonała w każdym calu. Niesamowicie mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  35. Bardzo stylowa jest ta sypialnia

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)