niedziela, 28 września 2014

Huśtawka podwieszana pod sufit

Alternatywą dla fotela bujanego jest na pewno huśtawka podwieszana pod sufit. Od dawna podoba mi się ten rodzaj siedziska łączącego relaks z zabawą. Dlatego dzisiejszy post chcę jej poświęcić. Najczęściej można ją spotkań na zewnątrz domu na tarasie, werandzie czy w ogrodzie. Jednak coraz bardziej popularna staje się też wewnątrz domu. Najbardziej pasuje do salonu, sypialni i pokoju starszego dziecka. Taka huśtawka przypomina kosz i jest wykonana przeważnie z rattanu naturalnego lub syntetycznego. Jak już wspomniałam zapewnia relaks i świetną zabawę, ma też walory dekoracyjne. Stanowi ciekawy element w aranżacji całego pomieszczenia. Zazwyczaj huśtawkę z rattanu wiesza się w naturalnych, eko aranżacjach, pasuje ona też do stylu skandynawskiego, kolonialnego, etnicznego czy orientalnego.
Poniżej przedstawiam inspiracje na huśtawę w różnych wnętrzach.

Najczęściej spotykany model, huśtawka- kosz w kształcie misy wykonana z rattanu w nowoczesnych aranżacjach.


Na drugim zdjęciu widzimy huśtawkę w jasnym , naturalnym, skandynawskim wnętrzu.

Podłużny model, przypominający siedzisko fotela. Taka huśtawka dodaje kolorytu, ale też i ociepla wnętrze.

Podobny model w kobiecej, glamour sypialni.

W pokoju chłopięcym.

W orientalnym salonie.

Huśtawka pomalowana na biało zyskuje innego charakteru.

Ozdobna, etniczna huśtawka wykonana z syntetycznego rattanu. Wspaniale pasuje do naturalnej, afrykańskiej sypialni.

W pełnej odsłonie. Ten model produkowany jest w różnych kolorach.

Kolorowa, hipisowska huśtawka w formie płytkiego siedziska. 

Huśtawka w białej, romantycznej odsłonie. 

W orientalnym, azjatyckim klimacie w domowej bibliotece. Warto ją właśnie zawiesić w pomieszczeniu w którym najczęściej czytamy.

Na zakończenie piękna biała, koronkowa huśtawka.


Mam nadzieję, że taki rodzaj siedziska zamiast typowego fotela przypadnie wam do gustu. Mnie się szalenie podoba :)
Pozdrawiam ciepło wszystkich odwiedzających mój blog i życzę wam miłej i jeszcze ciepłej niedzieli :))

Ania K.

22 komentarze:

  1. Ta ostatnia jest cudowna. Zapewne byłaby to ulubiona miejscówka mojego futerkowca. ;-)
    Inspiracje jak zwykle świetne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno Twój Dzubulek w takiej huśtawce spędzałby całe dnie :) Cieszę się, że inspiracje Ci się spodobały :) Pozdrawiam cieplutko :))

      Usuń
  2. Piękne inspiracje,a taka huśtawka od dawny mi się marzy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że Ci się podobają :) Może Twoje marzenie kiedyś Ci się spełni. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  3. Ach, ta koronkowa!!! ale ja się nie lubię huśtać!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, że ta koronkowa jest cudowna :) Szkoda, Basiu, że nie lubisz się huśtać, bo to wielka frajda :) Miłego wieczoru :)

      Usuń
  4. Tę ostatnią gdzieś już widziałam, być może na Pinterest, pasowałaby mi do moich wnętrz. Na takiej huśtawce można się nie tylko zrelaksować ale i rozmarzyć.. Aniu, ślę niedzielne pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To cudownie, że znalazłaś model dla siebie:) Można się rozmarzyć i pokontemplować :) Ja też Ci Moniko ślę serdeczne pozdrowienia :))

      Usuń
  5. Mnie do zalet i uroku takiej huśtawki nie trzeba przekonywać, bo jak wiesz zapewne, jestem szczęśliwą posiadaczką takowej:))) Dumnie wisi na tarasie od kilku już lat i robi forrorę nie tylko wśród moich domowników, ale wśród wszystkich odwiedzających...Szczerze mogę ją wszystkim zainteresowanym polecić:)))
    Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem Agatko, że masz taką wspaniałą huśtawkę u siebie na tarasie. Wiem, że daje Tobie i Twojej rodzince wiele radości. Pozdrawiam Cię cieplutko :))

      Usuń
  6. Marzę, na parwdę marzę o takiej w moim mieszkaniu, ale chyba prędzej się przeprowadzimy niż taką zawiesimy tutaj, bo przy tym budownictwie, to chyba bym wciągnęła do siebie sąsiada z góry razem z fotelem.Aż strach wwiercać się w te mury:D A teraz po tym Twoim poście chcę jej jeszcze bardziej...i co tu zrobić?Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może jest jednak jakiś sposób, byś jednak ją mogła mieć u siebie w mieszkaniu. Alternatywą dla takiej huśtawki jest taki rattanowy kosz na nodze :) Pozdrawiam Cię serdecznie :))

      Usuń
  7. Huśtawki są super, chciałabym taką na pewno w swoim domu, pewnie walczyłabym z mężem o miejsce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno byś Moja Droga walczyła z mężem o miejsce :) Ja ze swoim bym musiała walczyć:) Pozdrawiam Cię serdecznie:)

      Usuń
  8. Świetne inspiracje, uwielbiam wiklinę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne są takie huśtawki, chociaż ja raczej nie zaryzykowałabym wieszania jej w mieszkaniu. Jednak na taras to naprawdę super pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie wyglądaja, niestety hustawki takie jak na dwóch pierwszych zdjęciach są bardzo niewygode. Sprawdziłam to kiedyś w jakims sklepie - nie ma odpowiedniego oparcai dla glowy, przez co siedzi sie w nienaturalnej pozycji.

    OdpowiedzUsuń
  11. Podobają mi się Twoje inspiracje :) W domu raczej nie mam miejsca na taką huśtawkę, ale na tarasie - jak najbardziej - od dawna o czymś takim myślę ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło Mi Kasiu, że huśtawkowe inspiracje Ci się podobają :) Może w niedalekiej przyszłości uda Ci się taką huśtawkę zakupić na taras :) Miłego dnia Ci życzę :))

      Usuń
  12. Do tej pory takie huśtawki widywałam tylko na amerykańskich filmach, nie spotkałam się jeszcze z takimi rzeczami w żadnym naszym sklepie :/ Ale najbardziej podoba mi się opcja z huśtawką w domowej biblioteczce :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mnie pierwsze co się rzuciło w oczy to własnie ta hustaweczka :D super. Kolory świetnie dopasowane, jasne, nie lubie ciemnych sypialni, a widziałam różne. Ładne sypialnie też widziałam tutaj https://projektowanie-wnetrz-online.pl/projektowanie-sypialni-online no ja dopiero szukam inspiracji, ale jedno wiem taka huśtaweczka musi być :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)