wtorek, 1 czerwca 2021

Moje wiosenne bukiety

 Witajcie :) 

Kwiaty są najpiękniejszą dekoracją naszych wnętrz. Mogą być doniczkowe, zielone, kwitnące. Od kilku sezonów modne są egzotyczne gatunki jak monstera, fikusy, palmy, kawa. Nic tak nie ozdobi stołu, stolika, komody jak bukiet świeżych, ciętych kwiatów. 

Wiosna jest porą roku, kiedy w naszych domach pojawiają się piękne, sezonowe kwiaty. Już pod koniec lutego cieszą nas rośliny cebulowe jak hiacynty, żonkile. Królami marca są tulipany. Tradycją stał się bukiet tulipanów na 8 marca, który dostajemy od naszych panów. Osobiście uwielbiam tulipany w każdym kolorze i w każdej odmianie. W tym roku chyba po raz pierwszy ozdobą mojego salonu był bukiet białych tulipanów. Zazwyczaj są czerwone, żółte lub różnokolorowe. Białe tulipany mają w sobie elegancje i szlachetność. Nic w tym dziwnego, bo bukiet białych kwiatów oznacza czystość, szczerość, mądrość. Są najczęściej wybierane na takie okazje jak ślub, pierwsza komuniach, chrzest. 

Na przełomie kwietnia i maja pojawiły się u mnie szafirki. Te niepozorne, o pięknym kolorze i przyjemnym zapachu kwiaty lubię od dawna. Szafirki to rośliny cebulowe, które w doniczkach mogą pojawić się u nas już w lutym. W ogrodzie stanowią cudowną ozdobę ścieżek i skalniaków. Są łatwe w uprawie i rosną kępkami. W języku angielski szafirki określane są jako grape hyacinth, czyli winogronowe hiacynty. Są nazywane też Perłami Hiszpanii, co wiąże się z ich pochodzeniem. Po raz pierwszy pojawiły się na terenach basenu Morza Śródziemnego. Były ulubionymi kwiatami amerykańskiego prezydenta Thomasa Jeffersona. 
Kilka małych szafirków w kryształowym wazoniku ozdobiło moją komodę na początku maja. 

Kolejny wiosenny bukiet, który udekorował moje mieszkanie to bez lilak w kolorze ciemnego fioletu. W maju nie może go zabraknąć w wiosennym bukiecie. W tym roku pojawił się później, ale zawsze warto na niego poczekać. Najbardziej lubię ciemno fioletowy, ale żadnym kolorem nie pogardzę :). Fioletowe kwiaty oznaczają elegancję i bogactwo, więc warto się nimi otaczać.

Moje wiosenne bukiety. Zaczynamy od końca :)
Bez lilak, zawsze musi się pojawić w majowym bukiecie.



Niepozorne, o cudownym kolorze i przyjemnym zapachu szafirki.



Bukiet szlachetnych, eleganckich białych tulipanów.





Wiosną warto otaczać się sezonowymi kwiatami i tworzyć cudowne, efektowne bukiety. U nas w kraju mamy dostęp do pięknych kwiatów cebulowych, ciętych, do kwitnących krzewów. W ten sposób możemy cieszyć się wiosną na zewnątrz, w ogrodzie, na balkonie i w swoich wnętrzach.

Ciekawa jestem jakie wy lubicie wiosenne kwiaty przynosić do swoich domów?


Pięknie dziękuję za wszystkie komentarze i waszą obecność na blogu:)

   Pozdrawiam serdecznie wszystkich odwiedzających mój blog :)

 Z radością witam nowych czytelników :)

Trzymajcie się zdrowo i ciepło :)


27 komentarzy:

  1. Uwielbiam bez. Nie tylko za piękne kwiaty, ale również wspaniały zapach. Warto postawić sobie taki bukiet w pokoju o tej porze roku.
    https://pomoc-drogowa-warszawa.supermechanik.pl/

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak na razie na stole w kuchni stoi u mnie bukiet wiosennych tulipanów, ale bedę musiala zastanowić się nad postawieniem bukietu z bzu. Uwielbiam zapach bzu, przypomina mi o wiośnie. Mam bez na działce, tak wiec postaram się w najbliższych dniach wybrać oraz zerwać kilka gałązek.

    Nie przepadam natomiast za sztucznymi kwiatami. Kiedyś zastanawiałam sie nad kupieniem takiego bukietu, bo wiele z nich przypomina prawdziwe kwiaty, ale jednak to nie to...

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne te bukiety, idealna dekoracja do salonu i sypialni :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiosna jest wyjątkową dla mnie porą roku bo wtedy w moim ogrodzie jest wyjątkowo kwitnących kwiatów. Uwielbiam tulipany i bzy. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham bez, ale już przekwitł, konwalie, ulubione, też, więc teraz mam kwiaty polne lub stokrotki bo są bardzo trwałe.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniale wyglądają te bukieciki. Z pewnością będą idealną ozdobą mojej sypialni jak i reszty mieszkania.

    OdpowiedzUsuń
  7. Tulipany są najlepsze. Każda kobita chciałby dostawać takie bukiety. Wpis ciekawy. Polecę bloga znajomym i małżonce.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bez - zapach z dzieciństwa. U nas w ogrodzie był bez biały i fioletowy. Zawsze ładnie pachniało. Tulipanów też nie zabrakło. Babcia lubiła bukiety z ogrodowych kwiatów.

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetnie napisany artykuł. Jak dla mnie bomba.

    OdpowiedzUsuń
  10. Tulipany są przepiękne. Artykuł ciekawy i interesujący :)

    https://katowicepomocdrogowa.pl/

    OdpowiedzUsuń
  11. Zgadzam się, kwiaty są boskie do dekoracji wnętrz. U mnie zawsze musi być jakiś bukiecik na stolę. ;D

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo podoba mi się kolor tych fioletowych kwiatów. Jak one się dokładnie nazywają?

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ciekawy artykuł jak i blog. Tulipany są przepiękne.
    https://serwis-samochodowy-krakow.pl/

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepiękne bukiety! uwielbiam fioletowe kwiaty, również te w odcieniu różu. Na https://florexpol.eu/312-lilie nie mogłam się oprzeć i w tym roku posadziłam nowe lilie, mąż się śmieje, że w ogrodzie już nie ma miejsca a ja tak kocham kwiaty, w domu też mam ich mnóstwo. Większość tych które sadzę nadaje się na kwiaty cięte do wazonów potem. W domu mi całą wiosną i latem pięknie pachnie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Te tulipany są bardzo ładne. Interesujący artykuł.

    http://pomocdrogowacieszyn.pl/

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo podobają mi się te tulipany.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja w tym roku spełniłam swoje małe marzenie i z pomocą męża zrobiliśmy rabatki na moje kwiaty i małe krzewy w ogrodzie :) Na około rabatek jest palisada betonowa, która fajnie oddziela rabatkę od reszty trawnika i kwiaty bardziej są wyeksponowane :) Teraz tylko czekać, aż to wszystko zakwitnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jestem ciekawa skąd tyle fajnych pomysłów.

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak tylko nadchodzi wiosna to robię bukiety w wazonach :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)