czwartek, 17 czerwca 2021

Stół do salonu

 Witajcie :)

Salon to najbardziej efektowne i eleganckie pomieszczenie w naszym domu. Do jego aranżacji przykładamy najwięcej uwagi. Chcemy nadać mu określony styl i charakter. Często pomysł na styl wnętrzarski jaki dominuje w naszych wnętrzach zaczyna się od aranżacji salonu. Jest on wizytówką naszego domu. Do niego zapraszamy gości. W nim odpoczywamy i spędzamy miło czas z rodziną. W salonie czytamy, gramy w planszówki, oglądamy telewizję, spożywamy posiłki. 

Wybierając meble do salonu skupiamy najwięcej uwagi na meblach wypoczynkowych - wygodnej sofie, fotelach, siedziskach, pufach. Ich dopełnieniem jest mały stolik kawowy. Meble drewniane do salonu to głównie komoda, półki, szklane witryny, szafka RTV. Ważnym meblem do salonu jest też stół. 

Często w mieszkaniu nie mamy miejsca na urządzenie osobnej jadalni, dlatego decydujemy się na wstawienie stołu do salonu. Nierzadko też stół łączy otwartą kuchnię z salonem. 
Jaki wybrać stół do salonu? To częste pytanie, które zadajemy sobie przy wyborze praktycznie każdego mebla do salonu. Stół w salonie musi być praktyczny, funkcjonalny, ale i też dekoracyjny. Powinien być estetyczny, pasować do stylu jaki dominuje we wnętrzu. Warto, aby odznacza się ciekawym designem. Obecnie mamy duży wybór stołów nowoczesnych, skandynawskich, industrialnych. Są stoły z grubym drewnianym blatem wsparte na czarnych, metalowych nogach lub płozach. Takie stoły sprawdzą się w nowoczesnych, industrialnych wnętrzach. Mamy stoły bardziej subtelne, na cienkich drewnianych nogach, najczęściej białe, w stylu skandynawskim. Są stoły z marmurowym lub szklanym blatem. Najczęściej wybieramy stoły w całości drewniane lub z blatem wykonanym z wysokiej jakości płyty meblowej MDF. Gruba płyta meblowa do złudzenia przypomina naturalne drewno, może być wykończona fornirem dębowym z wyraźnym rysunkiem drewna. W aranżacjach glamour często możemy spotkać stoły z blatem na wysoki połysk. 
Kolor stołu to najczęściej naturalne odcienie drewna, biel, czerń, szarości. Chociaż zamawiając stół w firmie, która wykonuje stoły na zamówienie możemy wybrać dowolny kolor.    
Zanim wybierzemy stół pod kątem designu musimy zdecydować się jakiej wielkości stół będzie pasował do naszego salonu. W małym salonie sprawdzi się stół z okrągłym blatem. Bardzo praktyczny jest stół rozkładany. Wybór stołu zależy od naszych potrzeb, czy często z niego korzystamy i czy lubimy urządzać spotkania rodzinne. 
Gdy już wybierzemy stół do salonu to warto dobrać do niego odpowiednie krzesła, które podkreślą charakter i walory estetyczne stołu.  

Stół do salonu musi być funkcjonalny i dekoracyjny. Odznaczać się ciekawym designem i pasować do aranżacji wnętrza.
Nowoczesne stoły, w stylu skandynawskim.



Stół o ciekawym designie, z połyskiem, w stylu glamour. 


Stół drewniany w boho aranżacji. 


Stoły okrągłe - drewniane, szklane, duże, rozkładane i małe.





Stół kojarzy nam się najczęściej z jadalnią i kuchnią. Często salon też pełni rolę jadalni. Stół możemy ustawić pod ścianą, przy oknie, blisko drzwi balkonowych. Gdy salon jest otwartym pomieszczeniem łączącym się bezpośrednio z kuchnią to wtedy stół stawiamy na środku. Ze stołu w salonie korzystamy na co dzień i od święta. Przy posiłkach z rodziną i przyjaciółmi. Służy nam również do pracy na komputerze i przy graniu w gry planszowe.
 
Ciekawa jestem czy u was w salonie macie stół, czy posiadacie osobną jadalnię?


Pięknie dziękuję za wszystkie komentarze i waszą obecność na blogu:)

   Pozdrawiam serdecznie wszystkich odwiedzających mój blog :)

 Z radością witam nowych czytelników :)

Trzymajcie się zdrowo i ciepło :)


17 komentarzy:

  1. Ja mam dębowy okrągły stół, jestem fanką okrągłego stołu, mniej siniaków przynajmniej :D Te są też piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja bardzo cenię sobie drewno, dlatego stół drewniany w różnej formie jak najbardziej do mnie przemawia. Ciekawym rozwiązaniem jest okrągły jego kształt,który wkomponuje się w każdą przestrzeń. Stół to podstawa, w salonie, jadalni, czy kuchni i wspólnie z krzesłami może tworzyć przyjemną całość.Dlatego warto przemyśleć jego odpowiedni wybór.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam stół drewniany i krzesła też. Stoi pod ścianą bo pokój mam nieduży . Podobają mi się stoły okrągłe. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam stół drewniany ze szkłem. Ciekawe czy kiedyś będę urządzać swoje własne cztery kąty. Ciężko pracuję, więc może tak za 30 lat się uda. hahahaha ;D Cudownych dni Aniu. <3 :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczne te stoły i duży wybór, do każdego wnętrza można coś dopasować
    Pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie uświadomiłaś mi jaka jestem staroświecka :))))))

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie jestem na etapie poszukiwania odpowiedniego stołu, no i powiem Wam szczerze, że wybór nie jest łatwy i niestety nie szybko można znaleźć coś odpowiedniego. Oferty sklepów są na tyle duże i różne, że pasuje kilka modeli do naszego wnętrza. Na szczęście ja już sklep wybrałam i będzie to https://bestmeble4you.pl/12-stoly . Spodobały mi się u nich ceny, jakość, no i oczywiście opinie osób, które miały już okazję skorzystać z oferty. Ja zawsze wybieram tylko sprawdzone miejsca, aby mieć pewność co do usług.

    OdpowiedzUsuń
  8. Te pomieszczenia skrywają w sobie wspaniałe i oryginalne lampy.

    OdpowiedzUsuń
  9. Decyzja o wyborze tego właściwego jest ważna

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy i inspirujący wpis

    OdpowiedzUsuń
  11. Wybór odpowiedniego stołu to ważna kwestia.

    OdpowiedzUsuń
  12. Te inspiracje na pewno pomagają dokonać wyboru.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)