niedziela, 7 września 2014

Kawa z mlekiem czyli kuchenne retro aranżacje

Dawno nie pokazywałam na blogu zdjęć z mojego mieszkania, dlatego dzisiejszy post będzie dotyczył nowych retro aranżacji jakie ostatnio pojawiły się w mojej kuchni. W ostatnim czasie nabyłam kredową tablicę, która stanowi dopełnienie klimatu paryskiego bistra mojej kuchni. Rama tablicy jest wykonana z surowych, drewnianych listew, więc pomalowałam ją na biało. Teraz prezentuje się jeszcze fajniej. Jednak najbardziej ucieszyło mnie znalezienie w naszej piwnicy oryginalnej retro kanki na mleko, która jest w rodzinie mojego D. od ponad 30 lat. Kanka jest emaliowana, koloru białego z granatowym napisem melk czyli z niemieckiego mleko. Do tablicy i kanki idealnie pasuje stary gliniany dzban z Bochni na mleko. Oprócz moich nowych retro bibelotów, chciałam wam pokazać piękny, stary zestaw kawowy z Ćmielowa. O porcelanowych figurkach z Ćmielowa pisałam już wcześniej tutaj. Porcelanowy niebiesko-złoty zestaw kawowy też będzie miał ok. 35 lat.

Poniżej przedstawiam wam galerie fotografii z moimi retro kuchennymi kompozycjami.

Tablica kredowa, retro emaliowana kanka na mleko i gliniany dzbanek. o moja
 nowa kompozycja, która stoi na blacie kuchennym w pobliżu
ekspresu do kawy.  



Jak widać z bliska, kanka na mleko zachowała się w bardzo
dobrym stanie. 

Tablica w towarzystwie ekspresu do kawy.


Na tym zdjęciu możecie zobaczyć jedną z moich korkowych podkładek z motywem paryskich sklepików.

Podkładka z bliska z mlecznikiem z Ćmielowa. Jest to dosyć znany wzór rokoko,
 ćmielowskiej porcelany. Z tego wzoru zachowało nam się tylko klika
elementów zastawy. 

A oto niebiesko-złoty porcelanowy zestaw kawowy z Ćmielowa, o którym
 pisałam powyżej. Dzbanek, mlecznik, cukiernica i filiżanka. 
Wszystko co potrzeba by elegancko napić się kawy :) 

 W towarzystwie retro patery na owoce, którą mogliście zobaczyć wcześniej tutaj.


Moją nową retro kompozycję lubię też przenosić do drugiego miejsca 
czyli pod ścianę gdzie zawieszona jest półka z bibelotami
 i przyprawami.

Ujęcia z bliska. W glinianym dzbanku trzymam zazwyczaj
 drewniane łyżki itp.

Obok kanki stoją nasze ostatnie butelki po śmietanie i mleku. 
Mój D. zachował je jeszcze z czasów dzieciństwa :)

Wszystkie zdjęcia są moją własnością.{All pictures are my property.}



Mam nadzieję, że moje nowe retro kompozycje się spodobają :) 
Pozdrawiam wszystkich serdecznie i życzę udanej niedzieli :)) 

Ania K.

26 komentarzy:

  1. Bardzo ładne kompozycje ,ta kanka jest extra, pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci, miło że Ci się podobają :) Pozdrawiam Cię również :))

      Usuń
  2. Aniu, odnajduję bratnią duszę, ja również mam słabość do porcelany. Zajrzałam do posta z figurkami, którego wcześniej nie widziałam, masz przepiękną kolekcję. Szczególnie spodobała mi się rybka z Chodzieży, taka picassowska. Co do zestawu kawowego z Ćmielowa, to mój jest w kolorze ceglanym. Świetna kanka, ja mam granatowy kubeczek z takim samym napisem, świetnie by się uzupełniały. To wspaniale, że kolekcjonujesz i doceniasz takie przedmioty z duszą.Pozdrawiam i życzę miłej niedzieli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest mi szalenie miło, dziękuję Ci za bardzo miłe słowa :)) Bardzo lubię przedmioty z duszą. Z porcelaną jestem też związana sentymentalnie, gdyż mieszkam niedaleko Ćmielowa, a mój mąż tam się urodził. To super Moniczko, że kolekcjonujemy podobne przedmioty z duszą :) Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
    2. Aniu, mam jeszcze pytanie o lampkę z Ćmielowa, bo ja również mam taką siedząca dziewczynkę, tylko inny kolor, blady zielony, ale nie mam abażuru do niej. Czy w Twojej jest oryginalny, czy dorabiałaś Pozdrawiam

      Usuń
    3. Dokupiłam abażur, bo oryginalny też się nie zachował. Na pewno nie będziesz miała problemu z dobraniem do swojej lampki abażuru. Pozdrawiam Cię serdecznie :))

      Usuń
  3. Takie kaneczki na mleko bardzo mi się z moim dzieciństwem kojarzą i moim dziedkiem. Na wakacjach u dziadków, zawsze chodziłam z Dziadkiem do jednego pana, który miał farmę i dostawalismy tam mleko. Mielismy chyba identynczną kaneczkę :))))
    Fajne stylizacje w tym retro klimacie Aniu :)))
    Buzziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super Marysiu, że moja kanka na mleko przywołała u Ciebie tak ciepłe wspomnienia z dzieciństwa :) Miło mi, że moje retro stylizacje przypadły Ci do gustu :) Pozdrawiam Cię ciepło :)

      Usuń
  4. Pięknie się to wszystko prezentuje !!! Kanka super, też mam podobną i jak na razie najczęściej wykorzystuję ją do kwiatów. Bardzo podoba mi się zestaw kawowy, piękny kolor. A tablicę kredową też sobie zakupiłam ( w secent handzie) i niedługo pokaże ją u siebie.
    Pozdrawiam Cię serdecznie Moja Droga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Agatko, że Ci się podobają moje aranże :)) Mój mąż do kwiatków lubi używać szklaną butelkę po mleku :) Jestem bardzo ciekawa twojej tablicy :) Pozdrawiam Cię serdecznie :))

      Usuń
  5. Retro jest SUPER!!! Sama ostatnio mam takie ciągoty do retro-sielskich klimatów ;p Taką kankę z chęcią bym przygarnęła,tym bardziej,że też mam zamiar troszkę pozmieniać dodatki w kuchni,właśnie na taki klimat-biało niebieska sielskość :) Już czaję się na zakup filiżanek i kubeczków ze wzorem słomkowym.A ćmielowską serię rokoko uwielbiam! Mam kubeczki i talerzyki deserowe :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fantastycznie, że też lubisz podobne klimaty :) Ja uwielbiam wszelkiego rodzaju retro kuchenne bibeloty. Mnie również podoba się biało-granatowa kolorystyka zwłaszcza bibelotów emaliowanych. Dlatego tak bardzo cieszy mnie moja kanka na mleko. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  6. Przepiękne gadżety, bardzo lubię ten styl :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło Kasiu, że Ci się podobają moje bibeloty :) To super, że lubisz retro :) Pozdrawiam ciepło :))

      Usuń
  7. Aniu widzę, że zaczynasz chodzić po domu ze "słoikami" ( tak mówi mój M na wszystkie wazoniki, dzbanki, itp) po całym domu jak ja. Fajna aranżacja, i super ten serwis kawowy niebieski z Cmielowa, taki juz niespotykany, no i butelki tez u mnie mają swoje miejsce:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajne określenie na wazony i dzbanki wymyślił Twój M, podoba mi się :) Masz rację, że już Ćmielowska Fabryka Porcelany chyba takiego wzoru serwisu nie produkuje. A ten nasz serwis ma już swoje lata :) Miło mi Beatko, że moje aranżacje Ci się spodobały:) Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  8. komplet niebieskiej zastawy - przecudny! :)
    aż chcę się napić kawki u Ciebie w kuchni :) ślicznie!
    pozdrawiam i ściskam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że Ci się podoba :) Więc zapraszam na kawę :) Pozdrawiam Cię cieplutko :))

      Usuń
  9. Uwielbiam porcelanę i szkło we wnętrzach! Niebieski komplet wymiata :) PS - aleśmy się zmówiły z wpisami - u mnie też o porcelanie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super Kasiu, że niebieski komplet Ci się spodobał :) Ja też lubię szkło i porcelanę. Właśnie widzę, że u Ciebie nowy wpis o porcelanie, zaraz do Ciebie zaglądam :) Pozdrawiam ciepło :))

      Usuń
  10. Świetne aranżacje! Zestaw z Ćmielowa i tablica wprawiły mnie w zachwyt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci Basiu za miłe słowa :) Pozdrawiam ciepło :))

      Usuń
  11. Ja też mam słabość do takich aranżacji. Połączenie dwóch stylów w Twoim mieszkaniu jest piękne.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci za miłe słowa :) Pozdrawiam serdecznie i życzę udanego dnia :))

      Usuń
  12. Świetna bańka na mleko! Z tablicą bardzo mi się podoba. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Kasiu, że moja kanka na mleko Ci się podoba zwłaszcza w towarzystwie tablicy :)) Pozdrawiam Cię serdecznie :))

      Usuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)