wtorek, 12 stycznia 2016

Rola fototapety we współczesnych wnętrzach

Witajcie :)

Wciąż jest na topie, popularna od kliku sezonów. A mowa o fototapecie, która jest tematem dzisiejszego wpisu. Fototapeta odgrywa istotną rolę w urządzaniu 
i dekorowaniu wnętrz.
Nowoczesne fototapety wykonane są z najwyższej jakości materiałów, dzięki czemu zyskują na funkcjonalności. Wśród nich możemy wyróżnić fototapety papierowe i winylowe idealne do salonu, sypialni, przedpokoju, pokoju dziecięcego. Są również fototapety zmywalne i laminowane dzięki czemu możemy je stosować w łazience, kuchni czy jadalni. 
Wszystkie fototapety charakteryzują się wysoką jakością wydruku. 
Fototapeta pełni również rolę dekoracyjną. Obecnie wybór motywów i tematów fototapet jest tak duży, że każdy znajdzie coś dla siebie. To nie tylko motywy miast, przyrody, krajobrazy, ale też abstrakcje, które często ocierają się o prawdziwą sztukę. 
Wśród popularnych tematów dominują: lawenda, brzozy, dmuchawce, zabytkowe 
uliczki, nadmorskie mola.
W ostatnim czasie dużym powodzeniem cieszą się wzory graficzne, imitacje starej cegły 
i płytek portugalskich, typografie oraz tematyka vintage.
Fototapeta może stać się idealnym dopełnieniem danego wnętrza, być brakującym elementem, przysłowiową "kropką nad i". Może połączyć wszystkie elementy wyposażenia 
i detale w ciekawą i efektowną całość. Warto ją dobrać do stylu naszego wnętrza, do kolorów jakie w nim dominują. 
Mamy wybór nie tylko wśród kolorowych fototapet. 
Do nowoczesnego, skandynawskiego czy industrialnego wnętrza bardziej będzie pasowała fototapeta czarno-biała. Ciekawym rozwiązaniem jest też kolor sepii, który nadaje przedstawionemu na fototapecie obrazowi charakter retro. Kolor sepii odnajdzie się dobrze we wnętrzach w stylu retro, vintage, ale też nowoczesnym i skandynawskim.
Fototapetę warto zastosować w wielu miejscach naszego mieszkania, nie tylko na ścianie. Możemy ozdobić nią drzwi wewnętrzne i zewnętrzne, przesuwane drzwi szafy, fronty mebli, kabiny prysznicowe, lustrzane i drewniane powierzchnie czy lodówkę. 
Do tego celu służą nam fototapety samoprzylepne laminowane. Tego typu fototapety są dostępne na naszym rynku, możemy znaleźć je np. w http://fototapetynawymiar.com/
Nowoczesne fototapety są wszechstronne, praktyczne i uniwersalne. Za ich pomocą w krótkim czasie i w łatwy sposób odmienimy nasze wnętrze. 

Współczesna, prosta sypialnia, gdzie nastrój tworzy subtelna, senna 
fototapeta z widokiem na las. Idealne połączenie. 
Na pewno w takiej sypialni śpi się doskonale :).

Sypialnia vintage, gdzie klimat tworzy czarno-biała,
 retro fototapeta. 

Pokój, sypialnia nastolatka do którego idealnie wpasował się widok 
na Nowy Jork w kolorze black&white.

Fototapeta z motywem mapy, idealne rozwiązanie dla salonu w 
klimacie podróżniczym czy kolonialnym.

Współczesny salon w brązach, jesiennej palecie barw. Każdy element 
tu do siebie pasuje.

 Abstrakcja ciekawie współgra z nadmorskim salonem.

Jasny, pastelowy, kobiecy salon z motywem róż.

Subtelny, spokojny wzór kwitnącej wiśni to doskonały 
pomysł na dekoracje łazienki.

Podobny efekt osiągniemy wykorzystując fototapetę 
z brzozami.

W nowoczesnej łazience ciekawie będzie się prezentowała
 zabytkowa uliczka w sepii w klimacie vintage.

Gdy chcemy dodać charakteru łazience, możemy postawić na 
mocny akcent w postaci ikony stylu, gwiazdy filmowej.

Obecni w modzie są wzory graficzne.

Fototapeta pomoże nam stworzyć doskonałą 
imitację popularnej cegły czy płytek portugalskich.



Oryginalną dekoracją białego, zwykłego przedpokoju może 
okazać się taka abstrakcja.

We współczesnych wnętrzach często pomieszczenia oddzielają 
przesuwane drzwi, które są doskonałą powierzchnią dekoracyjną.

Drzwi do pokoju również warto ozdobić 
fototapetą.
Foto 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17

Jak widzimy nowoczesne fototapety dają nam wiele możliwości w aranżacji naszego mieszkania. Fototapeta to nie tylko dekoracja ściany. Możemy nią ozdobić różne powierzchnie jak przesuwane drewniane lub szklane drzwi w szafie. 
Za jej pomocą odnowimy zniszczone fronty mebli, blat stolika czy nudną, białą lodówkę.
Nie musimy też wybierać fototapety na całą powierzchnie ściany, możemy ją wybrać w dowolnym rozmiarze. 
Ja osobiście bardzo lubię fototapety, najbardziej podoba mi się stara, zabytkowa uliczka do kuchni. Może kiedyś uda mi się zrealizować ten pomysł u siebie w kuchni :).
Ciekawa jestem też waszych opinii na temat fototapety w mieszkaniu.


  
Pozdrawiam bardzo serdecznie wszystkich odwiedzających mój blog :)
Dziękuję bardzo za wszystkie komentarze.
Trzymajcie się ciepło :)


50 komentarzy:

  1. Piękne fototapety prezentujesz:) U mnie w domu właśnie fototapeta jest na...tapecie;) Zamówiliśmy kwitnące japońskie wiśnie do pokoju córki:) Jest na etapie fascynacji Japonią:) Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi to słyszeć :) Doskonały wybór, kwitnąca wiśnia to piękny motyw.
      Pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  2. Fantastyczne są fototapety, potrafią sprawić niesamowity efekt, wszędzie gdzie je widzę bardzo mi się podobają ale wiem, że u mnie się nie sprawdzi, bo mnie się tego typu rzeczy szybko nudzą i zaczynają drażnić. Ale uwielbiam fototapety :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że Ci się podobają :). To prawa że wybór jest bardzo duży.
      Pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
    2. Fajny temat😊 mnie ujęły drzewa... PIĘKNE!

      Usuń
  3. Fototapety mogą stworzyć niepowtarzalny klimat, sama takiej nie mam ale podziwiam i może w innym wnętrzu bym taką wprowadziła. Najbardziej podobają mi się z motywem drzew leśnych albo romantycznych uliczek. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie również bardzo podobają się z motywem lasu, taką widziałabym w sypialni. A do kuchni pionowa ze starą, zabytkową uliczką :)
      Pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  4. Taką uliczkę w łazience chciałam, ale na drzwiach wejściowych, żeby przedpokój optycznie nie miał końca. Jest taki wybór, że zawiesiłam się w decyzji :) Strasznie podobają mi się też te z drzewami, pomieszczenie od razu się powiększa i ilość tlenu wzrasta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda wybór mamy duży :) Też mam kilka faworytów, też jak Ty uwielbiam stare uliczki i drzewa.
      Taki magiczny, senny idealny do sypialni.
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  5. jestem zachwycona tymi fototapetami, niesamowite:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękne wszystkie...Myślę, że lepiej prezentują się w większej przestrzeni, choć te w łazience i kuchni też wyglądają cudnie.
    Pozdrawiam Aniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Moniko, że Ci się podobają :) To prawda, że wyglądają efektownie na większej powierzchni, ale w mniejszym formacie również prezentują się dekoracyjnie i to jest w nich najlepsze.
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  7. Po prostu piękne !!! Zachwycają wszystkie. Jestem pod wrażeniem, a kilka nawet zapisałam sobie w pamięci:)
    Pozdrawiam Aniu serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Agatko, że mogłam dostarczyć Ci pomysłów i inspiracji :)
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  8. Aniu, świetne inspiracje. :) Fototapety baaardzo mi się podobają. Moimi faworytami są zdecydowanie uliczka oraz imitacja cegły w kuchni... Pozdrawiam cieplutko, Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło Madziu, że Ci się podobają :) Świetny wybór, mnie też obie fototapety bardzo się podobają :)
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  9. Do złudzenia przypominają realistyczny widok. Wybór wzorów i motywów ogromny. Ciekawe czy trudno je się nakleja?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, że mamy duży wybór fototapet. Nakleja się je na pewno prosto, albo na specjalny klej, albo są też samoprzylepne.
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  10. Strasznie mi się podobają takie tapety - ale w pokoju ja mam z nimi jeden problem - często przesuwam meble, zmieniam rozmieszczenie - wiec tapeta mogłaby nagle znaleźć się się za meblami ledwo wystając...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musiała byś wybrać miejsce w mieszkaniu, gdzie masz najmniej mebli np. przedpokój :)
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  11. Ja mam tapetę winylową maroko w kuchni jestem mega zadowolona :)
    Urzekła mnie pierwsza sypialnia.
    Ściskam wieczorową porą, M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam Twoją fototapetę, jest super :)
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  12. Aniu, Twoje inspiracje naprawde mnie zauroczyły:):):)
    Może kiedyś u siebie coś wykombinuję:)
    całuski posyłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że mogłam Cię Natalko zainspirować :)
      Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  13. Aniu, u nas w domu fototapeta wylądowała w łazience :) Piękne wspomnienie z uwielbianej przeze mnie Wenecji tworzy naprawdę niesamowity klimat i cieszę się, że czasy nijakich tapet poszły w zapomnienie, ustępując miejsca cudownym grafikom! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mega mi się podobają fototapety, a najbardziej to ten las w sypialni :) Pewnie wybornie by mi się spało wśród drzew :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Dobrze to wygląda - fototapety jak najbardziej tak ! - pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  16. Zachwyciła mnie ta brzozowa fototapeta. Wygląda, jakby faktycznie w tym pokoju rosły sobie brzózki. Cudo! Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Te z naturą są piękne, jednak ja zdecydowałabym się na wzory graficzne, wzór cegły lub płytek :))

    OdpowiedzUsuń
  18. UWIELBIAM! Mam w sypialni francuską uliczkę i jestem zachwycona!Nie dziwie się, że są tak popularne, bo świetnie pasują do każdego wnętrza. Ja lubię najbardziej te retro, wyglądają pięknie, a widok może kapitalnie powiększyć przestrzeń.I pomyśleć, że kiedyś fototapeta była synonimem kiczu....te okropne widoczki :) Dziś cudne, ale jakość jest też fantastyczna :) Dla mnie wszystkie piękne :) Pozdrawiam, Aniu, cieplutko. Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Pierwsze zdjęcie z leśną sypialnią jak dla mnie wygrywa. Pięknie! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetne inspiracje wybrałaś! Taka fototapeta jest ciekawym dodatkiem, ozdobą pomieszczenia. Pozdrawiam Aniu!

    OdpowiedzUsuń
  21. Hi dear Anna , me gusta mucho ese wallpaper especialmente los como bosques
    Catiñod

    OdpowiedzUsuń
  22. Myślę, że taka fototapeta może nieźle namieszać w naszym wnętrzu ;) Pozytywnie namieszać! wprowadzając ciekawe klimaty i odległe krainy do naszego domu :D

    OdpowiedzUsuń
  23. hym... osobiście nie jestem fanką, może dlatego, że ciężko się zakłada i nie bywają tanie.... ale ;) niektóre są tak wyjątkowo, że mimo wszystko warto, zachwycona jestem tym lasem !

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetne inspiracje!kiedyś miałam rodzinnym domu w salonie fototapetę z pięknym widokiem :-)

    OdpowiedzUsuń
  25. Też mi się marzy fototapeta :).
    Chciałabym ją wykorzystać w kuchni w przestrzeni między szafkami miałabym trawę. Gdzieś kiedyś widziałam taką i strasznie mi się spodobało.
    Drugą chciałabym w łazience na wprost drzwi stoi wanna i tam fajnie wyglądałby jakiś widok np. plaża czy las :).

    W Twoich propozycjach spodobały mi się róże, kwiat wiśni, oczywiście uliczka i ostatnia inspiracja - most :).

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetne zestawienie:-) marzy mi się jakaś ładna fototapeta:-)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja jestem zdania, że dobrze dobrana fototapeta tworzy 50% wnętrza:) Sam w moim mieszkaniu zdecydowałem się na wykorzystanie fototapety i zachwyceni goście tylko potwierdzają, że podjąłem dobrą decyzję:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Dawniej tapeta była stosowana na wszystkich ścianach natomiast teraz głównie zakłada się ją na jedną ścianę np za łóżkiem, daje to bardzo fajny efekt. Najbardziej podobają mi się żłobione tapety. To nie jest duży koszt, według mnie warto zainwestować.

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo mi się podobają fototapety, a dobrze dobrana może dać naprawdę świetny rezultat.

    OdpowiedzUsuń
  30. Idealny dla mnie temat, przejprzejrzałam tony zdjęć tapet i nie mogę się zdecydować, szukam czegoś odpowiedniego do pokoju nastolatka.

    OdpowiedzUsuń
  31. Uroczne inspiracje! Wnętrza inspirują i zachwycają.

    OdpowiedzUsuń
  32. Naprawdę ładne wizualizacje

    OdpowiedzUsuń
  33. Najładniejsze aranżacje jakie widziałam :) Po prostu zachwycające. Mąż znalazł wprawdzie takie fototapety do mojej sypialni ale trzeba się domyślać jak mają wyglądać na ścianie. Ten brak aranżacji... Raczej sięgnę do polecanego przez Ciebie sklepu. Dzięki za link.

    OdpowiedzUsuń
  34. Fototapety ostatnio to hit dekoratorski. Gdzie nie pójdę tam fototapeta na ścianie :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Z nowoczesnych fototapet uwielbiam te, które sprawiają wrażenie 3D np. https://fototapety24.info/fototapeta-24-las.html - są po prostu rewelacyjne <3!

    OdpowiedzUsuń
  36. W dzisiejszych czasach fototapety są bardzo popularne. Dużo projektantów wykorzystuje je w swoich projektach.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)