sobota, 9 stycznia 2016

Złocista ochra kolorem 2016 roku

Witajcie :)

Dzisiaj kolejny post z cyklu Trendy wnętrzarskie 2016.
Jak co roku firma Dulux wybiera według najnowszych trendów kolor roku, który ma dominować w danym sezonie we wnętrzach.
Tak więc kolorem roku 2016 został kolor o nazwie złocista ochra. 
Jest to ciepły, słoneczny, spokojny, złotawy odcień koloru żółtego.
Złoto dominuje w najnowszych trendach w zakresie designu, wzornictwa, dekoracji wnętrz, architektury, ale także w branży modowej i kosmetycznej.
Tak jak pisałam wam w poście o złotych plakatach tutaj, ten rok ma należeć do złota. 
A idealnym jego tłem ma być złocista ochra, która wspaniale odzwierciedla trend na złoto.
Złocista ochra doskonale nadaje się na kolor ścian, jak i kolor mebli, tekstyliów w tym pledów, narzut, poduszek, dywanów.
Dobrze współgra z bielą, z pastelami jak błękit czy pudrowy róż, brązami, morskimi odcieniami zieleni i niebieskiego.
Jest naturalnym następstwem ubiegłego trendu na miedziany oranż i miedź.

Złocista ochra w połączeniu z brązami, morskimi błękitami, pastelami.



Dobrze się komponuje ze spokojnymi kolorami 
ziemi, szarościami.



Bardzo fajnie współgra z modnym w ubiegłym sezonie miedzianym 
oranżem i miedzią. Można oba kolory ciekawie
 połączyć na jednej ścianie.







 Lub na osobnych ścianach czy w w różnych pomieszczeniach.

Tak jak każdy kolor złocista ochra świetnie komponuje się z bielą.


Czasem wystarczy jeden, mocny akcent w kolorze
 złotej ochry by odmienić wnętrze.



Foto 1,2,5-10,3,4,11,12,13,14,15,16

Złocista ochra dodaje słonecznej energii każdemu wnętrzu. Pasuje do nowoczesnych wnętrz, ale doskonale odnajdzie się w aranżacjach vintage i retro. 
Doskonale współgra z wieloma kolorami. Złocista ochra to nowa, bardziej świeża odsłona koloru znanego kiedyś pod nazwą stare złoto.
Mnie się osobiście ten trend bardzo podoba.
Ciekawa jestem też waszych opinii.



Pozdrawiam ciepło wszystkich odwiedzających mój blog :)
Dziękuję za wszystkie komentarze :)
Miłego weekendu :)


40 komentarzy:

  1. Co prawda okres żółci i złota mam już za sobą, kiedyś w tych kolorach miałam cały dom, ale zdjęcia naprawdę piękne i bardzo inspirujące . :) Zwłaszcza taka zółć jako akcent w postaci mebla. To biurko z ostatniego zdjęcia obłędne :) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, że kiedyś była moda na kolor żółty i stare złoto. Jednak jak widać po trendach wszystko wraca :) Takie biureczko na pewno Dorotko z mężem byś szybko i pięknie wyczarowała :)
      Pozdrawiam cieplutko, miłej niedzieli :)

      Usuń
  2. Uwielbiam ten kolor w połączeniu z szarościami i ciemnym brązem :) Ale jako dodatek, super wygląda :)
    Zdjęcia bardzo fajne, piękne aranżacje :)
    Ściskam cieplutko <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi to słyszeć :) To prawda z szarościami i brązem prezentuje się pięknie :)
      Miłej niedzieli Agness :)

      Usuń
  3. Bardzo fajne zestawienia kolorystyczne:) Złocista ochra wygląda pięknie:) Pozdrowionka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fajnie, super że Ci się podoba :)
      Miłej niedzieli Doti :)

      Usuń
  4. Piękne wnętrza:) Ja od niedawna dojrzewam do takich barw, ale bardziej w stroju (wreszcie jako klasyczny piegus zaakceptowałam swoją gamę kolorystyczną, a złoto, ochra, miedź do niej należą). Teraz wręcz lubuję się w tych barwach. Kto wie? Może kiedyś i w moim domu się pojawią? Twój post jest bardzo inspirujący:) Ale jeśli już, to tylko jako akcent, ale za to jaki piękny akcent!:) Pozdrawiam, Gosia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo fajnie, że przełamałaś się do takiej kolorystyki :)
      Pozdrawiam ciepło w Nowym Roku :))

      Usuń
  5. To kolor uniwersalny i piękny. Wpasuje się wszędzie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Całkiem ciekawy kolor :) NIe wiem czy bym się na taki zdecydowała - ale to przez to że mam zbyt kolorowe dodatki i wtedy byłby haos. Najbardziej mi się podoba połączenie z szarym !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szarość i żółć to świetny duet :)
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  7. Piękne aranżacje. Świetne inspiracje.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Super kolorek! Najbardziej odpowiadałoby mi połączenie z taką bielą wchodzącą w krem. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem bardzo na tak, bo ten kolorek od dawna już mi się podobała, poza tym wybrałas idealne inspiracje, w których wyglada to całkiem subtelnie i klasycznie.
    Udanego weekendu Aniu kochana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło Marysiu :)
      Miłej niedzieli :) Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  10. Aniu, bardzo ciekawy i oryginalny kolor. Nie planuję remontu, ale gdybym miała dokonywać zmian, wybrałabym ten odcień do domu. :) Ściskam, Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie, super, że Ci się Madziu spodobał :)
      Miłej niedzieli :) Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  11. Bardzo lubię ochrę w zestawieniu z turkusami i morskim. Pozdrawiam Aniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To świetne zestawienie Moniko :)
      Pozdrawiam ciepło i życzę miłej niedzieli :)

      Usuń
  12. Bardzo podoba mi się podoba, aby dać tyko jeden rekwizyt lub mebel w tym kolorze, dodaje tyle ciepła do wnętrza! Bardzo mi się podoba :) Buziaczki Kochana :*:*

    OdpowiedzUsuń
  13. Hi dejar Anna , qué bonito ese color del 2016¡,espero que tenga un bendecido domingo
    Cariños

    OdpowiedzUsuń
  14. Troszkę może za nowocześnie ale bardzo podoba mi się kolorystyka :) Ileż ja się dowiaduję o samej sobie u Ciebie :D Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajny kolor ale im dalej przeglądałam zdjęcia tym bardzie przypominał mi kolor s... :).

    Teraz jak się stanie przy palecie z kolorami i ich nazwami, to można zawrotu głowy dostać ;).
    Ostatnio się trochę zirytowałam, bo potrzebowałam trochę białej farby i były takie fajne saszetki. Kolorów masa i odmian zbliżonych do bieli, ale bieli w bieli nie było ...

    A ten kolor, to chyba też taki trochę orzechowy :).

    OdpowiedzUsuń
  16. Kolor do mnie nie przemawia, ale ładnie łączy się z innymi. Ciekawy kolor:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dla mnie to nowość, ale muszę przyznać, że wygląda ciekawie.
    Ściskam, Marta :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawa propozycja. Niektóre zestawienia bardzo fajne:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetne inspiracje, choć złocista ochra i żółcienie nie są moimi ulubionymi odcieniami.
    Uściski
    Dominika

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękna ta złocista ochra...taka naturalna:) Inspiracje niezwykle ciekawe, godne podpatrzenia. Jak cudownie, że jest tyle ciekawych i inspirujących blogów i że wciąż można wzbogacać swoją wiedzę:)
    Dziękuję Aniu i pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Totalnie nie dla mnie ten kolor :D Ale dobrze wiedzieć, że to kolor roku :)
    Fajna ta ręka w szklanej kopule :D

    OdpowiedzUsuń
  22. A ja czuje ten kolor, nawet tak bardzo, że jak zamykam oczy to widzę go w mym domu to tu, to tam ;) Może sama się na niego skusze, bo faktycznie świetnie się zgra z nadmorskimi klimatami :) To powiadasz Dulux ? :D Pozdrawiam C.aro

    OdpowiedzUsuń
  23. Mnie sie podoba, piknie gra ze starymi meblami i niebieskosciami, ktore tak lubie, kto wie czy zcegos nie przemaluje..
    Dobrego Nowego Roku Aniu!

    OdpowiedzUsuń
  24. Śliczne inspiracje, kolor boski!Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  25. Aniu, przyznam szczerze, że chociaż żaden ze mnie fan żółci, to ten odcień na kilku zdjęciach jest naprawdę inspirujący :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Samej ochry bym nie chciała, ale w tym połączeniach wygląda zjawiskowo :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Na zimę żółty najlepszy :) Kiedy za oknem szaro, w domu żywo i słonecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Według mnie najlepszym dystrybutorem farb jest www.cromadex.pl i koniec kropka.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)