niedziela, 5 czerwca 2016

Dekoracja okna czyli jak wybrać firany i zasłony

Witajcie :)

Ze świata magii i czarów Alicji zabieram was do świata firan i zasłon.
Dekoracja okna jest równie ważna jak urządzenie całego wnętrza. 
Odgrywa ona istotną rolę w aranżacji każdego pomieszczenia. Wpływa na styl i charakter wnętrza. Potrafi subtelnie podkreślić klimat panujący we wnętrzu lub zdecydowanie go zmienić i nadać mu więcej elegancji i szyku. Przez wybór właściwych firan i zasłon możemy też ożywić wnętrze, dodać mu pozytywnej, słonecznej energii. Wystrój okna wpływa zdecydowanie na grę światła w pomieszczeniu. A to istotny czynnik aranżacyjny każdego wnętrza.
 W aranżacji okien wciąż ważną rolę odgrywają firany i zasłony. Dzięki nim szybko odmienimy nasze wnętrze i dodamy mu świeżości i nowej energii. 
Firanki mogą być delikatne, zwiewne i proste. Takie sprawdzą się najlepiej we wnętrzach nowoczesnych w stylu skandynawskim i modern.
Najczęściej wybierane są białe, chociaż coraz większą popularnością cieszą się modne szarości, pastelowe błękity, mięta, turkusy czy pudrowy róż.
Błękitna lub turkusowa firanka podkreśli nadmorski charakter wnętrza.
Do klasycznych, retro wnętrz warto wybrać elegancką najlepiej żakardową firanę.
Zasłony są dopełnieniem wystroju okna. Są też funkcjonalne, gdyż chronią nas przed słońcem zwłaszcza latem i zapewniają prywatność po zmroku. Dzięki zasłonom możemy również zasłonić puste kąty po obu stronach okna.
Kolor, wzór i rodzaj materiału zasłon warto dobrać do stylu wnętrza. Zasłonami dodatkowo możemy podkreślić klimat i charakter pomieszczenia.
 W nowoczesnych wnętrzach najlepiej odnajdą się zasłony gładkie w stonowanych kolorach. Wnętrze w stylu vintage podkreślą zasłony w kwiaty czy pasy, a wnętrze rustykalne zasłony w kratę.
Alternatywą dla firan są zasłony rzymskie inaczej rolety rzymskie, które wciąż zyskują na popularności. Mogą występować solo lub być w komplecie z zasłonami. Są efektowne 
i praktyczne. Sprawdza się w nowoczesnym i klasycznym wnętrzu.
W aranżacji okna mamy naprawdę duży wybór wśród firan, zasłon, rolet. Nie każdy jednak potrafi dobrać je do swojego wnętrza. Ale są takie miejsca jak http://www.ardeko.pl/ 
gdzie dekorator pomoże nam w wyborze odpowiednich firan, zasłon czy rolet. Możemy tam zamówić eleganckie firany i zasłony w bogatej gamie kolorów, wzorów i tkanin. 
Nad wyborem dekoracji okna trzeba się dobrze zastanowić, by dokonać właściwego wyboru, by móc się nim później tylko cieszyć. 

Eleganckie firany i zasłony w stonowanej kolorystyce
 są doskonałym rozwiązaniem aranżacyjnym w
 nowoczesnym wnętrzu.



Często spotykane w nowoczesnych aranżacjach jak
 wnętrze skandynawskie delikatne, białe firany.



Gładkie lub z subtelnym wzorem zasłony sprawdzą
 się w klasycznym i nowoczesnym wnętrzu.





Romantyczny charakter wnętrza w stylu vintage
zdecydowanie podkreślą zasłony w kwiaty.

Roślinny, kwiatowy motyw sprawdzi się również 
w sielskiej sypialni.

   
Nie tylko wzór zasłony wpływa na klimat wnętrza.
 Ozdobne detale, wykończenia również to potrafią.



Zasłony mogą tworzyć dobry duet nie tylko 
z firanami, ale też z roletami rzymskimi.


W kuchni gdzie często brakuje miejsca sprawdzi się sama 
roleta rzymska.

Zasłony rzymskie tak jak zasłony tradycyjne mogą
 tworzyć komplet z innymi tekstyliami.
Jest to doskonałe rozwiązanie do sypialni i salonu. 
Foto 1,2,3-4,5,6,7,8,9,10,11-12,13,14,15,16,17,18

Dekoracja okna buduje nastrój wnętrza, jest jego dopełnieniem, przysłowiową 
"kropką nad i".
Bez właściwej aranżacji okna mamy wrażenie, że wnętrze jest niedokończone, że czegoś mu brakuje. Firany i zasłony dają nam wiele możliwości aranżacyjnych. 
Zmiana firan i zasłon jest też najszybszą metamorfozą w naszym mieszkaniu.
  Do tematu firan i zasłon na pewno jeszcze wrócę na blogu, bo jest to ważny element aranżacji wnętrz.
Osobiście jestem zwolenniczką firan i zasłon, a w szczególności firan. Nie wyobrażam sobie salonu czy sypialni bez subtelnych, zwiewnych firan.
A jak wy Moi Drodzy sądzicie, czy warto mieć u siebie eleganckie firanki i zasłony lub 
rolety rzymskie.


Pozdrawiam ciepło wszystkich odwiedzających mój blog :)
Dziękuję pięknie za wszystkie komentarze :)
Miłej niedzieli i dobrego nowego tygodnia :)


76 komentarzy:

  1. Firanki i zasłonki tworzą bardzo przytulny klimat. Sama jestem ich zwolenniczką , nawet w przypadku rolet, zasłonka powinna być :)
    Miłego wieczoru Aniu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą Marysiu :)
      Miłego popołudnia :)

      Usuń
  2. Dobrze dobrane firany i zasłony potrafią świetnie zrobić wnętrze, jestem za! Tylko ciągle nie mam czasu żeby dokończyć ich szycie dla siebie ;)
    pozdrawiam Cię ciepło Aniu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Justynko :))
      Również ciepło pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Ja lubie firanki i zasłony ale nie mam do nich kompletnie ani zmysłu ani ręki w wyborze :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To też jest sztuka by je dobrze dobrać, by pięknie i elegancko się prezentowały w naszych wnętrzach. A nie każdy to potrafi. Jednak, jak wspomniałam wyżej są sklepy które pomagają w wyborze niezdecydowanym klientom :)
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  4. Cudowne ubrania dla okien:) Szczególnie wpadły mi w oko trójkolorowe zasłonki związane kokardą:) Miłego tygodnia Aniu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie określenie Doti "ubrania dla okien" :)
      Miłego popołudnia Ci życzę :)

      Usuń
  5. Przecudowne wszystko:) Oglądam juz te piękne wnętrza drugi raz:)
    ściskam Cię Aniu i słonecznego tygodnia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło Natalko :)
      Tobie również życzę udanego i pięknego tygodnia :)

      Usuń
  6. Najbardziej lubię białe delikatne firanki, takie jak mgiełka wprawiona w ruch przez niesforny wiatr ;)
    Uściski
    Dominika

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnóstwo ciekawych inspiracji pokazałaś! Ja najbardziej lubię lekkie, zwiewne firanki; nie mogę przekonać się do rolet rzymskich, a jeśli już to jednak w duecie z zasłonką. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie również bardzo podobają się zwiewne firanki. To prawda, że rolety rzymskie pięknie współgrają z zasłonami :)
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  8. Piękne propozycje, a przede wszystkim proste, inne niż te koszmarki, które widuje się na co dzień. Jakieś falbany skosy, lambrekiny, natłok wzorów i pomysłów.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci ślicznie Gosiu :)) Też nie lubię przesady w dekoracji okna, którą spotyka się na co dzień :)
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  9. Odpowiednio dobrane firanki i zasłony mogą zupełnie odmienić wystrój pomieszczenia. Ciekawe propozycje. Nie są przytłaczające.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dają wnętrzu przytulności, choć niektórzy uważają, że dla alergików odpadają - zbiera się w nich dużo kurzu i roztoczy. Ja w domku nie mam zasłon, ani firan gdyż osobiście wydaje mi się, że pasują tylko do wysokich pomieszczeń i okien.
    Dzięki za inspiracje!
    Miłego popołudnia Aniu :)
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  11. Mnie się bardzo podobają gładkie i zwiewne zasłony oraz firanki. Chociaż w tych aranżacjach moje serce skradły zasłony w kwiaty :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja pozbyłam się zasłonek w sypialni mam tylko firanki i rolety - pokój wydaje się większy lekki!

    OdpowiedzUsuń
  13. No ja neistety w wynajmowanym mieszkaniu mam dość ciemno i zasłony by mi wszytko przytłoczyły, a szkoda bo je uwielbiam, ale firany to u mnie podstawa ! <3 :* Buziaczki Kochana

    OdpowiedzUsuń
  14. ładne zasłony, najlepsze są na 12 zdjęciu (z kapeluszem) :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Najbardziej przypadły mi do gustu proste, zwiewne jednokolorowe tkaniny.

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ciekawe inspiracje, udostępniam dalej :) Żona coś ostatnio mówiła o nowych firanach.

    OdpowiedzUsuń
  17. Inspiracje świetne :) W ogóle firanki nadają się nie tylko do okien. Ja np. oddzielam jedną piękną firaną (bardziej zasłoną, tak po prawdzie) pralkę, suszarkę i środki do czyszczenia :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne aranżacje! Ja wybieram tylko firanki ręcznie robione (mam się na czym wyżywać 😊) albo z nich rezygnuję - bo widok z okna też buduje klimat... Pozdrawiam 😊 Gosia

    OdpowiedzUsuń
  19. Pewnie, że warto :)
    Jak tylko zamontowałam karnisz w sypialni i powiesiłam zasłonki od razu zrobiło się przytulniej.
    Zgromadziłaś masę cudnych inspiracji :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawe porady, i inspiracje. Masz rację , że to co na oknach postawia kropkę nad i, w dekoracji i aranżacji wnętrza. Ja osobiście typowe zasłony mam tylko w sypialni (jasny pudrowy róż , związane naturalną liną,tak by utrzymać ich klimat jak najbardziej marynistyczny. Za to w reszcie domu uszyłam ala-roletki, które związane są sznurkami naturalnym. Na wielkich oknach tarasowych zastosowałam również takie rozwiązanie i ciekawy efekt wyszedł na oknach trójkątnych, bowiem moje roletki wyglądają jak małe żagle :) Tymczasem zapraszam Cię do siebie na bloga, gdzie czeka na Ciebie niespodzianka . Miłego i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo ważny i ciekawy temat:) Dla mnie okno musi mieć jakąś osłonę. Nie przepadam za całkiem "gołymi" szybami ( chyba, że są nieskazitelnie czyste). Piękne inspiracje, wszystkie podobają mi się, każda inna w swoim stylu, ale przemyślana i świetnie skomponowana:)
    Pozdrawiam Cię Aniu ciepło i serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo fajne rozwiązania, inspirują do tego, aby wreszcie coś w domu zmienić. Chociaż wolę okna bez zasłon, to te tutaj robią na mnie wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
  23. Piękne inspiracje!:) Tak myślę, żeby zmienić coś na moich oknach bo już mi się znudziło!:)

    Pozdrawiam, Ania.

    OdpowiedzUsuń
  24. Me encantan esos cortinas en las ventanas , el azul es un lindo color

    OdpowiedzUsuń
  25. Tkaniny nadają wnętrzu przytulności bez wątpienia. Odczułam to na własnej skórze, bo długo nie miałam firanek w swoim mieszkaniu. Teraz już nie wyobrażam sobie wnętrza bez nich.

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja jestem tradycjonalistką:) także firany i zasłony są obowiązkowe. Inaczej jest "łyso". Piękne aranżacje wybrałaś, szczególnie te romantyczne.

    OdpowiedzUsuń
  27. Brak firanek w mieszkaniu sprawia, że wnętrze staje się bardzo surowe i pozbawione uczucia. W miejscu, w którym się przebywa warto poczuć trochę miłości i ciepła. Taki przytulny efekt dadzą właśnie firany.

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja nie mam u siebie firanek, zamówiłam stylowe żaluzje drewniane i nie wygląda to surowo. :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo ładne i stylowe rolety, które fantastycznie pasują do zasłon. Podoba mi się taka opcja. Gdybym mogła coś zmienić w moim domu, to postawiłabym własnie na taki styl.

    OdpowiedzUsuń
  30. Moim zdaniem wszystko zależy od wystroju wnętrza i przede wszystkim jego wielkości (powierzchni, wysokości pomieszczenia i układu). Znaczenie też ma to, jak bardzo oświetlone jest pomieszczenie. Mi się podobają ciemne firany do ziemi, ale niestety kompletnie nie pasują do mojego salonu...

    OdpowiedzUsuń
  31. ja ostatnio wybrałam biało-szare zasłony z motywem płatków kwiatów z tego sklepu http://www.tekstylialand.pl/zaslony-c-24.html do swojego salonu, bo mam ciemną kanapę i kremowe ściany. Wszystko pięknie się komponuje, bo materiały zasłon i obić mebli się nie gryzą ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Dekoracja okien jest bardzo ważna :) Ostatnio miałam okazję wybierać zasłony do swojej sypialni - postawiłam na klasyczne, szaro-białe. Bardzo ładnie komponują się z drewnianymi meblami :)

    OdpowiedzUsuń
  33. U mnie w całym mieszkaniu są klasyczne długie białe firany, osobiście nie podobają mi się błyszczące lub kwieciste wzory w tym wydaniu. Bardzo spodobał mi się wystrój firan z drzwiami balkonowymi na zdjęciu, w tym roku planujemy ocieplanie domu, wymianę okien oraz właśnie generalny remont :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Kanapa narożna z pierwszego zdjęcia to moje największe marzenie, jeśli chodzi o meble. Wygląda, jakby miała pomieścić dziesięć osób, choć myślę, że i dla mnie samego ma całkowicie idealne rozmiary. Rozłożyłbym na niej tylko dodatkowe dwadzieścia poduszek! :) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  35. Jak dla mnie już same dobrze dobrane okna pcv ze szprosami są dekoracją. Odpowiednie zsałony lub firany, jak kto woli, wazon czy inna ozdoba i okno wygląda naprawdę dobrze!

    OdpowiedzUsuń
  36. Zamówiłam świetne firany i zasłony , u mnie prezentują się znakomicie.

    OdpowiedzUsuń
  37. Przepiękne firany w sklepie internetowym http://strefa-firan.pl zamawiam kolejny raz, nieszablonowe wzory, po prostu idealne

    OdpowiedzUsuń
  38. Mi osobiście podobają się firany z gipiurą są poprostu boskie :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Aby dobrac firanę to należy przede wszystkim wziąć pod uwage wystrój całego domu. Musi to do siebie poprostu pasować.

    OdpowiedzUsuń
  40. Ja lubię zasłony, ale praktycyzm powoduje, że mam u siebie....rolety.

    OdpowiedzUsuń
  41. Ja najbardziej lubie proste i długie firany, białe bez udziwnien. Ladnie rozświetlają pomieszczenia :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Nawet w kuchni warto postawić na jakieś ciekawe firany, czy też zasłony :) Sporo osób wybiera rolety, jednak u mnie lepiej prezentują sie właśnie firanki

    OdpowiedzUsuń
  43. To się nazywa użyteczny blog :) Dzieki

    OdpowiedzUsuń
  44. Przepiękne zasłony. Do tej pory miałam w domu tylko rolety, ale kto wie. :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Aranżacje bardzo ładne, nadają ciepła pomieszczeniom. Fajną alternatywą jeśli ktoś nie lubi standardowych zasłon i firan są rolety rzymskie, które same w sobie stanowią dekorację okien, ale tutaj wybór materiału jest bardzo ważny, by był łatwy do czyszczenia i nie niszczył się z upływem lat.

    OdpowiedzUsuń
  46. Masz piękne mieszkanie. Aktualnie się buduję wiec marzę o takim

    OdpowiedzUsuń
  47. Super pomysły, niedawno kupowałam do sypialni firanki, materac i kilka innych potrzebnych rzeczy. Twoje rady były bardzo pomocne :)

    OdpowiedzUsuń
  48. Osobiście uważam, że takie dekoracje okien jak najbardziej mogą bardzo ciekawie dopełnić całości aranżacji. Jeśli chcielibyście mieć na prawdę ciekawie udekorowane okna i chcecie to zrobić samemu, polecam wam zajrzeć na tę stronę https://vidok.com/letnie-dekoracje-okien-i-parapetow-o-czym-warto-pamietac-przygotowujac-sie-do-zmiany-ich-wystroju/ . Na pewno znajdziecie tu sporo wartych uwagi porad i inspiracji

    OdpowiedzUsuń
  49. W sumie muszę przyznać, że wygląda to bardzo interesująco, ale chyba jednak nie do końca jest to mój styl. Widzę, że używasz też tego, jako osłony okna. Ja jednak wolę klasyczne rozwiązania, czyli po prostu rolety. Właśnie jakiś dla siebie szukam i chyba skorzystam sobie z oferty https://www.agatarolety.pl/katalog/kategoria/rolety-austriackie-rzymskie . Spodobała mi się od razu z tego względu, że producent ma bardzo wiele do zaoferowania. Rolety są świetnej jakości i bez problemu można je dopasować do swoich pomieszczeń, więc jeśli tylko chcecie to sprawdzajcie i też się decydujcie!

    OdpowiedzUsuń
  50. Bardzo ładne dekoracje okna :) Firany czy zasłony są ważnym elementem dekoracyjnym całego mieszkania

    OdpowiedzUsuń
  51. Firany, zasłony to istotny element dekoracji - trzeba te dobrze dobrać. W salonach firan takich jak Salon Kornelia Kłobuck na pewno znajdziecie kompleksową pomoc w tym zakresie - firany i zasłony szyte na miare.

    OdpowiedzUsuń
  52. Niestety nie poszaleję sobie z zasłonami, firankami itd., ponieważ muszę dbać o to, aby moje małe okno dawało odpowiedni dopływ światła, bo mieszanie jest bardzo słabo doświetlone, więc w ciągu dnia łapię słońce, jak tylko mogę. Wieczorami nie jest lepiej, bo oświetlenie jest bardzo słabe, dlatego myślę nad zmianą lamp. Przeszukiwałam już oferty sklepów i chyba najbardziej podoba mi się oferta w sklepie https://swiatloistyl.pl/ . Osobiście wizę, że mają wiele do zaoferowania, no i ceny, które mogą pasować każdemu.

    OdpowiedzUsuń
  53. Zadanie nie jest proste zwłaszcza gdy mamy piękne okna i nie do końca chcemy je zakrywać. Coraz modniejsze jest rezygnowanie z firan i wieszanie jedynie zasłon. Do łask wracają także krótkie firany, podpinane dodatkowo na boki.

    OdpowiedzUsuń
  54. Fajny poradnik o wyborze odpowiednich firanek i zasłon. Wbrew pozorom nie jest to takie hop-siup, trzeba zwykle wpasować się w styl i dobrze dobrać te dekoracje na okna. :) Po przeprowadzce do Warszawy długo szukałam zasłon, ostatecznie znalazłam tutaj, do dzisiaj pięknie ozdabiają okno w pokoju dziennym! Pozdrawiam Mielenka z Warszawy

    OdpowiedzUsuń
  55. Firany i zasłony na pewno nadają przytulności wnętrzu. Mamy taki wybór obecnie, że zarówno w nowoczesnym jak i w klasycznym wnętrzu będzie to idealny dodatek. A co jakiś czas można zmieniać kolor i prostym trickiem zmieniać charakter wystroju pomieszczenia.

    OdpowiedzUsuń
  56. Szukam inspiracji jak przyozdobić moje nowe okna. Ostatnio wstawiłam nowe okna w domu. Firma, która mi je instalowała, oferuje również serwis okien oraz naprawę. Zastanawiam się teraz jakie firanki i zasłony kupić.

    OdpowiedzUsuń
  57. Super wpis. Teraz już wiem jak dobrać odpowiednie firany

    OdpowiedzUsuń
  58. A w tym sklepie, który linkujesz są dostępne zasłony na wymiar? Szukam takich i chciałbym mieć porównanie cenowe chociaż z jednym innym sklepem.

    OdpowiedzUsuń
  59. Te rady są niezwykle cenne chętnie z nich skorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  60. Optymalna wygoda i efektywność dzięki naszemu świadczeniu: regulacja okien pcv Warszawa. Doświadczeni specjaliści dopasują je idealnie. Zapewnij sobie komfort i energooszczędność. Skorzystaj z naszej usługi już teraz!

    OdpowiedzUsuń
  61. Zasłony do okien stanowią nie tylko praktyczny element wyposażenia wnętrza, ale także ważny akcent dekoracyjny. Ich różnorodność wzorów, kolorów i materiałów pozwala dopasować je do każdego stylu aranżacji.

    OdpowiedzUsuń
  62. Ten wpis jest bardzo interesujący

    OdpowiedzUsuń
  63. Podoba mi się styl twojego mieszkania

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)