niedziela, 28 maja 2017

Skandynawskie mieszkanie pełne słońca i dobrej energii

Witajcie :)

Dzisiaj u mnie kolejna garść inspiracji. Tematem wpisu jest przestronne, jasne, nasłonecznione mieszkanie w stylu skandynawskim. Jest doskonałym przykładem na to jak można połączyć nowoczesny, naturalny styl skandynawski z klimatem vintage.
W mieszkaniu dominują szarości, biel, granaty, naturalny kolor drewna.
Sufity w prawie każdym pomieszczeniu są wykończone efektowną sztukaterią. 
Charakter retro do salonu niewątpliwie wprowadza stary, stylowy piec. 
Meble w salonie są przykładem, stonowanego eklektyzmu. Mamy tu retro, podniszczoną, białą komodę i odnowioną szafką typu Ludwik. Do tego ażurowe krzesła kolonialne z trawy morskiej.
Czarno-białe grafiki i zdjęcia z Pablo Picasso, Bobem Dylanem, oraz drabina dodają wnętrzu artystycznego klimatu. Drabina jest stara i zużyta, stoi oparta o ścianę, niby przepadkiem, 
a jednak celowo. Żaden mebel czy dekoracja nie jest w tym salonie przypadkowa.
Sypialnia w mieszkaniu jest typowo skandynawska, utrzymana w szaro-białej kolorystyce. 
Kuchnię zdominowała kwiatowa tapeta vintage, którą już miałam wam okazję pokazać wcześniej na blogu. 
Łazienka jest prosta, charakteru dodają jej biało-miętowe kafelki. Tu również nie zabrakło szarego koloru np. w postaci ręczników. Na uwagę zasługuje też metalowy kosz na bieliznę, który przypomina stare, kubły na śmieci.
Ciekawie prezentuje się też domowe biuro z pięknym, retro, drewnianym biurkiem
 i kolorowym dywanem.
Oryginalnie wygląda wąska wnęka w ścianie, która stała się idealnym miejscem do przechowywania czasopism. 
Atutem salonu, sypialni i kuchni są pięknie wykończone okna, które wpuszczają do wnętrza sporo dziennego światła. Staranna stolarka okienna spowodowała, że okna stanowią dekorację każdego wnętrza. Dlatego też nie zostały ozdobione zasłonami. Dla utrzymania prywatności w sypialni właścicielom wystarczają tylko białe rolety rzymskie. 
Gdy szukacie dobrej jakości okien, o równie ładnej stolarce to warto zajrzeć na oknabiamar.pl. Możemy tam znaleźć klasyczne okna drewniane, nowoczesne okna PCV, jak i rolety wewnętrzne i zewnętrze do naszego domu.

 Salon stanowiący połączenie stylu skandynawskiego i vintage,
 ze szczyptą artystycznej energii.









Stara, zniszczona komoda, nad którą góruje zdjęcie Pablo Picasso.


Typowa skandynawska sypialnia.




Domowe biuro z pięknym biurkiem.


Biało-miętowa łazienka.

Kuchnia z tapetą vintage, którą pokazywałam wam 
wcześniej w osobnym wpisie.
Foto 1-19 entrancemakleri.se

Uwielbiam mieszkania w których łączy się styl nowoczesny, miejski, skandynawski ze stylem retro i vintage.
To mieszkanie jest tego połączenia najlepszym przykładem. Jest w nim dużo, ciekawych rozwiązań aranżacyjnych i dekoracyjnych, które na pierwszy rzut oka tak łatwo nie są widoczne. Tu wszystko do siebie pasuje, mimo, że jest z innych czasów i ma inną estetykę. Subtelny eklektyzm najbardziej cechuje to mieszkanie, a zwłaszcza salon.
Ciekawa jestem co wy moi drodzy sądzicie o tym mieszkaniu ?



Dziękuję wam pięknie za wszystkie komentarze i waszą obecność na blogu:)
Pozdrawiam ciepło wszystkich odwiedzających mój blog :)
Z radością witam nowych czytelników mojego bloga :)
Dobrego, nowego tygodnia :)



23 komentarze:

  1. Mieszkanie bardzo mi się podoba. Nic tylko się wprowadzać :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny przykład mieszaniny stylów.
    Dodatkowo moją uwagę przykuły detale np. drabina, gwiazda.
    Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego tygodnia 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Detale tu są świetne, to prawda :)
      Również życzę Ci udanego tygodnia :)

      Usuń
  3. Uwielbiam ten styl, te kolory, naturalność i świeżość. Zawsze zaskakuje mnie prostota skandynawskich łazienek, są takie niewymuszone, z naturalnymi dodatkami, tutaj rewelacyjny kosz metalowy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też to lubię w stylu skandynawskim :)
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  4. Ten styl ma w sobie coś urzekającego!

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna aranżacja, uwielbiam takie jasne barwy, sam u siebie w domu też coś podobnego zrobiłem. Styl skandynawski jest naprawdę wspaniały:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nic dodać nic ująć. Ładne, jasne mieszkanko.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mi skandynawski styl już się trochę przejadł - wszędzie go pełno, dlatego jeśli już robię w swoim mieszkaniu coś minimalistycznego to nie nazywam tego Skandynawią. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne, w przepięknej kolorystyce.
    Dużo tam spokoju i harmonii, uwielbiam takie wnętrza.
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne, subtelne, ale dla mnie nieco zbyt eteryczne ;)
    Uściski
    D.

    OdpowiedzUsuń
  10. Mi się skandynawski styl chyba nigdy nie znudzi :)
    Piękne wnętrza choć akurat drabina według mnie trochę psuje efekt w salonie ;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Funkcjonalne i przytulne wnętrza:) Mogłabym tam zamieszkać:) Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ciekawa aranżacja. Kolory są przyjemne dla oka a całość sprawia wrażenie bardzo przytulnego miejsca.
    Powiedziałbym nawet że podchodzi to pod minimalizm który zawsze się sprawdza :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam ten styl w mieszkaniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Trafiłam tu z linkowego party w Starym Pianinie... kliknęłam i zachwyciłam się tymi wnętrzami :) genialna, inspirująca mieszanka stylów. Tak jak napisałaś - wszystko się świetnie komponuje pomimo że elementy pochodzą z różnych "bajek" ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajnie! Bardzo mi się podoba biało-miętowa łazienka.

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetna i bardzo ciekawa aranżacja! Takie kolory dają efekt świeżości, czystości oraz optycznie powiększają wnętrze.

    OdpowiedzUsuń
  17. Jeśli już o sypialni rozmawiamy to według mnie dobrym pomysłem do aranżacji tego pomieszczenia mogą być Fototapety do sypialni. Ktoś z was próbował może takiej aranżacji i może mi powiedziec jak się ona spisuje w praktyce?

    OdpowiedzUsuń
  18. Również mam mieszkanie w takim stylu. Niestety miałam ogromny problem z wyborem odpowiednim rolet. Nie wiedziałam, co pasuje do takiego wnętrza. Na szczęście na stronie https://www.agatarolety.pl/ znajdziecie sobie świetnego producenta rolet. U nich znajdziecie rolety dobrej jakości i takie, które na pewno będą pasowały do całego Waszego wnętrza. Są różne rodzaje rolet i na pewno uda się Wam dobrać odpowiednie do własnych potrzeb.

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam właśnie takie wnętrza i powiem szczerze, że sama właśnie zastanawiam się nad tym, jak odpowiednio stworzyć taką przestrzeń w domu. Jedyny minus jest taki, że to poddasze i na pewno będzie nieco trudniej otrzymać aż takie jasne i doświetlone pomieszczenie.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)